renunci?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

renunci?

EntradaAutor: Muntana » 14 ago. 2005, 21:16

La meva discusió amb un contrari que se'm va molestar (per dir-ho finament) és la següent:

El contrari m'havia fallat la manilla d'un pal hi havia hagut ja un arrastro i el meu company quedava ferm de trunfos, l'altra contrari falla una carta d'un altra pal, jo no hi arribo per refallar i marxo del dos de trunfos que em quedava sol (per poder carregar l'as que em fallaven quan es tornés a arrastrar), entra el meu company, arrastra i jo carrego l'as que em fallaven, el contrari no ho accepta perquè diu que no podia mai fer un descart de trunfos i em diu el nom del porc.

La partida era obligada, jo jugo amb ajuda mitja i el programa ho ha acceptat.

espero amb interés les vostres argumentacions.

Salutacions.

Muntana

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2238
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 14 ago. 2005, 22:40

No hi ha cap regla en la botifarra (ni lliur eni obligada) que t'impedeixi anarte'n d'un triomf.

Aixi que en la meva opinió es totalment legal la jugada que vas fer.

Adeu !

m

Renunci del muntana

EntradaAutor: m » 14 ago. 2005, 22:44

Muntana company,no vas fer cap renunci, tu pots marxar de la carta que et doni la gana.Si li haguessis donat un as segur que hagés estat content jajajjajajjaa.No hauries de fer cas del que et digui aquesta persona.Pots estar ben tranquil la jugada és del tot correcta :lol:

Visitant

Re: renunci?

EntradaAutor: Visitant » 14 ago. 2005, 22:54

Muntana ha escrit:La meva discusió amb un contrari que se'm va molestar (per dir-ho finament) és la següent:

El contrari m'havia fallat la manilla d'un pal hi havia hagut ja un arrastro i el meu company quedava ferm de trunfos, l'altra contrari falla una carta d'un altra pal, jo no hi arribo per refallar i marxo del dos de trunfos que em quedava sol (per poder carregar l'as que em fallaven quan es tornés a arrastrar), entra el meu company, arrastra i jo carrego l'as que em fallaven, el contrari no ho accepta perquè diu que no podia mai fer un descart de trunfos i em diu el nom del porc.

La partida era obligada, jo jugo amb ajuda mitja i el programa ho ha acceptat.

espero amb interés les vostres argumentacions.

Salutacions.

Muntana
:roll: :roll:

Visitant

Re: Renunci del muntana

EntradaAutor: Visitant » 14 ago. 2005, 22:58

m ha escrit:Muntana company,no vas fer cap renunci, tu pots marxar de la carta que et doni la gana.Si li haguessis donat un as segur que hagés estat content jajajjajajjaa.No hauries de fer cas del que et digui aquesta persona.Pots estar ben tranquil la jugada és del tot correcta :lol:


Hola muntana, soc AtilaRei, crec que hass jugat correctement. no has fet cap renunci i a mes crec que has fet una bona jugada per carregar l'as que et fallaven... Pense que el xat, per ser complert hi ha d'aber de tot.

Anims compy.... ja ens trobarem.......

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 15 ago. 2005, 15:12

Hola muntana.

Com ja han ben dit altres la jugada es perfectament correcte.Si tu no arrives per refallar pots marxar de la carta que mes t´interesi, i si aquesta carta es un trunfu, cap problema.Al contrari, vas jugar perfecte.

D´aqui a que et diguin el nom del porc........ marededeu com està el pati.

:roll: :wink: Petonets.

temerari
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 24 març 2003, 20:25

EntradaAutor: temerari » 21 ago. 2005, 02:10

hola, tinc els meus dubtes si la partida fos obligada, no vull treurevos les raons, pero tp ho tinc clar crec q es força discutible, crec.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 21 ago. 2005, 09:35

temerari ha escrit:hola, tinc els meus dubtes si la partida fos obligada, no vull treurevos les raons, pero tp ho tinc clar crec q es força discutible, crec.


Temerari de discutible res de res home, Si no en tens del pal que ha sortit i no matas el triunfo pots tirar la carta que et doni la gana juguis obligat,lliure, nomès faltaria imaginat que et quedessin dos assos i dos trinfos carregeries l'as o tiraries el triunfo, està clar no ?

Per cert Muntana nomès podries demanar al teu contrari de quin poble es per si algun cop vas a jugar un campionat allí , ja saps una de les particularitats d'aquell poble, clar que jo segueixo trobant-la molt extranya
vinga a reveure

psc

temerari
Contro
Contro
Entrades: 3
Membre des de: 24 març 2003, 20:25

EntradaAutor: temerari » 23 ago. 2005, 22:13

Temerari de discutible res de res home, Si no en tens del pal que ha sortit i no matas el triunfo pots tirar la carta que et doni la gana juguis obligat,lliure, nomès faltaria imaginat que et quedessin dos assos i dos trinfos carregeries l'as o tiraries el triunfo, està clar no ?


No.
En una partida obligada has de tirar la carta de menor valor, no pots carregar de cara al company inclus saben q ell matara, per tan no pots descatarte d'una carta si aquesta te un valor superior a un altra.
Les normes son iguals per a tothom.
Visca la butifarra

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 ago. 2005, 09:03

En Temerari diu:
.
En una partida obligada has de tirar la carta de menor valor, no pots carregar de cara al company inclus saben q ell matara, per tan no pots descatarte d'una carta si aquesta te un valor superior a un altra.


"llons no volguem ésser mes papistes que el papa nasos"

això que dius tu temerari es refereix a cartes de un mateix pal, no pas a cartes de pals diferents, la botifarra es prou complicada perquè ademés encara la volguem fer-la mes nosaltres , Per cert perquè el dos de triunfo te mes valors que un as? el valor a que es refereix?
Per cert Temerari el famos carrego es refereix a cartes d'un mateix pal i no tirar la petita sinó una carta amb punts, però creec que això aqui no toca.

vinga a reveure
psc

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 29 ago. 2005, 12:20

Contesto amb retard, però ho faig: en la meva opinió, NO vas fer cap renunci, amic muntana. Si el dos de trumfo era la més petita d'aquell pal, podies marxar-ne perfectament, tota vegada que podies marxar del pal que vulguessis, en això no hi ha norma (ni escrita, ni consuetudinària).

De tota manera, si en una jugada que com a molt (i en el pitjor dels casos) admetria interpretació (tot i que entenc que no l'admet) el que te la va retreure et va dir el nom del porc, això sol ja el descalifica.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 24 visitants

cron