No entenc el meu país, catalunya.

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
miratge2005
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 74
Membre des de: 03 des. 2004, 19:59

No entenc el meu país, catalunya.

EntradaAutor: miratge2005 » 10 març 2008, 10:51

Reflexió en veu alta del dia després. www.marroca.blogspot.com digues la teva.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 11 març 2008, 16:36

Fàcil. És de llibre.

1. La dreta s'unifica (d'això ja fa 10/12 anys).
2. La dreta juga el paper de la por ... el vot d'esquerra, tradicionalment ja prou atomitzat, va abandonant les opcions d'avantguarda i a la seva vegada es va concentrant.
3. Primer resultat: la tercera força política del pais (en nombre de vots) té una representació parlamentaria de ... 2 escons.

Ara estem aquí.

Proper pas ...

4. La resta de forces polítiques "no majoritàries" seguiran el mateix camí. I si cal es reformarà la Llei electoral (amb el 92% dels escons poden fer el què vulguin els dos partits majoritaris si es posen d'acord) per acabar-les d'enfonsar. Per exemple ... exigir un 3% de vots al total de l'estat ... i PNV, CiU, ERC etc etc borrats del mapa.

No m'extranya que a CiU estiguin preocupats per la davallada d'ERC. Ells són els propers.

El meu pare deia "L'única cosa que uneix els espanyols, és l'odi a Catalunya i al Païs Vasc". Jo li discutia. Però ara penso que tenia raó.
Ho estan fent tant, però tant bé ... Maquiavel era un nen de pit! :(.
Si existis el Nobel de l'estratègia política, PSOE i PP se l'emportaven de carrer. Sí, sí, del bracet. Objectiu comú.

Ha guanyat la uniformitat, el blanc i negre, la bronca permanent (i si no, espereu a veure les properes sessions del Congrés: euro i mig a que no baixen ni un decibeli!!!).
Hem perdut els que defensem la diversitat, els matissos, els pactes, els colors, la pluralitat.

Sóc d'un altre païs jo ... :?.

eggtwo
Contro
Contro
Entrades: 4
Membre des de: 06 març 2008, 21:56

EntradaAutor: eggtwo » 12 març 2008, 08:08

ERC ha pagat molt car la seva traició a Catalunya amb el tripartit. Només l'ansia de poder pot explicar el que va passar doncs si tan nacionalistes son era més lògic pactar amb un partit nacionalista català com CiU abans de fer-ho amb el PSOE (no ens enganyem PSC = PSOE és indissoluble) i els pobres comunistes (en perill d'extinció a tota Europa). Ara que pringuin ja els hi està bé i per cert Deepbuti discrepo de tu en una petita cosa... ERC si s'extingirà pero no així convergència. Potser serem el darrer reducte del catalanisme pero aguantarem ferms. El nostre discurs no és ni ha estat mai demagògic com el d'ERC ni fals com el del PSC-PSOE. Visca Catalunya!

miratge2005
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 74
Membre des de: 03 des. 2004, 19:59

EntradaAutor: miratge2005 » 12 març 2008, 11:04

gracies pels vostres comentaris. En seguirem parlant la caixa dels trons tot just s'obert. Ara sortirà el verdader Carod, el que ningú coneix, i el verdader Puigcercós, que també segons m'han dit ningú coneix.

batet
Barretina
Barretina
Entrades: 184
Membre des de: 14 set. 2003, 21:53

EntradaAutor: batet » 12 març 2008, 19:25


DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 març 2008, 12:00

1996: PSOE+PP 297 escons, resta 53
2000: PSOE+PP 308 escons, resta 42
2004: PSOE+PP 312 escons, resta 38
2008: PSOE+PP 323 escons, resta 27

En 12 anys s'han reduït a la meitat les opinions "diferents".

Insisteixo: IU és la tercera força més votada del pais, amb un 3,8% dels vots obté 2 escons.
No estem pas davant una estratègia anti-nacionalista, sinò davant una estratègia anti-diversitat.

M'atreveixo a fer previsions. Si aquest forum encara existeix, podrem verificar quan m'equivoco.

2008-2012: el PP seguirà amb el seu comportament agressiu. Al 2012 la por a que guanyi serà encara superior a l'actual.
Al mateix temps els líders dels dos partits (siguin quins siguin) faran el mateix que ara: acordar que goberni la llista més votada.
Això per mi és la perversió més absoluta de la democràcia i dinamita directament les opcions "minoritàries".
La democràcia és pacte, acord, sumar opinions ... no pass massacrar-les. Però vaja, ja ho vaig dir que jo sóc d'un altre món :evil:.

Resultat del procés: PSOE i PP guanyan cada un 2/3 escons. En el pitjor escenari i si l'economia de veritat s'enfonsa, guanyarà el PP (socorrooooo!! .... veieu???).

Total: PSOE+PP 330 escons, resta 20.

A aquestes alçades PNV, CiU, BNG, etc etc ja no pintaran res.

Fixeu-vos que l'anàlisi no depèn per res d'opcions polítiques, comportaments, "traicions a Catalunya" ... simplement del bipartidisime ferotge que s'imposa, de la política concertada dels dos partits majoritaris.

I quan tinguem bipartidisme radical, els números són clars: un dels dos partits té majoria absoluta i l'altre no. I no hi ha cap necessitat de pactar res amb ningú.

eggtwo, si pensar que ERC ha perdut vots perquè ha traït a Catalunya mentre que a CiU no li passarà mai això et deixa dormir tranquil ... doncs res, dorm tranquil.
Jo he perdut les eleccions molt més enllà de que la meva força política tingui més o menys escons. Les he perdut perquè la diversitat té els dies contats.

Apa, tingueu manilles.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 21 març 2008, 17:06

PREGÀRIA

Mare de Déu mitjancera,
feu que tots els catalans,
tant polítics com votants,
tinguem molta més trempera.

I que a les properes eleccions
el Psoe i el Pepé
perdin tots els seus escons
o quasi tots, pel nostre bé.

A Madrid, els aeroports.
I els papers, a Salamanca.
I si aquí no ens fotem forts
no tindrem ni la Petanca.

A Madrid, els cinturons
i autopistes gratuïtes.
Aquí paga per collons,
que qui es queixa és victimista.

Sobre Cirera i Montilla
hi ha l'Aznar i el Zapatero:
un falangista al capdavall
i un aspirant a torero.

Estem cecs si no veiem
que ens estafen cada dia
i si a més va i els votem,
som masoques, jo et diria.

Mig milió de signatures
reclamaven seleccions.
¿Catalanes? ¡Mano dura!
¡Viva España y de las JONS!

Aquí estem cosits a impostos
i allà tenen subvencions.
Ens munyeixen ben ansiosos,
ens expremen fins al fons.

I menteixen i ens insulten
Razón, COPE i ABC.
Si a Madrid així s'ho munten
no hi tindrem mai res a fer.

I a l'Espanya imperialista,
la que ens buida la cartera,
per si ens queda poca vista
han fet una gran bandera.

L'any 2008 en fa trenta
que esperem tornar a ser grans.
Mare de Déu de l'Empenta,
empenyeu els catalans


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 46 visitants

cron