Robots. Descarts

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Robots. Descarts

EntradaAutor: DeepButi » 14 nov. 2008, 11:11

Segurament la funció que m'ha portat més mal de caps i problemes. Descarts que són obvis per una persona es converteixen en autèntics trencaclosques per programar-los.

Un exemple que m'està portat pel camí de l'amargura.

Sud (robot) ha fet buti delegada (sí, ja ho sé, una mica forçada per la puntuació) amb:

Sota d'oro
Sota de copa
Manilla-As-Rei-x-x d'espasa
Manilla-Rei-Sota-8-7 de basto

Oest surt de 6 de copa, Sud Sota, Est el 7 i Nord agafa de Cavall.

Nord s'encara Manilla (això vol dir que porta segur l'As), Sud es descarta de la Sota d'oro i Oest 2 d'espasa.

Nord segueix d'As de copa ... i aquí ve el problema.

Fixeu-vos què li queda a Sud:

Manilla-As-Rei-x-x d'espasa
Manilla-Rei-Sota-8-7 de basto

agggggg!

Està clar que Nord no porta res de res.

El descart agresiu (espasa) està regalant una carta que molt probablement es farà ferma, però és el que faré jo. Si cau l'As de basto a Oest serà molt probablement capot ... però si no cau perdrem tot l'oro i tot el basto.

El descart conservador (basto) és una autèntica piiiiiii. Pel sol fet de fer-lo estem regalant el basto i l'oro per tant no es pot fer a mitges i donar la Sota, cal donar el Rei.

El robot dóna el Rei de basto, Nord toca l'espasa i acaben fent només 14x2=28 punts. Si dóna espasa petita, Nord toca el basto, cau l'As a Oest i capot. Una carta val 44 punts de diferència!!

Odio els descarts!!!! :evil: :evil: (programarlos vaja).
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 14 nov. 2008, 11:18, en total s’ha editat 1 vegada.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 14 nov. 2008, 11:17

Incidentalment, jugada curiosa la primera de Nord.

Porta Manilla-As-Cavall-8

Per tant sap segur que Nord no en té més i podria deixar Sud a dins donant el 8. En aquest cas agafa perquè és ma pobra i no vol deixar el que ha fet buti a dins ... i l'endevina perquè Sud porta semi de copa :roll:.

Vosaltres deixarieu Sud a dins?

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 14 nov. 2008, 21:16

Jo agafaria la mà com ha fet el robot i de fet faria el mateix que ha fet ell.

Si fos Sud em descartaria d'espases perquè m'interessa que el company m'obri el basto i provar sort d'agafar l'as. :roll:

Si no l'agafo mala sort, a l'entrar de manilla em faria les 4 basses a l'espasa i apa, finito.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 15 nov. 2008, 23:49

Angeles, no em dec haver explicat bé. El problema no és el descart que per mi està claríssim: espasa petita. El problema és com li explico al robot que ha de fer aquest descart.

Ell funciona amb normes genèriques, no pas amb casos concrets.

Simplificant molt ...

Descartat d'un pal que no tinguis Manilla ni As.
Aquesta norma li indica el primer descart: Sota d'oro.

Però pel segon descart aquesta norma no li permet tirar carta. Per tant segueix ...

Descartat de punts perdedors.
Manilla-As-Rei d'espasa intocables clar .... Catacrac! El Rei de basto no és ferm ... i es descarta de Rei de basto.

Es podria potser marcar Manilla-Rei com pal no descartable ... però encara trobaria la Sota "perdedora".

Uffff ... conseguir que se'n vaig de l'espasa ... i fer-ho de manera suficientment genèrica com perquè carregui quan de veritat calgui ... ufff

Potser donar a Manilla-Rei prioritat sobre Manilla-As ... uffff.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

cron