No matar de manilla

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
wop1

no matar de manilla

EntradaAutor: wop1 » 18 maig 2004, 22:54

Alp company parlem de barrotar el nou de trunfo, si no es amb una escopeta o un trabuc no tel poden pas pendre.
salut i manilles.
wop.

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

Re: matar de manilla

EntradaAutor: CiutatDeSal » 02 juny 2004, 11:08

CarlesG ha escrit:Amic Ciutat, la jugada tal com l'expliques tu no té cap sentit ni lògica, i no crec haver-la vist mai.


DeepButi ha escrit:Ara bé, barrotar de Rei al company .... osti nanos! això és d'assassinat. De 8 o Sota màxim.


Jo també ho pensava tot això i, la primera vegada que ho vaig veure em vaig posar les mans al cap. Ho va fer algú que no coneixia i era la primera vegada que hi jugava, o sigui que no sabia si aquella persona en sabia ... o, més ben dit, si ho feia amb algún raonament amb fonament, o tan sols anava fent proves (cosa que jo també faig de vegades).

Ara bé ... os puc jurar i prometre que jo ho he vist ... em refereixo a matar de rei al company tenint la manilla ... i és més, no fa massa ho vaig experimentar de nou.

Per això escric ara, perquè ara tinc un exemple "basado en hechos reales" que donar ...

surt el de la meva dreta de 8, el company en posa una de ben petita (2 o 3), el de la meva esquerra mata de rei i jo, que no tinc ni manilla ni as, poso una altra de petita. Al final va resultar que l'as el tenia el de la meva dreta i la manilla el de l'esquerra (que era el que va cantar). Els va sortir be.

I lo curiós és que aquest exemple està basat en una partida en la que els jugadors eren a priori (tret de mi, clar) de categoria. O si més no això és el que les aparences fan creure.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 02 juny 2004, 12:10

Amic ciutat,
La jugada de matar de rei, amb la manilla als dits és més normal del que pugui semblar. Ara bé, jo només la faig si jugo amb els companys diguem-ne oficials, els de sempre vaja, els que fa anys que juguem.Normalment només es fa quan és butifarra, quan son trunfus no, si son trunfus i ja estan nets entenc que és butifarra.
L'explicació és la seguent, si jo he fet butifarra i el meu company em surt d'aquell coll és perquè té l'as, si mato de manilla i torno de rei ell sap que no en puc tenir més, en canvi si mato de rei, em faig la manilla ell sap segur que en tinc un altre per tornar-li.
La jugada també és molt bona el revés, m'explico, jo he fet butifarra, i el meu company em marca un as, si en tinc tres de manilla rei, mai em faré la manilla primer, primer el rei després la manilla i després la petita. en canvi, si només en tinc dos de manilla rei, primer la manilla i després el rei, així el meu company sabrà segur que només en tinc dos.

Voldria afegir que amb els companys de sempre mai marquem els reis, només manilles i asos.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 02 juny 2004, 16:06

Voldria afegir que amb els companys de sempre mai marquem els reis, només manilles i asos.


fritz, amic meu ... diga'm que ho interpreto malament si et plau.

NO vols pas dir que us feu senyals per "picar-vos" els asos i les manilles, oi que no? :oops:

Per tant ... què vols dir? Com "marqueu" asos i manilles però no reis? A veure si aprenc algo, coi!

Ah! i respecte a la jugada 9-12 ... ho he sentit explicar moltes vegades això (amb tres: de Manilla, amb dues: de Rei) o sigui que Ciutat, sí, té una lògica. Pensa que amb dues de Rei, si l'As és a la dreta el perdràs de totes totes ho facis com ho facis, per tant si barrotes, potser pesques l'As de l'esquerra. Amb tres en canvi ... sortiràs de Rei a la segona o no segons com estiguis d'inspirat ... i per tant no sempre el perdràs 8)

Apa, tingueu manilles (i reis).

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 03 juny 2004, 19:16

Deep,
Clar que no, no m'interpretes malament no, que no s'hi val? no em diguis que després de tant de temps de fer senyals ara no s'hi val.
Tu saps el que em va costar de fer senyals pel butinet? Perquè en persona és molt fàcil, que si ara et faig l'ullet, que si ara em grato el nas...en fi. ja saps, no?
El que no et penso explicar són les senyals pel butinet...

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 04 juny 2004, 11:26

fritz,
jo faig servir el morse amb els punts verds ... tres "ratlles" (lletra-espera un sg.-supr-lletra-espera un sg.-supr-lletra-espera un sg.-supr) són una "O" i per tant ... Oros ... "ratlla" tres "punts" (lletra-espera un sg.-supr-lletra-supr-lletra-supr-lletra-supr) una "C" i per tant ... Copes, ... etc etc 8) 8)

L'únic problema que tinc és que al ButiNET ningú sap Morse (que incults, qllons!) i ademés em foto un lio tal que quan he acabat ja m'han fotut els Asos :D :D

Apa, feu bondat.

DeepButi, agente secreto

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 04 juny 2004, 13:56

Òsti! ... clar que no guanyem! ... la "C" és ratlla-punt-ratlla-punt ... :oops: :oops:

Apa, tingueu manilles

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 juny 2004, 18:41

Deep,
No insisteixis, no t'ho penso explicar :twisted:










Fritz, barreja de Santo i James, James bond

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 09 juny 2004, 17:29

Bé companys anem a centrar la questió en ciutat ens diu:

Pose'm pel cas que el meu company canta delegat amb manilla, rei i dues o tres més ... a la primera basa entro jo.

El primer que faig és sortir de la puta de trumfo. El de la meva dreta no mata i el meu company enlloc de posar-hi la manilla se la fa amb una de més petita (per exemple el rei).

a veure si el contrari te l'as es farà la teva sota el rei del teu company i el seu as es a dir 9 punts, si possa la manilla d'entrada la sota ja la tindràs a casa i si despres arrastra de rei i l'as el te el jugador de la seva dreta com a molt es farà 8 punts (això sense tenir en compte on es el cavall , clar que llavors hi ha moltes mes possibilitats)

companys que voleu que us digui per a mi un punt es un punt

a reveure
Psc

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 10 juny 2004, 10:08

alp2500,
un moment, un moment ...

Si el de la dreta no mata, l'As és a l'esquerra o el tens tu ... per tant en aquest cas, no posar la Manilla és un greu error. Cal posar la Manilla i tornar a arrastrar, a priori NO de Rei perquè o bé el perdrem (As a l'esquerra) o bé no cal (As teu).

Només té un "cert" sentit posar-hi el Rei si el de la dreta mata, perquè l'As el pot tenir elll i l'objectiu de la jugada és justament "caçar" l'As, no? I encara, si tu surts de Sota i a la dreta maten, vol dir que hi posen el Cavall, per tant això ja no val 1 punt sinò tres ... i si hi posem el Rei i el perdem ... un desastre ...

Recorda que la jugada, tal com l'apunta en fritz, es fa en botifarra per indicar al company que podem tornar-hi amb tres o més del pal. És una convenció: "Si agafo de Manilla i segueixo de Rei, agafa, perquè no en tinc més. Si agafo de Rei i segueixo de Manilla, no cal que em donis l'As que ja t'hi torno." Per tant l'anàlisi no és tant de si la jugada surt bé o malament sinò d'un estil de joc que permet al company saber quantes en tens.
Insisteixo, en botifarra i no pas a trumfos com indiques tú.

També pots mirarla al revés: si només en tinc dos, el Rei està perdut ... per tant poso el Rei especulant amb que l'As no estigui darrera (si ho està ... què més dona?), però això requereix com deia que el segon mati ... i clar, que mati de petita perquè amb Sota-Cavall la cosa ja compensa el Rei ... si? o no? o cap de carbassó?

Uff ... tinc mal de cap.

