RANKING QUE US SEMBLA AIXI

Missatges de campionats ja pasats.
QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 22 oct. 2008, 18:31

Ja esta josep1945
1006 partides Guanyades i 1006 de perdudes
Grácies

Curiosament, ja es casulitat, m'havia tret una perduda a mi i al manel
i amb la plaf i el Miquelus

Cachum denaaaaaaaaa

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 22 oct. 2008, 19:13

Salut a tothom!

Tot i que personalment no estic gens interessat en els rànquings, us suggereixo que us mireu el sistema de puntuació que es fa servir per a elaborar els rànquings dels jugadors en els escacs. L'anomenat sistema de puntuació ELO és un sedàs pel qual passen tots els escaquistes per tal de valorar la seva força. Depèn de les partides jugades, però també de la força dels jugadors rivals, qualificats, esclar, per aquest mateix sistema. Així, guanyar un jugador amb més ELO puntua més que no pas guanyar-ne un amb un ELO menor. El mateix, però a l'inrevés, per les partides perdudes. Està clar que d'antuvi s'hauria de partir amb un ELO igual per a tots els butinetaires que s'aniria canviant segons els seus resultats. Les federacions d'escacs solen emetre llistats semestrals de classificació ELO.

Està clar que als escacs o bé es guanya, o bé es perd, o bé s'empata. A la botifarra es pot guanyar, es pot perdre, o potser es pot empatar però per unes diferències de punts molt variables.

En fi, vosaltres mateixos. Aquí baix us deixo una adreça per si en voleu saber alguna cosa més. Si no quedés clar i estiguéssiu molt interessat en aquest sistema, de ben segur que la federació catalana d'escacs us en podria fer arribar un full explicatiu.

http://www.chessbase.com/espanola/newsdetail2.asp?id=5639

Vinga, tingueu força manilles i deixeu-ne alguna per a mi!
Salut!

josep (rimbo)

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 22 oct. 2008, 20:20

Rimbo, la gran diferencia entre els escacs i la Botifarra, es que la botifarra es un joc on a pesar de que hi juga el saber també hi juga la sort en el escacs la sort no hi te res a veure. Per tant es legítim que el que en sàpiga més, en el escacs, tingui una millor puntuació.

Fa molt de temps que companys nostres del Butinet advoquen per el sistema ELO dels escacs, potser per que ells en son jugadors federats i el coneixen be.

El problema no es el mètode, el problema es decidir si realment ens diu quelcom establir un ranking i sobretot el mes transcendent es a on calcular-lo, a les partides en general, als campionats, dient-ho abans de començar...............

Segons com ho fem, pot provocar una ruptura en el Butinet, entre els que tinguin, segons el meu parer amb criteris poc útils per el nostre joc, molt o poc ranking.

Altre cosa son les estadístiques, aquí si que ja estan gairebé a punt un munt d’elles on poguem consultar qualsevol varietat d’elles i fer-nos les nostres pròpies conclusions.

Mirat com a curiositat les establertes a moda d’assaig sobre els campionats fets fins ara i en funció de la teva pròpia experiència i coneixent-se del diferents nicks, diguem si te una comparació real el saber-ne amb el lloc que ocupen en la classificació.

http://butinet.cat/altres/Campionat%202003.htm
En fi....................... serà un tema llarg.
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 03 nov. 2008, 12:59, en total s’ha editat 2 vegades.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 14:03

Pos au no demanaveu el percentatge de partides guanyades sobre el total fetes.........
Aqui el teniu fins el 22/10/2008

http://butinet.cat/altres/Campionatusuaris.htm

Aquets son els resultats amb les diferents parelles amb les que heu jugat
http://butinet.cat/altres/Campionatparella.htm
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 03 nov. 2008, 13:05, en total s’ha editat 3 vegades.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 23 oct. 2008, 14:08

Mira que podries haver ordenat per conceptes ... i en tries un (la suma de classificacions) que no vol dir absolutament res de res!!!

Ai senyor!

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 23 oct. 2008, 15:26

Hola a tothom,

En primer lloc, vull felicitar a Carles i resta d'equip per la bona tasca, dedicació, bons resultats i rapidessa en els campionats on line.

Ara que ja he quedat bé, una petita observació :wink:

Tal com diu DeepButi, el camp classificació no serveix de res si no fos la mitja de les classificacions totals. Perquè tal com està ara, contra més juguis més classificació tindràs, contra més perdis més classificació tindràs ..... tal com està ara penso no informa de res per tant jo canviaria el camp per la mitja o si voleu mitjana de les classificacions totals, mai la suma.

Ordenar penso que seria ideal ordenar per la columna del % de partides jugades/guanyades.

