Manilla de rector i vicari

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
9999
Contro
Contro
Entrades: 7
Membre des de: 17 gen. 2004, 17:27

Manilla de rector i vicari

EntradaAutor: 9999 » 04 abr. 2006, 11:07

Avui consultant un conegut diccionari català per internet he buscat "botifarra" i m'ha redirigit a "manilla":

manilla
[dissimilació del cast. malilla, designació de la segona carta en valor, inferior a l'as (v. mala²)]

f JOCS 1 Joc de cartes en què la carta més alta és el nou. Hom el coneix també amb el nom de botifarra.

2 En el joc de la manilla, el nou de cada coll.

3 manilla de rector i vicari Manilla jugada entre dos, posades les cartes en piles de quatre i amb la del damunt de cada pila sempre descoberta.

No entenc aquesta forma de jugar dos jugadors ni tampoc l'havia sentit mai. A algú l'hi sona i m'ho vol explicar? Gràcies!

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 06 abr. 2006, 13:00

9999 ha escrit:3 manilla de rector i vicari Manilla jugada entre dos, posades les cartes en piles de quatre i amb la del damunt de cada pila sempre descoberta.

No entenc aquesta forma de jugar dos jugadors ni tampoc l'havia sentit mai. A algú l'hi sona i m'ho vol explicar? Gràcies!

Molt simple, no tens 12 cartes a la mà sinò uns quants pilonets davant teu amb la carta de dalt de cada pilonet visible pels dos jugadors i només pots jugar les que veus, naturalment.

Com a joc no és cap meravella però si estàs molt penjat i no tens el ButiNET a prop, pots probar-ho. :P :P


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 37 visitants

cron