El renuncio com a recurs

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
rimbo
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 15 nov. 2007, 19:31

EntradaAutor: rimbo » 29 març 2009, 11:08

Salut a tothom! Benvolgut Carles.

Personalment, m’importa un pito si fan o no fan renuncis en les partides de bar o en les del ButiNET. Personalment, no permetria fer-los en el joc virtual de la mateixa manera que cap joc d’escacs en línia permet moure un alfil de caselles blanques a una casella negra, però això són figues d’un altre paner. També comunico a la clientela general del ButiNET que en les meves partides poden fer tants renuncis com els calgui perquè si no és el meu company qui se’n dóna compte, jo de ben segur que no me n’assabentaré.

El meu escrit intenta respondre a l’eticitat o no de fer renuncis voluntaris que una persona ha interrogat en aquest mateix post i, alhora, mostrar una certa indignació pel tracte diferenciat que sembla desprendre’s segons sigui la persona que emet una opinió. El creador del present post diu que intentarà portar a la pràctica un renunci voluntari per a servir els seus interessos de victòria, i un altre client que li’n ha detectat un, li diu, molt mal dit per cert, impresentable. Des d’aleshores surt tota la cavalleria rusticana en defensa d’una persona que com a mínim ha fet un jugada il•legal: parents, amics, magnats del ButiNET... posant les mans al foc per tal de demostrar el seu amor, la seva amistat o la seva rellevància en aquesta casa, tot deixant el client agredit com un drap brut perquè potser entre la comunitat butinetaire no té ni aquest amor, ni aquesta amistat ni aquesta rellevància, però sí, recordem-ho, una quota pagada. Som tots iguals en aquesta casa o hi ha clients de primera i de segona classe?

Només un suggeriment, Carles, ara que es posarà de moda fer renuncis voluntaris potser hauries de posar-te a treballar en un detector de renuncis online, a un preu mòdic no m’estranyaria que molta gent te l’adquirís.

Bon diumenge!
rimbo

PD. Benvolgut abril74, no tinc el gust de conèixer el creador d'aquest post i no dubto gens que allò que tu dius sobre l'humor es estrictament cert. Ara bé, tu, en algun post parlant de senyals i de gestos entre els teus rivals tampoc desprens un humor diguem-ne gaire superlatiu...

romin
Contro
Contro
Entrades: 6
Membre des de: 27 gen. 2006, 10:25

EntradaAutor: romin » 29 març 2009, 11:39

Havia dit amén, per acomiadar-me d'aquest post. No pensava intervenir de nou. Però ara veig la necessitat de fer-ho.

No acostumo a dir "impresentables" a les persones, sóc molt tolerant i tracto amb molt de respecte a la gent amb qui em relaciono.

Per què aquí a una persona en concret li vaig atorgar aquest qualificatiu ? Primer per què no em vaig posar a riure tal com diu l'abril74, gens ni mica. No sols pel renunci, sinó pel tracte rebut després del renunci.

A més podria citar aquí unes quantes situacions més que he hagut de tolerar a aquesta persona jugant a cartes, tan al butinet, com sobretaula i segur que tot plegat va fer que utilitzés l'expressió "impresentable".

No entraré en detalls. No conec la seva vida personal , però us ben asseguro que quant jo el vaig descriure així, m'estava referint a la seva actitud com a jugador de butifarra , i ho reafirmo.

Fer renuncis intencionadament? No ho puc comprendre ni ho comparteixo.
La seva actitud després de adonar-nos compte, pitjor que pitjor.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 29 març 2009, 13:15

Benvolgut rimbo,
tenim una opinió diferent del com hauria de ser el joc de la botifara per internet, i probablement també tinguem una idea diferent del que és el joc de la botifarra.

Jugant a taula entre companys a mi m'ha passat que anant molt per davant en el marcador m'he vist bo en un dat i he contrat.
Surt el company de rei bastos, as, jo manilla i el contrari falla...
Se't queda cara de "Collons quina mala llet!!! si nomès tenia 2 bastos".
Quan al cap d'una estona veus que el contrari tenia un basto, llencem les cartes que ens quedaven per jugar... exclamem allò que diu el Maragall del Polònia "Que cabroooooooonnnnnn", riem una estona del acolloniment que ens han fet passar i comencem un altre partida.

Ja et vaig dir que sovint confonc la realitat amb internet, sóc així.

El renunci està reglamentat, i es sanciona amb la pèrdua de la totalitat de punts en joc.
Als escacs si en la realitat mous el rei per enrocarte però no ho pots fer perquè en el trajecte hi ha un quadre que amenaça el rei, tinc entès que t'obligaran a moure el rei però sense poder-te enrocar. Si a internet això no funciona així, perdona'm però en la meva opinió alguna cosa han fet malament els qui han programat el joc d'escacs per internet.

Si a taula veig que un delega amb un dit sobre la taula i quan acaba el dat resulta que portava una manilla, s'ho diré a la cara. Al igual que si delega dient digal's-hi portant dos manilles i el contrari canta botifarra amb un joc mitjà.
Malauradament això no està reglamentat, i no em fa riure gens ni mica perquè penso que li treu la gràcia del joc, i la meva idea de la botifarra és deixar que parlin les cartes. Ni gestos ni senyals, ni paraules impròpies.

