Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

EntradaAutor: txemapenta » 08 set. 2005, 11:53

Holes amics.Com soc un pardillo en aixó de la butifarra "obligada" os vui comentar una jugada per que em comenteu la seva legalitat o no.
El meu company fa oro directe, el cas es que jo no tinc trumfo.
Surten els contraris em treuen el 9 de basto i surto jo.Tinc 8 copes de as rei cavall.Surto de 3,a la meva dreta fican el 2 el meu company el 8 i a la meva esquerra matan de sota.Es juga el 9 de copa .Jo sé (matematicament)(8+3+1) que falla el de la meva dreta (evident, ademés, ha tirat el 2) i el meu company..........el cas que intento ficar el as de copa a sobre del 9 i la maquina no em deixa.
Tinc entés que, apart de lo que permeteixo o no la maquina, a les terres gironines que es permés carregar cara al company.
¿En aquet cas també?
El albertbdn, bon amic expert en partides obligades i en tocarme alló que no sona em va tachar de follonero per discutir aquesta jugada....per lo que vai desistir de insistirli i planteixar aquesta pregunta a ments, posiblement, menys savias pero amb molta més paciencia que ell....... :lol:

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 08 set. 2005, 12:06

DeepButi ha escrit:Lliure
    1. Obligat servir
    2. Obligat guanyar als contraris
Obligada
    1. Obligat servir
    2. Obligat guanyar als contraris
    3. Si no es guanya:
      3.1 si està guanyant el company: la petita o carregar
      3.2 si estan guanyant els contraris: la petita.
        EXCEPCIÓ: el segon jugador de la basa, QUAN NO SERVEIX: la petita o carregar
Obligada amb carrego de St. Gregori (Gironès)
    1. Obligat servir
    2. Obligat guanyar als contraris
    3. Si no es guanya:
      3.1 si està guanyant el company: la petita o carregar
      3.2 si estan guanyant els contraris, la petita.
        EXCEPCIÓ: el segon jugador de la basa, QUAN NO SERVEIX: la petita o carregar; QUAN SERVEIX, si només en té dues i ademés no té el Rei i ademés és la primera basa d'aquest pal i ademés queda alguna carta superior a la primera jugada: la petita o carregar
    Amb aquesta norma, al ButiNET caldria eliminar l'ajuda mitja i l'ajuda màxima, ja que ens estaria donant informació sobre cartes ja jugades, i això és òbviament il·legal.
    Tothom amb ajuda nul·la, us ho imagineu? Renuncio segur a cada partida, ni que sigui per error de clic.

Obligada amb carrego de ...
... pendent d'escriure ...

Per tant, jugada il·legal en qualsevol versió de la obligada de la que es tingui coneixement de normes escrites.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 08 set. 2005, 12:41

txemapenta jo estic amb tu, amb la botifarra obligada que estès permés el carrego jo també ves tirat l'as . Però Txema jugant al butinet no esp ermés aquesta jugada perquè no està permés el carrego

per cert formati si poses tot l'escrit del mestre Deepbuti pensa que en hi ha un apartada que possa

Obligada amb carrego de ...
... pendent d'escriure ...

i cadascú pot entendre el carrego segons es fagi al seu poble, i com diu en larvi cada poble es un mon de jugades diferents,


apa a reveure
psc

catim
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 23 set. 2002, 18:57

EntradaAutor: catim » 09 set. 2005, 09:15

Hola!!! formati, quant temps!!
Pensava que no podria saludar-te mai més, i ves per on apareixes aqui fent reflexions humanes al meu amic txemapenta.
ai ai!!
petons
cati

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

EntradaAutor: Muntana » 09 set. 2005, 18:10

amic txemapenta:

Es una llastima que el programa i el sistema obligat no acepti la teva jugada perque es una de les que tan sols surt de tant en tat i de les que crea afició, carregar un as sobre la manilla contraria per haver fet el calcul matematic de les cartes jugades i les restants amb la rapidesa que juguem normalment les cartes esta de allo mes be o acepti o no el reglament o el programa, chapeaux.

Tan sols de imaginarme la cara del contrari quan el seu company i carregui i el teu falli ummmmmmm orgasmic

Ep ens veiem

Muntana

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

Re: Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "ob

EntradaAutor: fritz » 13 set. 2005, 01:08

txemapenta ha escrit:Tinc entés que, apart de lo que permeteixo o no la maquina, a les terres gironines que es permés carregar cara al company.
¿En aquet cas també?


Cert, a qualsevol taula podràs carregar, no serà burrada.

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

Re: Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "ob

EntradaAutor: formati » 13 set. 2005, 11:17

fritz ha escrit:
txemapenta ha escrit:Tinc entés que, apart de lo que permeteixo o no la maquina, a les terres gironines que es permés carregar cara al company.
¿En aquet cas també?


Cert, a qualsevol taula podràs carregar, no serà burrada.

fritz,
o sigui, que després de gastar milions de bits, que no rius de tinta, per explicar-nos a tots que es pot carregar
    1. NOMÉS màxim cavall,
    2. NOMÉS si en tens dues,
    3. NOMÉS a la primera basa del pal i
    4. NOMÉS si queda alguna carta superior a la de sortida
... ara ens dius que es pot carregar un AS (contra la norma 1.), amb SET cartes del pal a la mà (contra la norma 2.), a la SEGONA basa del pal (contra la norma 3.) i sobre la MANILLA (contra la norma 4.).

El que jo dic sempre: es pot carregar si ets del poble perquè l'àrbitre et donarà la raó, i no pots carregar si ets foraster perquè l'àrbitre donarà la raó als del poble :evil: :evil:.

Als del carrego ... qui us entengui que us compri!!!

PS. Això de que "a qualsevol taula podràs carregar" deu voler dir a qualsevol taula del teu poble :D. Si fas això al meu, també de terres gironines, tens garantits 36 punts en contra i una bronca de cal ample.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 13 set. 2005, 17:03

Bones formati,

Als del carrego ... qui us entengui que us compri!!! :lol: :lol: :lol:

Em sap greu peró quan vaig explicar i en Deep va redactar les normes de Sant Gregori no vaig tenir en compte la possibilitat de carregar quan saps que el company falla. Ara ja no hagués escrit aquelles normes, no m'agraden, les declaro nules i obsoletes, ja parlaré amb en CarlesG perquè m'assessori en els temes legals.

Amb el temps i després de voltar pobles, bars i "antros" de tota mena on el carrego és permès, només hi ha una manera de regular i de fer unes normes comunes als que carreguen (carreguistes?), i és la següent:

El segon jugador, si no mata, la petita o carregar excepte sobre manilla.

Al teu poble deuen jugar obligada pura i dura perquè si en algun lloc permeten el carrego i et diuen que una jugada com la que planteja en txemapenta és ilegal no s'aguanta per enlloc.

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

EntradaAutor: Muntana » 13 set. 2005, 17:25

Amic Fritz:

Dius que es permet carregar el segon jugador, si no mata, la petita o carregar excepte sobre la manilla.

Ara imaginet que per les cartes ja jugades i les que tu tens veus clar que el teu company falla la manilla jugada, no hi carregarás?.

Apa mes marro 8)

Muntana

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 13 set. 2005, 17:58

fritz ha escrit:... El segon jugador, si no mata, la petita o carregar excepte sobre manilla.


Però ... si justament -tal com ja et diu el Muntana- la jugada que estem discutint es un carrego sobre la Manilla :!: :!:

Aclara't home, aclara't ... es pot carregar l'As sobre la Manilla tal com has dit en el teu primer missatge o no es pot tal com dius al segon :?: :?: Si o no :?: :?:

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 13 set. 2005, 18:11

Apa ja hi som.

Fritz diu:

El segon jugador, si no mata, la petita o carregar excepte sobre manilla.


4 de sota.Surt el jugador de la meva esquerra de cavall.Segons aixo jo puc carregar la sota o no? (Particularment ho trobo una bestiesa, per que la sota por ser carta ferma, pero es un exemple)

I si puc carregar sobre manilla en el suposat que el meu company falli, llavors tambe puc carregar rei sobre manilla si tinc dos, sempre puc dir: Ohhhhhhhhh el meu company pot fallar........

I per que no juguem lliure........... :twisted: :twisted:

De fet (ara la lio :roll: ) les jugades de la butifarra obligada amb carrego son jugades de lliure però sense acabar de ser lliure del tot, o sigui, "lease" la butifarra obligada amb carrego no es ni gall ni gallina....... ves a saber ..........

:mrgreen:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 13 set. 2005, 18:17

Ostres morfeo quan dius:


a butifarra obligada amb carrego no es ni gall ni gallina....... ves a saber ..........


això es molt dràstic:
diferències entre la obligada pura i la del carrego:
.-et permet a vegades salvar punts que de la altre manera et seria imposible.
.-deixa d'ésser una botifarra mecànica on es pot preveure quines cartes te cada jugador desprès d'unes mans
.-i en cas de no matar segueixes tirant la petita,

pot ésser com dius tu morfeo ni carn i peix, però deixa d'ésser una botifarra rutinària

vinga a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 13 set. 2005, 18:20

Bones,
Mare que em va parir quina empanada la meva :oops:
Ara mateix tinc tanta vergonya que no sé pas que fer, si sortir corrents ( seria el més sensat) o intentar arreclar la cagada.

El segon jugador,
Si serveix, la petita o carregar, excepte sobre manilla si és primera jugada.
Si no serveix, la petita o carregar.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 13 set. 2005, 18:24

Home Alp aixo m´ha agradat molt.

Resulta que tot el que dius s´aplica perfectament be a la butifarra lliure ben jugada.

Com que a la lliure puc carregar, em permet salvar punts i a vegades fer jugades en las que guanyo mes punts.

Lo de la botifarra mecanica no estic massa d´acord per que crec que la botifarra mai es mecanica, te tantisimes varietats de possibilitats.... per aixo es tant maca. :wink:

I en cas de no matar segueixo tirant la petita i habitualment a la lliure tambe.

I es pot afegir que no hi ha aquesta confussió de normes de la butifarra amb carrego.

Ohhhhh m´encanta aquest tema :P :twisted:

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 13 set. 2005, 18:50

Benvolguts amics tots:

No he intervingut abans en aquest tema perquè, la veritat, no estava segur de la resposta correcta.

Però he fet les oportunes consultes amb gent amb més experiència que jo, i la resposta és unànim: a la butifarra de Girona, parlo només de Girona (és a dir, obligada amb possibilitat de "carrego"), sempre es pot carregar a la sortida del contrari si hi ha la possibilitat de que la basa sigui del company (sempre: tant per tenir la carta més alta del mateix pal, com per fallar).

Per tant, a Girona la jugada del txemapenta seria legal.

Altra cosa és que en el sistema del butinet (obligat "pur") això no sigui possible. I pel butinet aquest sistema ja està bé, no cal parlar-ne més, ni donar arguments als "lliures" en base a consideracions casuístiques.

Fritz diu: Ara ja no hagués escrit aquelles normes, no m'agraden, les declaro nules i obsoletes, ja parlaré amb en CarlesG perquè m'assessori en els temes legals.

Estigues tranquil Fritz: aquelles normes servien només per aquell campionat, per tant no et vinculen per sempre més. Les declaracions unilaterals de voluntat només són vinculants pel qui les emet a partir del moment de l'acceptació de l'altra part. Com que aquelles normes no van tenir bona acollida de ningú, ets ben lliure de desdir-te'n sense que ningú et pugui acusar de res.

P.D. Fritz, són 90 euros per la consulta.

P.D. 2- Fritz, enhorabona per la barretina, ben merescuda, no solament per nombre, sinó per interès


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants

cron