Orientals ?????

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Orientals ?????

EntradaAutor: Carles » 15 nov. 2002, 11:26

Hola !

Avui estava fent una xarrera amb un amic ButiNETaire, del qual no dirè el seu nom, per raons logiques :-)

Estem parlant del oriental VS occidetal i em solta:
"a vegades m'agradaria ser occidental, es mes senzill!"

Frase per recordar tota la vida :-)))))))

Adeu.

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 15 nov. 2002, 11:35

:D :D Amb amics així no cal tenir enemics :D :D ... quedes condemnat a no tenir manilles durant set vegades set partides seguides (Excepció: si ets el segon jugador del meu equip) ... i no patiu amics, sóc un "oriental" recalcitrant i convençut.

Apa tingueu manilles (tú no, Carles) ... i que us las pugui fallar jo.

Jordi
Site Admin
Entrades: 142
Membre des de: 15 set. 2002, 23:47

EntradaAutor: Jordi » 15 nov. 2002, 15:47

Ara si que meu deixat de pedra,

A mi el ke m'agradaria algun cop es ser oriental es tant facil de contar les cartes dels pals, llavors no cal valorar els jugadors ni la seva manera de jugar. Kuan tens un d'akells dies que te fa mandra pensar inclus com et dius, jugaries oriental i no caldria ni concentrar-te.

Afortunadament llavors recordes que l'atractiu d'akest joc es estimular la ment i retornes al bon cami de la saviessa popular que recomana la variant occidental.

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 15 nov. 2002, 20:39

seguint el tema, un va dir l ´altre dia:
-Oriental o de conya?
q volia dir?

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 18 nov. 2002, 12:50

Oriental, occidental, l'eterna discusió. Bé jo vull dir la meva (espero q no em matin jejeje). L'unic sistema valid, bó, autentic etc... és l'oriental. Crec q el q anomenen occidental és va començar a practicar per guanyar-nos als de Girona q som els q la varem inventar. Si no ni a tiros ens guanyeu.

Topo2

EntradaAutor: Topo2 » 19 nov. 2002, 13:05

Aquesta vegada he desconectat el foro i tot.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
No penso escriure més si no s'arregla. Ja esta bé la broma.

Per favor, que no deixa de ser un joc, i la gent ho esta convertin en un drama.

Tan un sistema com l'altre son molt respectables desde el moment que hi ha algú que el pràctiqui sigui on sigui, i no crec que el més important sigui si un és el primer o el segon, però si algú s'ha de queda més tranquil doncs endavant.


Després m'agradaria que feu aquesta reflexió:

"Si un dels sistemes esta més reglat que l'altre, és lògic que el que ho estigui més, també sigui el menys aleatori i imprevisible"

:shock:

Un vegada ho heu pensat, doncs no hi ha una conclusió possible que no sigui aquesta:

"L'anomenat occidental requereix un major esforç mental"

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 nov. 2002, 12:49

Hola Topo2 !

No crec que hi hagi per tant, els missatges s'aquest "topic", estan en clau d'humor :-)

Com a mínim el meu.

Adeu.

vives
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 28 set. 2002, 22:17

EntradaAutor: vives » 22 nov. 2002, 20:45

La cultura catalana te una clara difenciació entre la catalunya nova i la "vella"

Les diferencies van desde la cuina a la cultura popular i tradicional.

La catalunya nova es la mes influida per la gran civilització arab, la de les sequies, la tolerencia i la innovació, la cuina es diferencia entre el sofregit i la picada, les tradicions entre el inmovilisme i la normativa de la sardana o la patum i l'inovació i l'integració dels diables o els castells.

En aquet ambit cal contemplar la normativa de la butifarra oriental o el agossarament i el confiar en el company i entendrel de la variant occidental. En un cas es confia en normatives estretes i ben delimitades i amb un altre amb el saber jogar i amb l'inteligencia i la tolerancia del company.

Josep m.

No cal dir que he sigut provocatiu i occidental (o catala nou).

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 22 nov. 2002, 22:34

jo tinc 4 nebots i els he ensenyat a fer la butifarra, entre ells s´ho pasen de fabula i crec que es un joc que els estimula mentalment, com encara son petits, juguen l´occidental, quan estiguin més desarrollats intelectualment pasarem a la de veritat........
( ahi queda eso....)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 22 nov. 2002, 23:42

Hola rufi !

Doncs que no et pasi res quan aprenguin oriental, per que quina de les 6 variants conegudes d'orientals els hi ensenyaras ??
Com un et tiri semrpe la mes petita, l'altre nomes si es ferma, l'altre depend de si el company no pot matar ........ els fills se't discutiran, i se t'han acavat les festes de nadal !!!!!!!

Adeu !

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 23 nov. 2002, 00:23

Sobre tot que aixo que us explico quedi entre nosaltres.....
Aviat vindran els agents Mulder i Scully a investigar un joc
de cartes que potser tingui origen extraterrestre (li diuen occidental
i ningu sap ben be de que va...)
continuaré informant.



La verdad está ahí fuera( o a Figueres)

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 23 nov. 2002, 01:13

Pos no ho entenc, per que mira que està clar i es facil el joc occidental, fins i tot els teus fills hi saben jugar !!!!

En canvi el oriental ....... a veure, tinc una consulta: Com es juga a la botifarra oriental ???? (vigila be la resposta .....)
Es que vull ficar la botifarra oriental al ButiNET, i no vull ficar un desplegable de 6 opcions .... quina fico ????

Això si que es un ExpedientX .....

Adeu !

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 23 nov. 2002, 02:15

Com es juga a la botifarra oriental ???? (vigila be la resposta .....)
fàcil

oriental radikal=sempre la petita.

(vosaltres com ja feu servir la petita per altres coses.....)

GikaJavi

botifarra de joguina

EntradaAutor: GikaJavi » 23 nov. 2002, 09:37

Hola a totes i tots.

Després d’haver llegit alguns missatges d’aquest foro i, sobretot, arran de l’experiència al butinet, he arribat a la conclusió que la botifarra oriental és una botifarra de “joguina”. Si ens fixem en els reglaments d’una i altra (oriental i occidental), ens donem compte fàcilment que la botifarra oriental queda estrictament inclosa en l’occidental. És a dir, la botifarra oriental no és res més que un cas particular de l’anomenada botifarra occidental (que, en conseqüència, hauria d’ésser anomenada botifarra general o simplement botifarra). Tot això es dedueix de la tercera regla de la botifarra oriental, la qual, en els casos en què no podem superar, obliga a tirar la carta més petita del pal que s’està jugant sempre que no hagi servit el company (podrem tirar una carta puntuable) o el nostre rival de l’esquerra (podrem tirar una carta puntuable esperant que el nostre company guanyi la passada).
A partir d’això crec que (i deixant de banda l’orgull) les discussions sobre quina és millor de les dues poden acabar si tractem de respondre objectivament dues preguntes:
1. Quina modalitat és més complexa?
2. Quina modalitat resulta més natural?
1. Em sembla que la primera pregunta queda clarament resposta al primer paràgraf. La botifarra occidental és més complexa. És evident que el fet de no imposar una nova regla en aquesta modalitat amplia enormement el ventall de possibles cartes a tirar en un moment donat, i això la fa més complexa. Típicament, s’ha dit que no tirar la petita és enganyar. No hi estic d’acord. A la botifarra només pots enganyar al teu company, ja que a l’equip rival sempre interessarà donar informació ambigua o desconcertant sobre les teves cartes. És a dir, en la botifarra occidental no s’enganya, simplement es tira la carta que un creu més convenient per tal de guanyar més punts al final de la mà. És innegable que tot això és lògic, però podem dir que un joc és millor o pitjor en funció de la seva complexitat? En la meva opinió, la botifarra occidental és millor. La seva complexitat és major respecte la oriental, però no tan complexa com per esdevenir un joc poc atractiu o massa difícil. Al contrari, trobo que la botifarra occidental és molt atractiva degut al marge de creativitat i imaginació inherents en ella.
2.- Quant a la 2ª pregunta, quan dic natural em refereixo bàsicament a si la tercera regla de la botifarra oriental dóna major o menor fluïdesa al joc (respecte a les altres regles, la naturalitat és, evidentment, la mateixa). Per començar a parlar sobre la naturalitat pregunto: ¿què és més natural davant un rival, donar-li informació exacta de la nostra configuració o intentar fer-lo pensar més del compte por induir un error? Jo penso que és molt més natural la segona opció: al rival sempre l’hi intentem posar el més difícil possible per naturalesa, perquè és el nostre rival, i, per tant, la botifarra occidental és respecte a això, més natural. Tot i això, imagino que cadascú tindrà la seva opinió i cadascú trobarà més natural la que acostuma a jugar. Però pensem en el següent exemple (a més d’un li haurà passat pel cap quelcom similar i em sembla que algú ja ho havia comentat): s’ha cantat botifarra (o no queden triomfs) i en un moment donat el nostre company agafa la mà i surt de 9 d’un pal. Imaginem que el nostre company té el 9, l’1, el 12, el 6, el 5, el 4 i el 3, és a dir un pal de 7 cartes de manilla, as, rei. Tanmateix, nosaltres tenim el cavall, la sota, el 2 i el 7. Posem-nos durant un minut el xip de la botifarra oriental: què passaria? Evidentment, el resultat és poc satisfactori (jo ho trobo una gran putada) i aquest exemple que sembla tan rebuscat es pot estendre a casos més simples en què també es poden perdre punts. Els orientals pensareu que no s’hi pot fer res, que és una circumstància de la configuració de les cartes. Però, no us fa ràbia que passi? Per què no porto jo el 7 i el company el 6? ... :?: Quina botifarra podem dir ara que és més natural?... Jo ho tinc clar.

Bé espero que tot això serveixi d’algo i perdoneu la parrafada.

GikaJavi

Maverick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 14:27

EntradaAutor: Maverick » 24 nov. 2002, 19:04

Bones rufi,

Espero encara, a dia 24 de novembre, que algun Gironí, mes o mes desarrollat intelectualment, m'expliqui com jugar la oriental i em pugui convencer d'un sistema que no s'aguanta per cap lloc.

Vinga,


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 33 visitants

cron