Si ets incapaç de detectar un renunci probablement t'hagis de plantejar que no et fixes prou en les cartes que es juguen, i que no domines bé una part del reglament.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 29 març 2009, 14:49

És increïble el que hem d’arribar a llegir. Increïble!!! I nosaltres volem fer digne el joc de la botifarra justificant lo injustificable i amb aquestes tàctiques?

Podeu donar les voltes que vulgueu. Mai té justificació un renunci voluntari a l’igual que mai la té una trampa per a guanyar una partida. Prefereixo perdre la partida a faltar el respecte al contrari intentant “robar-li” la partida. Perquè pe a mi es això. Una falta de respecte al contrari.

Perquè per a mi guanyar una partida utilitzant qualsevol mètode reglat o no reglat és fer trampes i no entraré a comparar amb altres esports. Aquest fet ni l’entenc ni el comparteixo.

I tant de bo Butinet no permetre’s fer cap renunci. No únicament t’avisés que la carta que vols tirar no és correcta sinó que no deixés tirar-la en qualsevol de les ajudes.

Jo si em trobés en una situació com aquesta em sentiria molt molesta tot i venint d'una persona a la que aprecio i respecto un munt. Em sap greu que pugui existir qualsevol picaresca per a guanyar una partida sigui normal, de campionat on line, de predonats o de campionats reials i em sap més greu que se li vulgui treure importància com si fos la cosa més natural del món. Doncs per a mi no ho és.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 29 març 2009, 15:25

Per fi, un post en cara i ulls,sense desmereixia els altres amb les mateixes opinions , per fi algú diu lo que jo penso i no saber expressar-ho, per fi algú diu, que posar-hi els mans el foc,no vol dir que el foc estes encès.
Els renuncis dintre la tàctica que esta permesa en el Butinet, no deixa de ser trampa, i com deia el plana en el seu temps, es PURA I DURA.
Com diu l’angeles , i no parlem de futbol, es com aquell que corre atletisme, i fa la traveta al contrari, i que a mes tingui de vigilar, apart de fer, de tinguer que fer bon temps, que no entorpeixi la seva marxa.

Gracies
Bet
BET l’ha editat per darrera vegada el dia: 29 març 2009, 18:35, en total s’ha editat 3 vegades.

rimbo
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 15 nov. 2007, 19:31

EntradaAutor: rimbo » 29 març 2009, 16:11

Benvolgut abril74,

Completament d'acord en què sóc un mal jugador de botifarra perquè no sé, no puc o no arribo a tant com per a detectar els renuncis. De la mateixa manera que admeto que per a mi la botifarra és pura distracció i que la majoria de vegades perdre o guanyar una partida m'és exactament igual si jugo amb una parella que m'és agradable, els contraris són igualment persones agradables i, de tant en tant, em ve alguna manilla per fer basa. Això, però, no obsta per tal digui que fer un renunci voluntari és una actitud gens ètica.

No tant d'acord en l'assumpte dels escacs: si fas una jugada il·legal i el contrari no se'n dóna compte el joc segueix com si res. Crec que els programadors d'escacs per Internet han fet el que havien de fer: fomentar el joc net i legal.

Pel que fa a l'humor, tu l'has perdut de seguida quan t'he tocat el teu punt feble: les presumptes gesticulacions dels teus rivals en la subhasta. De la mateixa manera que el/la romin el va perdre quan va detectar el renunci d'una persona que el va anunciar en aquest post. És així que, a mi personalment, tampoc em faria cap gràcia que un d'aquests grans mestres de la buti que corren per aquestes contrades me'l fes, cosa que es podria considerar un abús a un ignorant. És ben cert que no el podré detectar i que el reglament l'empararà, però jo, mira quin consol!, li podré dir maquiavèl·lic. I endavant que trona!

Sé que entenem la botifarra de manera diferent, però també sé que ambdós l'estimem. Espero que no hagis vist en aquestes ratlles cap mena de menyspreu envers la teva persona i a la seva projecció botifarrística, faceta que, amb tota sinceritat, admiro i respecto profundament.

Cordialment,
rimbo

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 29 març 2009, 18:52

Disculpar-me de tots aquells q s'hagin pogut ofendre i que es veuen amb cor de valorar o jutjar a les persones, per una simple jugada de butifarra.

Quan tú tens una resposta, (denunciar) al que dieu "trampa" deixa de ser trampa, molt diferent a aquells "pros" que a campionats s'ho piquen i dius :"collons, ha contrat i que bo portava el company", on tens poca més resposta que deixar les cartes i aixecar-te.

