Es necessita un corrector de català

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Milena
Recontro
Recontro
Entrades: 50
Membre des de: 23 maig 2007, 15:45

Es necessita un corrector de català

EntradaAutor: Milena » 30 jul. 2008, 11:52

Hola gent de butinet,fa dies veig al missatge d'entrada tantes faltes ortogràfiques i de construcció, que me sap greu i tot.Tot i que ja vaig dir quines correccions calia fer, va ser endebades i continuen campant les mateixes errades tan tranquil.les. Jo demanaria, que em crec que no és massa demanar, que algú es fes càrrec de la correcció lingüística de les coses generals de la pàgina web i dels missatges del servidor, bàsicament perquè molta gent que entra aprèn aquí a escriure català i clar, si imita, doncs allò que imita són les faltes. En aquest aspecte em ve al cap una frase de peach, que un dia que pel general corria una conversa sobre la llengua, ella va dir amb molt d'encert que tant d'amor per a la llengua i no es feia ni el més petit sacrifici per escriure bé una llengua que , suposadament i segons es llegia, s'estimava tant. Sense que serveixi de precedent, vaig pensar que donava de ple a la diana, ella, que ho veia des de fora i potser per això amb més claredat. Perdoneu en aquest escrit els punts i punts i a part, però és que l'enter , quan em poso a escriure aquí, no me funciona i em surt tot junt. Bé, espero que la meva proposta no caigui al buit. Gràcies. :D :shock: :D

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 30 jul. 2008, 12:13

Hola!

Els errors que em vas dir, ja estan corregits, però requereixen reiniciar el servidor, i no ho he pogut fer encara.

Sobre lo de l'amor per la llengua .... et puc assegurar que en tinc molt, però l'ortografia no es lo meu (algun defecte havia de tenir). Normalment, abans de publicar res, ho faig corregir ... ni que últimament se m'han escapat mases coses, ho reconec.

Adéu !

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 30 jul. 2008, 13:04

gràcies Milena, ja he après una paraula "nova"... (per mi, es clar)

"endebades": adv 1 En va, sense efecte, inútilment.

avui ja puc anar a dormir tranquil...... qué gran es el ButiNET!!!!
aisenyor...

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 30 jul. 2008, 23:25

A la província de Castelló s'utilitza prou sovint, sobre tot a la zona nord (fes això i voràs com no serà endebades = tindràs premi!!).
A Castelló ciutat i a les comarques de més al sud s'usa més com "no debades" (mira ell, no debades va ho va fer... = sabia que tindria premi!!)
A les dues últimes dècades, però, es constata amb horror la pèrdua galopant de la "d" intervocàlica.

primavera

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 ago. 2008, 15:51

<Servidor> ButiMissatjes: No tens cap missatje per llegir.

ufff. Callo ... però em costa!!

peach
Barretina
Barretina
Entrades: 381
Membre des de: 27 juny 2004, 21:12

Re: Es necessita un corrector de català

EntradaAutor: peach » 01 ago. 2008, 19:37

Milena ha escrit: bàsicament perquè molta gent que entra aprèn aquí a escriure català i clar, si imita, doncs allò que imita són les faltes. En aquest aspecte em ve al cap una frase de peach, que un dia que pel general corria una conversa sobre la llengua, ella va dir amb molt d'encert que tant d'amor per a la llengua i no es feia ni el més petit sacrifici per escriure bé una llengua que , suposadament i segons es llegia, s'estimava tant.


com molts sabeu el català q jo se escriure ho vaig aprendre aqui al butinet. I no va ser gens dificil: llegir dos o tres novel·les en català, demanar ajuda continuament -si l'accent era `o ´si una paraula portava dues eses o una..., aprendre una paraula nova cada dia...

En qualsevol cas ja no es tracta d'amor a una llengua -q també- em sembla q escriure bé -i més si és la teva llengua- és una questió de cultura elemental. A q 3+2 son 5 i no 6? Doncs és el mateix. Els q diuen q "és q jo a l'escola no vaig aprendre català, segur q no diuen ..."psee 3+2 = 6, total"...

PS: Sense que serveixi de precedent, diu... :lol: :lol: :lol:
.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 01 ago. 2008, 19:43

DeepButi ha escrit:<Servidor> ButiMissatjes: No tens cap missatje per llegir.

ufff. Callo ... però em costa!!


Carles ha escrit:Els errors que em vas dir, ja estan corregits, però requereixen reiniciar el servidor, i no ho he pogut fer encara.


