Sobre els renuncis

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Sobre els renuncis

EntradaAutor: Carles » 18 des. 2007, 11:44

Hola !

Volia fer-vos una pregunta, que en penseu dels renuncis al ButiNET, s'haurien de seguir permeten? S'haurien d'evitar, o sigui, treure l'ajuda nul·la ?

Que en penseu ?

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 des. 2007, 11:54

La meva experiència és que quan denuncies un renunci passen dues coses:

a) els jugadors no saben què passa, es queden sense cartes i desconcertats, cal explicar-los que l'has denunciat. Llavors el que ha fet el renunci diu que ell no l'ha fet. Li has d'explicar que si no l'hagués fet el ButiNET no l'hauria acceptat, que només els accepta si són veritat.
Tant si has conseguit arrivar a aquest punt com si no, el què passa a continuació és ...

b) el que ha fet el renunci ... s'ofèn!!!! ... i plega.

Resultat. Després de denunciar un renunci, MAI s'acaba la partida.

Al ButiNET és molt més fàcil fer un error que a la vida real. Ademés no es pot corregir. A la realitat, tires enrera un parell de bases i continues. O bé tornes a donar. Però tot això al ButiNET no es pot fer. El renunci al ButiNET és totalment radical.

Opino que el renunci a la vida real està reglamentat, NO perquè formi part del joc, sinó perquè no hi ha manera d'evitar-lo. Però la gràcia dels jocs on-line és que permeten evitar errors humans.

Si ho hem de permetre ... perquè no permetem també jugar fora de temps? A la vida real es pot fer, no?
I contar malament!!!! Uns puntets cap a casa, i si no, que contin ells també, no?
etc etc ....

Diria que el ButiNET és l'unic joc on-line del món on es permet jugar saltant-se les normes. Dubtós mèrit.

Per tot això, estic totalment en contra que es permeti el renunci.

Si no el veuen, dónes per bona una actuació "il·legal" i beneficies l'infractor.
Si el veuen, el resultat net és que no s'acaba la partida.

On és la gràcia?

Resumint: no s'haurien de permetre mai. Ni nul·les ni mitjes. Simplement no es permeten.

Tingueu manilles.

DiaBLiLLo
Recontro
Recontro
Entrades: 34
Membre des de: 14 abr. 2004, 22:42

EntradaAutor: DiaBLiLLo » 18 des. 2007, 12:21

Si no els veus en el joc, no els veus a la vida real, si no els veus a la vida real, podries perdre moltes partides. Si no es permet el renunci a butinet no aprens a jugar a la butifarra.
Com aquell dia discutíem, si el renunci no estigués permès a la vida real (a part del deepbuti que diu tornar enrere un parell de bases) perdries la partida, pero en canvi et penalitzen en perdre 36 punts. El renunci és una táctica de joc, qui va posar les normes a la butifarra ja devia pensar en aquestes coses. Que a la práctica no els utilitzés ningú ja és una altre cosa ;P

La meva opinió és que butinet ja esta bé com está. Deepbuti si el que fa renunci involuntari no vol escoltar és el seu problema ja que no vol aprendre.
DiaBLiLLo l’ha editat per darrera vegada el dia: 18 des. 2007, 12:38, en total s’ha editat 1 vegada.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 18 des. 2007, 12:37

Proposta,

Encara que el jugador que fa el renunci tingui ajuda nul.la, que li surti un avís de que l'ha fet.

Si algún dels contraris, denuncia el renunci, el sistema l'accepta i envía un avís a tots els jugadors, dient el que ha passat "el jugador xxx ha fet un renunci i el jugador yyy l'ha denunciat".

La parella que ha fet el renunci perd els 36 punts de la ma (x 1, 2 4 8 .... segons correspongui)


En plan sibarita: El sistema ensenya les dues bases que donan peu al renunci.

DiaBLiLLo
Recontro
Recontro
Entrades: 34
Membre des de: 14 abr. 2004, 22:42

EntradaAutor: DiaBLiLLo » 18 des. 2007, 12:41

El plan siberita no m'agrada tant josep jeje ja és una mica massa complicat desde el meu punt de vista. Però aixo de l'avís tant de que ha fet el renunci com una vegada denunciat em sembla excel·lent.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 des. 2007, 12:53

DiaBLiLLo ha escrit:... qui va posar les normes a la butifarra ja devia pensar en aquestes coses.

No fotis home. Ningú "va posar les normes", en el sentit que ningú es va parar a pensar i reglamentar-ho de manera conscient, són el resultat de la pràctica qüotidiana. I en aquest sentit portes raó que si s'ha convingut així, doncs té la seva raó.

