V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS

EntradaAutor: plana » 21 nov. 2007, 23:17

V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS

Nom: V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS
Dia i hora: 26-01-2008 a les 11 del mati
Lloc: Hostal La Plana del Molí.... (cal plana)
Localitat: SANTES CREUS (Alt Camp)
Provincia: Tarragona
Durada: TOT EL DIA
Cost de la inscripció: 30 €
Que inclou la inscripció: CAMPIONAT+CALÇOTADA
Premis: RES!!!.... (o poder no)
Contacte: plana 977638309-655568517 planadelmoli@terra.es
Sistema de joc: LLIURE..... (o el que vulguin els 4 jugadors)
Tipus de campionat: SUÏS (4 rondes)
Nº màxim de participants: 48 (que seran per les primeres 48 persones que s'apuntin.... no tinc lloc per més)

NOTA: Farem les 4 rondes del campionat abans de dinar, així tindrem temps per fer una bona sobretaula.... i els més "viciosos" podràn seguir jugant partidetes amistoses.


Pd: Si algú es vol quedar a dormir, mirarem de trobar-li lloc, be a casa... o amb l'atre hostal proper

Queden poques plaçes lliures..... no val a badar!!!!!

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 10 gen. 2008, 12:32

La calçotada
La festa del calçot i la seva gastronomia
Valls (l'Alt Camp), diumenge 27 de gener de 2008


La Festa de la Calçotada de Valls és un punt de referència en el calendari festiu i gastronòmic català, doncs s'ha convertit en el tret de sortida de la temporada d'aquesta ceba tendra. Cada any milers de persones s’acosten a aquesta localitat per participar en les activitats que s’hi fan: concursos diversos , degustacions populars i tot un seguit d’altres actes festius.

La festa es celebra en diferents carrers i places del municipi amb un ampli programa d’actes populars i concursos, tots ells relacionats amb el calçot. Però les activitats principals tenen lloc al carrer Abat Llort, entre el Pati, la plaça de l’Oli i la plaça Zeta.

La celebració comença de bon matí, amb el Mercat de la Calçotada, on es poden contemplar els primers exemplars de manats que després entren en competició en el Concurs de Cultivadors de Calçots, una de les proves més esperades i que es celebra abans del Concurs de Salses i el de Menjadors de Calçots.

Al migdia, a la plaça de l’Oli es couen els primers calçots a la graella, mentre a la plaça del Pati es ballen sardanes. I a quarts d’una, la Gran Cercavila de la Calçotada concentra diferents entitats de cultura popular de la ciutat i d'altres indrets: Gegant del Calçot de Valls, Flabiolaires de Vallmoll, Ball de la Primera, Bisgarris, Ós de Valls, Burregaires d’Esplanes, Cuca del Pi de Puigpelat, Timbalers de Puigpelat, Gegants Antonet i Angelina i Grallers de l’Agrupació Musical El Calçot de Valls, Ball de Bastons i Grallers de l’Associació Cultural Verge de la Candela de Valls, Nans de Valls, Grallers de la Colla Joves dels Xiquets de Valls, Gegants de Valls, Grallers de la Colla Vella dels Xiquets de Valls, Mulassa Petita de Valls, Grallers de la Unió Anelles de la Flama, Mulassa de Valls, Banda Pare Manyanet de Reus, Indiot i Grallers de Nulles i altres... Carros amb feixos de llenya, graelles, calçots, bocois, diligències, carros de pagès, xarrets, cavalls muntats...

El plat fort de la festa és el Concurs de Menjar Calçots que comença quan acaba la cercavila al Pati. Les quantitats que se n’arriben a ingerir són espectaculars. El rècord en nombre de calçots es va aconseguir l’any 1996, en què el guanyador se’n va menjar 275. Ara bé, si es té en compte el pes net, però, el rècord es fa fer un any més tard, quan els 190 calçots que va ingerir el vencedor de la prova pesaven en total 3.185 grams.

Al mateix temps que es fa el Concurs, es fa la Degustació Popular de Calçots a les places de l'Oli i de la Zeta on hi ha graelles preparades per a les persones que volen els calçots i també carn, llonganissa, botifarra de Valls... La plaça de l'Oli està ambientada amb parades i elements al·legòrics a la Calçotada (venda de manats, etc).

La festa acaba amb la ballada conjunta de tots els elements del seguici festiu i amb l'entrega de premis.

