Contrar o fer Buti a Noranta i pico....

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

Contrar o fer Buti a Noranta i pico....

EntradaAutor: morfeo » 20 jul. 2005, 17:02

Va a petició del pastor fritz encetaré un tema nou.Me sembla que no ha sortir per els forums aquest tema.

El tema va sortir jugant aqui al butinet.La cosa es la següent : contrar amb norata i pico punts a favor de la parella que contra.La idea es canten trunfus els contraris i jo porto un joc que puc guanyar 4 puntets i al marcador en tinc 94, es convenient contrar? El risc es que tambe podría donar-se el cas que els perdes.Si contro i els guanyo acabo la partida, si no contro i els guanyo donc la oportunitat als contraris de acabar ells la partida en properes mans.Especifico el marcador era de 94 a favor del que va contrar contra uns quaranta dels contraris mes o menys.Jo soc de la opinió que si que es té de contrar en aquest cas i no es té de contrar si saps segur que faràs els suficients punts per guanyar (per exemple portes un joc que guanyaràs 20 punts).

I en el cas de fer buti, posem un exemple, el marcador està noranta i pico a lo que sigui a favor meu, el company em delega i jo porto una butifarra clarísima amb 3 a 3 (tinc entrada dels 4 pals).A mi em sembla que en aquest cas fer trunfu pot ser fins i tot perillós, tindré de cantar un pal de 3 i puc trobar que el contrari porti per exemple 7 trunfus i un fallo directe i contri i guanyi la partida.

Ara un batut de vainilla amb horxata ...............

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 20 jul. 2005, 17:23

la meva opinio ja la saps morfeo, jo era el que va contrar..........Només comentaré que ya jugadors com el fritz quem recordan als avis aquells que diuen de gota en gota somple la bota.....aixi conseguirá fer mols viatges amb el inserso.Altres com jo la feinada la tindrem si arrivem a vells perque de tan corre no estalviem ni un putu euro.Aixó sí ens divertim "que te cagas". :lol:

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 20 jul. 2005, 18:12

:lol: :lol: Sips txemapenta, ja la se, però recordes que el mateix fritz va dir de discutir-ho als forus?.Pos per aixó....

Ara m´estic menjant un gelat.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 jul. 2005, 20:28

com diuen a muntanya
SI TENS POR QUEDAT A CASA

jo tinc clar que s'ha de contrar a 90 a 99 o a la puntuació que calgui , no deixa de esser una manera de dir al teu company que de entrada tens bó

vinga a reveure

psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 27 gen. 2006, 08:36

Bones,
El passat dimecres, en el campionat, per no contrar amb el marcador 96 a 98 em vaig quedar a 100 i a la següent ma ens vàren fotre a dalt.
Tot just avui he trobat al compi fent el cafè i sense ni dir-me bon dia m'etziba: No contris no amb tres manilles...
Osti tiu, li dic, que en teniem 96, em pensava acavar de sobres...
El meu compi, que és el millor jugador de botifarra que conec m'ha donat tres raons per les quals s'ha de contrar:

1- Els contraris en tenen 98 per tant directament és de gilipolles no contrar.
2- Has de contrar perquè el company ha de saber que tens bo.
3- És un campionat i els punts són importants.

Tot seguit m'ha convidat al cafè i ha marxat..

Ara vaig a escriure mil vegades " contraré a 96 i no seré gilipolles"

Apa siau!

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 27 gen. 2006, 12:26

Coi, i tant que és una relíquia això! Un batut de vainilla amb orxata amb el fred que fa?

Les tres raons de l'amic del fritz són vàlides. Però a vegades la por... (la mateixa por que no tenim anant per l'autopista a 180 per hora).

Ara bé, recordo que una vegada un patriarca del butinet em va dir que contrar a 96 era immoral.

Per tant, fritz, si no contro a 96 no és ni per por ni per gilipolles (encara que potser també) sinó per no ser acusat d'immoral.

Cordialment,

CarlesG

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 27 gen. 2006, 21:48

8) Pos vist que no es gaire adient un batut amb gelat tot prenen un cafe amb llet ben calentó em pregunto: On es la immoralitat en un joc de cartes?

I, al menys per mi la resposta es prou evident, la única immoralitat que hi ha es fer trampes, i tret d´aquesta, qualsevol jugada legal dintre de les normes es perfectament moral.

Jo encara no conec cap norma de la butifarra que digui: No es pot contrar a noranta i pico.....

Apa que el café amb llet calentó ta bonisimmmmmm :wink:

emfalta1bull
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 18 oct. 2005, 12:14

EntradaAutor: emfalta1bull » 29 gen. 2006, 01:06

El que si es inmoral es que recontri el company per xuleria, a mi m'ha passat,...... resultat ? 98-364. no recordo el marcador, pero guanyavem 98 a poquet
NO era campionat ni res, pero la rabia que fa es la mateixa. :(


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 37 visitants

cron