Entre d'altres, recordem que no hi ha normes "oficials" de cap classe i que en aquests fòrums hem discutit fins a la sacietat com es podrien tenir unes normes de l'obligada amb carrego (sense resultat a dia d'avui).

No tenim Federació oficial, seguim sent un joc "menor" :?.

Però tot això no ve al cas, seria objecte d'un altre debat. :wink:

Lo del plan sibarita a mi em sembla una gran idea, mira!.

Josep ... t'has passat tres pobles.

DiaBLiLLo
Recontro
Recontro
Entrades: 34
Membre des de: 14 abr. 2004, 22:42

EntradaAutor: DiaBLiLLo » 18 des. 2007, 12:59

són el resultat de la pràctica qüotidiana

recordem que no hi ha normes "oficials" de cap classe

Tota la raó! A que esperem! :D

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

EntradaAutor: peach » 18 des. 2007, 13:18

...NO!
(per sistema no jugo mai amb algú q tingui ajuda nul·la des de un dia q li vaig dir a algú:

- Tens ajuda nul·la, vigila de no fer clic malament i fer un renunci
- La tinc nul·la perq soc així de xula

Per aquestes coses de la vida va fer un renunci...

- Ho veus?... fins i tot per ser xulo s'ha de saber ser-ho

Li vaig denunciar el renunci, em va dir de tot menys bonita i va marxar

PS: i ara perq no em funciona els colors de font?

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 18 des. 2007, 17:46

josep1945 ha escrit:Encara que el jugador que fa el renunci tingui ajuda nul.la, que li surti un avís de que l'ha fet.


Crec que l'única diferència entre ajuda nul.la i ajuda mínima és l'avís en cas que es tiri una carta que no està ben jugada i pot ser motiu de renunci.

Per tant la meva opinió seria traure l'ajuda nul.la i deixar únicament mínima i màxima amb avís en cas de renunci i possibilitat de denunciar-lo.

Peach: Els colors no funcionen. Jugarem a canviar el tamany de la lletra.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 18 des. 2007, 17:56

josep1945 ha escrit:La parella que ha fet el renunci perd els 36 punts de la ma (x 1, 2 4 8 .... segons correspongui)


Angeles ha escrit:i possibilitat de denunciar-lo.


Em disculpareu ... però parleu com si mai n'haguessiu denunciat cap. Això que dieu ja és així ara.
I si no n'heu denunciat cap no sabeu el què passa. I ja us ho dic jo: pleguen!

Genials els renuncis, sí.

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 18 des. 2007, 19:54

Per principis ja he deixat de jugar amb gent que porta ajuda nul·la.

En partides obligades no he acabat mai cap si algú porta ajuda nul·la

Perquè? Es creuen ser superiors i capaços de donar lliçons a tothom i segurament que a casa seva només manent si estan sols (que el gos també
estigui de passeig).

Jo trauria la ajuda nul·la ¡¡.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 19 des. 2007, 08:43

Deepbuti:
I si no n'heu denunciat cap no sabeu el què passa. I ja us ho dic jo: pleguen!


Això es cert pleguen i a mes a mes per mes inri es persegueixen per el general al cual això provoca una discussió en que es diuen de tot;com acaba? Tots ho sabem...

Si han fet un renunci i l’has denunciat amb el temps que això comporta escriu-ho per explicar-ho llavors mires el teu voltant i estàs sol/a a la taula de joc.

Ajuda nul•la fora ¡!

BET

T1000
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 17 set. 2006, 12:29

EntradaAutor: T1000 » 19 des. 2007, 21:03

Jo directament suprimiria l'ajuda nula.
¿Quin sentit té això d'ajuda nula? .........Precisament la gràcia de tot està en que el programa t'avisi si t'estàs equivocant... el programa suposa que saps jugar... i si no en saps t'avisa.....si tot i aixi la tires alla tu, i renunci ben merescut.

Conclusió: Que segueixi la opció de renunciar, però que es tregui la ajuda nula. A mi tampoc m'agrada jugar amb els que tenen ajuda nula.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 20 des. 2007, 21:19

Amb lo tranquil que es juga amb ajuda màxima..... pq complicarse la vida.!!!
Carles, al nou ButiNET, jo no permetria la posibilitat de fer renunci.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 22 des. 2007, 21:36

Perquè no portem tots ajuda màxima? Puc explicar perquè no la porto jo.

Perquè l'efecti visual de les cartes traslúcides és terrible. A la botifarra la memòria visual és bàsica i el fet que les cartes et vagin canviant de color em destrossa qualsevol possibilitat de recordar res.

Elimina l'efecte visual, elimina la nula i posa una casella marcable/desmarcable que digui "Sí, vull que em deixis fer renuncios" ... i m'agradarà veure quanta gent la marca!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron