Butifarra oberta

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

Butifarra oberta

EntradaAutor: noi_bo » 23 maig 2003, 12:40

Bones butinaires:
Voldría saver si algu més coneix el que s'anomena "butifarra oberta". Com ja vaig explicar en un capitol anterior va ser el crack del meu germà gran qui em va ensenyar a jugar a la buti quan tenía 8 anyets pero per practicar i aprendre com s'han de tirar les cartes feiem el que es coneixia com a butifarra oberta. Aquesta es juga entre 2 jugadors amb 24 cartes cadascun. Ja se que pot sembla una mica surrealista pero us explicaré per sobre la dinamica del joc. Es reparteixen les cartes en 8 pilonets de 6 cartes i cada jugador s'en queda 4. Les cartes son totes de cara avall i es gira la de sobre de cada un del pilons. El que treu la carta més alta en el primer del pilons marca el trumfo i l'altre surt. La dinamica és igual que a la butifarra normal (la oriental vaja). Es a dir, si es pot s'ha de matar, sino la petita i si no es serveix s'ha de fallar. Cada base val 0'5 punts ja que només son bases de dues cartes... Be que ja m'estic enrrollant massa. Si algu en vol més detalls que m'ho pregunti pero la questió és.... algú més ha jugat alguna vegada a aquest joc?. Espero les vostres respostes. Gracies per endevant.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 23 maig 2003, 20:50

Sí que hi havia jugat, no gaire perquè només hi jugavem quan ens mancaven jugadors ... a falta de pan ... i en la època en que jugavem el bar acostumava a haver-hi sempre prou gent disposada a jugar.

Però recordo haver-hi jugat a Girona.

Una abraçada company.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 70 visitants

cron