Carod ...... president o terrorista ?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

Carod ...... president o terrorista ?

EntradaAutor: Carles » 27 gen. 2004, 22:41

Hola !

Porto dos dies escoltant opinions de periodistes, polítics, presentadors de TV, sobre el tema Carod VS PP, però malgrat escoltar els "experts", estic molt confós, per tant, m'agradaria fer unes preguntes a veure si així aconsegueixo treure'n l'aigua clara.

- El "Rajoy" diu que el que ha fet el Carod es un "delicte", però com és que no l'han detingut ??

- El CNI (Centre Nacional d'Informació), és un organisme públic, que teòricament vetlla per la seguretat de tots els ciutadans. Com pot ser que l’ABC tingui notícies privilegiades del CIS abans que les tinguem els ciutadans ?
I si la informació és de Seguretat Nacional, no s’hauria d’haver fet un comunicat públic ?

- Amb els diferents anys que fa que dura la guerra amb ETA, cap polític s'ha entrevistat amb membres d'aquesta banda per intentar que hi hagi una treva ?
En cas que la resposta sigui que no, com pot ser que ningú hi hagi intentar parlar ?
I si la resposta és que sí, quin problema hi ha en que ho faci el Carod ?

- Si el CNI te constància que es feia aquesta trobada entre els "caps màxims, més buscats i més perillosos d’ETA" (que per cert, estan en busca i captura) amb el Carod, com és que no van aprofitar l’ocasió per detindre'ls ?

- Hi ha rumors que diuen que el CNI coneixia aquesta trobada per que espiaven a Carod (i no als membres de ETA). Com potser que un país democràtic (tal i com diuen els polítics) un polític sigui espiat pel servei secret del propi país ?

- El diari ABC, afirma que Carod va demanar una treva amb ETA només a Catalunya. Com saben l’ABC i el CNI el que es va parlar a la reunió ?

- Que jo recordi, fa uns mesos/anys Carod ja va tenir una altra entrevista amb membres d’ETA. Per què aquella entrevista no va sortir a l'ABC ? Tindrà res a veure que s’apropen eleccions ? Tindrà res a veure el pacte entre PSC i ERC?

- Ahir va dimitir el responsable d'EUA de la recerca d’armes de destrucció massiva a l’Iraq dient que no existien. Com és que no es parla d'aquest tema? No serà una cortina de fum?

- Per què el CNI i l'ABC han esperat un mes a fer pública la notícia? Potser han esperat que s’iniciés la campanya electoral ?

- Casualment el dia després de la notícia, se celebra el I Congrés Internacional de Víctimes del Terrorisme. Una altra casualitat? O es vol fer servir les víctimes del terrorisme per donar-li més dramatisme a la notícia?
Però, a les víctimes del terrorisme, no els hagués agradat un diàleg abans de ser víctimes?
Acabo de sentir diferents discursos que s’han fet en aquest congrés: l’Aznar feia gala que ell també és víctima del terrorisme (recordem el petardet que li van ficar a sota el cotxe i li va fer guanyar les eleccions) i criticava al Carod. Les “víctimes reals” només demanaven que no es repetís, i que hi hagués diàleg.


- Alguns diuen que ERC-Carod no pinta res dialogant amb ETA. I jo em pregunto: Què pinta Espanya a Iraq? Fa uns mesos Espanya era el mediador a Israel ... que hi pintava Espanya a Israel ?

- Aznar diu: "nadie va a romper nuestra política antiterrosmo". Però ... quina política ?

- A Irlanda, es va aconseguir gràcies al diàleg una treva amb la IRA. Perquè no pot passar això aquí ?

- El PP no para de dir que ara hi haurà inestabilitat a Catalunya. I jo em pregunto: són futuròlegs ?
Els catalans no ens podem preocupar per ETA (que també maten a Catalunya), però Espanya es pot “preocupar” pel que passarà a Catalunya ?

Esperant que algú em pugui respondre aquestes preguntes, la meva ment només pot pensar, que com sempre, hi ha hagut tràfic d’influències, informació privilegiada, i sobredimensionament d'un fet per guanyar vots.
Tal com m’ha dit un amic: “si no fossin eleccions, aquesta notícia només hagués sortit al “aquí hay tomate””.

