Greu error

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Greu error

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2008, 12:14

Últim dat de la última ronda a la taula 4. Ens hi jugavem la imbatibilitat i un dels quatre primers llocs. Perdíem de 58 punts :?.

Manilla-3 d'oro
Cavall-7 de copa
Rei-Cavall-8 d'espasa
Manilla-As-7-3-2 de basto

Si delego la meva companya farà botifarra sense ni mirar les cartes però jo no sabré si porta algo o no, per tant la faig directa perquè ella sàpiga que jo tinc alguna cosa. No és una botifarra brillant ... però 58 punts ...

Surt Est de copa, agafa Nord de Manilla, jo carrego el Cavall.
Nord obre l'oro, jo agafo de Manilla.
As de basto ... error, gravíssim error que ens havia d'haver costat la partida.

La intenció és clara, indicar al company que no se li ocorreixi obrir l'espasa. Que vull basto i només basto. Però en el mateix moment de jugar-lo vaig dir-me ... Deep, l'has cagada.

El què és interessant però, és analitzar perquè és un gravíssim error. Perquè curiosament, el motiu pel que ho vaig pensar allà en fred ... és un motiu incorrecte!

El primer pensament és: l'he pifiada perquè si Nord té semifallo al basto no m'hi podrà tornar i tuturut viola.
Doncs bé, això és irrellevant!
Si Nord té semifallo al basto, els contraris en porten sis i mai de la vida podré fer-me el basto. Per tant, si Nord porta semifallo tant li fa com ho fem ... no hi ha sol·lució.

El vertader motiu és que en aquest cas estic donant a Est-Oest una informació que quan més tard la tinguin millor perquè poden equivocar-se en el descart. Només hi ha UNA carta de diferència, però aquesta carta ens havia d'haver enfonsat a la misèria.

Veiem-ho.

Després de l'As de basto, torno l'oro, Nord agafa d'As, tothom serveix i Nord en desfila quatre més.

El tercer oro és la clau ... és el primer descart per tothom i Oest, per sort, per inmensa sort es descarta malament. Ja ho diuen, també cal contar que els altres s'equivoquen :P.

Oest porta Manilla d'espasa i per dir-li al company, se'n va .... sí!!!! del seu tercer basto.

Fixeu-vos la diferència. Si jo NO m'hagues fet el basto, Oest no tindria cap orientació i per tant el descart de basto seria lògic.
Però com que jo ja he dit que vull el basto, Oest hauria d'haver-lo aguantat.

Sí, ja sé que això només serveix per Oest perquè Est es descarta darrera meu i ja tindrà la informació ... però mira, coses de la botifarra, era Oest qui en tenia tres!

Quatre descarts: les tres espases i la copa. Nord torna el basto ... i hop! em faig Manilla, set, tres i dos!!!

72 punts i quart lloc.

Uffffff .... quin patir.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 20 feb. 2008, 13:36

ummmmmm tal com ho expliques Deep, Oest sol té dos bastos... El primer el dona al teu As i el cavall (segon) "al primer descart per tothom a l'oro"...

Tant és suposo... pq tant si era fallo de descart o descart forçat, la sort us va acompanyar. Aquesta senyoreta (la sort) és la que té en moltes ocasions la ultima paraula....

Per cert... felicitats!!!!!!!! ultimament arrasseu..... :wink:

baby

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2008, 15:07

baby ha escrit:ummmmmm tal com ho expliques Deep, Oest sol té dos bastos... El primer el dona al teu As i el cavall (segon) "al primer descart per tothom a l'oro"...

No, no. Oest té tres bastos. Un a l'As, el segon en el primer descart (aquí van perdre ells la partida) i el tercer a la Manilla. Si no es descarta de basto m'aguanta el set i fan les tres últimes bases (amb Manilla d'espasa a Oest i Asos de copa i espasa a Est).

Justament això és el que explico ... si jo no hagués avançat l'As, el descart d'Oest és a cegues i per tant fer-lo a basto té la seva lògica. Però havent demanat jo el basto, greu error meu, Oest havia d'haver descartat qualsevol cosa i aguantar els bastos.

Per descontat que la sort ens va acompanyar! Ningú guanya els campionats amb dolent! Es poden perdre amb bó, però no a l'inrevés.

I ... gràcies :), ja s'acabarà la ratxa!. 8)

Tingueu manilles.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 20 feb. 2008, 15:32

oks, error de conceptes... era tercer basto dels 3 que té, i jo he interpretat tercer basto que tirava.......

Weno, ara que ja m'aclaro amb els oest, est, nord i sud, i que ja vaig pillant les explikacions....cada cop m'agrada més intentar rumiar sobre les jugades que plantejes... dic intentar eh? :wink:



baby

PD: els colorets son un "rollo" tenint que pintar-los a má, a més al meu teclat no tinc corchetes....o no sé on son...
:shock:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 20 feb. 2008, 16:16

baby ha escrit:PD: els colorets son un "rollo" tenint que pintar-los a má, a més al meu teclat no tinc corchetes....o no sé on son... :shock:

Tip (que dirien els anglesos): selecciona el texte, clic a "Code" ... i només has de canviar "code" per "color" ... i posar el color, clar :?.
Probablement pots escriure els [] amb la combinació de tecles:
[ -> AltGr+^
] -> AltGr+*

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 20 feb. 2008, 16:48

Homeeeeeeeeee! continua sent a mà eh? abans era tumatic...


el que jo feia era triar qualsevol color (a color de font) i copiar i pegar al principi i final del texte lo de [color] que hi ha sota de la finestreta desplegable dels colors de font (i escric el color que més m'agrada al costat del =, això si, en anglès :evil:



PD: que "feo" queda el violet!........ per cert... ja he trovat els corchetes jeejej, gràcies deep

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 22 feb. 2008, 14:13

Recordo perfectament el dia que vaig apendre que no s'ha de fer mai la jugada que expliques Deep. El company em va dir:

-No cal que m'ensenyis coll, ja sabré on haig d'anar!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 11 visitants

cron