Orientals ?????

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Mercèfig

oriental o occidental

EntradaAutor: Mercèfig » 24 nov. 2002, 22:04

Hola , sobre aquest tema i si mirem la base matemàtica del joc, crec que és millor jugar la petita. Si no es fa així es molt caòtic i casi impossoble contar totes les cartes, només els trunfos. Ammés fas que tu o el teu company es puguin quedar ferms amb cartes inversemblants i guanyar manilles amb dosos o tresos , cosa que fa molta gracia.

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 25 nov. 2002, 08:12

Crec que ja se on està el vostre problema, i el solucionarem en un moment, us ordenaré les cartes de grans a petites, que igual es per aixó que no ho enteneu:
8-7-6-5-4-3-2 vale??
Per cert he tardat dies a contestar pq he estat llegint el Gikajavi
només em queden unes linees a veure si demà acabo.
Salut

( tot de bon rotllo, no us enfadeu) :lol:

pobcat
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:14

EntradaAutor: pobcat » 25 nov. 2002, 11:07

Apreciat rufi:

Ara m'has solucionat l'embolic que tenia, ara vec clar perke els orientals jugueu d'una forma tant rara, jo em pensaba ( de bona fe) que tirabau la petita sempre per una limitacio intelectual greu que us impedia la creativitat, o be habiau fet un pacte de cavallers per tal de ke no us calgues pensar gaire en les cartes que kedaben.

Quan ekivocat estaba resulta que tirabau sempre la petita perke jugueu a la botifarra nomes amb 7 cartes a cada pal

8-7-6-5-4-3-2 vale??

Quan desconsiderats amb estat amb vosaltres , nosaltres a ponent juguem amb 5 cartes mes ( manilla=9; as=1; rei=12; cavall=11; sotao o puta=10) cartes que tambe cal saber jugar i saber on es convenient de posar o no. Si voleu podem organitzar uns cursets i jo calculo que en 4 o 5 segles podriau compendre com funciona el tema.

" Ensenya al ke no sap " va dir nostresenyor

rufi
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 12:17

EntradaAutor: rufi » 25 nov. 2002, 12:51

Però tambè estem d'acord que hi ha d'haver nivells ..... mes endevant
Adeu !

(Publicat per en Carles fa uns dies) espero impacient el dia, e imagino que a molts els deixarà en el seu lloc.....
Salut

Maverick
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 19 set. 2002, 14:27

EntradaAutor: Maverick » 25 nov. 2002, 22:09

Pobre padrí que li he explicat al bar lo de la oriental, no ho tenia que fer, tenint el cor debil i tal.....

Ahir vaig veure donar a la darrera bassa damunt d'un dos una manilla de cada rival, pel que es pot entendre que

2 > 9 (manilla)

Aquell jugador va fer una bona jugada d'engany, i busca'l......

p.d.: He de pensar de ficar-me al paper també l'ordre dels números, a part de "Papa, no enganyis"... tot i que encara espero l'autorització arbitral, i tal com està el tema amb Figos i coses, no se

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 28 nov. 2002, 16:16

Si pobcat ,tens tota la rao ,a mi quan hem van ensenyar a jugar a la buti hem van dir : tu com que ets tant curt sempre tira la petita.Pero llavors hem vaig adonar que no era l'unic burro,que tota la provincia de Girona i Barcelona feia el mateix.
Llavors vaig preguntar perque hi habian tant de burros aqui ,ells hem van respondre :
Doncs molt facil amic Alex ,perque hi ha gent amb un nivell intel.lectual molt superior a l'altre canto de Catalunya i no estem a l'alçada .
Suposo que es debien referir a tu Pobcat ,ara ja ho entenc .....
Gracies per aclarirme que en tot Girona i Barcelona no tenim el nivell Intel.lectual .Crec que en ves de de posar nivells d'intel.ligencia podries argumentar el perque enganyes en el joc,no crec que sigui questio de nivells.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

k pesats!

