Kristina ha escrit:Hi ha una veritat molt certa que us provarà com n’és d’indispensable la falsedat: tothom recorre a ella ...
CiutatDeSal ha escrit:Kristina ha escrit:Hi ha una veritat molt certa que us provarà com n’és d’indispensable la falsedat: tothom recorre a ella ...
Sense excepcions. I jo afegeixo ... Desconfia del que afirma no dir mai mentides.
Mentides punyents, mentides piatoses, petites mentides, no dir tota la veritat, aparentar el que no s'és ... n'hi ha per triar i remenar i tothom ha fet, fa o farà servir alguna d'elles.
La qüestió és quantes (i de quin tipus) en dius, no si en dius o no.
"No, no ... només és una mentida piatosa"... aunque la mona se vista de seda, mona se queda.
"No, no ... això no és una mentida, tan sols no he dit tota la veritat"... això és com dir "no, no ... jo no sóc racista ... però odio als musulmans/negres (o a qui sigui)".
"És un secret"
... no dir la veritat no és una mentida?
Hi ha mentides que considerem "oportunes" o "correctes" i altres que no, però totes són, al cap i a la fi, mentides.
Agradi o no agradi una societat es basa en les aparences, i en la nostra confiança en que aquestes aparences s'aproximin a la realitat.
De cara als altres, "No és important 'ser' bo sinó 'semblar' bo." És clar que si ho ets i ho sembles, millor que millor ... i si a més a més 'estàs' bo ... ja és la hostia.
PS: Osti, corro el risc de que em creixi una barretina
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants