El Català un fet diferencial

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Un Català mes

El Català un fet diferencial

EntradaAutor: Un Català mes » 25 nov. 2003, 20:37

El Parlament Europeu ha començat a publicar en català una revista
informativa. Es publica en les llengües oficials de la Unió
Europea, i encatalà. La nostra llengua és, doncs, la única llengua no oficial de laUnió Europea en què disposem d'aquesta revista. No cal ponderar com aquesta reeixida és important en molts d'aspectes. Evidentment, no ha agradat gens ni mica al Gobierno Español. Per tant, seria interessant que el nombre més gran de nosaltres s'hi subscrivís. ES GRATUITA. No costaria gaire que el nombre de subscripcions en català superés el nombre de subscripcions en castellà. Seria un bon punt! Molta gent s'ha
subscrit ja i EN UN MINUT HO FAS I ES GRATUIT. Es recomana que feu servir la segona adreça electrònica que l'extengueu al màxim de persones possible...
----------------------------------------------------------------------
------------------------------------ més info: "Europa a debat" és
unapublicació del Parlament Europeu que, des del juny passat i a
partir d'una iniciativa conjunta dels eurodiputats catalans, s'edita també en català (fins ara només s'editava en els 11 idiomes oficials de la UE).Subscriure's a aquesta publicació és completament gratuït. Si els serveis de premsa del Parlament Europeu reben moltes demandes de subscripció a aquesta publicació en la nostra llengua, no tindran l'excusa de deixar d'editar-la en català. A més, els donarem una altra prova de la força que té la nostra reivindicació del català com a llengua oficial a la UE.
Per subscriure't, el més ràpid és fer-ho per internet a l'adreça (el
formulari està en anglès):
http://www.europarl.ep.ec/press/form_spain.htm
o bé directament
http://www.europarl.eu.int/press/main/mailing_reg.cfm


penseu que un la llengua es un fet diferencial , que ens fa una mica mes diferents al senyor del bigoti i a tota la seva petulella

gràcies

La Gran Parida 5
_____________________________________________________

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 nov. 2003, 08:36

Bones Gran Parida 5 (i pujant...):
Ara mateix he provat de subscriure'm pero no m'ha estat possible doncs no s'em carrega la ditxosa pagina... snif... De tota manera després ho tornaré a provar!. Estic convençut de que hem de fer tot el possible per a defensar i potenciar la nostra estimada llengua que evidentment està en perill d'extinció (si depengués del nostre Govern estatal ja s'hauría extingit). Si no lluitem per ella els propis catalans.... qui ho ha de fer fer?.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 26 nov. 2003, 12:27

L'adreça correcta és:

http://www4.europarl.eu.int/press/main/mailing_reg.cfm

faltava un petit "4" :)

Tingueu cura del llenguatge

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 26 nov. 2003, 13:21

si senyor,
apa butinaires, a fer bandera de la nostra llengua, deixemnos per un ratet el pragmatisme al calaix, i fem algo, que pot semblar simbolic, pero crec, que prou important, a inscriures toquen, companysssssssss.

P.D. que tremolin a Europa, ja arrivem, amb festeta, xerinola, i, manillesssssss......jojojoujuojjoujo

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 26 nov. 2003, 13:50

molt be nois un altre iniciativa de potenciar la nostre llengua, benvinguda sigui jo acavo d'adherirme ,cosa estranya en mi no he tingut cap dubte .
Com diu el decaleg nacionalista catala al llengua es una part del nostre patrimoni s'ha de guardar i si pot ésser enriquir



el decaleg del nacionalista català:

1.-Catalunya es la teva terra, aquesta és la teva nació
2.-La terra es Sagrada.
3.-Llengua,història, comarques, ecologia, folkore, institucions i festes nacionals són el nostre patrimoni. guarda'l gelosament i enriqueix-lo
4.-No et venguis catalunya, ni per diners , ni per cap mena de poder. ni res de res
5.-No matis ni atropellis en nom de cap consigna, NO et deixis matar ni atropellar perquè si
6.-No regategis el dret de ser català a cap ciutadà. Tots els qui estimem la terra tenen ret a reclamar-la com a seva
7.-no imposis a ningú la teva nacionalitat. Catalunya es terra de llibertat
8.-No t'enlluernin aventures forasteres, Catalunya es el teu camp de treball, aixó no et priva d'esser solidari amb tots els homes
9.-No serveixis els enemics del teu poble.
10.-Siguis Crític: Catalunya no es la terra millor és simplement la teva

apa arreveure
psc

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

decàleg

EntradaAutor: CarlesG » 26 nov. 2003, 15:58

Alp, en el teu decàleg hi trobo faltar alguna cosa sobre la butifarra, no?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 26 nov. 2003, 21:41

CarlesG company dues cosetes nomès

de entrada no es el meu decàleg ( la meva inteligència es molt limitada i no arrivarà a tant) es el decàleg que hi ha darrera el document nacional català i d'altre banda si creus que l'has d'ampliar d'alguna manera com fe un petit recordatori de la botifarra tu mateix proposa el punt numero onze, jo d'entrada t'en presento un a veure si t'agrada :


11.- un bon català ha de parlar la llengua del pais, ballar sardanes i jugar a la botifarra.pero ara venen els problemes, occidental o oriental,. si es oriental es pot carregar de cara al company o no?

vinga una abraçada
psc

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 26 nov. 2003, 22:16

Hola Alp:
Molt enginyós aquest onzè punt de collita propia, pero la polemica no estaría només en la butifarra sino també en... la sardana!. Hi ha 2 grans variants a l'hora de repartir la sardana (és com calcular els passos pq quan s'acaba l'estribillo els que la ballen acabin amb els peus junts). Es tracta del sistema selvatà (que admet els que s'anomenen els dos tresos) i el empordanés (que admet el dos parat). Tots dos sistemes son utilitzats segons la zona geografica d'on sigui la colla que balla. Per sort, el català si que el parlem tots igual, això si, amb les peculiaritats d'accent i d'expressions de cada lloc concret (per cert que a Girona el parlem molt bé eh?? jejeje).

PD. M'oblidava... De cara al company sempre es pot carregar. En això tot i que la famosa enquesta del Deep no ho reflectía crec que tots hi estem d'acord.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 26 nov. 2003, 22:28

Noi bo, company nomes una petita questio amb la teva posdata
tu dius:

PD. M'oblidava... De cara al company sempre es pot carregar. En això tot i que la famosa enquesta del Deep no ho reflectía crec que tots hi estem d'acord

això no es així a cada poble es juga diferent, al meu es pot carregar de cara al company però hi ha pobles a la cerdanya que no es així per tant et fan tirar la petita.en hi ha uns altres en els quals nomès pots carregar si en tens dues (aquesta norma encara l'entenc menys perquè estàs declarant el teu joc) per tant això es aquell cita que diu , "donde vayas haz lo que vieras" està en llengua de l'imperi pero creec que l'entendràs

moltes gràcies
arreveure
psc

larvi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 20 des. 2002, 02:38

EntradaAutor: larvi » 27 nov. 2003, 01:52

vejam cuan quedem per ballar una sardaneta, noi_bo, reparteix tu mateix, tant li fa, si no ja ho fare jo. :)

Algú em pot respondre una pregunta?

De debo estem interessats en conservar, compartir, cuidar, fer coneixer, i enorgullirnos de la nostra llengua?

A la primera de camvi, passem del català, a discutir per enesima vegada, cuan i com es pot carregar, al nostre joc , que es la botifarra, es un joc que ens identifica, si, pero mes que el fet diferencial de la llengua del nostre pais, oi?

Som incapassos de debatre cada tema, en el foro que toca?

P.D.ja sabeu festeta i xerinola, manilles i sardanes, a poder ser en catala,....joujoujuojujo :wink: :D
larvi l’ha editat per darrera vegada el dia: 29 nov. 2003, 01:51, en total s’ha editat 1 vegada.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

Sardanes

EntradaAutor: CarlesG » 27 nov. 2003, 09:45

Ostres, Alp, m'has ben fotut, perquè jo de ballar sardanes no en tinc ni idea, sóc molt patós i a la meva edat ja no crec que en pugui aprendre.
No crec, però, que hi hagi d'haver discriminació entre catalans orientals/occidentals. Fora de la taula de joc, jo els aprecio a tots per igual.
CarlesG

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 nov. 2003, 10:04

Encara que sembli mentida, sobre la sardana també opino ... noi_bo em sembla que et confons, les dues variants es reparteixen diferent per acabar a dreta o esquerra segons les tirades, però en ambdues s'admet el dos parat entre altres coses perquè les dues primeres tirades de curts i les dues primeres de llargs com que no saps a quan tiren les has de ballar seguides, de manera que donen un total de passos parelles ... i per tant necesites el dos parat :P.

Clar que fa tants anys que no reparteixo jo que potser em confonc :twisted:

Apa, que balleu moltes sardanes

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 27 nov. 2003, 11:31

Hola Deepbuti:
Té raó el larvi en que ens en anem d'un tema a l'altre pero... en les converses "reals" també sol passar jeje. Bé, jo tampoc ho recordo amb gaire precisió i si bé és cert que d'una manera s'acaba a la dreta i de l'altre a l'esquerra. De tota manera estic segur de que el dos parat només existeix en l'estil empordanés i els dos tresos en l'estil selvatà. Es ben cert que les dos primeres tirades es ballen seguides pero això no és impediment per a poder acabar-ho amb els famosos dos tresos. També recordo que tot i que les dos denominacions estan referides a comarques gironines, l'estil selvatà és el que s'utilitzava a les comarques de Girona i l'empordanés a les de Barcelona (i potser també a la resta de Catalunya tot i que d'això ja no n'estic tant segur). Tanmateix tampoc voldría posar la ma al foc perqué tot això que et dic son records de fa un munt de temps i també podría ser que m'equivoqués.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 nov. 2003, 11:42

... fa tant temps de tot plegat :? ... amb dos tresos :?: :?: no, no això no dona pas parell, amb un quatre :!: :!: que quedava moníssim i et "quedaves" amb el personal.

i 100!!!! ja ho he aconseguit, ja sóc un "botifarra" :P

Apa, tingueu manilles, balleu sardanes, porteu els fills al circ i cuideu els amics.

Gran Parida 6º

EntradaAutor: Gran Parida 6º » 28 nov. 2003, 09:21

Bé mes aviat tindriem que dir que els catalans som una especie amb extinció, sinó mireu aquest fet curiòs que li va passar a en Joel Joan a la Ciutat de Barcelona. està escrit en castellà perquè així va sortir publicat



QUIM MONZÓ - 05/11/2003
Hace unos días, con motivo de una rueda de prensa de la Coordinadora
d'Associacions per la Llengua, Joel Joan explicó lo que le sucedió en el
Corsa Blanca, un restaurante de cocina italiana de la avenida Icària.Salía
del cine Yelmo y fue con seis amigos a cenar. Cuando el dueño les preguntó
cuántos eran, Joel Joan contestó: "Som set"; y ahí se lió. Eldueño le dijo:
"Yo, eso no lo entiendo...". Joel Joan intentó razonar: "Home...Som set:
'seven', 'siete'..." "Ah, siete. ¡Ahora sí!", dijo el propietario.
Joel Joan se mosqueó: "¿Com que 'ahora sí'? Però ¿de què vas?" El dueño se
puso como una moto: "¡Me estás provocando!". Joel Joan le explicó: "No t'ho
prenguis com una provocació. Parlo català perquè és la meva llengua i som a
Barcelona. No veig perquè m'has d'obligar a canviar". El dueño les ordenó
que se largasen inmediatamente del restaurante. A la calle, por hablar
catalán.
Basta pasear por nuestras principales ciudades para comprobar que en
tiendas, aulas y bares son constantes las conminaciones a no hablarlo.
"¡Hábleme en cristiano!", me dijeron no hace mucho en un restaurante de
cocina magrebí. "Oye ¡a mi me hablas en castellano!", me exigió en un bar
un camarero de cabeza rapada cuando le pedí "truita de patates" de la que
tenía en el expositor. De momento aún no me han echado a la calle,pero, por
lo que se ve, todo se andará.
Hace año y pico, "La Vanguardia" recogió que a una mujer la echaron de un
taxi por hablar catalán. Por la misma época, a un muchacho lo apalizaron en
una ciudad del Vallès por hablar catalán.
También salió en los papeles. En la misma rueda de prensa en la que Joel
Joan explicó su aventura en el Corsa Blanca, una chica contó que a ella la
echaron del trabajo -de una escuela concertada por la Generalitat- por
hablar catalán.
Desde hace tiempo se suceden noticias de ese tipo, noticias que en los
periódicos no obtienen más espacio que un breve, y a veces ni eso. Son
noticias que, si alcanzan la proeza de ser publicadas en un rinconcito,
rara vez consiguen un comentario de nadie. Hoy en día queda muy poco
enrollado decir que lo que está pasando es un atropello. El acoso al
catalán (diario y cotidiano) se asume como algo normal, "lógico", y eso en
un país en el que los políticos nos machacan día y noche -y más en campaña
electoral, con las virtudes del bilingüismo y la pluralidad.
Imaginen la situación inversa: que un dueño de un restaurante de Barcelona
hubiese chado a un cliente por dirigírsele en español. No hubiese habido
en las páginas de los diarios suficiente espacio para acoger los titulares
que el escándalo hubiese generado; los teléfonos arderían de llamadas para
recoger firmas y en un plis-plas tendríamos un manifiesto contra la
intransigencia de esa Catalunya "ensimismada en sí misma", que dicen
algunos políticos cuando el fervor de la campaña electoral les reverbera en
la boca.
"¡Es intolerable!", clamarían, "¿ves a donde conduce tanta cerrazón?" Pero
-tras veintitrés años de pujolismo, minorizados de forma definitiva los
catalanohablantes, tribu en extinción en un país que constantemente se
llena la boca de "solidaridad" y "multiculturalidad"- como a Joel Joan no
lo han expulsado de un restaurante por hablar en español sino en
catalán,punto en boca y santas pascuas.
****************************************************
Cal recordar-ho: "Restaurant Corsa Blanca, Av. Icària" Barcelona. Llàstima no saber el nom del propietari per si en té algún altre.

si algú hi va que recordi que bon dia s'ha de dir buenos dias


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 36 visitants

cron