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 11 gen. 2008, 01:14

Per 5è any consecutiu .... tampoc puc anar. I, mentre vosaltres mengeu calçolts, jo rossegaré sana enveja. :oops:
Però, ja que has penjat un post en el qual ens "culturitzes" (molt bé, per cert), com a premi de consolació dels qui som d'altres indrets i no hi podem anar, estimat plana, no podries publicar també la recepta de les salses? :wink:
(per si "cola") :twisted:

primavera

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 11 gen. 2008, 11:26

Hola primavera: Llàstima que no puguis ser amb nosaltres el proper dia 26... em sap greu!!.
Tal com demanes, aqui tens la "fórmula" de la salsa, tal com la fem a casa.
Jo li dic la "Salsa de la Tieta Tresina". Perque ella và ser qui ja fà mes de 50 anys ens feia la salsa cada any.


Recepta de la Salsa de Calçots

INGREDIENTS (per a quatre persones):

1 cabeça d'alls escalivats i 1 all cru

100 g. d'ametlles torrades i pelades

30 g. d'avellanes torrades i pelades

4 o 5 tomacons madurs escalivats

aproximadament 120 cl. d'oli d'oliva arbequina (mol important)

1 llesca de pa sec i torrat xopat amb vinagre

1 nyora

1 culleradeta de pebre vermell

sal

PREPARACIÓ (per ordre):

1.- En un morter (o batedora) primer posarem la sal al gust.

2.- Després picarem els alls.

3.- Afegirem i picarem les ametlles i les avellanes.

4.- Picarem els tomacons.

5.- Finalment afegirem i picarem la llesca de pa, la nyora i el pebre vermell.

6.- Afegirem l'oli a poc a poc sense deixar de picar (o batre), fins que veiem que la salsa quedi bé per a sucar-hi el Calçot (depèn de l'oli la podrem fer més espessa o més clara).

Un parell de "secretets" fora de recepta: Posarem la nyora neta amb uns 80cc d'aigua i l'escalfarem sense bullir. Reservarem l'aigua i la anirem intercalant poc a poc amb l'oli (l'aigua ajuda mol a que la salsa quedi ben lligada)

Al igual que l'allioli, el mès important es que la salsa quedi lligada

Apa, bon profit..... i Bona Calçotada!!!!!.... i si es a la "Plana del Molí", mol millor.... jejejejje

losangeles
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 17 abr. 2006, 20:34

Re: V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS

EntradaAutor: losangeles » 17 gen. 2008, 22:37

plana ha escrit:V BUTI-CALÇOTADA A SANTES CREUS


Queden poques plaçes lliures..... no val a badar!!!!!


hi ha lloc?


PD. muassssssssssssssssssssssss

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 18 gen. 2008, 14:00

losangeles Ja fà dies que estàs apuntada!!!!!.... pobre de tú que fallis.... et "pelo"

pd: 1000ipicooooooooooooo!!!!!

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 19 gen. 2008, 01:19

Planaaaaaa !!!
Moltíssimes gràcies!!! En quan puga la provo i ja et diré com m'ha quedat!!!
Que ho passeu bé en la Buti-Calçotada :D

primavera

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 26 gen. 2008, 21:16

Campionat de Botifarra de la Plana del Molí

Codi: Selecciona’ls tots

   Parella                  P   Dif  Tot
 1 lanena - jagger          4   117  365
 2 losangeles - josecarlos  3.5 122  333
 3 uosa - plana             3   185  388
 4 josep1945 - gardfield    3    39  281
 5 morfeo -elnano           3     4  330
 6 panotx - magno           2.5  40  303
 7 joisi - senalla          2   131  375
 8 QQ - manel               2    73  314
 9 juanpla - ramonpuig      2    68  352
10 malik - santi_melenes    2    45  271
11 riera - company          2    41  334
12 fredi - bernat           2   -11  348
13 Olivia24 - xl7           2   -68  265
14 seuma - maria            2   -68  196
15 DeepButi - Sefa          1    12  262
16 jordi - nirvanna         1   -96  240
17 1717 - BET               1  -113  207
18 salpa - Cris7            1  -116  163
19 chester - lourdes        1  -179  169
20 Alicia - fanina          0  -226  139


Els calçots regulars :P, però la salsa ... mmmmm ... la salsa!!!!! :P :P :P
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 gen. 2008, 21:58, en total s’ha editat 3 vegades.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 26 gen. 2008, 21:30

jo crec que donan els resultats dels tres primers tothom en tindria prou.

Es una idea.

El dinar escas, pero bo.

Quasi lo millor la garnatxa.

En resum Alfons, progreses adequadament jejejejej

Gracies per tot.

1717

uosa
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 16 gen. 2005, 00:52

EntradaAutor: uosa » 27 gen. 2008, 08:51

El dinar bonissim.............. només a una parella els hi va tocar la salsa agre¡¡¡¡¡¡¡¡...jejejejejeje..en el Deep i na Sefa ....perquè serà?....jajajajaja
la garnatge mmmmmmmmmmmm...l'orujo...uauuuuuuuuuuuuuuuuuuu¡¡¡¡
estic d'acord Alfons, progresses adequadament¡¡¡¡¡¡,uosa...necessites millorar (no se't pot deixar sola) jajajajjajajaja
ho hem passat mbbbbbbbbbbbbbb,gràcies per tot¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
una abraçada plana¡¡¡¡
a les penes...butifarra¡¡¡¡¡ i si pot ser amb calçotada.millor que millor.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 27 gen. 2008, 09:49

Primer any que m’arribo a Santes creus per el motiu de la calçotada i ara es veu que també era campionatttt :shock: :roll: ,ostres i ningú m'ho havia dit ?? el 1717 segur que tampoc ho sabia oi ?... jejeje. :wink: (essim portat en nostre joc de cartes trucat)

Be la veritat es que ens ho varem passar d’allò mes be, tot estava, com us ho puc explicar perquè també ho assaborir-ho?. Millor me quedi jo amb el gust de tot el que vaig menjar .

Perfecta TOT !! ahhhhh , i del tracte ni en parlem eh, marededéu quina gent plana que sou :o , mes fantàstica, meravellosa.. i mes mes mes.....TOT !!! :lol: :lol: :lol:

Plana arrecla allo de girona eh !! ah, i me pagaras no? per dir-te aixo jejeje

I la gent ?carai quina gent, la gent en que ens varem reunir, ara no trobo el qualificatiu per ells, els he gastat tots a dalt :P

El garnatxa excel•lent del 1717 i la Montse , l’orujo... del Seuma uffffff.. encara tinc un forat a la gola del glop que vaig fer, però segur que estava del que allò messss.

Salpa del Turro de Sant Jordi no cal dir-te res oi? :lol: :wink: :wink:

Lanena tu sempre seras fantastica !! petons maka

Segur que me deixo donar gràcies algú, perdoneu

Però per tot això i mes !! GRACIES a tots.

Sobre el progres , em tindriem que fer-ne una altre per jo dir-ho :wink:

Ah es veritat Deep, posant els tres primers en fèiem prou, no?
:twisted: :twisted:

BET

losangeles
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 17 abr. 2006, 20:34

EntradaAutor: losangeles » 27 gen. 2008, 20:46

Jo sols puc dir, que Felicitats. Va ser una trobada molt be, dinar bo,el vi estabe bonisim. la Garnatxa (1717) que et diria jo Xip xap, jajajajaja. Orujo del Seuma (Bet ere per gent forta).


Com que no os habia-hu enterat del campionat?, jejejejje.


Deep. merci per penja la clasificacio, un cop que quedo, com una Crack.



Enhorabona, Plana i familia.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

per el sr. plana

EntradaAutor: 1717 » 28 gen. 2008, 09:46

kollons plana, faig un post per tocar allo que no sona, i no dius res. Aixis no obtinc cap resultat.
Vols reacccionar coi.
viam avui si estas mes despert .......
1717

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

Re: per el sr. plana

EntradaAutor: plana » 28 gen. 2008, 10:14

1717 ha escrit:kollons plana, faig un post per tocar allo que no sona, i no dius res. Aixis no obtinc cap resultat.
Vols reacccionar coi.
viam avui si estas mes despert .......
1717


jajajajajajjajajjaj... i ja!!!!!! 1717, mira noi vaig ser tan feliç... m'ho vaig pasar tan be dissabte, que fins i tot lo negatiu o trobo positiu!!!!. El que pasa es que estic mol emprenyat amb tots vosaltres (inclossos els de girona).... si es veritat que la felicitat engreixa, almenys peso 15 kg. mes!!!!.
Sou l'ostia!!!!!!! de veritat, moltes gracies a tots per ser com sou

alfons/plana

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 28 gen. 2008, 11:55

araaaaaaaa coi, ha costat jejej
Bet com ens tenim que agafar l'alusio?
pq ara fins i tot ens fa responsables de que no tinguesim prous calçots per nosaltres, ja que se els va fotre ell !!!!!!!!!!!
En fi, tindrem que tornar l'any vinent per possar les coses al seu lloc.
PD: la butifarra crua i la negre eran prou bones, semblaben de girona (jo amb la meva linea)
1717


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants