Sistema de Competició i Reglament

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
rimbombante
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 77
Membre des de: 28 oct. 2003, 18:44

EntradaAutor: rimbombante » 23 gen. 2008, 19:54

Benvolgut plana, benvolgudes i benvolguts butinaires,

Només un petit incís ja que no voldria destorbar el debat sobre els reglaments amb coses alienes.

Dius, plana, que en els escacs no es juguen diners. Potser no és costum de fer-ho en partides individuals. Però ... la setmana passada va morir el que va ser el campió mundial més conegut, Bobby Fischer, el qual va amenaçar de deixar el campionat mundial del 1972 si no cobrava el doble del que estava estipulat.

A més els campionats del món tenen premis (força onerosos) en metàl·lic, el tornejos internacionals, nacionals, comarcals i algun de local, també. T'ho dic per pròpia experiència ja que n'he cobrat algun de no gaire quantitat. Cal considerar també que els Grans Mestres Internacionals de més renom viuen, i bé, dels escacs. I que d'altres categories més baixes en l'escalafó escaquístic també cobren per a donar classes o per a jugar en algun club.

Proposo, benvolgut plana, deixar-ho estar. Em sembla que no hi ha cap mena de dubte que tant a tu com a mi ens uneix l'amor a la buti. Seguim, si et sembla, sense destorbar aquest interessant debat sobre reglaments.

Una abraçada a tu i a tothom!

josep (rimbombante)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 23 gen. 2008, 22:41

DiaBLiLlo, els 10 punts de penalització els he vist escrits moltes vegades però no conec de ningú que ho hagi aplicat mai.
Obligar/prohibir als infractors sortir del pal de la carta vista em sembla fàcil d'entendre per tothom i fins i tot d'assumir sense cap mal rollo. Crec que serveix més que raonablement per evitar ensenyar cartes com a tàctica.
Per contra, de veritat que no em veig dient-li a algú que ha sortit quan li tocava sortir al company que està penalitzat amb 10 punts.
Però tampoc m'hi faria gaire fort. :P

Respecte al tema dels diners, tot i que en rimbombante ens ha demanat deixar-ho estar, voldria plantejar una visió diferent.
Estic absolutament en contra dels campionats en diners ... justament perquè no hi ha normes i és un joc que hem de dignificar encara. En altres paraules, que la gent fa trampes. Sí, ja sé, no pas tothom ... però als campionats massa sovint per desgràcia.
Però si la Botifarra fos un joc de nivell, on no es fessin trampes, amb àrbitres "oficials", etc etc etc ... em semblaria perfecte que hi hagués premis en metàlic, exactament tal com en els campionats de qualsevol disciplina "seria". I que els "Grans Mestres" visquessin de jugar-hi com una professió! I que es paguessin les classes, les conferències, etc etc etc.

Per últim, un joc no és altra cosa que un conjunt de normes.

Apa, tingueu manilles.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 24 gen. 2008, 11:31

DeepButi ha escrit:Respecte al tema dels diners, tot i que en rimbombante ens ha demanat deixar-ho estar, voldria plantejar una visió diferent.
Estic absolutament en contra dels campionats en diners ... justament perquè no hi ha normes i és un joc que hem de dignificar encara. En altres paraules, que la gent fa trampes. Sí, ja sé, no pas tothom ... però als campionats massa sovint per desgràcia.
Però si la Botifarra fos un joc de nivell, on no es fessin trampes, amb àrbitres "oficials", etc etc etc ... em semblaria perfecte que hi hagués premis en metàlic, exactament tal com en els campionats de qualsevol disciplina "seria". I que els "Grans Mestres" visquessin de jugar-hi com una professió! I que es paguessin les classes, les conferències, etc etc etc.

Per últim, un joc no és altra cosa que un conjunt de normes.

Apa, tingueu manilles.


Totalment d'acord Deep: li as posat el text correcte, que jo no trobava, al que penso.

Estem posant "el carro davant del cavall"


Pd: perdonam rimbo, no m'he pogut estar!!!... no ho faré mès.... o si

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 24 gen. 2008, 19:16

Ostia quanta teca!

Sembla clar que el debat girarà cap a decidir si necessitem un reglament.

Doncs bé, proposo el següent: decidim primer quina botifarra volem i després si ens cal reglament. O millor encara, que cadascú jugui la botifarra que més li agradi...


Jo ho tinc claríssim, normes. Unes normes serioses, consensuades, entenedores i que en la major mesura posible respecti els localismes.


Coses com ara "preparar carta abans de que sigui el torn de jugar" o "tocar més d'una carta abans de jugar" i tantes i tantes coses més haurien d'estar penalitzades. Que amb l'excusa de que és un joc hi ha partides que és a can pixa, amb perdó.

I entenc que hi ha gent que és la clase de distracció que busquen, ho respecto peró alhora vull el mateix per mi. Jo vull que la botifarra sigui un joc de primera, que tal hi fot que el premi sigui un nap com una col, joc seriós i per feina collons! :lol:

Em sembla que ja ho he explicat algun cop Deep, les partides més serioses i nobles que jugo un cop l'any són les tres de fer una roda al Bus. A 10 leros, val a dir. Són els 20€ que pago més a gust de l'any...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 24 gen. 2008, 20:43

fritz,
de matemàtiques estas fatal ... si jugues una roda a 10leros la partida, en pots guanyar o perdre 10 o 30, però en cap cas 20!

A no ser que hi contis els cafés :P.

DiaBLiLLo
Recontro
Recontro
Entrades: 34
Membre des de: 14 abr. 2004, 22:42

EntradaAutor: DiaBLiLLo » 24 gen. 2008, 21:42

DeepButi... ets una calculadora amb cames xD

I és clar que necessitem reglament, només veig una cosa que cal diferenciar, referint-me a la gent que no vol tenir un reglament establert perque ells juguen com els hi agrada, os dic que no crec que el reglament os canvii la forma de jugar, ni al vostre bar, ni al vostre poble poder (els primers anys i qui sap, poder de per vida) per tant no crec que os vingui gaire malament tenir normes o no, en canvi per altre part hi ha gent que vol dignificar el joc (m'hi incloc) per aconseguir tenir una buti "internacional" que hi hagi unes normes fixades i que gent, que mai hagi vist jugar la butifarra, pugui apendre a jugar-hi tan sols llegint un paper, i sense esdevenir cada cop més variacions d'aquest joc. Són coses que trobu raonables.
Salut!

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 25 gen. 2008, 00:23

DeepButi ha escrit:de matemàtiques estas fatal ... si jugues una roda a 10leros la partida, en pots guanyar o perdre 10 o 30, però en cap cas 20!


Que n'ets de maranyes! Hi ha un cas, que amb un dels jugadors ni ens paguem ni ens cobrem. 8)

Ara, una cosa no treu l'altre, de mates estic fatal!

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 26 gen. 2008, 20:06

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 01:37, en total s’ha editat 1 vegada.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 27 gen. 2008, 17:24

...


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

cron