UNA CURIOSITAT

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

UNA CURIOSITAT

EntradaAutor: fritz » 01 abr. 2005, 21:49

Bones,
De fet no no té masa importància peró l'altre dia parlava amb un gran jugador de butifarra i em va comentar el següent:
Tenim la (bona) costum de que a sortida del contrari amb dues de rei sempre posar el rei, sempre és ben jugat, peró quan en tens dues de les quaranta ( cavall i rei ) no té cap mena de sentit fer-ho, rumieu totes les jugades posibles i arribareu a la conclusió que no cal posar el rei, millor sempre el cavall, només és un punt, peró tant per tant no el regalem...

castanyut
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 17 des. 2004, 20:58

EntradaAutor: castanyut » 04 abr. 2005, 11:30

bones fritz:
Estic dacord amb tu, i jo, voldria afegir, que aci en el butinet, almenys els catalans, teniu la costum tb de sortir amb l'as de cara si teniu el rei. Aqui a Castello, no es fa esta sortida, al company no li faria gens de gracia.

Es el mateix 1 punt, ¿ es que no se confia amb que el company ho veje i torne al pal?. ¿ per que si jo perdo una sota, esta mal? val el mateix.

A mi personalment em dona rabia aquesta sortida, ja que he perdut alguna partida, que no havent fet esta sortida , els contraris quedarien a 100, digues casulaitat, pero passa. :wink:

deuuuuu :D

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 04 abr. 2005, 19:29

Bones castanyut,
Estic dacord amb tu, i jo, voldria afegir, que aci en el butinet, almenys els catalans, teniu la costum tb de sortir amb l'as de cara si teniu el rei

Uisssssssssssss loquemehadicho!!!!!!!!!!!!!!!
Sóc català ( raritu si vols) peró mai, mai surto d'as amb as i rei (amb tres o mes)déumenguard, el meu compi em pela viu!!!!!!!!!!!!!

Et dono la raó peró en què la majoria surt d'as, deu ser casualitat peró no fa mases dies vaig tenir aquesta discusió i és poc probable que ens posem d'acord. Dit aixó, crec que el de menys és el punt que guanyes o perds, depenen de qui tingui la manilla, les partides que perds a 100 tabé les pots guanyar si haguéssis sortit d'as, no?

A veure, intentaré explicar el perquè penso que sempre és millor sortir de rei, crec que és fundamental que els dos jugadors apliquin el mateix sistema i que la primera sortida sempre es faci igual i que vulgui dir alguna cosa, el més concretament i simple que es pugui:

-Sortida de rei. Només tres posibiltats:
1- tinc l'as d'aquell coll i com a mínim tres.
2- en tinc dos de rei.
3- tinc semifallo

-Sortida d'as. Només dues posibilitats:
1- tinc semifallo
2- en tinc dos d'as.
Posem per exemple la sortida d'as amb dos d'as: Aquesta jugada els que surten d'as amb as i rei moltes vegades es troben que l'han de fer, si jo jugo amb ells que penso? tenen el rei? o en tenen dos d'as? dit d'un altre manera, vol que mati l'as o no?

Penso que és molt més senzill aixó: surto d'as? no matis.

Sabeu que la sortida d'as amb semifallo pot arribar a ser molt profitosa?

A reveure castanyut, celebro que a castelló jugueu així, et faig saber, peró, que jugo amb un valencianet que té la costum de sortir d'as excepte quan juga amb mi, que té el detall de sortir de rei,per no oblidar-me de la meva supermega ( el tubi lila es diu Tinki Winki) :lol: que tabé quan juga amb mi sempre surt de rei, jo no perdo la esperança...

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 04 abr. 2005, 22:00

Aissssssssssss.El Tinki Winki (alias tubi lila) surt de rei per que el meu supermegacompi, (aviat alias el barretina :lol: ) no li mata el as si surto de as.........No te pensis que es per que m´has convençut no........

:twisted: :twisted: Ai cuant te posin la barretina ... jajajjajaja.

castanyut
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 17 des. 2004, 20:58

EntradaAutor: castanyut » 05 abr. 2005, 18:14

hola fritz:
Sóc català ( raritu si vols)
jajaja, no penso que sigueu raritos, sols dono la meua opinio, del que observo cuan jugueu.
Jo el que vull deixar clar es que, parlava d'una ma amb rei i as nomes, i es per lo que no entenc la sortida amb as de cara.
Es com si al company li sobraren els punts, a mi mai em sobren jejeje.
Per el que tu comentes,(que la primera sortida sempre es faci igual i que vulgui dir alguna cosa) entenc la sortida de as, encara que es perden punts, pero no si es de semifallo, pot ser beneficiosa o molt ruinosa.
M'explique:
Si tu manes del joc, i destrumfes, pots donar-li ma al company i carregar la carta, amb la opcio de fer-te la manilla. En canvi si tu surts de cara amb l'as, i el contrari te la manilla, ell fa les dos groses i tu nomes el que pugue quedar despres de la gran sortida, i son molts punts de diferencia.
Amb sortida d'as de cara i rei en ma del meu company, jo acostumo a matar i tornar al pal que ell demana amb l'as, pq jo crec que no es perd res, i tambe hi han segones dolentes. ( mas vale pajaro en mano.....)

Hi ha moltes maneres de jugar be, i moltes jugades diferents, es el que mes m'agrada d'aquest joc.
gracies fritz per el teu consell, i espero que estiguis dacord amb mi en el que et comento aci.

Que disfruteu de la buti :D adeu

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 05 abr. 2005, 20:53

Bones castanyut,
Que quedi clar una cosa, un servidor amb tres o més d'as i rei sempre surt de rei.
Tu dius:
Jo el que vull deixar clar es que, parlava d'una ma amb rei i as nomes, i es per lo que no entenc la sortida amb as de cara

No t'ofenguis castanyut peró ara no t'entenc, enserio que amb dos d'as, encara que sigui as i rei, no sortiràs d'as?
Jo només podria entendre aquesta jugada si la resta de cartes que tens als dits son bones ( fermes) perquè sino el que facilment et pot passar és que encallis la collada al teu company. M'explico: imaginem que tu has fet trumfos, has destrumfat i el teu company t'ha marcat la manilla del coll que tu tens as i rei, rumia, si hi vas de rei l'obligues a matar, et torna el pal i quedes tu a dins sense cap més carta d'aquell coll, com el faràs entrar?


Ara parlem de la sortida de semifallo, comencem per dir que jo només surto de semifallo si el meu company ha contrat, és més, si tinc un semifallo en surto sempre. La raó és que si surto jo de semi evito que el meu company passi (abarroti) la manilla. Si el meu company ha contrat i li surto de semi d'as (sempre i quan no en tingui moltes i fermes) no ha pas de matar, de moment ja li he dit que tinc un semi, i a més al no matar l'hi puc obrir un altre coll, segurament entrara ell, es fara la manilla del primer coll i jo tindré una anada... mmmmmmmmmmm ja m'hi trobo en guayarem la tira!!! :lol: :lol: :lol:

Per aquestes jugades penso que és millor amb una collada d'as i rei sortir de rei.

castanyut
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 17 des. 2004, 20:58

EntradaAutor: castanyut » 06 abr. 2005, 16:18

holaaaaaa:
Fritz, no sortire amb el as de cara, i encara que sortis, encallaria la collada amb el rei, pensa-ho.
La jugada que tu comentes despres de destrumfar, nomes te una eixida si tu tens eixes dos cartes, encallar al company, aixi es que tindras que buscar un altre pal.
En aquest cas segueixo pensant que no cal sortir de as.
Per altra banda entenc el que dius de la sortida de semifallo, es bonic, pero estas suposant que el teu company te la manilla, i si no la te? Passa el que jo te dia, as i manilla per al contrari, i tu la resta i fallan ( si tens trunfos clar)
Jo les poques vegades que surto amb el as de cara es, cuan el company fa trunfo, i jo tinc as de trumfo i un altra que no es manilla ni rei dels trunfos, surto d'as confiant amb la seva manilla, aixi evito encallar el trumfo del meu company, em mate l'as o no.
Espero que ho entengues jejeje.
Jo dono la meua opinio d'inexpert. A la fi aprendrem. :shock: :wink: :D
adeu a tots

