Proposta: classes per principiants

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Proposta: classes per principiants

EntradaAutor: Carles » 09 oct. 2008, 13:58

Hola !

Vist el poc exit de la sala "Principiants" (casi mai hi ha ningú), se m'ha ocorregut que podem fer classes per principiants un dia a la setmana.

Es tractaria de definir un dia a una hora, i trobar-nos a la sala principiants.
Obrir unes quantes partides, i jugar per jugar, per aprendre, per ensenyar, no per guanyar.
Si cal anar parant la partida, i anar explicant que tirar i que no ... doncs es fa.

Jo de fet, dos cops que he trobat principiants a la sala ho he fet i sempre ho han agraït.

Així que proposo els dilluns a la nit, a les 22:00, trobar tothom que vulgi aprendre trobar-nos a la sala principiants.

Igualment, faran falta "professors", ja que si hi han molts principiants, ens haurem de repartir.


Professors:
Carles
manel
plana
mafalda
corpetit (horaris diferents).


Que us sembla ??
Si vols ajudar fent de professor, contesta al missatge i t'afegiré a la llista.

Adéu !

PD: Que ningú em contesti "tu faràs de professor?" (que us conec), ja que es tracta d'ensenyar a principiants: que cantar, quan contrar, de que sortir, conceptes bàsics.
Carles l’ha editat per darrera vegada el dia: 12 oct. 2008, 19:44, en total s’ha editat 2 vegades.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PACIÈNCIA

EntradaAutor: corpetit » 09 oct. 2008, 17:51

Bóra-narda.

Carles, enhorabona, et felicito per emprendre, un cop més, una iniciativa d’aquest tipus. Penso que és força interessant i que pot fer molt de bé al butinet i a la botifarra en general. Si gaudís de temps, jo mateix m’apuntaria al teu costat però, malauradament, és un horari que no em va gaire bé. De tota manera, si et manca “ajuda”, miraria, dintre de les meves limitades possibilitats i capacitats, de trobar un forat, encara que sigui de manera intermitent.

Això sí, no m’estaré d’apuntar (així a primer cop d’ull) un parell o tres d’idees que penso que servirien per consolidar aquesta proposta que acabes de llançar.

1.- En aquesta sala, seria possible començar una partida diguem-ne com a “professor” i com “alumne”, de manera que el professor vegi les mateixes cartes (només les mateixes cartes) que té l’alumne?
D’aquesta manera podríem mostrar-li i explicar-li molt millor la nostra manera d’encarar la partida, de cantar, de sortir etc.

2.- Seria possible jugar contra els robots?
D’aquesta manera, cap altre jugador hauria de patir llargs i abundants períodes d’espera mentre se li donen “consells” de com jugar a “l’alumne”. No cal dir que, indiscutiblement, el robot és el jugador més agraït que, fins ara, he conegut mai i penso que serien de gran ajuda.

3.- En cas d’iniciar-se una partida d’aquestes diguem-ne “d’aprenentatge” amb més d’un alumne i un mestre, seria possible poder obrir un xat privat entre alumne i professor enmig de la partida?
D’aquesta manera, no es donaria cap pista als altres del seu joc i podrien parlar tranquil·lament.

4.- En cas que un professor pugui “ensenyar” a més d’un alumne en una mateixa partida, seria possible poder canviar a voluntat d’aquest professor el ventall de cartes que està veient en cada moment, i de cada alumne?
És a dir, si parlo amb l’alumne 1, que pugui veure el seu joc, simplement clicant al damunt d’aquest i que, a la vegada, s’obri un xat privat amb aquest per comentar la jugada. Quan vulgui parlar amb l’alumne 2 (ja sigui perquè m’ho demani el mateix alumne al xat de la partida o el propi mestre ho desitgi), doncs el mateix, clico damunt del seu munt de cartes i que es pugui veure el seu joc i parlar exclusivament amb ell.

M’estic allargant massa, de moment deixem-ho així, tampoc cal abusar. A poc a poc i bona lletra, més endavant i depenent també del seu èxit es veuria què hi podem fer més.

Se’t giraria molta feina Carles, potser més de la que, ara mateix, en tens necessitat però “només” implantant, de moment, els dos primers punts, penso que seria de gran ajuda per ambdues parts (“mestres” i “alumnes”).

Adéu.
corpetit l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 oct. 2008, 07:02, en total s’ha editat 1 vegada.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Re: PACIÉNCIA

EntradaAutor: Carles » 09 oct. 2008, 20:54

corpetit ha escrit:Carles, enhorabona, et felicito per emprendre, un cop més, una iniciativa d’aquest tipus. Penso que és força interessant i que pot fer molt de bé al butinet i a la botifarra en general. Si gaudís de temps, jo mateix m’apuntaria al teu costat però, malauradament, és un horari que no em va gaire bé. De tota manera, si et manca “ajuda”, miraria, dintre de les meves limitades possibilitats i capacitats, de trobar un forat, encara que sigui de manera intermitent.


Gràcies !

I l'horari es el primer que se m'ha passat pel cap, a veure la resposta de la gent, i si te èxit, es poden repetir en altres horaris.

corpetit ha escrit:Això sí, no m’estaré d’apuntar (així a primer cop d’ull) un parell o tres d’idees que penso que servirien per consolidar aquesta proposta que acabes de llançar.

........


La resposta es la mateixa als 4 punts: si a tot, però el ButiNET no està preparat, així que s'haurà d'anar fent poc a poc :-)

De fet, la mes fàcil de fer, es la numero 3. Però sense veure les cartes no serviria de molt.

corpetit ha escrit:Se’t giraria molta feina Carles, potser més de la que, ara mateix, en tens necessitat però “només” implantant, de moment, els dos primers punts, penso que seria de gran ajuda per ambdues parts (“mestres” i “alumnes”).


Doncs si, i tot passa per poder veure partides. Esperem que aviat :-)

Adéu i gràcies pels comentaris !!

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 10 oct. 2008, 00:38

Hola carles: Em sedueix l'idea!!!.... pots contar amb mi, aixó de "profesor" sona fort, pero crec que puc servir per ajudar: tinc temps, voluntat, paciencia, m'agrada... i no serà la primera vegada!!
adeu


Pd.: dilluns a les deu serè allà

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 10 oct. 2008, 13:35

Gràcies plana i manel !

Ara ens tocarà aguantar al "caxondeo" uns dies pel xat ..... com son.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 oct. 2008, 13:55

Uala! Jo vull anar a classes de'n manel!!!!!

Sorry, no ho he pogut resistir :twisted:.

mafalda
Botifarra
Botifarra
Entrades: 140
Membre des de: 22 set. 2002, 21:21

EntradaAutor: mafalda » 10 oct. 2008, 17:37

tot i que no puc assegurar tots els dilluns, estare alli sempre que pugui. Compta amb mi. No se si en se gaire, pero paciencia tinc per un tubu :P
marian

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

POSATS A FER VOLAR COLOMS...

EntradaAutor: corpetit » 13 oct. 2008, 17:56

Bóra-narda butinaires.

Fem volar una mica la imaginació i intentem prendre un xic de consciència del ventall de portes i possibilitats que se’ns obren amb la proposta d’en Carles. Ens regala en mà la clau d’un nou món on les possibles aplicacions són il·limitades, de conseqüències i resultats imprevisibles i insospitats. Aquesta proposta que, aparentment pot semblar simple i senzilla, trobo que pot tractar-se dels orígens, del grial que, sens dubte, amaga al seu darrere un potencial esfereïdor.