Pos eso .... :-p

cosmiceric
Contro
Contro
Entrades: 11
Membre des de: 05 juny 2008, 12:22

EntradaAutor: cosmiceric » 02 ago. 2008, 07:18

Doncs jo estic contenta d aver trobat un xat que el pugui entendre. en coneixeu cap altre? realment es impossible llegir fins i tot un missatge d algun amic meu. Un problema que jo tinc (a part de no tenir matricula en catala) es que no tinc ni idea d on son els accents, l apostrof, la c trencada (digueme tonta) no se si soc d un altre planeta o que, pero no fa gaire que toco un ordinador. GRACIES CARLES I A TOTS ELS QUE FEU POSSIBLE QUE LES PARAULES SIGUIN PARAULES I NO ENDEVINALLES.

Milena
Recontro
Recontro
Entrades: 50
Membre des de: 23 maig 2007, 15:45

EntradaAutor: Milena » 02 ago. 2008, 08:19

cosmiceric.. la felicitat i alegria que dóna poder comunicar-se per escrit en català a la realitat virtual, em crec que ens és comuna a tots.. És (per altra banda) un dels pocs xats del sistema on la llengua de comunicació és la catalana.. i això és una meravella, realment... Ara bé...això no priva que ens esmerem a tenir cura de la nostra llengua... perxò demanen que, almenys el servidor que és llegit per tothom, (i ja que hi ha tanta gent que per una raó o altra no ha pogut accedir a un coneixement normal de la llengua escrita), doncs que aquest servidor usi les formes correctes, perquè puguin ser apreses bé. No dubtis que molts dde nosaltres per aquest fet, estem molt agraïts al Carles. petons :D

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 04 ago. 2008, 18:57

Doncs ja està corregit el "Missatge" de ButiMissatges.

kalrei
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 15 abr. 2007, 15:08

ui.....

EntradaAutor: kalrei » 05 ago. 2008, 02:10

primavera ha escrit:A la província de Castelló s'utilitza prou sovint, sobre tot a la zona nord (fes això i voràs com no serà endebades = tindràs premi!!).
A Castelló ciutat i a les comarques de més al sud s'usa més com "no debades" (mira ell, no debades va ho va fer... = sabia que tindria premi!!)
A les dues últimes dècades, però, es constata amb horror la pèrdua galopant de la "d" intervocàlica.

primavera
hola company....
disculpa la meva ignorància......

veig que a castelló jugueu a la buti.....


et torno a demanar disculpes.... no sabia que arribava... tant avall el tema

vaja........ .... soc un ignorant.... i jugueu bé?

mmmmm


suposo.... que si

kalrei
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 15 abr. 2007, 15:08

mmm la llenga

EntradaAutor: kalrei » 05 ago. 2008, 02:31

Milena ha escrit:cosmiceric.. la felicitat i alegria que dóna poder comunicar-se per escrit en català a la realitat virtual, em crec que ens és comuna a tots.. És (per altra banda) un dels pocs xats del sistema on la llengua de comunicació és la catalana.. i això és una meravella, realment... Ara bé...això no priva que ens esmerem a tenir cura de la nostra llengua... perxò demanen que, almenys el servidor que és llegit per tothom, (i ja que hi ha tanta gent que per una raó o altra no ha pogut accedir a un coneixement normal de la llengua escrita), doncs que aquest servidor usi les formes correctes, perquè puguin ser apreses bé. No dubtis que molts dde nosaltres per aquest fet, estem molt agraïts al Carles. petons :D


d'entrada, estic de vacances.....

i com que ningu vol jugar amb mi....

responc curreus...

Crec en la correcció gramatical.

Crec en en pompeu

Crec .... o és amb?

vaja ... crec que la gramatica és una, perdó gramàtica, és una eina perquè les persones es comuniquin... i ha de servir per això..

si aquest lloc no serveix per apendre a escriure correctament... no ens ha d'importar....

crec que si la gent juga .... correctament....

ja serà molt....


bona nit

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 05 ago. 2008, 19:39

Kalrei:
El joc de la botifarra (o manilla) arriba, pel sud, fins a les comarques de València.
Pel que a mi respecta, en la botifarra es fa ... el que es pot. En la gramàtica, no se solen fer faltes massa grosses, tot i que siga per la salut dels ulls dels lectors.

primavera

Osti_tu
Contro
Contro
Entrades: 20
Membre des de: 29 ago. 2006, 20:08

EntradaAutor: Osti_tu » 18 set. 2008, 20:49

Només un apunt dels nostres benvolguts lingüistes veins:

[url=http://buscon.rae.es/draeI/SrvltConsulta?TIPO_BUS=3&LEMA=cederrón]"cederrón"[/url] i llavors resulta "cederrones". És així com ho hem d'escriure? Jo no ho faré.

S'ha de ser respectuós, però també crític. Personalment crec que els xicos de les (reals) academies de les llengües haurien de deixar a la gent que parlés com parla i no dictar com s'ha de fer. Al cap i a la fi una llengua la fan els que la parlen.

Només és un exemple i una opinió.

Apa siau!


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants