sortida en butifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
nando

sortida en butifarra

EntradaAutor: nando » 22 set. 2002, 13:09

quan es canta botifarra i en el teu pal llarg (x ejemp: 6 cartes) la carta mes alta es l´once, com li marques al teu company amb la carta mes alta o amb la mes baixa?

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 22 set. 2002, 13:35

Amb cap company.
En butifarra es marca el joc marxant del que no vols.

La cosa pot canviar quan es triomf, ja que hi ha gent que per
marcar el seu pal marxa d'una carta d'aquell mateix pal.
I llavors no se quina tiren, si la mes petita o la mes baixa, perque
jo sempre marxo del que no vull, tant a triomf directe com en
butifarra.

nando

EntradaAutor: nando » 22 set. 2002, 13:38

sento discrepar amb tu pero quan es canta botifarra i tens que sortir crec q es del tot imprescindible marcar el teu pal llarg al teu company xq sapiga a on te que tornar-te, o no ho creus aixi?

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 22 set. 2002, 13:40

I tant, però es que m'estaves parlant de marcar, no de "sortir".
No ens hem entès.

nando

EntradaAutor: nando » 22 set. 2002, 13:43

be doncs en el cas de sortir i tenin en compte el cas que t´explico que faries, sortir del 11 o de la mes baixa?

Pepma
Recontro
Recontro
Entrades: 37
Membre des de: 18 set. 2002, 21:48

EntradaAutor: Pepma » 22 set. 2002, 13:57

En qualsevol cas sempre d'una carta alta o que pugui aixecar
les groses, ja que si surts de petit t'abarrotarà tot deu.

Suposo que sobretot depen de qui ha fet buti i de les posibles entrades que tinguis o puguis tenir,ja que com més entrades
menys olbligat estas a sacrificar el cavall, en el teu cas.

Si per exemple en tens 6 de cavall,8,7,6,4,3,2 i a part 3 oros de
rei o algun pal de rei as, doncs sortiré de 8,i si el meu company no te el 9, si torno a entrar aguantant l'oro o el que sigui,sortiré de 7.

El problema es que depen si has fet butifarra tu o ells.

Si han fet ells no contis fer res amb 6 de cavall, a no ser que el 9
el tingui el teu company i et torni de seguida i el que ha fet buti no aguanti aquest pal.

alex_g7
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 65
Membre des de: 18 set. 2002, 21:42

EntradaAutor: alex_g7 » 23 set. 2002, 10:19

Home es que aquesta pregunta esta totalment incompleta,a part del 11 tens que dir les altres cartes que tens,perque depen molt d'aixo.Si tens 11-10 i les demes,sempre d'11 per evitar que el company posi el 12 ,si tens 11 -8 -i les demés, doncs de 8.

iketxeba
Contro
Contro
Entrades: 5
Membre des de: 20 set. 2002, 01:18

EntradaAutor: iketxeba » 24 set. 2002, 15:56

Per començar el pal ja està marcat, perquè sent butifarra surts del teu pal fort. Has de sortir d'una alta per fer caure les superiors a les teves, però no cal regalar el cavall per això , pots tirar el 8 o una similar, a més si en tens 6 d'aquell pal deus tenir totes seguides, així que amb la més alta que no tingui punts ja estaria bé ( tot això cantant buti els contraris, si canta el teu company no estaria malament sortir de cavall, confinat que ell tingui la manilla , per alguna cosa canta buti)

tRoBlaU
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 22 gen. 2003, 02:34

EntradaAutor: tRoBlaU » 22 gen. 2003, 04:12

Jo en cap cas marco al meu company el pal que vull que vingui marxan d'una carta d'aquell pal, el que estic fent es perden una base que encara que sigui la carta llençada un 2 pot representar molts de tantos si es al final de la partida.

Sempre marxo de cartes dels pals que no tinc res o no puc aguantar base. No li mostro quin pal vull que em toqui, sino el que no vull que em toqui. Desprès ell depenen de les seves cartes ja fará el que cregui mes convenient, defensarse les seves o vindre a les meves.

Pensem que si marxo d'una carta d'un pal que no es el jugat, només queden dos pals, el meu company te un 50% de posibilitats de endevinar quin dels altres dos pals vull jo que vingui, pero el que jo sabré segur es que encara que no vingui al meu, d'aquest dos pals que queden ell te bó en el que toca. I si no es el meu, ell ja sabrá quin es el meu i jo quin es el seu. Amb una sola carta queda clar tot el que tenim.

Si marxem d'una carta del pal que volem que el company vingui, a part com he dit de perdre una base, l'unic que deixem clar es que jo tinc aquell pal, si el company m'el toca jo mai sabré el que ell té.
Y si no el toca i va a les seves que serán un dels altres dos pals sap que jo no tinc res, amb la cual cosa quedem tots dos a mans de les cartes que es marquin l'equip contrari.

PD.- Iketxeba si surts de 8 i enganxes manilla y sota a darrera teu que passa? es fan la sota i encara estan ferms de manilla o bé obliges al teu company a possar el 12 o el As perque caigui la manilla confinat ell que tens per entrar tu amb la que ell no te del 12 o l'As i només resulta que tens el cavall. Pobre company que li facis aquesta.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 42 visitants