No em passa gaire sovint (dedicat a hidalgo)

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

No em passa gaire sovint (dedicat a hidalgo)

EntradaAutor: DeepButi » 19 des. 2007, 20:28

Perdre dues Manilles a buti meva no em passa gaire, no :(.

No recordo la jugada sencera però fa dies que no dormo i si no ho explico el malson em perseguirà ... 8).

Més o menys ... faig buti (directa però no te importància) amb
Manilla i algo més de basto
Manilla As i espases petites
Manilla de copa i algo més
oros petits

A les cinc primeres bases, em fan saltar la Manilla de Copa, puc barrotar la de basto i la d'espasa.
A l'espasa el meu company porta fallo rodó, per això no li amago l'As. Agafo d'As perquè li quedi clar que l'espasa és meva i no pateixi.

Em quedo a dins amb
Manilla de basto
Manilla d'espasa i tres espases petites
dos oros petits.

El company m'ha demanat l'oro i jo obedient ... vaig a l'oro. Ell en desfila cinc, jo em descarto de les espases i em quedo amb les dues Manilles soles ... se masca la tragedia ... tachannnnn ... tenia semifallo de basto AAAAAGGGGGG ... toca la copa, entra Oest d'As i jo començo a suar.
Quina Manilla dono? La veritat és que no he mirat els descarts d'Oest, estava tan tranquil pensant que era tot meu ... ostres ... a saber! ... dono la d'espasa i, naturalment, Oest es fa el Rei d'espasa, la meva segona Manilla i el Rei de basto d'Est.

Si, clar, ja sé, a cartes vistes és molt fàcil: m'havia d'haver fet les dues Manilles abans de l'oro i tot nostre, però coi. A falta de set bases? El company pot portar només As d'oro ... o pot portar-ne menys ... jo que sé!!!

Ara bé lo més maco però. El company em diu ... "però, que no has vist que t'he dit que no et podia tornar el pal?"
Ostres! sí, clar, però de fet he pensat subconscientment "Perquè em diu que no em pot tornar el pal? Ja ho sé que no té espases, no cal pas que m'ho digui".
I ell ... "animal! ja ho sé que ja ho saps que no tinc espases, ho sap tothom perquè porto fallo rodó! Si et dic que no et puc tornar el pal només pot voler dir una cosa: que no et puc tornar el basto!"

mmm ... sí, ho reconec, no en sé més. No ho vaig saber llegir.

Però, però ... imaginem que ho hagués entés ... Que hauria d'haver fet? Sé que tinc tres descarts (l'oro es veu desseguida com queda). Per tant:

a) Guardar-me les dues Manilles tal com he fet.
Si l'As de copa és a Est les perdré segur les dues perquè veurà quina dóno primer i es guardarà la carta d'aquell pal.
Si l'As de copa és a Oest sóc jo que veu els seus descarts (com que no m'hi fixava no els vaig veure) i gairebé segur podré triar la Manilla adequada. Salvaré una Manilla i agafaré els dos Reis (d'espasa i de basto).

b) Donar les dues Manilles, quedar-me amb dues espases petites i renunciar a tot.

c) Donar una Manilla i quedar-me amb l'altre i espasa petita. Diria que cagada! Es guardaran el rei ferm i perdré la que m'hagi guardat.

Per tant ...
... guardar-se les dues apostant a que l'As de copa estigui a Oest (n'havia sortit ell) i jugar bé
... o donar-les les dues.

Costa eh? Qui les hauria donat? Com ho veieu?

Tingueu manilles i que no us les fotin!.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 des. 2007, 18:20

Això passa a les millors families tio! Ja pots dormir tranquil...


M'agradaria saber com t'ha pogut dir que també té semifallo de basto. Si t'ho ha pogut dir abans de tu obrir l'oro és errada teva ja que abans t'has de fer les cartes fermes i després obrir l'oro.

Ara bé, si el teu company pretenia que tu sapiguéssis que també tenia semifallo de basto fen-se les cartes fermes ho trobo molt complicat.

De totes maneres el teu company juga fatal, peró fatal fatal. Suposem que tot i que el teu company t'hagi pogut dir que té semifallo de basto (tasca realment dificil, val a dir) i que tu, en comptes de fer-te les fermes obres l'oro, de fet és el que va passar. Doncs val, si el teu company només té oros i copes, a més té tot l'oro ferm, perquè coi es fa l'oro? que mati d'as d'oro i copa desseguida, problema resolt, el que no pot fer és fer-se les cinc cartes fermes si sap que a baix et quedaran dues manilles que ell no en té carta.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 des. 2007, 18:55

fritz ha escrit:Això passa a les millors families tio! Ja pots dormir tranquil...

Uff ... gràcies, ja començava a patir. :D

fritz ha escrit:M'agradaria saber com t'ha pogut dir que també té semifallo de basto. Si t'ho ha pogut dir abans de tu obrir l'oro és errada teva ja que abans t'has de fer les cartes fermes i després obrir l'oro.

Ara bé, si el teu company pretenia que tu sapiguéssis que també tenia semifallo de basto fen-se les cartes fermes ho trobo molt complicat.

8) ah! veig que encara no ho saps tot de la buti!!!! No, no m'ho havia dit abans. Això sí que seria imperdonable per part meva.

Sí, home, que t'ho creguis ... a tú t'ho explicaré! I en públic! Anda ya. 8) :twisted:

fritz ha escrit:De totes maneres el teu company juga fatal, peró fatal fatal. Suposem que tot i que el teu company t'hagi pogut dir que té semifallo de basto (tasca realment dificil, val a dir) i que tu, en comptes de fer-te les fermes obres l'oro, de fet és el que va passar. Doncs val, si el teu company només té oros i copes, a més té tot l'oro ferm, perquè coi es fa l'oro? que mati d'as d'oro i copa desseguida, problema resolt, el que no pot fer és fer-se les cinc cartes fermes si sap que a baix et quedaran dues manilles que ell no en té carta.

Ah sí? I renunciar a QUATRE bases???? Regalar tota la copa?
Home ... potser demanes massa, no?

Estic content, veus? Ja tornem a discrepar, que és més divertit :lol:.

I la pregunta segueix en peu, perquè el més interessant és analitzar què havia d'haver fet jo en aquesta circusntància. Un juga amb el què fan els demés, però això no ho controla, només controla el joc propi. Admetem (que no hi estic d'acord) que el company hagi jugat malament. Vale, molt bé. I?

Què fem? Donem les dues Manilles? O les guardem saben que en perdrem una i amb risc de perdre l'altre però amb la possibilitat d'agafar dos Reis?.

:?: :?:

Tingueu manilles.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 des. 2007, 21:48

Deep ha escrit:Estic content, veus? Ja tornem a discrepar, que és més divertit .


Molt més divertit! On vas a parar!

Deep ha escrit:ah! veig que encara no ho saps tot de la buti!!!!


Ni la misa la meitat!


I em guardaré les dues manilles. Ja saps, "Antes muerta que senzilla"!


Insisteixo, la bona jugada serà evitar arribar aquest extrem. Quatre bases de copa en contra de Manilla Rei i Manilla Rei, no sé, tu mateix, fes números.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 59 visitants

cron