Ningú seria tant ruc de fer un renuncio amb 0-0, ni fer-ho sistematicament, o sigui que el primer que feu es treure-ho tot de context, mes o menys el que passa amb la lliure i la obligada, generalitzar. Igual, primer, cal millorar, aprendre, fixar-s'hi; i que em facin tants renuncios com vulguin pq els denunciaré. De la famosa jugada, 80 i pico a 20 perdent, contren, porten mes de 36 tantos ja, amb 13 més, acabats, ja he perdut! Si hi hagués botó de rendir-se, com a altres llocs, l'hagués utilitzat, com no, doncs fas la broma i falles la de 13... poc més.

Si hi ha problemes personals amb mi, doncs el problema és teu, no meu...

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 29 març 2009, 19:06

Penso que aquesta "jugada", com alguns sembla que l'anomenen, es exactament qualificable com el tema ja debatit en un altre post, sobre el fet de jugar de parella donant significats secrets a algunes sortides o descarts.
Per mi es el mateix "Es diu trampa", tot i que practicament cap d'els butinaires rellevants, en el seu moment, es varen definir prou clarament.
Ara no recordo entre qui ens discutiem en aquells posts ........
I recordeu proletaris que la noblesa sempre ha existit.
1717
Un que intenta jugar a la buti de la millor forma que pot, que li agrada guanyar, i que per aixo, no sol jugar quasi mai els campis, ja que llavors, totes aquestes "elaborades jugades" me cabrejen.
I finalment penseu que jo sols defenso el que personalment crec que es correcte, sense mirar el nom o pensar si es mes o menys amic meu. (sempre he pensat que la feina de un bon amic, es dir-li en algun moment, "te estas equivocant", i no pas fer costat, per que si.) i aixo no podeu mai dir que no ho he posat en practica al butinet.
Força Espanyol

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 29 març 2009, 19:57

6_euros ha escrit:
Quan tú tens una resposta, (denunciar) al que dieu "trampa" deixa de ser trampa...



trampa.


7. f. Infracción maliciosa de las reglas de un juego o de una competición.

8. f. Ardid para burlar o perjudicar a alguien.

Fer un renunci voluntariament es diu trampa, ho faci qui ho faci, al bar, a internet i a on sigui. Es denunci o no, ho vegi l'altre parella o no. Amb eines informàtiques per denunciar-ho o no.

I no deixa de ser trampa tant si ho asumeix qui la fa o no.

(és lo q hay)

PS: Per cert, proposo q si un fil a "reliquies" s'activa es pasi a un altre apartat al estar "viu".



baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 29 març 2009, 21:42

6_euros ha escrit:Ningú seria tant ruc de fer un renuncio amb 0-0, ni fer-ho sistematicament, o sigui que el primer que feu es treure-ho tot de context...

sense comentaris....


Això si, hauré d'obrir bé els ulls a partir d'ara..... No fos que coincidissim en un dels teus moments "bromístics"....
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


baby

bifarra
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 84
Membre des de: 23 abr. 2004, 20:54

EntradaAutor: bifarra » 30 març 2009, 08:16

Des dels inicis de la Botifarra al meu poble quan s’enganxava algú fent un renunci voluntari se’l feia fora de la partida i mai més el deixaven asseure en una taula de joc. Dràstic, potser sí, però posava en evidència que era considerada una falta greu.
De jocs de cartes n’hi ha de molts tipus, i per ser bo (jugar amb esportivitat) has de conèixer i respectar les regles del joc, que per alguna cosa hi són.
Si tenim ganes d’enganyar, podem jugar al Mentider. Si tenim ganes de picar-nos les cartes, podem jugar al Mus.
A la botifarra es penalitza el renunci tant voluntari com involuntari. L’involuntari, una llàstima, el pobre jugador s’ha despistat i a més perd la mà. El voluntari, doncs sí noi, has fet trampa, poca broma!!

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 30 març 2009, 11:02

Escolta Carles: Arribats fins aqui... no creus que poder seria un bon moment per posar AJUDA MÀXIMA A TOTHOM :?: :?: (sense sombrejar les cartes, plis). Et suggereixo una enquesta

Per més voltes que li dono, no li sé veure cap inconvenient...

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 30 març 2009, 12:53

plana ha escrit:Escolta Carles: Arribats fins aqui... no creus que poder seria un bon moment per posar AJUDA MÀXIMA A TOTHOM :?: :?: (sense sombrejar les cartes, plis)

No trobo que arreglarà això si el programa et permet tirar una carta fent un renunci. Excepte ajuda nul.la se t'avisa que la carta que vols tirar és errònia però igualment et deixa tirar-la.
Proposar per proposar, jo proposo que el renunci en Butinet no és pugui fer ni voluntari ni involuntari. Perquè si aquí la gent comença a sumar-se a aquesta idea, això donarà mania . :cry:

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 30 març 2009, 13:58

estem dient el mateix Angeles, amb ajuda màxima no es pot fer renunci... no et deixa tirar cap carta incorrecte. o no?

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 30 març 2009, 14:24

plana ha escrit:estem dient el mateix Angeles, amb ajuda màxima no es pot fer renunci... no et deixa tirar cap carta incorrecte. o no?


Es jo, particularment NO vull ajuda màxima, nomes vull jugar com Deu mana i si no mana quès agafi confessats!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 22 visitants

cron