Perquè jo no hi trobo cap problema al fet que una persona, sigui polític o no, del partit que sigui, intenti dialogar amb ETA.
Això sí, tinc una cosa clara, Carod no hagués aconseguit la treva, però si que podia haver aconseguit l’inici d'un diàleg .....

Adéu.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 gen. 2004, 23:55

nomès una petita pregunteta, no es casualitat que aquesta noticia surti dos mesos abans de les eleccions nacionals .

arreveure
Psc

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 28 gen. 2004, 09:17

apart de totes aquestes preguntes que planteixes, algunes de les cuals ja s'han anat responent, jo en tinc una altra.
una que crec es mereix les majuscules:

VOL EL P.P. LA PAU AL PAIS BASC ??????

creeu que realment li interessa una treva, o la pau, o el dialeg ?
jo , personalment crec que no.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

El cas Carod

EntradaAutor: CarlesG » 28 gen. 2004, 15:08

Benvolgut homònim:

Les teves preguntes són molt intel·ligents, i ja porten en elles mateixes la resposta (també intel·ligent).

Per tant, són preguntes que no necessiten resposta (per altra banda, no tindria temps de contestar-ho tot).

Ningú pot sostenir que el diàleg pugui ser mai, en si mateix, reprovable. Per tant, mai censuraré l'actuació del Sr. Carod (persona que mereix, des de sempre, la meva total simpatia).

I certament la utilització partidista d'aquest afer, la utilització dels serveis secrets no se sap ben bé per què, la filtració interessada de notícies, i tantes altres coses més, són realment repugnants.

Però a ningú ha de sorprendre que els polítics s'aprofitin dels errors dels altres. Em sembla que l'única solució és, per tant, no cometre errors, i el Sr. Carod el va cometre, encara que més per la forma que pel fons (com ja s'ha dit encertadament en aquest fórum) i més per ingenuïtat que per mala fe. sens dubte.

Ah, per cert, no crec que la conducta del Sr. Carod pugui ser delictiva. Però sí ho és la dels qui han preferit enfonsar-lo deixant de perseguir uns delinqüents buscats per la justícia.

CarlesG

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 30 gen. 2004, 11:21

Hola !

Volia afeguir unes quantes linies al meu escrit:

- Hi ha crisis a catalunya ? o el PP i CIU volen que hi hagi crisis ?

- La generalitat està desprestigiada ? o CIU vol que hi estigui despertigiada ?

Jo sinserament, crec que la crisis, l'ha ha anunciat, creat i manipulat el PP desde madrid, i el problema es que partits catalans com el CIU, "li fan el llit" al PP confiormant que hi ha crisis.

Per acavar, m'agradaria fer notar que malgrat el que diu el PP de haver una "gran crisis de consequencies inimaginables", el dimarts 27 a les 5 de la tarda quan va apareixer el Maragall i mes tard el Carod, aquesta era la programció de les diferents Televisions nacionals, tant publica com privades:
TV1: Luna Negra (Culebron "sudamericà").
TV2: Dibuxos animats.
Tele5: Gran Hermano VIP - A tu lado (programa de cotilleos).
Antena3: Sabor a ti (programa de marujeos)
Canal+: Una pelicula.

Si tant greu era la crisis, com es que no van tallar les seves emisions per oferir en directe i en primera ma la resolució de la crisis ? Recordo cada cop que el duo Bush-Aznar feien algun comunicat important sobre la "guerra" d'Irak, totes les televisions van interrompte les seves emisions.

Adeu.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 30 gen. 2004, 16:51

Hola.Totes les preguntes que et plantejes, Carles, ja porten la seva resposta com molt be diuen els altres participants al foro.

Jo només vull afegir una cosa.

Es prou evident que tot el que sigui anar en contra de Catalunya ven vots a favor del PP a les espanyes.

Has mirat mai el programa de la Campos a Tele5 al migdia?
Les opinions dels seus periodistes son per llogar-hi cadires, i els temes sempre van a parar al mateix lloc , matxacar i matxacar contra un govern que tenim que per el que sembla tota aquesta gent ha oblidat que es escollit per la gent de Catalunya.I al Carod de terrorista cap amunt li han dit de tot.

Jo crec que el PP no te cap mena d´interes en conseguir cap treva amb la Eta, per a ells ja els hi està be , els serveix per vendre i vendre mes vots, al igual que faran servir tots els medis que tenen per conseguir mantenirse al poder i aniran tapan tot el que a ells no els interesa que surti publicat amb la col.laboració de tots aquestos "periodistes" que els hi segueixen la corren.

I aquest pas ja nomes faltarà que ens facin tornar a cantar el "Cara al Sol".

(De fet me sembla que el Sr. Aznar i companyia s´en moren de ganes).

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 30 gen. 2004, 21:04

Bones:
Jo també tinc una pregunta, quin dia sortirà un politic que digui, senyors l'he cagada i ben cagada.Em sembla que el que ha fet en Carod, politicament parlant, ès una cagada i de les groses!
El conseller en cap de la generalitat de Catalunya no pot tenir una reunió amb una banda armada sense comentar-ho primer amb el president i segon, amb els membres del seu propi partit.No tinc cap dubte de les intencions d'en Carod, segur que son bones i ès cert que el dialeg no pot ser mai un delicte, sempre de la vida ha estat una virtut i no tots els politics en poden presumir com ho pot fer en Carod.Soc votant d'esquerra i no deixaré pas de ser-ho,crec en el seu projecte, i sobretot crec amb en Carod, peró em sembla clar que ha posat en perill, sobretot perquè penso que es un ingenu, la estabilitat del pacte d'esquerres en el que jo personalment també crec per intentar canviar tants d'anys de catalanisme carrincler de CiU.
Ara, amb l'intent de capgirar la siutació, posa en les nostres mans i en els nostres vots que el "jutgem", coi Carod, i nosaltres que t'hem fet, home de deu!!Era molt mes facil dir que t'has equivocat i tira milles home!
Si voleu parlem un momentet d'aquestes meravelloses personetes del PP, mireuste, quina pandilla aquests,de fills de mala mare ansiosos de poder i enamorats d'epoques passades, s'atreveixen a acusar de terrorista i "sujeto peligroso" qualsevol persona que pensi diferent d'ells... son la repera, mentres subencionen associacions franquistes i utilitzen les victimes del terrorisme per motius electorals.
Al final tindrà raó l'Alp, millor ens dediquem a fer una estoneta la butifarra i com diuen els mes vells del poble:els moros que els mati deu!
Apa siau, ens veiem pel butinet


fritz

noi_bo
Barretina
Barretina
Entrades: 155
Membre des de: 26 oct. 2002, 15:16

EntradaAutor: noi_bo » 02 feb. 2004, 09:06

Bones:
Abans de res vull manifestar que jo no soc de cap partit polític i que no crec en ningú més que en mi (i encara de vegades ni això). Bé... a la pregunta Carod president o terrorista la resposta és molt clara. Ni una cosa ni l'altre... Carod polític!!!. Vull remarcar la coherent resposta del fritz que al menys tot i que segons ell és un votant d'esquerra admet l'inmens error polític que ha comés el Carod. I és que senyors, no ens en hem d'anar per les branques. Deixem-nos de preocupar pel espanyolisme del PP i del que s'han aprofitat d'aquesta situació per a fer campanya electoral. El Carod s'ha fotut de peus a la galleda perque és absolutament inadmisible el que ha fet! Mai de la vida un conseller en cap pot actuar de manera tan irresponsable i per coherencia política havía d'haver dimitit. Que la solució al problema d'ETA és el dialeg? Ho poso molt en dubte perque per a mi una cosa està molt clara. Es absolutament legítim reclamar l'autodeterminació per al Pais Basc o per a Catalunya pero... és legítim fer-ho amb violencia? Quin sentit té això? Quan aquesta violencia l'aplica l'ultradreta per a imposar els seus criteris llavors no ho és legítim? Hem de mesurar a tothom pel mateig raser i la violencia no és pot admetre de cap manera vingui del costat que vingui. Llavors que s'ha de fer.... cedir a un xantatge per tal d'evitar més morts? La solució al problema és efectivament el dialeg pero sempre que en primer lloc i abans de tot ETA deixi les armes. Llavors serà el moment de començar aquest dialeg no abans. No estem a l'any 1975 ni tampoc al principi de la democracia sino en un sistema polític que encara que no sigui perfecte les llibertats estan ja més o menys consolidades. Que hem de fer doncs... anar-nos matant per a defensar les nostres idees? Vull afegir que jo em sento profundament independentista català pero que mai de la vida se m'acudiría matar a ningú per imposar els meus criteris. Crec en el respecte als altres i crec en la força de la raó pero no crec en les armes!.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 111 visitants

cron