El català al Butinet

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

El català al Butinet

EntradaAutor: noi_bo » 04 oct. 2003, 19:03

Hola companys:
Volía aprofitar aquest nou espai de varietats per a parlar sobre un tema que crec que és molt important. L'ús en el xat de la nostra estimada llengua... es a dir el català. Tots savem la quantitat de xats que hi han arreu pero la veritat és que en molt pocs d'ells s'utilitza el català com a llengua principal. Arreu de Catalunya i en diferents servidors hi ha molts canals de xat pero tristement molts cops i per diverses circumstàncies és la llengua del pais veí la més utilitzada. Res a veure amb el que passa al Butinet. Aquí apart de poder gaudir del nostre joc de cartes "nacional" ens expressem majoritariament en català. A més, com que hi ha gent de practicament totes les comarques de Catalunya ens anem enriquint coneguent noves expressions que potser ni coneixíem. Es per això que crec important que tots plegats fem un esforç per tal de no degradar la nostra llengua i intentar parlar-la (en aquest cas escriure-la) amb la major correcció possible. Està clar que quan parlem pel xat molts cops fem servir abreviacions (tipíques xateres) i que tampoc tenim temps de posar els accents, etc... pero penso que en la mesura del que ens sigui possible hem de fer tots plegats un esforç per tal d'expressar-nos el més acuradament possible. Ja son prous les agressions idiomàtiques externes que rebem com perque nosaltres mateixos ens anem carregant la nostra propia llengua. També penso que molta gent que habitualment parla en castellà haurià també d'esforçar-se en intentar escriure en català quan parlen pel xat... Això els enriquiría també a ells. No vull que ningú pensi que es tracta d'imposar res... ben al contrari. Integrar i ampliar coneixements i cultura a part d'apropar-se més a la gent.
Bé res més de moment. Agrair al Butinet la seva tasca de divulgació de la llengua i la cultura catalanes cosa tant o més important que el propi joc de la butifarra. Visca Catalunya, visca el català i visca la butifarra!.

Profeta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 100
Membre des de: 18 set. 2002, 04:43

EntradaAutor: Profeta » 04 oct. 2003, 20:31

sempre de bon humor, ....

1) jo escric sense accents i altres elements ortografics donat que al meu teclat no n'hi ha.

2) d'altra banda estic d'acord amb el fet de escriure catala amb la major correccio possible i per tant, ...

Volía -> Volia
per a -> per
savem -> sabem
hi han -> hi ha
apart -> a part
expressem -> expresem
A més -> A més a més
coneguent -> coneixent

i un comentari: hi ha una tecla que es la ",".

de molt bon "rollo" 8) :D

Profeta

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 04 oct. 2003, 22:08

Hola Profeta:
Abans de res gracies per les teves correccions i pel suggeriment d'utilitzar alguna coma de tant en tant... Per desgracia els qui ja tenim una certa edat no s'ens va ensenyar el català a l'escola i en molts casos l'hem hagut d'aprendre de manera autodidacte. De tota manera no em refería només a les faltes d'ortografía sino a molts dels barbarismes que s'utilitzen habitualment no només al xat del Butinet sino en general arreu on s'escriu en català (per exemple: kosa, nusé, na tiran, contru, etc...). No es tracta tampoc de ser un purista de la llengua ni de pretendre que la gent tingui nivell universitari a l'hora d'escriure el català. Només es tracta de no acabar-nos de carregar el català (es que Profeta... al final potser la gent es pensarà que "no ho sé" s'escriu realment "nusé").
Vinga company gracies pel teu bon rollet i llastima que no puguis posar els accents... no saven el que es perden aquest americans!.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

llenguatge

EntradaAutor: CarlesG » 05 oct. 2003, 10:14

kollons, noi-bo, kuanta raho que tens!
abeure si ha partir dara escribiu mes ve
ke ja astic fard de tantas faltes d'hurtografia!

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 05 oct. 2003, 11:01

Ostres CarlesG ja te val!!! ajjajajajajaj. Sou com nens no se us pot parlar seriosament! Clar.... com vols que parlem be si al arrossegar
n'hi diem arrastrar!!!!!

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 05 oct. 2003, 12:09

No m'en he pogut estar, és com una debilitat:


arrastrar


[de rastre]


v intr JOCS En certs jocs de cartes, tirar trumfo per obligar els altres jugadors també a tirar-ne.

Això és el que diu el Diccionari de la Llengua Catalana :lol:
Estem de sort...... al menys hi ha alguna cosa que diem bé.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 05 oct. 2003, 12:27

Nasos noi_bo i la propera proposició quina serà demanar a En Carles que ens possi un corrector de Català al Xat, seria la millor manera de escriure bé oi??

Escoltem des de el meu punt de vista (sense cap criteri cientific ni res de tot això) jo crec que lo maco (bonic) que te el xat es que la gent s'expressa com vol, no creec que el xat del butinet (botinet) tingui que esser l'estandard defensor de la llengua catalana, per aquest menesters ja tenim els politics per tant millor que cadascú faci la feina que li pertoca

la gent escriu com ho sent i com li és més fàcil per tant jo trobo que es prou interessant el nou llenguatge que s'està creant

vinga una abraçada
psc

primavera

El català al ButiNET

EntradaAutor: primavera » 05 oct. 2003, 23:03

Gràcies, gràcies, gràcies.... noi_bo.

Gràcies per preocupar-te d'un tema que em preocupa: el català al ButiNET. Tot i que jo aniria més enllà: les llengües al ButiNET, donat que hi ha una minoria que s'expressa en castellà i .... deixa'ls córrer!!!.

No es tracta d'incloure un corrector al xat (jajajaja, alp2500), no hi ha per tant!.

Però no us fan mal els ulls de veure aquestes "a" preposició amb una "h" al davant, aquest verb haver convertit en "aber", ....... i coses molt més feridores encara?.

Res a dir de les varietats dialectals, les quals -segons la meua manera de veure- enriqueixen la llengua; jo, que sóc del País Valencià i autodidacte, estic aprenent molt vocabulari gràcies al xat del ButiNET, tot i que a vegades dubto pels molts barbarismes que hi apareixen.

Així que, companys/-es, tal vegada caldria "esmerçar-se en la recerca del mot addient" (jajajaja) i sobretot tractar d'escriure'l bé.

Més que siga per la salut.....

Manilles i besadetes (com diem a Castelló) per a tots/-es.

blues
Botifarra
Botifarra
Entrades: 115
Membre des de: 18 set. 2002, 15:57

EntradaAutor: blues » 06 oct. 2003, 14:21

Perdoneu...

I qui ha dit que se parla català al xat?... que jo sàpiga se parlar 'el cocoteru' un idioma molt en boga actualment...

Així que el meu parer és que l'idioma el salvin els de la Genialitat... que per això estàn... no ho sé dic jo ...

Nosaltres pobres ninus ja fem prou intentant traduïr els significats de les frases... Com que el llenguatge 'cocoteru' té tantes variants se'ns fa difícil de seguir... Diem que encara no està prou 'normalitzat' com se nota que no rebem subvencions, com els escriptors d'aquest país, companyies de teiatru, i altres que no anomeno per no fer-me pessat...

Au, sigueu força cocoterus que estem aquí tres dies, dos dormint i del tercer ja portem 23,50h.

