Bones castanyut,
Estic dacord amb tu, i jo, voldria afegir, que aci en el butinet, almenys els catalans, teniu la costum tb de sortir amb l'as de cara si teniu el rei
Uisssssssssssss loquemehadicho!!!!!!!!!!!!!!!
Sóc català ( raritu si vols) peró mai, mai surto d'as amb as i rei (amb tres o mes)déumenguard, el meu compi em pela viu!!!!!!!!!!!!!
Et dono la raó peró en què la majoria surt d'as, deu ser casualitat peró no fa mases dies vaig tenir aquesta discusió i és poc probable que ens posem d'acord. Dit aixó, crec que el de menys és el punt que guanyes o perds, depenen de qui tingui la manilla, les partides que perds a 100 tabé les pots guanyar si haguéssis sortit d'as, no?
A veure, intentaré explicar el perquè penso que sempre és millor sortir de rei, crec que és fundamental que els dos jugadors apliquin el mateix sistema i que la primera sortida sempre es faci igual i que vulgui dir alguna cosa, el més concretament i simple que es pugui:
-Sortida de rei. Només tres posibiltats:
1- tinc l'as d'aquell coll i com a mínim tres.
2- en tinc dos de rei.
3- tinc semifallo
-Sortida d'as. Només dues posibilitats:
1- tinc semifallo
2- en tinc dos d'as.
Posem per exemple la sortida d'as amb dos d'as: Aquesta jugada els que surten d'as amb as i rei moltes vegades es troben que l'han de fer, si jo jugo amb ells que penso? tenen el rei? o en tenen dos d'as? dit d'un altre manera, vol que mati l'as o no?
Penso que és molt més senzill aixó: surto d'as? no matis.
Sabeu que la sortida d'as amb semifallo pot arribar a ser molt profitosa?
A reveure castanyut, celebro que a castelló jugueu així, et faig saber, peró, que jugo amb un valencianet que té la costum de sortir d'as excepte quan juga amb mi, que té el detall de sortir de rei,per no oblidar-me de la meva supermega ( el tubi lila es diu Tinki Winki)

que tabé quan juga amb mi sempre surt de rei, jo no perdo la esperança...