Encara que potser no ens trobem en el post o bloc més adequat, ho aprofitaré i em permetré el luxe i la gosadia d’enumerar alguna de les moltes altres modificacions que, en un futur molt llunyà, es podrien implementar:

1.- Retrocedir una jugada. De fet, retrocedir jugada a jugada fins a l’inici de la partida. Desmuntar i reconstruir la partida a voluntat per tal d’observar i comentar les diferències.
2.- Facultat de poder repetir un mateix dat tants cops com es vulgui. Així com poder tornar a una determinada situació, prèviament guardada i poder-la comparar amb d’altres, al mateix temps que es visualitzen jugada a jugada totes al mateix temps a la pantalla.
3.- Poder gravar i guardar un determinat dat.
4.- Retitolar aquest dat guardat, de manera que ens sigui fàcil de recordar. Per exemple, que es tracti d’un dat interessant per explicar i comentar l’arrastro.
5.- Reordenar diferents dats per temàtica: arrastro, sortida d’as, sortida de semifallo, senyal, descart, com i què s’ha de cantar, botifarra etc. Dintre de cada temàtica, també es podrien fer subdivisions per tal de facilitar l’estudi i recerca.
6.- Possibilitat de comentar jugada a jugada. Es tractaria de comentar els motius pels quals s’opta per emprendre aquella jugada i es desestimen les altres. O sigui, els motius pels quals en aquell moment de partida s’escull i s’adopta aquella determinada decisió, independentment que els resultats puguin ser millors o pitjors.
7.- Comentari de la partida un cop finalitzada. O sigui, el mateix que l’anterior punt però un cop s’ha acabat la partida i a cartes vistes. Que es diferenciï el fet de si s’ha escrit en directe, in situ, a mesura que va avançant la partida; o, en cavi, s’ha escrit un cop ja se sap com ha anat i acabat la partida.
8.- Possibilitat d’explicar una determinada decisió i poder-hi posar nom, si es vol és clar. L’objectiu de posar el teu nick al comentari seria per tal de poder unificar criteris, comentar jugades, preguntar a qui ho ha escrit els motius dels seus raonaments etc...
9.- Possibilitat de guardar tota una partida. Efectivament, si ens trobem amb una partida interessant, també ho seria d’interessant poder guardar-la sencera. Si aquest fet pogués ferir la sensibilitat d’algun jugador, doncs que, automàticament, en guardar una jugada o partida, es canviessin tots els noms dels jugadors o nicks integrants de la mateixa per altres d’estàndards com podrien ser: nord, sud, est i oest.
10.- Partides voyeur o com a observador.
...

Sé que, ara mateix, estem a les albors de tot això, que moltes d’aquestes idees no són interessants o igual d’interessants per a tothom, que es perdran pel camí o que la seva consecució final pot ser tota una odissea; que tot això porta una feinada de por, inimaginable per la majoria de nosaltres. Sí, és cert, però ningú em privarà de somiar amb els ulls una mica oberts, encara que només sigui per uns instants.

Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 14 oct. 2008, 11:44

Doncs les primeres classes per principiants, han estat tot un èxit.

Gràcies a tots els professors, i espero que els "alumnes" aprenguéssiu força.

Si us sembla be, dilluns que be ho podem repetir.

Adéu !

Victurpin
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 24 maig 2009, 20:00

EntradaAutor: Victurpin » 30 maig 2009, 00:11

Hola!! Soc novato amb aixo de la butifarra i aquest dilluns a veure si mensenyeu una mica mes!!! (Felicitats per la web i per ensenyar aquest joc tan divertit) Fins dilluns!!! :D

Balbina
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 15 maig 2008, 17:27

clases de butinet

EntradaAutor: Balbina » 25 set. 2009, 20:52

ei ami m'agradaria aprendre tamb'e m'apuntaria a pràctiques gràcies

linia
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 26 ago. 2010, 16:42

EntradaAutor: linia » 11 set. 2010, 19:32

Hola!
Jo també sóc novatilla en aquest mon. Dilluns que ve estaré a la sala.
Moltes gràcies per la pàgina i la inicitiva.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants

cron