fer trunfos sense tenir-ne

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

fer trunfos sense tenir-ne

EntradaAutor: alp2500 » 21 jul. 2004, 13:04

Bones a tothom, tinc un cas que em va passar en una botifarra i m'agradaria saber 'opinió dels entesos

amb deleguen amb el marcador 99 a 30 al nostre favor, jo porto un fallo directe amb tres manilles i tres asos i soc tant espavilat que faig trunfo de lo que tinc fallo directe donan-se el cas que el meu company en porta cinc , els cotraris contren . al primer arrastro que es fa la partida jo no tinc trunfo per tant no en poso, i el contraris em piquen un renuncio amb la norma seguent

1.- TU NO POTS FER TRUNFOS DEL PAL QUE NO TENS
-

Jo no ho havia sentit mai això pot esser???

amb la botifarra que tenia i amb lo que m'agrada complicar-me la vida . però clar em va servir per apendre alguna cosa, lo que no tinc clar si es una norma del poble o una norma general de la botifarra.

vinga a reveure
psc

posdata: DEep company tu que estàs ven informat expliquem on passa això per no fotre mes el ridicul

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 21 jul. 2004, 13:10

La botifarra no te aquesta "norma".

Es com la norma que diu, que si te reparteixen les carte si no tens capo punt, s'ha de tornar a repartir.
Son normes de "bar", però no tenen cap "rao".

Adeu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 jul. 2004, 13:22

Alp2500,
aquesta no l'havia sentida mai, cada dia s'aprén algo nou. Si era al ButiNET, òbviament el renuncio no va pas ser acceptat ... i si era en real tú mateix podries dir-nos on va ser?

La de tornar a repartir amb dolent sí. En diuen tenir un "mirillo" i coneixo dues variants: a) cap punt o b) màxim una sota. Cap de les dues em sembla, cal dir-ho?, raonable. Un juga amb el què li toca i punt. Però en la varietat està el gust :P, no?.

Hauríem d'obrir un fòrum de variants locals:
* a Ripoll el St. Vicens val per 10. A molts llocs no s'accepta.
* heu sentit a parlar mai de la "barraca"? És un St. Vicenç doblat
* a Alp les acabeu a 100, oi?
* etc. etc. etc.

Apa, disfuteu de la varietat.

PS. Per cert, amb tres manilles, tres asos, encara que tingui un fallo i encara que estigui guanyant 99-30 jo faig buti i que peti qui peti (deu ser per això que en perdo tantes!).

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 21 jul. 2004, 15:58

Alp,
Jo tampoc ho havia sentit mai, per mi no té raó de ser, el renuncio.

Perdona si soc una mica busca-raons peró no els hi vas preguntar el perquè? A mi almenys em venen unes preguntes:

- Si tinc 5, 4, 2, 1, per exemple, és obligat fer el coll de cinc o puc fer el que vulgui?
Puc fer butifarra amb el joc que vulgui o com a minim haig de tenir dos manilles i un as?
- Si delego amb un quatrero i el meu company fa trunfus del meu directe, el puc ostiar o serà renuncio?
- Vàres acceptar el renuncio?
- Es per això que en alguns llocs als renuncios en diuen burrada?
- Era al butinet?
- Contra qui jugaves?
- Puc contrar sense trunfus?
- D'on eren?


a reveure!

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 21 jul. 2004, 16:21

fritz,
i per damunt de tot:

- qui s'ha acabat els Donuts?

:P :P :P

PS. @Carleeeees, treu-me la barretina, coi! Vull un robot (en Bender please).

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 21 jul. 2004, 16:37

Ostres nois com aneu, uff fritz sembles de Kgb amb tantes preguntes però anem per pams

1.-carles: saps que es lo maco de la botifarra que no te una normativa reglada definitiva, sinó que a cada lloc s'adapta a la gent que la juga ,es a dir vagis al poble que vagis tens que jugar com volen ells, i que la norma la marca el poble per això es tant interesant des de el meu punt de vista,

2.-Deep va esser en un petit poble de cerdanya del terme municipal de Das, i noi saps que has de fer amb aquestes coses callar i marxar perque al fi amb el famós renuncio vaig perdre la partida i a mi no m'agrada ni perdre als solitaris

3.- Fritz (agent del Kgb) ara et toca tu ,jo tambe vaig demanar perquè?, si amb un trunfo podia fer, si podia fer botifarra sense res i en van constestar que si que tot això es posible que l'únic que no es pot fer es trunfo sense trunfo res mes .

Per cert no era al butinet com podeu deduir mes amunt, sinó a una partida a un bar de petit poble, però ostres en va tocar la moral perdre una partida així

vinga a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Ara ho entenc!!!!

EntradaAutor: fritz » 21 jul. 2004, 18:16

Alp,
Ara ho entenc, clar, 99 a 30, contrat, i et canten un renuncio, per tant 102 i partida.
Més preguntes:
- Ho vares veure escrit algun lloc?
- Hi havia alguna persona mes, a part dels jugadors?
- I el teu company, a part de maleir-te els ossos, que deia? era del mateix poble? o era del teu?
- Ejem, aquesta si vols no la contestis, us hi jugava-ho dinerets?
- El beure?


mmmmmmmm que bons els donuts!!!!!

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 22 jul. 2004, 16:39

En Fritz a la seva
a acribillarme a preguntes apa aquí les respostes:




- Ho vares veure escrit algun lloc?
res fritz normes del poble en varen dir i jo a callar



- Hi havia alguna persona mes, a part dels jugadors?
hi havia un parell de "pispes· però clar eran de poble

- I el teu company, a part de maleir-te els ossos, que deia? era del mateix poble? o era del teu?
el company era d'un poble veí i no va dir ni piu


- Ejem, aquesta si vols no la contestis, us hi jugava-ho dinerets?
- El beure
?
aquesta la tens fàcil fritz jo nomès mi jugo la beguda



per cert deixa de menjar donuts que engreixen

apa a reveure
psc

CiutatDeSal
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 18 set. 2002, 16:17

EntradaAutor: CiutatDeSal » 23 jul. 2004, 11:32

Quines normes més rares, tu. Per mi això és com dir ... està prohibit fer buti sense punts. Prohibir una cosa que, en principi, no faràs mai (a no ser que sigui per error o per putejar al company) són ganes de prohibir per prohibir.

DeepButi ha escrit:Alp2500,
Hauríem d'obrir un fòrum de variants locals:
* a Ripoll el St. Vicens val per 10. A molts llocs no s'accepta.
* heu sentit a parlar mai de la "barraca"? És un St. Vicenç doblat* a Alp les acabeu a 100, oi?
* etc. etc. etc.


Bona idea deep.

Jo havia sentit barraca com a ... "qui guanya el dat guanya la partida" (encara que només et facis un punt i aneu 0-0).

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 26 jul. 2004, 01:03

Querido sr deep,
Me parece fantástico que quiera usted librarse de esta tan fea "barretina", sepa usted que no está solo, desde aquí, en la Espanya mas profunda i honrada, le doy mi mas firme apoyo en su valiente decisión, gritemos pues al unísono, fuera la barretina!

Mire usted, lo que no me parece nada bién, es que un hombre con su valentia, de sobras demostrada, se conforme con un simple robot, i perdone por lo de simple, comentan que usted les tiene mucho aprecio, como si fuera su padre, vamos. Y digo yo ¿ no le gustaria mas que le pusieran una medalla? Me sé yo un bufete de abogados que por un módico precio, más teniendo en cuenta lo que me costó a mí, se la consiguen. Si la consiguieron del gran congreso de los U.S.A, como por el amor de dios no lo van ha hacer de una simple i llana pagina web. Mire usted, me cae usted muy pero que muy bien, vamos al grano sr deep, le cuento, desde que no soy presidente de (arriba) España que los muy cabrones de Quintanilla de Onésimo no quieren jugar al dominó conmigo, insinuan que soy un pésimo jugador, pues eso, yo le consigo la medalla i usted me fabrica un hijito de los suyos, para que juegue conmigo al dominó. Bueno, está bien, acepto robot como animal doméstico.... ay senyor! con lo guapo que estaria usted con una medallita con su yugo i sus flechitas, en fin, que se le va hacer, estos catalanes, que raros son, coño!
Esperando pues, su afirmativa respuesta, se despide de usted el gran i único, por qué no decirlo, el mejor presidente de toda la humanidad y que hay por venir del mundo mundial ¡por dios y por (arriba) España! ¡si hasta me han dado una medalla del gran congreso de los U.S.A!

siempre suyo, J.M.A

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 26 jul. 2004, 22:16

Hola Deep jo estic d'accord amb el fritz lo teu es una medalla i si pot esser amb la figura d'un gos d'atura molt millor
vinga
a reveure
psc

XAFATOLLS

Re: fer trunfos sense tenir-ne

EntradaAutor: XAFATOLLS » 27 jul. 2004, 20:49

Salutacions a tothom. Jo si ho he sentit. Amb el pobre argument que si no tens la carta que marqui el pal, no el pots fer de trunfo. Com que és un cas que no es dona mai, no s'ha discutit i ha quedat com anecdota.[/code]

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 28 jul. 2004, 09:41

Gràcies Xafatolls


Salutacions a tothom. Jo si ho he sentit. Amb el pobre argument que si no tens la carta que marqui el pal, no el pots fer de trunfo. Com que és un cas que no es dona mai, no s'ha discutit i ha quedat com anecdota


nomès un aclariment de quin poble ets??

a reveure

psc[/quote]

Visitant

EntradaAutor: Visitant » 28 jul. 2004, 10:34

De Mollerussa, mon amour.

XAFATOLLS

FER TRUNFOS SENSE TENIR-NE

EntradaAutor: XAFATOLLS » 28 jul. 2004, 10:39

A veure si ho se fer. Quan no em deixo el nom d'usuari, em deixo els donuts...
Hi torno: soc de Mollerussa, mon amour.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 62 visitants

cron