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 06 abr. 2005, 16:29

castanyut,
Al final hauré de donar la raó als dirigents de la teva comunitat autónoma que afirmen que el català i el valencià son llengües diferents, o jo no m'explico bé o tu no m'entens.

Si et dic que si surto d'as no vull que matis, i tu em fas cas, a veure si tens nasos d'encallar-me un coll, rumia-t'ho bé home de Déu!

Ara contesta una coseta siusplau, si tens un semifallo de rei i el teu company contra, en sortiras? si? no? perquè?.

Apa, a reveure!

castanyut
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 17 des. 2004, 20:58

EntradaAutor: castanyut » 06 abr. 2005, 19:09

fritz:
En eixe cas no t'encallare, nomes si tu mates, aixo ho tinc clar, tu tens clar que jo dic el cas de que tu mates pq saps que jo tinc el rei i tornes per a que jo m'el faja?
a la teua pregunta et dic depen, hi ha moltes combinacions.
Pot ser sapiga menos que tu, segur, sento fer-te perdre el temps.
deu

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 07 abr. 2005, 16:41

castanyut,
No home no, no em fas perdre el temps, i no crec pas que en sàpigues menys que ningú. Només penso que no entenies el que intento explicar, jo quan jugo al butinet, si jugo amb gent que no conec la sortida d'as la mato i torno i fóra histories, ara bé, quan jugo amb gent que ho fa com jo ( ni millor ni pitjor, diferent) no matem mai ( o casi ) la sortida d'as.

Espero haver aclarit el teu dubte, per cert, no em faràs perdre el temps mai parlan de la buti, m'encanta!!!!!! 8)

castanyut
Contro
Contro
Entrades: 8
Membre des de: 17 des. 2004, 20:58

EntradaAutor: castanyut » 07 abr. 2005, 18:50

fritz:
ara si que m'ha quedat clar, veig que stem prou dacord.
Pot ser jo jugo una mica conservador, i crec que es eixe el motiu pq tu mates cuan jugues amb algu que no coneixes, veritat que no surts perjudicat?
Provare el que tu dius i ja et comentare com m'ha anat.
respecte a la sortida d rei amb semi, jo jugo molt diferent que amb l'as, depen del joc que tingue, pero per a mi el rei te molt menys valor que el as, mes enlla de un punt de diferencia.
A tots ens molesta molt que ens pillen un as, i no tant que siga el rei., al menys aixi ho veig jo, pero amb ell no tinc tant de problema per sortir de cara, ja que el benefici pot ser major, o puc salvar l'as del company.
gracies fritz, a mi tb m'encanta i poc a poc apendre.
deuuu crack :wink:

delma
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 18 nov. 2003, 18:50

conpany per seguir campionats

EntradaAutor: delma » 09 abr. 2005, 22:37

:) Busco un company per seguir campionats de botifarra, soc de la plana de Vic, si i ha algú interessat que envia un missatge al T. 690291967- i ja en posaré en contacte---- :) [/b][/quote][/code][/list][/list][/url]

GikaJavi
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2004, 13:38

EntradaAutor: GikaJavi » 07 jul. 2005, 06:21

Hola a tots.

Fa molt temps que no participava al fórum del butinet. Quins records quan fa anys discutíem sobre la lliure i l'obligada...

En fi, volia donar la meva opinió sobre el tema aquest:
De fet no no té masa importància peró l'altre dia parlava amb un gran jugador de butifarra i em va comentar el següent:
Tenim la (bona) costum de que a sortida del contrari amb dues de rei sempre posar el rei, sempre és ben jugat, peró quan en tens dues de les quaranta ( cavall i rei ) no té cap mena de sentit fer-ho, rumieu totes les jugades posibles i arribareu a la conclusió que no cal posar el rei, millor sempre el cavall, només és un punt, peró tant per tant no el regalem...

