Lliure1. Obligat servir
Obligada
2. Obligat guanyar als contraris1. Obligat servir
Obligada amb carrego verbal
2. Obligat guanyar als contraris
3. Si no es guanya:3.1 si està guanyant el company: la petita o carregar
3.2 si estan guanyant els contraris: la petita.EXCEPCIÓ: el segon jugador de la basa, QUAN NO SERVEIX: la petita o carregar
1. Obligat servir
2. Obligat guanyar als contraris
3. Si no es guanya:3.1 si està guanyant el company: la petita o carregar
3.2 si estan guanyant els contraris: la petita.EXCEPCIÓ: el segon jugador de la basa, la petita o carregar. Si el carrego es realitza QUAN SERVEIX, el jugador està obligat a anunciar-ho inequívocament pronunciant la paraula "Carrego".
fritz ha escrit:no consideres que una anada és una jugada?
Conclussions finals:
La única forma legal que hi ha de fer un campionat amb carrego és lliberitzant al segon jugador o bé que quan el jugador carregui ho digui. ]
Per jugar entre amics no calen normes escrites, abans de jugar es diu el que es pot fer i el que no i tampoc portarà gaires dubtes.
No hi ha una modalitat millor que l'altre i estan condenades a conviure entre elles.
Un jugador justet ho serà jugant lliure, obligat o carregant. Al igual que un bon jugador ho serà també en les tres modalitats.
Una vegada era un rei
que tenia el nas vermell
i bebia en cada bota
sens deixar-ne ni una gota.
- No m'agrada aquest vi gens
i aqueix altre encara menys
No trobant cap vi prou bo,
en feu fer un gran pregó.
- Jo vostre noble rei Ruc I
a tot el poble faig sapiguer
que ma filla i princesa reial
esdevindrà la muller molt lleial
d'aquell dels meus vasalls i fadrí
que a palau em porti el millor vi.
Ho mano així i en dono fe,
jo, Ruc I
Doncs jo, formati I el carregós (no t'agrada més així fritz? és justícia poètica ) no vaig prometre la meva filla perquè no en tinc (i perquè els temps han canviat i les filles ja es busquen fadrí soletes), però hauria donat alguna cosa, no pel millor vi, sinò per la millor norma del carrego.
carregós -osa adj 1 Que constitueix una càrrega 2 Que carrega, molesta, amoïna. Té una feina molt carregosa. És molt carregós, amb tantes preguntes! Un caràcter carregós
Codi: Selecciona’ls tots
Es pot sortir de qualsevol carta. Quan es juga a una basa, les normes, en ordre decreixent de precedència, són:
És obligatori servir del pal de sortida;
És obligatori guanyar als contraris;
Si no es guanya, cal jugar:
si està guanyant el company: una carta amb valor (10, 11, 12, 1 o 9) o la més baixa del pal que es jugui;
si estan guanyant els contraris: la més baixa del pal que es jugui. Excepció: el segon jugador de la basa, si no pot servir, pot jugar una carta amb valor (en l'esperança que guanyi el seu company).
La regla 3 és la que fa possible les deduccions i cal entendre-la correctament. Donar la més baixa quan no es pot ni matar ni carregar punts al company és lògic, però aquí a més és obligatori.
Segons la notació de Parlett, i afegint:
x0 per indicar la més petita del pal x, i
xv per indicar una carta amb valor (10, 11, 12, 1 or 9) del pal x,
les regles es poden formular com segueix:
Si el company està guanyant: Ff0fv , Tt0tvr0rv
Si el company no està guanyant:
2n jugador: F , f0 , T , r0rv
3r i 4t jugadors: F , f0 , T , t0r0
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants