sortida d'As de trunfo

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

sortida d'As de trunfo

EntradaAutor: alp2500 » 25 gen. 2005, 13:11

http://casal.upc.es/~cet/cartas/buti/buti.htm en un apartat de la botifarra parla de la sortida d'As de trunfo, que en penseu vosaltres


El problema passa quan el teu company ha cantat i tu tens dos trumfos (un d'ells l'as) hi ha tres opcions:

La primera és no destrumfar per dir-li al teu company que et surti d'una carta alta quan entri (també es pot fer quan tens la manilla), el problema és que no destrumfes i els contraris poden fer el seu joc i fallar-te en un pal. A més el company pot pensar que tens semi del pal que surts i et tornarà el pal sense destrumfar.

La segona és sortir amb el trumfo baix, però és clarament la pitjor opció ja que si els contraris tenen la manilla, s'abarrotaran segur i et menjaran l'as al següent destrumfo; i si la manilla la té el teu company, guanyaràs amb l'as el segon destrumfo però no podràs seguir, per tant el company pensarà que tu tens les que li falten a ell i tampoc ho farà.

La tercera és sortir amb l'as. Per mi és la més correcte, ja que li dones molta informació al company (tens només dos trumfos); si té el rei li treus les dues cartes fermes que li molestaven i si té la manilla (el més probable cantant ell tenint tu l'as), ell se l'abarrotarà, et guanyarà el segon destrumfo amb la manilla i podrà decidir si continuar o no.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 26 gen. 2005, 16:12

Bones Alp,
Bé, a veure, dependrà de la pressa que tinguis per arrastrar i sobretot quina carta és la petita. Deixem clar que per exemple amb as i fins posem-hi el sis, el més correcta seria arrastrar d'as. Ara bé, amb as i a partir de set no es cap bestiessa fer-ho de la petita, si la manilla la té el contrari l'as ja el tinc perdut, en canvi si la té el company, passa que amb dos pics aixeques totes les figures, o gairebé. més ben dit, aixeques figures per dos costats, perque ens entenguem!!!!
En quan a la informació que dones al company, és cert que si arrastres d'as sap segur que només en tens dos, però si tots dos jugueu al mateix joc ( vull dir que apliqueu el mateix sistema) no té perquè ser un problema arrastrar de petita amb dos d'as.

Jo penso que un bon jugador de butifarra sap quan és convenient arrastrar d'as o bé de petita. Sempre dic que és molt més fàcil jugar que explicar, per sort la buti és un joc on cada dad és diferent , posem pel cas que el company ja havia entrat i no havia arrastrat, casi segur que té la manilla, o bé no li interessa arrastrar, arrastraras d'as?

En fí Alp, sempre dic el mateix, el fet que diferents persones utilitzem diferents sistemes no té perquè ser dolent, el més important és que els dos companys si ho facin, i juguin al mateix.


Com tenim el tema neu?

Ens veiem, ciuda't i arrastra de la petita un temps, a veure que passa.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 26 gen. 2005, 20:56

Ostres fritz company estas viu????

Gràcies per contestar , em pensava que darrerament ningú s'els mirava els forums

per cent el comentari que dius:

Jo penso que un bon jugador de butifarra sap quan és convenient arrastrar d'as o bé de petita

això un professional si que ho deu saber, però un passerell com jo no ho te tant clar


vinga a reveure
psc





POSDATA: Si tens ganes de pujar a esquiar porta gorro i bufadna
ja que la neu nen de moment la tenim congelada avui a la tosa estavem a -21 ªC, si això li afegeixes el vent tens una sensacio termica de -40ª pero tu tranquil que amb aquesta temperatura es conservarà bastant dies

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 27 gen. 2005, 15:54

Bones Alp,
El que són les coses, després de respondre't jugava una partideta i mira tu el que va passar: Faig trumfos directes amb sis de manilla rei i al meva dreta contra, entra la meva supermegacompi i arrastra d'as, hi torna de sota, mato de manilla i el que havia contrat fa base amb tres de cavall, què? mal jugat? doncs sí, molt, molt mal jugat, no pot ser que tinguem vuit trumfos de manilla as i rei i el contrari faci base de cavall, siguem seriosos, son cinc punts més els que pot carregar el seu company, la partida la varem perdre a 96.
I no em val la resposta de la meva supermegacompi, que diu que em vol salvar el rei a mi...
En fí, que bonic és aquest joc, no?

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 gen. 2005, 17:50

fritz, company una flor no fa primavera home, pensa que si un cop t'ha sortit malament potser la propera et surt be ves a saber, això es lo maco de la botifarra, que sempre es tenen explicacions per tot

vinga anims i si pots surt d'As home que segur que salvaràs el rei del company

a reveure
psc

lli
Contro
Contro
Entrades: 17
Membre des de: 10 feb. 2004, 17:06

EntradaAutor: lli » 27 gen. 2005, 18:22

Efectivament fritz, vas jugar molt malament.

La teva supercompanya arrastra d'As, tu la deixes passar. Ella torna a arrastrar de Sota, tu agafes de Manilla.

Si ho expliques bé, el de la teva dreta té tres trumfos, tu sis i la teva companya dos (6+2+3=11). Per tant el de l'esquerra a la segona basa ja no ha servit, han sortit 7 trumfos, tu en tens 4 de Rei i només falta el Cavall. Com que la teva supercompanya ha sortit d'As saps segur que no té el Cavall i per tant la teva obligació és anar-lo a buscar.

Arrastra de Rei, caurà el Cavall a la dreta i la teva supercompanya ademés tindrà un descart per dir-te què vol.

Si es va fer el Cavall tercer només té una explicació: no vas anarli a buscar. Perquè culpes a la sortida d'As d'un error teu?

Que no canda el púnico.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 27 gen. 2005, 18:36

Es que m´encanta....... Ho fa expresament per que li contesti.
La "supermegacompi" (juassss) :twisted: :twisted:, soc jo.

Mira 8) no vaga la pena que te digui res, lli ho ha dit tot per mi.

:twisted: :twisted: :wink:

Smuackssssssssssss.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 27 gen. 2005, 19:01

Estimat lli,
Em fa molta rabia ser tant pastor alhora d'explicar una jugada, tens raó, ho he fet malament, a la esquerra no en serveix mai, de trumfo.
Per tant el que contra en té quatre de cavall, pero no ha de fer base mai.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 gen. 2005, 19:44

Ostres Fritz perdona la meva ignorancia pero jo encara no veig clar com li pots fotre el cavall al de la teva dreta , mira de la partida aquesta en manca una informacio que es si tens fallo directe, semifallo o fas trunfo directe de passerell. despres d'això si la teva companya t'arrastra de sota ( la seva petita) tu tindràs que posar la manilla veritat, llavors et toca arrastrar o no a tu , de que ho faras de petita, de rei segur que no , llavors dependrà de les dues cartes que tingui el jugador de la teva dreta per si li pots fotre el cavall o no , perque clar si el de la teva dreta te el 8 tu el cavall ni l'ensumaràs

Ostres fritz, perdona el rotllo pero amb aquet fred no fot masses ganes sortir a fora

a reveure

psc

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

sortida d'as de trunfo

EntradaAutor: wop » 27 gen. 2005, 21:15

Fritz,company tu ets un primera espasa per tan saps del cert si veritablement,t'interesa deixar pasar la sota de trunfo, pq saps amb molta seguretat quin coll encetara el q te el cavall de trunfo per tan la responabilitat de decidir si deixes pasar la sota es tota teva,explicans quina ma tens i de q han sortit.
Per cert fritz piruetes al Circ, jejejej

Una abraçada a tots.

wop.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

ULCERA

EntradaAutor: CarlesG » 28 gen. 2005, 09:10

Fritz, amic meu, si no et pots treure del cap la preocupació perquè el teu contrari fes basa de trumfo amb quatre de cavall, ets candidat a tenir una úlcera d'estòmac, i encara ets molt jove coi!, i em sabria greu de veritat.

Deu ser que no sóc imparcial i tinc debilitat per la morfeo, però no crec que tingués altra alternativa que sortir d'as.

"A toro pasado" (potser ara nosaltres hauríem de dir "a burru passat") o a cartes vistes, sempre veiem les coses millor, però una flor no fa estiu i convé no perdre de vista que estem en un joc basat en el càlcul de probabilitats. (Per cert, trobo a faltar aquí l'opinió del mestre DeepButi i les seves impagables estadístiques).

Fem-ho al revés i analitzem la possibilitat que la teva companya hagués sortit de sota, i clar, sense saber tu les cartes que tenen els altres (a Girona hi ha un jugador que diuen que quan veu la primera carta de la partida sobre el "tapete" ja sap exactament totes les cartes que tenen els altres jugadors, però aquesta facultat no ens és donada a la resta dels mortals).

Doncs bé: suposo que tu mataràs de manilla i tornaràs a arrastrar. Com molt bé ha dit el que m'ha precedit en aquest fòrum, pot ser que no facis saltar el cavall, amb la qual cosa ni evitaràs que després s'el faci, ni podreu continuar arrastrant, amb les lògiques conseqüències negatives que això comporta.

Però, i si no tinguessis la manilla i la tingués també el de la dreta?

Entravessaries el rei per evitar que el de la dreta passés amb el cavall? (perquè ja saps que jugues amb una professional que mai sortirà de sota amb 10-11, i per tant el cavall l'ha de tenir necessàriament el de la dreta). Si ho fas, perdreu punts, i si no ho fas encara en perdreu molts més.

Per tant, si no vols tenir la úlcera, conforma't amb el fet que el de la teva dreta pugui fer base amb quatre trumfos de cavall, i segueix fent cas del que ens han ensenyat els nostres avis: amb dos trumfos d'as, arrastrar d'as. Tingues en compte que ells no han estudiat estadística com en DeepButi, però la seva experiència els ha demostrat de forma pràctica el funcionament del càlcul de probabilitats.

Una abraçada

CarlesG

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 28 gen. 2005, 16:51

Bones a tots,
Bé, molt bé, em sento com en Gary Cooper...Almenys haurà servit per arriar una mica aquests foros, ultimament molt apagadets, si fins i tot ha aparescut el gran wop.

Anem a pams, la qüestió era si amb dos d'as arrastreu d'as o de petita, bé, aixó ja ho he exposat, jo amb dos de vuit si arrastro ho faré de vuit, i més si són directes i contrats ( com és la jugada famosa explicada pèsimament per un servidor). Ja no parlem si tinc la sota. La jugada en qüestió és la següent, a veure si m'en surto aquesta vegada:
Faig trumfos amb sis de manilla, rei, vuit, set, cinc i el dos. Entra la meva supermegacompi :lol: i arrastra d'as, a l'esquerra no en serveix, jo la petita i a la dreta el tres, i torna de sota, jo la manilla i a la dreta el quatre, em faig el rei, a la dreta el sis, la meva compi ja no en dona, arrastro, a la dreta base de cavall i carregada del seu compi, sense carregar el seu compi són cinc punts, si? si.
Bé, ara al revés, per que ho vegis clar Alp, la meva supermegacompi arrastra de Sota, a l'esquerra no serveix, jo la manilla i a la dreta el tres, jo a dins, hi torno de la tercera (sempre jugo aixi) en aquest cas seria el vuit, a la dreta mata de cavall i la meva companya (supermega) base d'as, resultat, el contrari l'hi queden dos de sis i a mi dos de rei set, no? en farà base? no.

Un palomo no hace verano? cert, certíssim, surti bé o no, jo sempre jugaré així, deixem clar que són directes, no cal que ningú em vulgui salvar el rei de trumfo, merci per això, jo l'hi agraieixo molt, però casi que prefereixo intentar fotre-li alguna cosa al contrari que no pas que em defensin un rei que casi segur el tinc fet.
Ostres, a darrera del que contra ha de tenir por de no fer l'as de trumfo? enserio? no ho veig clar, em sembla que si em voleu convèncer m'haureu de donar arguments més vàlids que volguer-me salvar el rei.

