Com marcar manilla amb botifarra

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Chema
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 20 set. 2002, 01:07

Com marcar manilla en butifarra (ha-ha)

EntradaAutor: Chema » 12 nov. 2003, 23:38

I a tot aixó. Quan es el "desfile de la Victoria". Escolta noi-bo, estás entrant en un terreny molt perillós amb aquestes afirmacions . Una cosa es un "pique" sa, i un altre una posició d'inmobilisme total (sona a feixisme, simplement).

Per cert, soc de Tarragona i sempre jugo oriental; i no tinc cap problema amb ningú per aquet motiu.

Salut

PD: Suposo que ja os ha quedat a tots clar com es marca la manilla en butifarra, no?
:lol: :lol: :lol:

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 13 nov. 2003, 10:28

Ais, jo ja ho deia que em matarien.Weno sommi, ara noi:bo em faras escriure mes del compte :lol: :lol: per que tot aixo es molt llarg.
Preguntes a lo Perry Mason:
1.- El fet de cuant vaig apendre a jugar a la butifarra te algo que veure amb si en se o no en se?......Per que jo he vist per aqui gent molt jove (molt mes que tu i per descomptat que jo) i que juguen......marededeu com juguen.
2.-El fet d´haver fet mes partides al bar o a la butinet, lo mateix....o es que al bar es juga mes be?
Nota: Está ple de padrins que jugant molt be i de padrins que jugant molt malament, pots triar.
3.- Evidenment es mes díficil la butifarra occidental.El per qué també es prou evident, de fet si hi pensesis una estona ho descobriries tu solet :lol: :lol:
Continuem.
La historia de la meva vida es molt llarga i aburrida i no tinc ganes d´explicarla .... jejejejjee.
Peró t´explicaré un trosset petit:
Cuant jo vaig entrar a butinet ja sabia jugar i jugava com tu, oriental i res de carregar de cara al company, i cuant em feien una jugada lliure m´enfadava moltisim, peró que moltisim.
Fins..... un día llegint aquestos foros Masos explicava la jugada famosa del rei i la petita.
Incis: jo soc de mires bastant obertes i escolto a la gent i si diuen algo que no hi estic d´acord, abans de fotrem com una moto i tirar-ho tot per terra penso el per que.
Dons bé vaig rumiar la jugada i ves per on em va agradar i vaig entendrela perfectament i de fet la vaig trobar més llógica que la oriental.
I bé a partir d´aqui em vaig anar mirant com jugaven els occidentals i ja veus m´agrada mes.
Mes coses: Jo crec que el jugar oriental o occidental es una qüestió de gust, si t´agrada mes una o una altre.El arrivar a afirmar que una butifarra ha degenerat en altre me sembla ( i ara no t´ofenguis, mai voldria ofendre a ningú) com a poc ser estret de mires.Em aquesta vida tant dura que dius tu , per sort, hi ha gent amb gustos diferents i amb punts de vista diferents sobre les coses, ohhhhh que trist seria si no fos aixi, i tots son molt i molt respectables.
Mes coses: Hi ha dos maneres i variants de jugar a la butifarra i cap té la exclusiva de ser la "verdadera" (que coi es aixó?), sino que entre totes enriqueixen el joc.Tu sempre has jugat oriental, perfecte, peró a molts llocs sempre han jugat occidental, (fins i tot els padrins jejejjejeje) i a veure atrevirse a dir que una ha degenerat, tela.
ARA UN REPTE PER TU: A veure, cuant jo creo una partida a butinet i jugo amb orientals, per deferencia la monto obligada i si jugo amb occidentals la monto lliure.Si passa que la monto lliure i hi ha un oriental que ens demana de jugar obligat, els altres jugadors ho fem.Tu ho has fet mai aixó?
UN ALTRE REPTE: Pensa una estona amb les jugades lliures.I no em vinguis amb cuentos de que les cartes es tiran per si, per que tindries de saber perfectament que no es aixi.Seu i intenta ser obert de mires i rumiar una estoneta.
I ARA LA PREGUNTA PERRY MASON:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Jo puc jugar de les dues maneres sense cap problema,
¿i tu? ¿pots?
Sempre de bon rotllo......petonets per tots.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 nov. 2003, 10:47

Si no fos que sóc ben educat diria un taco gros ... que pesats sou Mare de Deu de les manilles!!! ... tot ho acabeu portant a lliure/obligada? amb la vostra dona/marit/amant també discutiu si ho feu lliure o obligadament? :twisted: :twisted:

Jo només feia una pregunta i ja està resolta. Els contraris i el company dedueixen el mateix (suprimida la paraula enganyar del vocabulari a partir d'ara). Jo particularment si a la Manilla el company dona el Rei hi tornaré (quan sigui el moment) perquè falli l'As, però no discutirem pas per això.