Apa, tingueu Manilles

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 10 juny 2004, 13:11

A veure Deep potser no m'he explicat bé,
jo lo que dic que s'ha de possar sempre la manilla, ja que l'as nomès el pot tenir el quart jugador o el meu company( amb aquest cas clar ) .



si el teu el quart jugador i posso el rei com deia la suposició d'en Ciutat llavors perdo 9 punts, (quina gràcia), potser es millor possar la manilla i tornari de rei llavors com a molt en perds 8 punts.


i si l''as està en posició del meu company llavors encara millor però clar es una probabilitat del 50 %

vinga arreveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 juny 2004, 14:04

Alp,
S´ha de posar sempre la manilla? sempre? coi, sempre és molt, potser massa i tot...
A veure si ens centrem tots plegats, primer, em va semblar que el primer exemple d'en ciutat va quedar clar que no era vàlid, si tu m'arrastres de sota i a la meva esquerra no mata sempre et mataré de manilla, aqui sí, sempre.
Ara el següent exemple, el company arrastra de 8, per exemple, a la meva esquerra no mata, jo en tinc quatre de manilla 10, ho sento, jo no mataré pas de manilla. Que pot passar? que a la meva dreta en tingui dos de rei i en faci base? que tu tenies l'as i si mato de manilla i hi torno li fotrem amb el teu as? doncs si, tens raó...pero i si resulta que a la meva dreta en té quatre d'as, rei cavall i un de petit? quantes bases faré de trunfu?
Només són exemples, en el joc de la butifarra, per sort, hi ha infinitats de jugades diferents, repeteixo, en trunfus, si pots ser amo no siguis mosso!


Deep,
saps de sobres com es marquen els asos i les manilles, com molt bé explicaves a l'Alp, són sistemes de jugar, que siguin millors o pitjors ja són opinions objectives. Jo només intentava explicar el sistema que fem servir amb els companys que fa temps que juguem, a vegades surt bé, a vegades no, pero penso que a la llarga és millor, per això l'apliquem, són jugades que si sempre les fas igual no enganyes mai al company, posaré algun exemple:

- Amb tres de rei mai sortir de rei, apunta-la morfeo. :twisted:
- Amb una collada d'as rei, per moltes que en tinguis, mai sortir d'as, apunta-la també morfeo :twisted: :twisted:
- Quan és butifarra, només marcar manilles i asos, i mai trascollar colls que no en tinguis base segura, no val alló de trascollar perquè has fet butifarra.
- També en butifarra, si en tinc tres de manilla as i el meu company surt d'aquell coll sempre mataré primer d'as, si mato de manilla sabrà que només en tinc dos.

N'hi ha més pero tampoc em voldria fer molt pesat.

Apa, ens veiem ( m'encanta el foro, és genial parlar de la butifarra)

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 juny 2004, 19:16

be fritz anem a analitzar el teu eixemple:


Ara el següent exemple, el company arrastra de 8, per exemple, a la meva esquerra no mata, jo en tinc quatre de manilla 10, ho sento, jo no mataré pas de manilla.

1.- el meu company te l'as , e jo mato de manilla i apreto de sota , el de la dreta segur que tindra cavall o rei, jo entenc que el meu comapny no pot tenir ni cavall ni rei sino apretaria amb aquestes cartes
2.-El meu company no te ni as ni rei ni cavall mato de manilla i apreto de sota ( llavors tindra ell as i les dues figures altes) , tot dependra del numero de cartes que tingui .
i com be dius tu al final tot depen del moment que et trobis i les cartes que tinguis ??
vinga una abraçada
psc

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 15 juny 2004, 16:33

Coi ara me faran contestar.
Diu fritz :

- Amb tres de rei mai sortir de rei, apunta-la morfeo.
- Amb una collada d'as rei, per moltes que en tinguis, mai sortir d'as, apunta-la també morfeo


Pos mira el resultat es que em fare una llista de jugadors.
Amb el jugador fritz : Jugar de aquesta manera.....
Amb l´altre ...... de una altre .....
I aixi fins que me faci un lio tremendo :twisted: :twisted:

Es tot broma.

8) 8) Però potser te anire canviant la forma de jugar.... fritz.... :twisted:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 15 juny 2004, 17:12

Però ... ai Mare de Deu de les Manilles, mira que us compliqueu la vida :?

Tan senzill que és jugar bé a la botifarra: la primera sortida, SEMPRE, SEMPRE, la quarta carta per l'esquerra.

La resta ve tot rodat :D :D

Apa, tingueu manilles (i ordeneu-les bé).


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 70 visitants

cron