Coi DiMuNiET, primer em va passar per alt ... però m'has donat el cap de setmana.
la probabilitat de que els contraris tinguin semi es mes alta que la que el company tingui la manilla,
Una afirmació tan rotunda mereix ser verificada. Després d'alguns errors, ple de fulls de càlcul i l'inestimable assessorament de l'experta en l'assumpte ... aquí van les dades.
Si tenim 4 cartes d'un pal, hi ha una probabilitat de:
* 7.74% de fallo dels contraris
* 3.87% de fallo del company
* 29.87% de semifallo dels contraris (inclou 0.85% de semifallo dels dos contraris, i 1.71% de semifallo d'un contrari i també del company)
* 13.66% de semifallo del company
* 44.81% de que passin dues bases
Si tenim 5 cartes d'un pal, hi ha una probabilitat de:
* 11.52% de fallo dels contraris
* 5.76% de fallo del company
* 37.77% de semifallo dels contraris (inclou 1.92% de semifallo dels dos contraris, i 3.84% de semifallo d'un contrari i també del company)
* 16.00% de semifallo del company
* 28.81% de que passin dues bases
No he posat les del doble fallo per insignificants (0.05% i 0.14%).
Per tant, la "pèrdua" de punts sortint d'As és només de 0.37 punts amb 4 cartes i de 0.29 amb 5 cartes. Molt lluny de la observació típica de "esteu regalant un punt". Es "ven"/"compra" informació a un preu francament baixet, no trobeu?Com que la probabilitat de manilla del company és del 33.33% ... l'afirmació és pràcticament certa però no del tot pel cas de 4 cartes.
I una vegada áquí, em pregunto ... Què tindrà a veure una cosa amb l'altra? Si la probabilitat de manilla del company és "baixa" hem de sortir de rei. Si la probabilitat de semi dels contraris és "alta" hem de sortir d'as per mirar si el salvem a la primera. Per tant de la frase
la probabilitat de que els contraris tinguin semi es mes alta que la que el company tingui la manilla,
s'en dedueixen dues coses contradictòries.
O no? Potser és que estic de vacances i ja no sé on tinc els reis
Apa, tingueu manilles, que els asos i reis ja es veu que són massa complicats de tenir.