EntradaAutor: Gort » 29 nov. 2002, 09:26

pq no dexeu d dir paridas?

aneu al foro normes de la botifarra, llegiu lenqesta normes oficials, llegiula amb camla fins q lentengeu. ABANS d votar llegiu tb la "d olot a morella". si teniu dubtes pregunteu, allo es un foro serio i us contastaran en serio. i desperes VOTEU ..., pro deixeu de discutir q si el 2 es +petit qel 9 o q si els occidentsl son els millors o els orientals els inventors de la buti ... buff!

i si despres encara voleu dir tomnteries, endavant q riurem tots

jordi_de_la_nou
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 21 set. 2002, 21:59

BUTIFARRA

EntradaAutor: jordi_de_la_nou » 14 des. 2002, 18:42

Jo dic :

Si els àrabs no mengen butifarra.

Hi ha un joc de cartes que es diu butifarra ( no li posarien aquest nom uns que pensen que és pecat menjar-ne )

Hi ha unes zones geogràfiques influenciades per la cultura àrab.

Per tant:

La Butifarra, mal ens pesi ve de la Catalunya Vella, i. . . a la Catalunya Vella hi juguen a la varietat ORIENTAL.

Com que a la Catalunya nova no hi jugaven (no podíen per motius culturals), van adaptar-ne una nova modalitat.

Perquè?. Perquè la cultura islàmica era més avançada, feia sèquies, conrreuava més avançadament, i. . . . . no els quedava temps per anar a la taverna o el Bar a fer la partideta (com que tampoc vevien alcohol).

Van pensar: ! cony, ara que ens sobrarà temps ( no hem de fer sèquies, ni resar quatre vegades de cara a la Meca ) , juguem al joc de la butifarra que juguen aquests de l'Orient, però posem-li diversió, fem-la diferent.

D'aquí segons m'han contat els més vells del meu poble ve la forma de jugar a la butifarra occidental.

Salut ¡¡¡

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 19 des. 2002, 05:26

aquest tema de oriental vs occidental té més èxit que OT !!! si per una banda és ben veritat que abans que akella kutrada milions de vegades parlar del monotemabutiforo però.. a ki volem enganyar?? a cap de nosaltres ens conveçaran que els altres tenen la raó! perque la raó és nostra, perquè calen anys i moltes partides per assolir un bon nivell de jugador de Butifarra i qui ens farà oblidar-nos d'allò que hem "mamat" tant temps?? NINGÚ! crec que tenint en compte això el millor seria optar per el respecte -us ho expliko- que tothom jugui com vulgui! juga i deixa jugar! es comenta i s'accepten unes normes i.. jasta! com?? que no?? ostres es clar!!! als occidentals si els fas ensenyar "el plumeru" abans de la partida perden akell "factor sorpresa" tant seu que fa que no t'enredin ni a la primera mà!! :twisted: perquè (i em sembla que ja ho havia escrit en un altre lloc) si bé jo si que els puc explikar a ki vulgui com es juga a la Butifarra (aki anomenada oriental) a veure qui és el wapooooooooooo (ho he de dir amb la koletilla que sino sona a menus wapo :twisted: ) que m'explika a mi de què serveix "notirarlamesbaixaesadirenganyar" si tots 4 estan jugant a la torera (occidental)?? a ki enganyen si ja saben que juguen enganyant? no és més a viam si kola kola akest sistema?? julins! siguem sincers! numes va be jugar amb la modalitat occidental si els contraris som dos orientals amb la coincidència que no sapiguem que els altres dos no tiraran la més baixa i almenys en una ocasió "pillarem" senyors!! :wink: que el timo de la estampita numés te'l fan una vegada!!! :roll: perquè si ja saps que els contraris les tiren aleatòriament numés reses al ButiDeu que et doni a tu i al teu company el suficient bon joc per guanyar igual la ma, donat que no cal pensar ni preocupar-se perque es tira cada carta ni tant sols cal preokupar-se de que ha sortit sumat al que necessariament ha de quedar-li al que ha tirat akella carta més el que tu tens i el company t'ha marcat que tenia quan ha sortit d'akell pal... NO CAL!!! perquè ja no es tracta de saber-ne més o menys, tampok es tracta de ser més arriscat o menys, ni tantsols es tracta de fer cap estrategia ,,, es converteix en una qüestió de sort i bones cartes (que de pas us ho desitjo a tots/es juntament amb un BON NADAL!! :oops: jeje)... I no els nego que el campiquipugui pot arribar a resultar més interessant i novedós no ho nego no! (me'n guardaria pla be!) així com tampok us negaré que també faria gracia que els jugadors de futbol podessin fer un fora de jok, els de bàsquet podessin en un moment donat xutar la pilota o bé un linier canviés a mig partit el corner de lloc... si si en plan "casolà" no us nego que les varietats son infinites, divertides i excitants però quan parlem a nivell de competició es fa necessària la seriositat i seguretat d'una normativa! no em cansaré mai de dir que:

:idea: PER MOLT QUE DISCUTIM EL TEMA LA COSA SEGUIRÀ AIXÍ: .. ELS ORIENTALS JUGANT A LA BUTIFARRA NO NOMÉS NO ENS SALTEM CAP NORMA DEL REGLAMENT SINÓ QUE TAMPOC FARÍEM ANAR MALAMENT CAP PARTIDA OCCIDENTAL PERQUE NO ENS SALTEM CAP NORMA O COSTUM SEVA NO-ESCRITA I A LA INVERSA ELS OCCIDENTALS JUGANT A LA SEVA MANERA POTSER NO ES SALTEN CAP NORMA EXPLICITAMENT ESCRITA AL REGLAMENT PERO SI QUE ALTEREN LES PARTIDES DELS ORIENTALS EN QUANT A LA FORMA NO-ESCRITA DE JUGAR....

Amb això em sembla que queda prou clar qui es pot queixar :roll: (almenys).

Una abraçada (i akest cop excepcionalment NO la més petita) a tots/es. :mrgreen:

jiji / montse

GikaJavi

lo de sempre

EntradaAutor: GikaJavi » 20 des. 2002, 03:33

Hola,

a veure jiji/Montse, abans que res et convido a llegir els articles dels foros de normativa (si encara no ho has fet, és clar) i ara et passo a explicar un parell de cosetes. En primer lloc, tens raó que tota modalitat és igual de respectable, faltaria menys. Dit això, et recordo que aquest foro en particular va ser començat per en Carles fent ironia sobre el que algú digué comparant ambdues modalitats: que l'oriental era més difícil. En Carles, bon coneixedor de l'occidental, se'n feia creus de manera raonable. Bé, si tens dubtes (tu i qualsevol oriental) sobre això, et convido de nou a llegir sobre normatives. I que consti que totes les crítiques són constructives i no intento convèncer ningú. A aquests foros, un tal Enric_cp i algú altre (jugadors orientals) s'encarreguen de parlar sobre l'oriental així com d'enumerar les seves variants. Resulta que les variants no tenen res més que algun matís a la regla de la petita, és a dir, tenen alguna excepció en què no és necessari tirar la més petita. A totes les variants excepte a la que jo anomenaria oriental pura i en la qual sempre és tira la petita (en cas de no superar).

Quan tinguis clar tot això, és possible que guanyis empatia i et puguis posar el xip de l'occidental. Llavors, és possible descobrir que a l'occidental no només es tracta de despistar el contrari tirant no sempre la més petita, sinó que això dóna lloc a jugades més naturals i a la llarga molt més creatives. De fet, la buti oriental pateix de poca naturalitat degut a haver de tirar la més petita. En conseqüència té un problema d'unificació, ja que no és juga igual a tot arreu perquè hi ha diferents excepcions a la regla de la petita (t'adreço de nou als foros de normativa).