rous
Botifarra
Botifarra
Entrades: 124
Membre des de: 16 set. 2002, 23:43

EntradaAutor: rous » 07 oct. 2003, 11:21

sielitu, claru, amorcitu, oju que voi, al atakerrrrrrrrrrrr, meidey meidey, jiston jiston, i tants i tants barbarismes tan usuals amb mi que faig i seguire fent i accents ni 1 para ke?, si m'encanta donar expresions tal com faria a la vida real estan entre amics i sortirme de les normes que el dia a dia a la feina i als puestos seriosos tinc que soportar, JO VOTO PERQUE TOTHOM tan si sap o esta aprenen tingui estudis en català o no, tinguem el nivell "D" de català o no, ens expresem tal i com ens surti en el moment gaudint del calor d'estar entre amics, i el que volgui la perfecció i mantindre la gramàtica vagi a les classes de la "Junta Permant" o del IES o de la "Rosa Sensat" i consulti el "Albertí", Pompeu Fabra" o el "xurriguera", faltaria "plus" tindre que guardar formes en un xat tant familiar com aquet, ademes no us heu donat conta que molts dels que abans no "gossaben" (jejeje) escriure en català de fa un temps "aqui" (jejej) ho estan fent? pq serà?, crec que podria ser pq no tenir temor a que ningú es fiqui amb els seus errors o barbarisimes siguin aposta o no, i han donat "rienda suelta" a la seva forma d'expressió, no trobeu que "sielitu" sona mes carinyos?, i que abrevia de una foma carinyosa e incomparable a la expresió cursilona segons la meva opinió aquesta: "cel meu", per tant jo seguire buscan la perfecció a la feina i als puestos oficials i aqui me posare les sebatilles, me relaxare i estare a casa, expresan els meus barbarismes. Un mega-super-cibernetic petonas a tothom!!!, catalans, castellans, americans, i a la resta de la pilota del mon, aixo si sempre i devant de tot "VISCA CATALUNYA". :P ,

rous

BET-1

EntradaAutor: BET-1 » 08 oct. 2003, 10:18

rousssssssssss piciosaaaaaaaaaaa muasssssss ....has dit exactament lo que jo pensaba..mes ben dit esclar.......ejjejejejje
a mes el tross d'el tex en que diu:

ademes no us heu donat conta que molts dels que abans no "gossaben" (jejeje) escriure en català de fa un temps "aqui" (jejej) ho estan fent? pq serà?, crec que podria ser pq no tenir temor a que ningú es fiqui amb els seus errors o barbarisimes siguin aposta o no.


que bèeeeeeeeee....jejejejej a mes i vull afegir...que a mi fins i tot s'han adonat que soc de Girona...jejejej imagineu...ejjejejej


bè...desde aqui una abraçada ben forta a tots i totes i un petunasu...ejjejeje...( i aquestes " emotions" com funcionen ) ai senyor....novata..jejejejejje.------- muassssssssssssssss.------

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 08 oct. 2003, 10:47

Araaaa!!!! ho he fet bè....ufffff..novata novata novata......BET-1?,
Anomymous?...quin lio....jejejjejee

blues
Botifarra
Botifarra
Entrades: 115
Membre des de: 18 set. 2002, 15:57

EntradaAutor: blues » 08 oct. 2003, 11:54

novata novata novata

:P

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 13 oct. 2003, 15:18

Jo em considero una persona que acostuma a escriure prou be (ara mateix no tinc accents al teclat) i a parlar de la mateixa manera (jo tambe faig els meus errors, clar). Es la meva manera de fer, pero trobo que cadascu ha de poder parlar com li surt del cor.

Per exemple, a mi quan em van dir que els "berberechus" de tota la vida ara se'ls havia de dir "escopinyes" em vaig cagar en tots els puristes de la llengua. I ja no parlo del "cigalo", a mi que em posin el "carajillu" de sempre, que la paraula cigalo no em surt de forma natural.

A mes, jo crec fermament que la llengua es una cosa viva, i com totes les coses vives evoluciona (o com deien els del cucal aerosol ... nacen, crecen, se reproducen i mueren ... bueno, lo ultim espero que no). Si, pel motiu que sigui, la majoria de la gent diu "bueno" o qualsevol altre castellanisme o qualsevol barbarisme, benvingut sigui.

Es clar que jo tambe defenso la bona escriptura del catala, pero el meu parer es que tots hauriem de saber escriure un text formal ben escrit, pero en situacions informals com als xats, qualsevol incorreccio em sembla be. Que la gent escrigui, "nuse", "contru", "alatakerrrrr" o el que sigui en un xat em sembla fins i tot enriquidor.

Apa, un "saludu" a tots .... :-P

PS: por el camino ... que carai vol dir aixo de contro, recontro, St. Vicenç que surt a sota el nick en els missatges del foro?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 13 oct. 2003, 18:16

Hola ciutat !

Son diferents rangs disn del foro .....
Peor no malpenseu, no hi han clases ... el rang depend del numero de missatges enviats:
Rang Numero missatges minims:
Capot 0
Contro 1
Recontro 30
St. Vicenç 60
Botifarra 100

Ale .... adeu :-)


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 34 visitants

cron