No se'n sap mai prou... Per sort!

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

No se'n sap mai prou... Per sort!

EntradaAutor: fritz » 11 feb. 2008, 12:29

Nord fa butifarra delegada. Sud porta 5 oros de Manilla, As, Cavall, 8, 3 i ni figura dels altres colls.
Est surt de 7 d'oro, Nord no mata, Oest i entrevessa el Rei i Sud mata d'As. Sud es fa cavall d'oro, Est oro petit, Nord 8 de copa, Oest espasa petita.

Quina jugada ha de fer Sud?


A veure si em foteu un cop de ma. Perquè tinc molts dubtes.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 feb. 2008, 12:42

Pel que dius, Sud no té cap expectativa raonable de tornar a entrar mai més, per tant jo faria Manilla i As d'oro.

Hauras donat tres descarts, tens informació més que suficient per saber què li anirà millor a Nord.

Com a mal menor et pots fer Manilla i, amb dos descart, obrir el pal que demani Nord. Però vaja, són ganes d'arriscar. No tens cap garantia que Est, suposant que entri, es vegi forçat a tocar l'oro.

Conduim per la dreta?

Tingueu manilles.

QjQ
Barretina
Barretina
Entrades: 529
Membre des de: 22 feb. 2006, 18:40

EntradaAutor: QjQ » 11 feb. 2008, 13:13

Ens atrevirem a donar una resposta, tot demanant la comprensió dels experts.
Si continuo amb oros es una mala solució, però confirmaré el pal que no vol el company a canvi de deixar-li a Est dues cartes fermes, si entra ell clar. Ara be si el company es torna a descartar de copa........................ estaré igual o basto o espasa.
Si no continuo amb oro tb. es una mala solució, o en tot cas una solució de risc. Em podria quedar amb la manilla per a vestir sants, ja que ni Nord ni oest en tenen i Est no te cap interès per sortir-ne li supero les seves dues possibles sortides.
Copes seria l’anada del company, malo malo
Espasses seria l’anada de Oest, possible, però si me la torna el company, ens deixa en calces.
Bastos, els poden tenir els tres, ningú ha dit res, el company hauria de tenir o la manilla d’espasa o la de basto.
O sigui com que el únic que em podria tornar Oros es el que no li interessa fer-ho, jo respiraria fort, esperaria no estar jugant amb el “nivel” i posaria la manilla d’oro, si el company se’n va de copa tornaria de basto, si el company se’n va d’un altre pal, tornaria del que no hagués marxat i a esperar la bronca ................................. si Est entra....................

Per cert Deep el as ja l'has posat per matar el 12 d'Oest no?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 feb. 2008, 13:23

Ostres! ... ja no sé ni contar. Efectivament, no només he agafat d'As sinó que només donaré dos descarts i deixaré dues cartes fermes a Est.
Si és que no es pot contestar tant ràpid! :?

mmm ... això ja no m'agrada tant.

De tota manera, obrir pal sense cap possibilitat de tornar a entrar no m'agrada gens ni mica. Entre d'altres problemes, si no em faig la Manilla, Nord pensarà que tinc una altra entrada, la qual cosa és falsa.

Manilla de cara i amb dos descarts de Nord obrir pal:
- segon descart de copa: té espasa i basto, obrir el més llarg nostre tot i que no serveixi de massa res.
- segon descart d'espasa o de basto: tocar el pal no descartat.

Tingueu manilles.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 feb. 2008, 13:28

Altooooo!!!!! Fent-nos la Manilla d'oro només deixem UNA carta ferma a Est, la Sota. Després li queda un oro petit i nosaltres tenim el 8.
Ja m'agrada més això de fer-me la Manilla.

L'altre opció és tornar oro petit abans de fer-se la Manilla ... i que sigui Est qui obri pals :) ... el descart de 8 de copa de Nord gairebé promet la Manilla, no sabrà què obrir.

Apa, embolica que fa fort.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 24 visitants

cron