Tornem a l'occidental. Ja t'he dit que no es tracta simplement de despistar o enganyar en un moment donat, sinó que sovint s'ha de tirar una carta que ni és figura ni és la més petita simplement per no tallar el pal del company. Això últim és impossible a l'oriental excepte a alguna variant que ho permet ja que, òbviament, alguns orientals es donaren compte del defecte. Malgrat tot, la solució no és completa ja que el matís a aquest problema és una regla similar a aquesta: Quan surt el company, qualsevol carta. Evidentment solucionem bona part del problema, però no tot ja que, què farem si surt el jugador de la nostra dreta del pal que presumptament controla el nostre company? Bé, aquí sí que no, no hi ha cap modalitat oriental en què sigui possible no tirar la més petita en cas de ser els quarts en tirar. I us asseguro que hi ha moments en els quals es poden guanyar bastants més punts sense tallar un pal que sospites és del company (penso escriure un article, amb un exemple, que penjaré a lo de normatives per aclarir això). Resumint, no és que als occidentals no ens faci gràcia que se'ns vegi el "plumeru" de seguida. Als occidentals no ens fa gràcia haver de perdre punts per jugar-li malament al company (no donant-li sempre la petita o tallant-li el pal) o simplement no podent fer un carrego esperant un "miraculosa" carta ferma del compi en l'últim moment. Bé, suposo que, si no ets massa orgullosa, t'hauràs donat compte que existeixen wapooooooos que et poden explicar tot allò que dius.

Finalment, volia dir que m'és indiferent com vulgueu jugar l'oriental. De lo que jo em queixo és: ¿per què en alguns moments feu excepcions a la regla i en d'altres no?. O sigui, ¿per què hi ha una excepció que diu que al company li puc donar qualsevol i no al de la meva dreta? Si el pal en qüestió pot ser del company no hi trobo diferència pel simple fet que no el toca ell.

Vinga, bon Nadal & happy new year.

GikaJavi

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 20 des. 2002, 09:02

Voldría comentar una variant "extrema" de la butifarra occidental que és practica al Carib i zones selvatiques de l'America Central. Es tracta de la buti transoceànica. En aquesta versió creada per uns "occidentals" radicals que varen anar a fer les Ameriques ara fa molts anys, s'introdueix una curiosa variant. Es pot tirar la carta que ens dongui la gana sempre, és a dir, ni tan sols hem de servir el pal. Quina emoció tant intensa dona això al joc!! Et surten de manilla a l'esquerra i encara que en tinguis 6 falles i ja està així de senzill. Es obvi que aquest "occidentalisme" portat a tal extrem ens fa gaudir de les partides d'una manera especial dons la incertesa i la creativitat sempre hi son presents. Us convido a que practiqueu aquesta nova modalitat, especialment aquells "occidentals" a qui tan agrada la llibertat en el el joc. Espero no ferir sensibilitats doncs encara que jo sigui oriental convençut respecto totes les variants del joc (inclosa la transoceànica per descomptat).

jiji
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 23:48

EntradaAutor: jiji » 28 des. 2002, 05:04

mmm.. hauré de contestar! a part que li vaig "prometre" al GikaJavi que ho faria..doncs també perquè m'he sentit una miketa (numes una miketa eh? :roll: jeje) al·ludida!!

En primer lloc gràcies per dedicar-me tota una parrafada GikaJavi... intentaré estar a l'alçada :twisted: i que et quedís satisfet amb la meva resposta! però no cal que em diguis jiji/montse pots escollir es com allò de juro o prometo que alguns ho volen fer tot :wink:

La qüestió prèvia que em sol·licites en quan a llegir articles dels foros de normativa etc etc casi que declinaria la oferta perquè jo jugo a la Butifarra per plaer, amb els sentiments, amb aquelles ganes i akella il·lusió del qui comparteix quelcom que s'apren molt a pok a pok (sempre hi ha els rapids pim pam i esu.. però... ejem,,, normalment lo millor és el que ha fet xup xup :lol: ) i que s'ha anat fent teu amb els anys... i convertir el debat en algo purament normatiu és avorrit, fred i gens butifarrero perque els verdaders jugadors son els del cop de puny a sobre la taula (enkara que a alguns a vegades ens molesti sentir-nos dir que estaríem millor jugant a la oca en algunes ocasions perque.. ja se sap... no sempre estem al 100% :roll: la la la).. el que vull dir amb això és que els que estem aki... em sembla a mi... som jugadors de butifarra perquè que carai! és un gustassu! i pocs de nosaltres n'hem après aquí al Butinet sinó que la portàvem apresa "de casa"...així que els nostres "mestres" ja ens la van ensenyar d'acord amb la normativa així com els seus mestres van fer amb ells etc etc...I tota la normativa de la que em parles de fet és una (la escrita) i és la que hi ha.