Carles, si no tinc la manilla i arrastra d'as ja el té perdut, i si arrastra de sota i la dreta no serveix no hi posaré pas el rei home! que sóc boig peró no tant:

a- no té el cavall, per tant el contrari pot tenir tranquilament quatre de manilla cavall, no hi posaré el rei perquè igualment faci base de cavall. Si, ja sé que al contrari li queda la manilla i al meu company-a l'as sol i en "peligro total" de perdre'l, mala sort, molta mala sort, que hi farem...peró té moltes possibilitats de fer-lo encara, o és que el que contra es treura la manilla dessseguida?
b- he fet trumfos directes i no tinc ni manilla, ni as, ni cavall, si arrastra d'as quina base farem de trumfo? una de rei? dues?

Continuo pensant que és mal jugat, arrastrar d'as. Carles, els avis en saben molt de fer la butifarra, peró hi ha gent que senzillamnet apliquem un altre mètode, i les ulceres no me les provocaran pas jugades de la buti, m'agrada massa com perquè em pugui fer mal, altres coses si que em produeixen ulceres, però són figues d'un altre paner, això...

Wop, no saps pas com celebro tenir noticies teves, espero que t'hagi queda't clar com era la ma, no deixo passar la Sota perquè em sap greu perdre-la, son dos puntets, i si el company arrastra de cares al que contra per alguna cosa deu ser, vaig pensar que millor matar i fer dos pics a veure que passava. ( en varem perdre la tira) "piruletes" a la botiga del costat de casa... :wink:

Francament, ho trobava a faltar una mica tot això...m'ho passo molt bé éssent el "rarito"

A reveure!!!!!!

wop
Contro
Contro
Entrades: 22
Membre des de: 08 gen. 2004, 16:56

sortida d'as de trunfo

EntradaAutor: wop » 28 gen. 2005, 17:29

Fritz,company, celebro q estiguis tan en forma,q et quedi clar q de rarito res. Anem a pams: si tu tens 6trunfos,i a la primera jugada entra la teva compi,dedueixo q tu debies tenir el nou d'aquell coll ja q no ha recontrat, si arrastra d'as teninlo fet gairabe segur, es q es deu veure valenta es a dir q deu tenir alguna carta grossa dels altres colls, segur q no te nomes una carta mes del coll de la sortida, ostia es clar llavors q el q contra s'ha tirat al mar o be q si tira el compi. Un dels dos s'ha fotut de peus a la galleda. Seria important q sabesim quina ma te el compi per decidirse arrastrar d'as. Es evidentamb dos d'as s'arrastra d'as,pero aixo es la norma i en aquet cas estem parlant de una exepcio,llavors donens les cartes del compi per poder dir arrastrem de sota, d'as, o no arrastrem, o be ens tallem les venes, no ens posis mes paranys i explicans tota ma company.
Una abraçada(la veritat es q et trobava a faltar als foros, a tu i a tots els q els animeu)
assies a tots.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 28 gen. 2005, 18:18

"Sólo ante el peligro" 8)

Quina manera de complicar les coses.A vore , jo ja no recordo res de la ditxosa ma (de fet 1 segon despres de jugar una partida ja no la recordo :twisted: ) peró estic completament d´acord amb les explicacions que fa el CarlesG (smuacksssss per la debilitat :) ).

A mes, tinguen en conte que el de la teva dreta ha contrat si jo arrastro de sota i despres me faig el as no podré tornar a arrastrar i es molt i molt possible que el que ha contrat falli un coll ( ja he dit que no recordo la ma) i llavors abans no tornis a entrar tu pot fallar cualsevol cosa i nosaltres perdrem mes tantos que no pas un cavall que li puguis pendre.

Perque senyor "Solo ante el peligro" (jejejeje 8) 8) ) te molta raó el Carles quant diu que a "burru passat".....

Ahhhhh, jajajaja, penso seguir arrastran de as amb dos de as.

:mrgreen:

Smuacksssssss.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 28 gen. 2005, 20:19

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 26 ago. 2008, 22:23, en total s’ha editat 1 vegada.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

cron