ButiEtiqueta

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Gort
Barretina
Barretina
Entrades: 178
Membre des de: 11 nov. 2002, 10:50

ButiEtiqueta

EntradaAutor: Gort » 09 set. 2007, 15:32

Est delega, Oest fa basto.

Sud surt de Manilla d'espasa ...

Sud???? Coi, si li toca sortir a Nord. Oooopssss. Sud recull la manilla i Nord surt de no recordo què.

Quan Sud entra, un parell de bases més tard ... no es fa la Manilla d'espasa sinò que li torna el pal a Nord.

Aquesta situació, que es dona amb prou freqüència, té dues consideracions:
1. Crec que un jugador correcte (parlo de "etiqueta", de bona educació jugant) ha de jugar la carta jugada erròniament (en aquest cas la Manilla d'espasa), tant bon punt en tingui l'ocasió.

2. Més interessant és ... Què ha de jugar Nord? Com que sap que Sud té la Manilla és evident que té una informació important ...
No sempre és una Manilla la carta errònia, per tant una sol·lució genèrica no és pas viable.
Per aquestes situacions, m'agrada la sol·lució que al bridge està totalment tipificada:
Quan un jugador juga a destemps una carta, els contraris ténen l'opció d'indicar-li al company del jugador que s'ha confós què ha de fer en la primera ocasió que surti:
a) jugar obligatòriament del pal de la carta jugada erròniament,
b) jugar obligatòriament un pal diferent del jugat erròniament o
c) jugar sense cap indicació el que cregui convenient.
Ho han de fer en el moment en què es corregeix l'error, no pas més endavant quan ja tindríen més informació en funció del què s'ha anat jugant.
Si el primer que surt és el què s'ha confós, evidentment ha de sortir de la carta en qüestió i s'acaba el tema.

Potser algún dia tindrem un reglament (ho dubto, però no desesperem) i coses així es poden anar pensant ... 8)

Tingueu manilles.

rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 10 set. 2007, 16:45

Benvolgut, estimat Gort (permet-me aquest qualificatiu familiar, sisplau), benvolgudes i benvolguts, estimats i estimades butinaires (permeteu-me, sisplau, aquest qualificatiu potser massa familiar),

En Gort ens parla de reglaments, en particular ens parla de les normes del bridge on està perfectament tipificada l'esmena a una situació irregular que no es preveu en el nostre joc de la botifarra. Més endavant, i poc abans de concloure el seu escrit ens diu: Potser algún dia tindrem un reglament (ho dubto, però no desesperem) i coses així es poden anar pensant ... Tot i la seva ànima de llauna, de circuïts electrònics i de xips informàtics, jo sempre tinc en compte les opinions de'n Gort ... em semblen, sincerament, prou assenyades.

Per aquesta raó jo em pregunto:
QUI és qui ha de redactar i fixar aquest reglament per tal de no caure en la desesperació de la qual ens parla en Gort?
QUI té la legitimitat de portar-ho a terme?

Fa temps, en aquests posts, vam parlar d'una Federació Nacional del Joc de la Botifarra que, segons sembla, resta totalment inactiva o directament desapareguda. QUI, doncs, pot prendre el relleu d'aquest il·lusionant intent sinó nosaltres mateixos? No creieu que el Butinet actua en molts àmbits com una veritable federació del nostre joc? Per què, doncs, no fem, tots plegats, un esforç per a dignificar i consolidar la botifarra? Quan la burgesia recolzada en les capes més baixes del poble francès van prendre la Bastilla al juliol del 1789, tot enderrocant un sistema feudal carrincló es van constituir en poble sobirà i van redactar la seva pròpia constitució: per què nosaltres no podem fer el mateix? Hi ha cap més institució amb més legitimitat que la nostra per a erigir-se en platafoma constituent del nostre joc? Em sembla que no!

Segurament podem optar per un Butinet amb uns objectius únicament lúdics (opció perfectament legítima), o bé per un Butinet que, a part d'aquests objectius, vulgui ser un referent i un líder en el joc de la botifarra (opció igualment legítima, però potser més transcendent).

Si optem per la primera, no cal canviar res, només confiar en la immensa paciència i en el vocacional altruisme dels seus creadors, i que la seva butxaca i la seva caritat no s'esgotin mai més! Si optem per la segona cal més compromís. Cal que considerem el Butinet com una eina per a dignificar el joc. Cal que, a més del seu caràcter lúdic es fomentin aspectes culturals, científics, legislatius, normatius, competitius ... Cal, en definitiva, que a la pàgina de passatemps dels diaris, a més dels clàssics problemes d'escacs, de bridge, el jeroglífic, o els mots encreuats, hi aparegui un problema de botifarra.

El Butinet és una eina ideal per a la consolidació i foment del nostre joc. Que aquest joc, tot servint-se d'aquesta eina descomunal, faci un pas endavant potser depèn més dels seus usuaris que no pas dels seus creadors. De ben segur tot projecte fretura d'un líder i d'uns fidels que el segueixin de forma més abnegada que no pas racional. Entre aquests fidels m'hi podeu comptar, el lideratge, no obstant això, ha de ser per a persones més enteses i més erudites que no pas jo. Poques n'hi deu haver de més eminents que no pas el mateix Gort ...

Finalment una proposta: el Butinet fa que sorgeixin tornejos de botifarra arreu de la geografia nacional. Què us sembla si en algun d'aquests campionats no es dediqués un matí a posar en comú els possibles debats adients al nostre joc en un I CONGRÉS NACIONAL CONSTITUENT DEL JOC DE LA BOTIFARA i a la tarda es fes pròpiament el campionat? La proposta queda sobre la taula ... si algú la vol recollir ...

Perdoneu la llargària. Una abraçada a tothom!

josep (rimbombante)

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 15 set. 2007, 11:58

Osti quin rollo, he parat a la meitat

Al menys al butinet no t'ho poden fer.

Al bar: Li fots la carta al cap i continues jugant

A campionat hi ha llocs que esta escrit a les normes; tampoc es lo mateix que la tipica "burrada" amb 10 tantos de penalització que és quan tu tenint que servir pq tens, llences un altra carta i la reculls a temps; no arriba a renuncio.

Hi ha molts padrins (gent gran) que son uns putes; cantes buti i ells a tio canviat: nyec! (2 d'espasa, rei de basto.........) no es la mateixa informació o més que una manilla?. És dificil, però la única solució es amb punts de penalització tot i que es pot arribar a guanyar-n'hi més per haver fet el tranfoll.

Esta gent encara no ve, va parir

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 16 set. 2007, 21:58

M'agrada lo del CONGRES DEL JOC DE LA BOTIFARRA, podeu comptar amb mi, podría tenir inclus presupost per poder fer aquesta reunió.
La Val d'Aran s'apunta.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 46 visitants

cron