Qui i com i a on es va inventar el joc de la botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
rous
Botifarra
Botifarra
Entrades: 124
Membre des de: 16 set. 2002, 23:43

Qui i com i a on es va inventar el joc de la botifarra

EntradaAutor: rous » 18 nov. 2002, 18:45

-Tan i tan parlar de la botifarra, ja no tinc clar d'on es originaria :roll: , algú me podria dir si-us-plau el seu origen i quan es va començar a jugar?, ja que es un joc que m'apasiona, m'agradaria saver algu de la seva hitoria :P , AMUAKK@@@@@s, i moltes gracies per endevant :twisted:
rous l’ha editat per darrera vegada el dia: 06 des. 2002, 17:38, en total s’ha editat 1 vegada.

lanena
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 88
Membre des de: 18 set. 2002, 00:07

EntradaAutor: lanena » 19 nov. 2002, 09:39

I una altra cosa... perque es diu botifarra?

Enric_Cp
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 63
Membre des de: 12 oct. 2002, 20:16

EntradaAutor: Enric_Cp » 20 nov. 2002, 09:29

Lluis Canals a "El petit gran món de la botifarra", ed. Llibres del segle 1995, dedica vàries pàgines al tema. Després d'una pila d'anys investigant, no hi ha cap conclusió definitiva, però, en resum: sembla força clar que prové de la 'manille' francesa amb qui, tot i les diferències, guarda similituds evidents; no va trobar cap referència anterior al 1939 i les primeres que esmenta provenen de Palafrugell, tot i que això no és gaire significatiu perquè, en ser ell mateix de Girona, la seva àrea de recerca era aquesta província (o sigui que ara no em massacreu els occidentals si us plau ... si ve de França sembla lògic que entrés pel nord ... però ... qui sap!?); sembla que es va extendre de costa cap a muntanya, i força ràpidament diria jo, perquè el meu pare en va apendre a Andorra a la dècada dels 50 i llavors no hi havia Internet ... ni gairebé res :? ...

Del nom ... ni una paraula ... ni idea.

O sigui, que potser comença a ser hora que aprofitem la comunitat Butinetaire per alguna cosa adicional: pregunteu als pares, als avis, a la gent gran del vostre voltant: on en van apendre? ... QUAN? ... jugàven a la manilla abans (encara s'hi juga però ha minvat molt)? ... ténen algun record especial? ... La memòria històrica no durarà gaire més ... serem capaços nosaltres de rescatar-la i conservar-la?

Tingueu manilles.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 20 nov. 2002, 12:43

Hola !

Com tothom sap, la Botifarra se li va ficar el nom de Botifarra, ja que la primera persona que hi va jugar (un antepasat meu), desprès de fer una "cantada sense pal" (el que ara se li diu cantar botifarra) i fer capot, els hi va fer una botifarra historica als contrincants (que eren del Madrid).
En honor seu, al joc se'l va anomenar Botifarra.

Adeu.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 58 visitants

cron