M'agradaria dir també (per altres opinions que corren per aki :x )que si bé per alguns lo històric tingui regust de ranci per altres significa els pilars on recolzar-nos i el què s'ha de defensar! (i ho dik per akells que ens volen "vendre la moto" amb la novetat de la buti occidental, la xispa que hi aporta etc etc... :twisted: xispes a mi!jeje)

Pel què fa a la dificultat jo tinc una teoria: no hi ha coses dificils o fàcils sinó que dependrà de qui les ha d'apendre o sigui que no cal fer rànkings entre ambdues modalitats en quan a la seva dificultat així com tampok per raó de més gent que les utilitza perque xavalins! teniu les de perdre perque no només en quan a població hi ha més butiorientals sinó que també des de fa més temps hi ha gent que la juga "a la nostra manera" i és per akesta raó que no cal pas posar-nos d'acord en quina és la vàlida perquè no depèn de nosaltres perque com he dit abans a nosaltres "ens l'han ensenyat" numés som els hereus dels qui la van crear i per tant resulta envà discutir sobre què es pretenia que entenguessim sobre cada norma (a més a més és mes que sabut que sempre trobarem vàries interpretacions d'una mateixa norma i per tant.. "feta la llei feta la trampa" :roll: la la la)

M'agradaria més centrar-me en el que he vingut mantenint fins ara, i que és el fet de que la oriental no topa amb la occidental i a la inversa si. És a dir (i no em cansaré de dir-ho) a mi per jugar com els occidentals em foten renuncio al canto se m'emprenya la parella (butifarrera s'enten) i perdo punts... si vosaltres a casa vostra jugueu a la Buti oriental... qui us fot clatellot? ningú! perque no esteu transgredint cap regla. Es normal des d'aquest punt de vista que volguem (almenys) saber de quina manera voleu jugar per poder fer-vos cas a les vostres jugades o limitar-nos a veure com tireu cartes segons un criteri aleatori si voleu perque quan el joc es "campi qui pugui" no cal concentrar-se massa (potser per això el Butinet no preveu renuncios pel vostre estil així la gent pot estar alhora pel xat general veient qui entrai surt qui saluda i qui crida i alhora clikar amb el ratoli mentre es fa una buti :roll: és una idea numés jeje).

CITO: "Quan tinguis clar tot això, és possible que guanyis empatia i et puguis posar el xip de l'occidental. Llavors, és possible descobrir que a l'occidental no només es tracta de despistar el contrari tirant no sempre la més petita, sinó que això dóna lloc a jugades més naturals i a la llarga molt més creatives. De fet, la buti oriental pateix de poca naturalitat degut a haver de tirar la més petita." (GikaJavi)

RESPONC: No tinc cap mancança d'empatia jugo dia si dia també amb occidentals/orientals mixte i mai els he dit res per jugar a la seva manera però si una cosa és veritat és que cap d'ells s'ha molestat a jugar segons les normes de la oriental... tan me fa.. però que no ens diguin a nosaltres intransigents, pok empàtiks i que ens hem de posar cap tipus de xip!i lo de les jugades naturals... :shock: jugades naturals???? des del moment que el joc de la Botifarra és un joc reglat on veus tu i ningú la naturalitat de la jugada??? :shock: :shock: :shock: no estem pas parlant d'una pintura ni cap escultura on les regles son lliures i cada artista crea al seu arbitri! estem parlant que segons unes cartes que sempre son les mateixes i unes normes hem de fer punts, si si PUNTS! no hi ha premi al mes creatiu aki hi ha premi al qui guanya per punts 101! o és que estem parlant del kubisme surrealista de la buti??? :twisted:

Sobre el fet de que a la oriental hi hagi variants numés demostra quina és la original perque normalment surten variants d'akesta i no d'una altra variant, pq que jo sàpiga a Occident no n'hi ha cap de variant perque tota ella ja ho és prou. Sabeu el jok del telèfon? akell que un comença dient-li a la orella al del seu costat una frase i akest la diu al del seu costat i akest a l'altre... etc?? fins que l'ultim diu en veu alta la frase i no s'assembla en res a la que ha dit el primer en orígen?? doncs us diré un secret.. el primer va dir "tirar sempre la més petita", el segon va dir "sempre la petita, amb excepcions contades i s'ha de dir", el tercer va dir "sempre la petita pero amb excepcions" (ja no calia dir res) .....i l'últim.. l'últim..ejem...L'ÚLTIM ERA UN OCCIDENTAL!!! jeje :twisted:

Deixem-nos de tunteries i anem al gra: aquí és juga com es vol/pot perque així s'ha creat akest jok on les dues variants són possibles, i per sobre de tot està el passar-ho bé, si volem ser estrictes buskarem els companys que juguin com nosaltres i si volem a part de fer la buti estar entre companys i passar l'estona.. ens adaptarem, negociarem, regatejarem... i jugarem! :roll:

I per finalitzar m'agradaria que quedés clar que no hi ha ningú que m'hagi sentit keixar-me durant una partida per la forma de jugar dels demés, ni en cap altre lloc a excepció d'aquí (més que res perque m'agrada el xou i la polèmika!! jeje) :oops:

Una abraçada (q excepcionalment i en honor als occidentals no és la més petita :lol: )


montse/jiji

PD: "Bé, suposo que, si no ets massa orgullosa, t'hauràs donat compte que existeixen wapooooooos que et poden explicar tot allò que dius" (GikaJavi)-----> AMEN! wapissim a més a més :wink:

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 22 gen. 2003, 03:45

Jo soc Gironí, i només conec una botifarra única, que jugaba el meu avi, el meu besavi... i contertulians que es va passar de generació en generació fins el dia d'avui.

Sempre s'ha de tirar la petita a menys que:

- La base que hi ha "sobre la taula" sigui del teu company.

- La carta jugada per l'equip contrari "no sigui ferma".

Val o no val carregar:

- No val carregar sobre un "posible" fallo del company.

- Val carregar a una "carta jugada" que sigui ferma del company.

- Val carregar a una "carta jugada" que no sigui ferma del contrari.

- No hi ha limit de cartes d'un pal a l'hora de carregar, es a dir pots carregar tant amb dues com amb set del mateix pal sempre que es compleixi la normativa anterior.

---------------------------------------

Així es com s'ha jugat tota la vida a la botifarra a les nostres contrades Gironines, les demés son variacions degeneratives, no diré si mes o menys bones, perque fins i tot a Palafrugell i altres llocs de l'Empordà juguen diferent del que jo he exposat.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 22 gen. 2003, 09:00

Olé troblau. Amq quina senzillesa pero alhora transaparent claredat has explicat la manera de jugar la butifarra tal i com sempre s'ha jugat al menys a les contrades gironines. Penso que
és la més lògica a més a més i que com tu bé dius aquest sistema és el de "tota la vida" a la nostra estimada ciutat. Et felicito pel teu interés en les divereses questions plantejades al foro (veig que has tingut molta feina jeje) i desitjo que continuis participant activament del debats aqui plantejats.

PD. Evidentment jo tb soc gironí company....

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 22 gen. 2003, 19:37

Holes:
Mireu que arribo a ser oriental,
Però aixo de VARIETATS DEGENERATIVES, t'has pasat un ou.
Admetem d'una punyetera vegada que hi ha formes diverses de jugar a la butifarra. I que potser lo mes important es arribar a acords per poder realitzar campionats tots junts.
Per lo demes jo no vaig tenir la sort de coneixer al meu besavi i per tant no se si la meva buti es mes vella que la teva o si va ser la primera o la segona. Coi de gironins, nomes es parla catalá a Girona i sou els creadors de la buti. Caram Caram.
Mira a Lleida foten un cargols de conya i jugant Occidental com a Valls amb els seus calçots. A Manresa no cuinem res especial però estem al cor de Catalunya i juguem Oriental però diferent que vosaltres.
Proposa un dia jutgar una partida com has dit tu, i veuràs les greus dificultats que suposa.
En fin vaig prometre que no tornaria ficar me en el tema però sincerament, de molt bon rotllo, no considero que la buti que jo jugo sigui degeneracio de res, ni la que juguen en altres contrades.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 61 visitants

cron