El problema real és de bon/mal jugador i no pas de lliure/obligat.

Mireu, l'altre dia jugava una obligada i a sortida de Manilla del meu company a l'esquerra van donar el 3 i resulta que tenia el 2. No vaig pas cantarli un renuncio, però li vaig dir ... i juraria que a hores d'ara encara no ha entés que això tingués importància. Era un mal jugador. Perquè jo vaig deduïr instantàniament que el meu company tenia el 2 ... i això era fals. Si pots "situar" dues o tres cartes amb deduccions com aquesta i afegir-ho a les convencions habituals (tornar el pal, arrastrar, etc etc) acabes situant força bé les cartes i això és el què m'agrada de la obligada (osti ara no em contesteu, jugo lliure sempre què cal, sense cap problema i amb admiració pels bons jugadors lliures).

Insisto, doneu-me bons jugadors i m'importa un bledo si són lliures o obligats.

Apa, tingueu manilles que si ho faig més llarg tampoc ho llegireu.

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 13 nov. 2003, 12:40

A veure que tinc molta feineta....
Carles. No poso en dubte que tu coneixies els dos "estils". Només dic que no et vares quedar amb la verdadera essencia de la butifarra. Es una opinió. D'altre banda clar que t'hem d'estar agraits per haver creat el Butinet i poder jugar online pero, amb tots els respectes, si ho volíes fer ben fet estaves moralment obligat a fer una variant oriental. Abans de que existís aquesta variant els que juguem oriental estavem en certa manera discriminats tot i que som majoría a Catalunya (no es que això vulguir dir res pero és així). De tota manera gracies, de debó!.
Chema. No és feixista defensar la meva postura. Soc molt lliure de creure el meu sistema com a únic i bó. Ara em posaré com dius tu en un terreny perillós. Per a mi, per molt que el meu DNI digui el contrari, Catalunya no és Espanya. Es una cosa que em vé imposada pero això no vol dir que sigui així...
Morfeo. T'asseguro que la mitjana dels bars és infinitament superior a la del Butinet en quan a nivell de joc, entre altres coses perqué res té a veure jugar-la en directe amb fer-ho online tot i que s'hi assembla molt.
Dir que la occidental és més dificil de jugar és simplement... ciencia ficció! No té cap fonament perqué no es regeix per matemàtica pura com l'oriental (ara, que sigui més imaginativa... ni hi entro ni hi surto).
Una altre cosa que vull remarcar és que em sembla de pura lògica que la occidental és una evolució (bona o dolenta) de la oriental. Es absolutament impensable que sigui al revés o que siguin estils paralels. Es obvi que l'occidental neix de saltar-se les normes de la oriental, potser per a posar-hi més salsa pero és així.
Quant a la meva capacitat de jugar els dos estils, quin remei! Sino de vegades no podría jugar amb gent que m'estimo molt i que juguen un estil diferent al meu pero... per a mi no és butifarra ho sento molt.

PD. Repeteixo el que ja he dit en un anterior missatge. No ens hem d'emprenyar per debatre. No estan per això els foros?.

6_euros
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 72
Membre des de: 14 gen. 2003, 22:21

EntradaAutor: 6_euros » 13 nov. 2003, 14:26

Que pesat ets, noi_bo, sempre lo mateix. Degeneracions i osties, agafes baixes al bar, seus darrera i analitzes; no teniu ni idea del que és l'occidental i en canvi opineu. Fixar-se mes i mirar d'aprendre; tant absolutismes de no empasar-se a directe, de marcar la manilla a buti i estes coses; la evolució i la originalitat et farà guanyar moltissimes partides..... per tirar la que toca, ja estan els robots.

Si surto de dos a buti meva, habent agafat bassa...... marco la manilla? Vigila no surti de semi-fallo pal fals i os acabi fotent manilla i as......

Foteu manilles, tindre-les és lo senzill.........

