Sortida al pal llarg.

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

Sortida al pal llarg.

EntradaAutor: juando » 18 jul. 2007, 19:02

Nosaltres quan sortim al pal llarg de manilla, as... no hi ha problema, però i si tenim12, 8, 7, 6, 5, 4, 3... sempre utilitzem la tàctica que quan un surt de la carta més baixa, per exemple de 3, el company sempre ha de posar la carta més alta, per exemple l'as (encara que l'adversari tingui la manilla) perque el que busques és fer basada en la teva carta més alta i si arrastres et quedes en tot un pal llarg i manant i si sumes els punts generalment i surtes guanyant. Això s'empra molt quant els triunfos els fas tu o el teu company, quan els fan els contraris juguem més agressiu i amb un risc més alt, per tant aquesta jugada és fa menys, encara que sempre tenim present aquesta`MÀXIMA: SI EL COMPANY SURT DE CARTA BAIXA HE DE POSAR LA MÉS ALTA QUE TINC.
Gràcies.

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 19 jul. 2007, 00:28





... això és "a la tercera la mayor" de tota la vida però dit més llarg oi?




Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 19 jul. 2007, 13:12

També discrepo ... (al final m'agafarà mania i amb raó :P :P).

Per mi el criteri és molt més simple ... "el company no pot deixar que el quart jugador faci basa de Cavall". Tant si surts de 2 com si surts de Sota. Ha d'apretar (si pot, clar!) obligant al quart jugador a agafar com a mínim de Rei.

Exemples:
Si el company surt de Sota, a l'esquerra no maten i jo porto Cavall ... no cal apretar.
Si el company surt de Sota, a l'esquerra no maten i jo porto Rei ... he de posar-hi el Rei. Perquè? Molt simple, perquè el cavall el té per definició el quart jugador, si la deixo passar matarà de Cavall i tindré el meu Rei i l'As del company en greu perill. Matant de Rei garanteixo que el company salvarà l'As i si podem li pendrem el Cavall al quart.

Si el company surt de Dos ... jo apretaré com a mínim fins a Cavall. Si el tinc perfecte, però si no el tinc, hi hauré de posar Rei o As.

I perquè fins a Cavall? Molt simple. Si el quart té Rei i Manilla tant li fa que jo hi posi Cavall o As, sempre té dues bases, per tant amb Cavall-As amb Cavall n'hi ha prou.

Em sembla molt més clar que no pas "si surt de petita la més alta". Si surt de petita, de mitjana o d'alta és exactament el mateix ... he d'apretar sempre. I sempre fins a Cavall mínim.

Excepcions a aquesta regla n'hi ha, clar. Per exemple, si el company ha fet Botifarra, surt de carta baixa i portem Cavall-As ... doncs molt probablement està sortint per sota i ens convé posar-hi l'As. Però això ja és de Doctorat i jo no hi arribo pas :twisted: :twisted:.

Apa, tingueu manilles.

juando
Contro
Contro
Entrades: 29
Membre des de: 26 abr. 2007, 12:10

joé!!!

EntradaAutor: juando » 19 jul. 2007, 15:44

Deu ser culpa que no escric bé, que no m'esplico, o que sóc curt de gambals, és a dir, tonto!!, m'inclino per aquesta darrera afirmació.
Estem dient el mateix, no del tot es clar, tu sempre ho compliques més, solament dic que ha sortida de carta baixa, bé si tu vols mitjana, o podria ser adulterad, també....el company sempre ha de posar la més alta, per fer baixar peça al contrari o perquè és compri un ferrari, o per totes les coses que tu vulguis, però és una màxima que la saben fins els alumnes meus de classe que no en tenen ni idea de jugar a les cartes.
El per què ja el vaig dir ja que el normal és que durant el desenvolupament de la partida t'aprofites de tenir un pal llarg i en les peces fora, o bé per manca de triunfos o bé perque no hi ha llum al carrrer, com vostè vulgui......
Gràcies.

Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

EntradaAutor: Gort » 19 jul. 2007, 17:58

Juando,
sí, juraria que tú i jo aquesta jugada l'entenem igual.

El que passa és que al ButiNET hi ha molta gent que n'ha aprés al ButiNET, que ha jugat molt poc en partides "reals" i per tant jo sóc dels què opinen que explicar les coses de manera complerta és millor, ja que en cas contrari transmets missatges equivocats.

A veure si m'explico.

Si algú diu "MÀXIMA: SI EL COMPANY SURT DE CARTA BAIXA HE DE POSAR LA MÉS ALTA QUE TINC" ... aquells que n'estan aprenent poden entendre erròniament algunes coses:

a) poden entendre que si surts d'alta (una Sota, un vuit), no cal que apretin. Això per mi és un error. Tal com he explicat, la Sota cal apretarla de Rei (o As).

b) poden entendre que han d'apretar de veritat de la més alta ... que si ténen Sota-Cavall-As ... han de posar-hi l'As que és efectivament "LA MÉS ALTA QUE TINC". També és un error, amb la Sota n'hi ha prou.

Estic segur que vols dir el mateix que jo i que en les dues situacions jugaries la mateixa carta que jo ... però per això prefereixo explicar-ho tal com a mi em sembla correcte per evitar malentesos.

Em sembla molt més exacte "A SORTIDA DEL COMPANY HAS D'IMPEDIR QUE EL QUART MATI DE CAVALL".

Apa, tingueu manilles.

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 19 jul. 2007, 20:47

Diu Gort:

"El que passa és que al ButiNET hi ha molta gent que n'ha aprés al ButiNET, que ha jugat molt poc en partides "reals" i per tant jo sóc dels què opinen que explicar les coses de manera complerta és millor, ja que en cas contrari transmets missatges equivocats."


Poz zi!

(Crec que vaig a abandonar al Bender i ...... caure rendida als teus braços :oops: )

primavera :D


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 23 visitants

cron