No hi estic d'acord. Jo, si el meu rival de l'esquerra enceta el pal i tinc 12 i 11, quasi sempre posaré el 12. La raó és que si està obrint el pal és molt probable que l'as el tingui ell (sobretot si és el primer pal que obre), ja que busca una segona basa del pal. En canvi, la manilla en un principi la pot tenir tant el meu company com el meu rival de la dreta. La conclusió és que és més fàcil salvar el punt posant el rei primer.

Quant a lo de sortida de as o rei tenint les dues... jo pensava que el tema no seria discutible en un fórum de tàctiques avançades, pero en fin... Opino que s'ha d'anar d'as. Recordem que al 12 no s'hi torna. Llavors jo surto sovint de 12 (tenint l'as) quan tinc un parell de manilles (de vegades amb una sola també) pelades d'altres dos pals (és lo que jo anomenaria un engany beneficiós al company). Li surto de 12 perquè no cregui que tinc l'as encara que sí que el tinc. Llavors, quan agafa la mà es preferible que vagi d'un altre pal on tinc el 9 que no que torni al pal que li he vingut jo.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 07 jul. 2005, 20:02

Bones GikaJavi,
No tens raó en la jugada de les quaranta, rumia totes les posibilitats:

a-la manilla la té el teu company, l'as a la teva dreta, li foteu l'as i el rei ferm
b-la manilla el teu company, l'as a l'esquerra i el teu company pot afluixar igual
c- la manilla a la teva dreta, perds el rei a la primera, si el teu company té l'as hauràs de carregar el cavall.
d- la manilla a la teva dreta, l'as a la teva esquerra, ho perds tot igualment.

En quan a la sortida d'as amb as i rei, sembla ser que ho tens tant clar que no cal discutir-ho. Opino que és una de les pitjors jugades de la butifarra amb tres o més d'as i rei anar-hi d'as, tot són opinions, clar.

GikaJavi
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 17 des. 2004, 13:38

EntradaAutor: GikaJavi » 07 jul. 2005, 21:13

Hola Fritz,

Està clar que no vas llegir amb prou atenció el meu post.

Quan tu parles de totes le possibilitats estàs cometent un error de càlcul. Em refereixo que estàs donant la mateixa probabilitat a cada possibilitat de la jugada. Si fas que cada jugada sigui equiprobable, llavors estaries en lo cert. Però resulta que a la botifarra les primeres passades d'un pal s'acostumen a fer molt sovint amb la intenció de fer basa de segona passada. És per això que les possibilitats ja no són equiprobables, sinó que la probabilitat que el rival que surt dugui l'as és molt més alta. I és per això que es preferible posar primer el rei (rumia-ho una mica i ho veuràs).

Quant a la jugada de sortir d'as si tens el rei, el raonament és molt més complicat (la majoria de gent que la fa així (i està ben fet) ho fa per acte de fe). Estem parlant de jugades que tocaràs el pal o d'as o de rei (evidentment hi ha casos, normalment quan es va bé de triomfs en què, amb tres o més, es preferible tirar una altra per fer després basa amb les dues, però no parlem d'això). Parlem que vols assegurar-te de fer caure el 9 per fer basa de segona passada amb l'as o el rei: la discusió és si sacrifiques el rei o l'as. Jo dic que generalment s'ha de fer amb l'as si el que vols és que el company et torni al pal (li dius que tens el rei). Si vols que toqui un altre pal (normalment perquè tens la manilla) llavors el pots enganyar intencionadament perquè trascolli. Una de les claus de tot això és que l'as és la carta que sempre es defensa i no pas el rei. Però en el cas d'as i rei, es defensa el rei de manera excepcional, perquè a la sortida de rei no es torna.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 30 visitants