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 13 nov. 2003, 15:56

A vore, per alusions a la part de l´escrit del noi_bo que es refereix a mi.
El primer escrit sobre el tema lliure, etc. que jo vaig posar ahir aquest foro es simplement la meva OPINIO i punt.
El següent es evidentment la resposta al escrit del noi bo en el que s´em dirigeix directament a mi.
Aquest es per que estic al.lucinant.
A veure per que em demanes la meva opinió sobre una serie de temes i em demanes que et contesti , si de fet la meva opinió no t´interesa en absolut?
Els meus escrits en general son en una mica de to de broma, o al menys ho intento, peró es que aixó comença a fer-se pesat.
De fet ara ja nomes tinc una resposta a tot el tema:
Noi_bo dixit ......... i tots els demés ....Amén.


P.D.: Me sembla que nomes escriure als foros en temes mes banals.

Uisss, per cert noi , no he vist la teva opinió de com es fregeix el bacon...........

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 nov. 2003, 16:56

Ostres com tenim el pati avui,

be noi_bo avui vull respondre a tres de les teves preguntes fetes a la morfeo ( i amb permis d'ella clar)

.- mira noi bo no per jugar mes partides a vegades en saps mes. pots jugar tota la vida i no tenir ni idea de jugar (veus aquest es el meu cas, porto 25 anys jugant i tothom segueix esbroncant-me ).

.- no per tenir mes edad en saps mes, si que hi ha avis que en saben un culló però l'edad no te res a veure en jugar millor o pitjor, i fins i tot a certa edad es un perjudici perque la gent perd memòria

.-La botifarra no es propietat de ningú, (no occidental ni oriental) aquí podem possar en joc aquella cita castellana que diu

donde vayas haz lo que vieras no se si s'escriu aixi però la conclusió és que , a cada poble juguent a la botifarra a la seva manera, i no vulguis imposar lleis noves perque per aixo ja tenim el govern

.-jo d'evolucions no hi entenc massa però mira estic a una comarca on la meitat pertany a lleida i la meitat a Girona, si vaig fins a la seu allí jugant al Sistema de la Seu d'Urgell (per aqui dirien occidental, per mi sistema de la seu) i la part de girona jugent al sistema de cada poble (aquí dirien oriental , ) per tant si vols anar a jugar algun lloc t'has d'adaptar al sistema del poble que vagis a jugar, aqui demostres la teva capacitat , sino t'adaptes lo millor es que et tanquis a la teva comarca i deixis d'anar a la resta de comarques del país.


vinga gent a veure si el proper debat ve relacionat a veure si nevara o no aquest any i deixem aquestes discursions al tinter que ja esta prou be,arreveure
psc


es a d

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 13 nov. 2003, 17:39

Smuackssss Alp. :)

Tens tot el permis del mon. :wink:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 13 nov. 2003, 17:55

Com que l'he liada jo amb una pregunta tècnica, vull deixar clar que, tot i ser un gal irreductible (què voleu que us digui, m'agrada més la part deductiva que la psicològica), no comparteixo ni una sola de les afirmacions de noi_bo.

Ni hi ha una sola botifarra, ni hi ha degeneracions, ni ningú podrà demostrar mai quina és variació de quina, ni res que signifiqui exclusió tindrà mai el meu vot.

Que quedi clar: no tots els obligats som integristes.

Ah! i dubto molt que siguem majoria :(.

Apa, tingueu manilles i aneu a votar diumenge, no fos cas que ens prohibissin la botifarra segons qui guanyi.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 nov. 2003, 18:01

Gràcies morfeo molt agrait

un petit comentari sobre l'escrit d'en 6_€ quan dius:

agafes baixes al bar, seus darrera i analitzes

a veure mav. no es pas lo mateix fer de pipa (es a dir miron a la botifarra ) que jugar, si fas de pipa l'únic que pots apendre es veure com juga la gent i moltes vegades veus mes d'un joc llavors tens ventatge respecte a la persona que juga

això es el cas del típic personatge que s'et possa darrera al bar i desprès de jugar et diu lo que tenies que fer, com pots comprendre si t'han fotut un sac millor que es quedi callat perquè segur que s'emportarà un moc

per tant la frase correcte seria :

agafes baixes al bar, seus darrera i analitzes, i sobre tot calles i no vulguis donar lliçons als que juguem perquè així no guanyaràs enemistats

vinga una abraçada
psc


agafes


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 28 visitants

cron