Aneu per bon camí. Endavant.
Angeles l’ha editat per darrera vegada el dia: 23 oct. 2008, 17:24, en total s’ha editat 1 vegada.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 17:09

la fulla campionat2 esta ordenada per el percentatge de victories sobre total partides

la fulla campionat3 esta ordenada per ordre alfabetic

ala rabia i xinxa
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Aqui posava un encapçalament gens correcta, i a mes com dic despres era jo el equivocat .......................
La resta pos eso, l'home es esclau de les seves parauales i amo dels seus silencis
QjQ l’ha editat per darrera vegada el dia: 03 nov. 2008, 13:08, en total s’ha editat 1 vegada.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 17:15

Angeles en part la mateixa resposta que epr el Deep :D

Per l'altre part pos mira no penso igual. Per que donar punts només als vuit primers? o als deu? o als vint?

Sumar les diferents classificacions pondera el que un dia fas el primer però a l'altre fas el trentatres, si em dius que seria mes just el promig, pos potser si. Però només pensava demostrar, la futilesa de les clasificacions.

Personalment soc un amant de les estadistiques, però no dels rankings ni de les classificacions.

Estic buscant com us puc donar la taula dinamica per que hi pogueu jugar per la web.

Ja ho veureu ja.

8) 8)

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 17:20

Tot sigui dit
Ho admeto
me colatttttttttttttt, jo no l'havia pensat guardar aixinsssssssssss

Pos el que s'ha pasat de llest soc jo

LES MEVES DISCULPES

ARA HO ARREGLO

glups glups i re-glups
:roll: :roll:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 23 oct. 2008, 17:23

QjQ ha escrit:Senyor Deepbuti, s'ha pasat de llest.

la fulla campionat2 esta ordenada per el percentatge de victories sobre total partides

la fulla campionat3 esta ordenada per ordre alfabetic

ala rabia i xinxa
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Va a ser que nanai del Paraguai.

La 2 està ordenada per suma de classificacions (o al menys a mi em surt així).

:?: :?:

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 17:27

TENS TOTA LA RAO

Curiosament els forums no deixen publicar un missatge massa seguit del altre

QUE EREN LES MEVES DISCULPES

M'AMAGO SOTA LES PEDRES, ..........poca estona per aixó


ARA HO ARREGLOOOOOOOOOO

meno ara tampoc per que no tinc el fitxer accesibleeeeeeee


Glups

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 23 oct. 2008, 17:35

QjQ ha escrit:
Per l'altre part pos mira no penso igual. Per que donar punts només als vuit primers? o als deu? o als vint?


Hola Q¡Q,

M'assembla súper correcte comptabilitzar la posició realitzada en cada campionat sigui la 8a, la 22a o la 43a, en cap moment he parlat de fer-ho als 8 ni als 10 primers.

Però si en un campionat quedes a la posició 3a, en l'altre 10a i en altre la 20a, en lloc de classificació 33 (suma total) que no informa de gaire, sigui la mitja: classificació 11 que, almenys, et podria dir que dels tres campionats estàs entre els 11 primers. Com a informació més útil, no imprescindible.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 23 oct. 2008, 17:56

Ja esta arreglat

va lo dels promig mir-ho de fer-ho

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 24 oct. 2008, 13:12

Bones.

No sóc molt expert en estadístiques però, unes petites consideracions que crec afecten tant a partides guanyades/empatades/perdudes, com als punts aconseguits (encara que ja sabem que en 1 dat es pot acabar una partida).:

Es lo mateix jugar a 4 que a 5 rondes ?

Es lo mateix jugar a 8 que a 12 dats ?

Es lo mateix quedar el 3er. per exemple de 30 parelles que de 60 parelles ?

I, posats a dir, si un jugador cau i no torna en un temps prudencial, perquè substituir-lo?, directament partida perduda, però per quant?

I. les següents partides en que ja no hi es, per quant guanyen els contraris? (està previst en el sistema o es obligatori que hi siguin totes les parelles? encara que ... amb substituts).

I, els substituts, si també comptabilitzen, perquè entrar en una partida si els hi diuen que estan perdent 0 a 100 ? (i per tant els hi afectarà en la seva puntuació)

I ... aquells que no poden jugar tots els campionats ?

Finalment, afegir que entenc s’hauria d’establir un mínim de participacions per ser a la llista de classificacions globals, (potser haver participat en un 20% dels campionats?).

I, per favor, no ho entengueu com una crítica i sí, tan sols, com una exposició de consideracions d’un usuari a que li agrada fer d’advocat del diable.

Salutacions,

Josep m.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 24 oct. 2008, 13:47

Uis ..... quin mal de cap m'ha entrat :-p

Ara en serio, tot el que has dit, evidentment s'ha de tindre en compte ..... el problema es com.

Evidentment, no es fàcil ... així que anem pas apas.

Cal dir, que qualsevol classificació de campionats que s'extregui serà per simple plaer personal / estadístic, així que es poden fer totes les classificacions que es vulguin.

Per exemple, la classificació raul29 (aka F1), es prou valida per si sola. Però no ha de servir per res mes que per això.

Adéu !


Torna a “Temes de campionats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants

cron