Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 14 set. 2005, 09:41

Que no fritz, que no.

I si el company no te trumfos? També es legal carregar?

Si em dius que si: l'argument de "salvar els punts" no s'aguanta.
Si em dius que no: has de modificar la norma per afegir aquesta condició ... però els casos en què és SEGUR que el company té trumfos són tan escasos que ningú -excepte potser els robots- poden demostrar SEGUR que el company té trumfos.

I quan hagis modificat la norma et preguntaré:

I si el company "potser" té trumfos o "potser no"?

Si em dius que no: resulta que la jugada del txemapenta no és vàlida perquè no hi ha cap seguretat absoluta que el company tingui trumfos.
Si em dius que si: la morfeo té raó, pel mateix argument es pot carregar el Rei a sortida de Manilla ja que el company "potser" falla.

En definitiva: o no permets mai el carrego (obligada) o el permets sempre sense condicions i has d'acceptar la jugada de la morfeo.

Canvieu les normes en funció de que la jugada us convingui ... això no són normes, això és "els del poble ténen raó i els de fora que es fotin". No m'extranya que els lliures riguin!!!

Si vens a un campionat al meu poble, les normes són claríssimes i ningú pot interpretarles a la seva voluntad a cada jugada.
Si jo vinc a un campionat al teu poble ... em canviareu les normes segons qui faci la jugada sigui del poble o no. Si jo faig la jugada de marres i un del poble em canta renuncio tindrà raó (al menys amb el què tenieu escrit fins ara). Si la fa un del poble i jo invoco les normes escrites em direu "Ah, no! es que no les havíem escrit bé".

Com voleu defensar unes normes que ni tan sols sabeu quines són?

I, que quedi clar, no estic pas dient que una manera de jugar sigui "millor" o "pitjor" que l'altre. Només dic que no sabeu quines normes feu servir i que per tant els demés s'han de fer fotre: "Ténen raó els del poble!".

Ademés, tot això ja ho veu discutir, amb exemples que vas dir una cosa i ara en dius una altra (et busco on deies que no es podia carregar si el company fallava a la segona basa?) ... val la pena tornar-hi? Deixeu-ho còrrer!

Apa, anem al bar que encara es pot aprofitar la calor per fer-ne una amb la cervesa ben fresqueta ... amb carrego o sense que no discutirem pas per això.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 set. 2005, 13:46

En carles diu:

A Girona sempre es pot carregar a la sortida del contrari si hi ha la possibilitat de que la basa sigui del company


bé i quan existeix aquesta possibilitat? sempre hi ha un percentatge de probabilitats que el meu company falli no? per tant es pot carregar sempre.

es a dir a sortida de manilla del meu contrari jo sempre podré carregar perquè sempre hi ha una posibilitat que el meu company falli ,

es correcte aixô??

vinga a reveure
psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 14 set. 2005, 16:03

Acabo de tenir un "flash" que dirien els meus fills ...

- Has fet un renuncio!! Has carregat l'As sobre la meva Manilla ferma
- No, no era ferma, el meu company fallava
- No, el teu company no podia fallar perquè no tenia trumfo
- Sí això ja ho hem vist, però no tenia copes i jo em pensava que encara li quedaven trumfos i que podia fallar
- No, no en podia tenir: al primer arrastre no ha matat la Sota, al segon ha donat el 6
- I què? Pot tenir el 7 i el 8
- No, el 7 ja havia sortit i el 8 el tenies tu
- Potser sí, no m'he fixat en el 7. Be, mala sort, he jugat malament i he regalat l'As, quatre puntets tirats
- No, no, res de 4 puntets, és un renuncio, 36 punts, la partida i el pernil
- Sí home, i una p*** com una olla!!

La conversa ja ha pujat de to i tots els mirons opinen, cada un una cosa diferent, clar.

Arriba l'àrbitre que no enten res del què li expliquen perquè entre els quatre jugadors i els dotze mirons cridant no hi ha qui s'hi aclari.

A qui dona la raó?

...

Als del poble, naturalment!! Què s'hauran cregut aquests pixapins-kamakos-farigoletes que ens venen a pendre els pernils i no saben ni jugar a la buti!!!!

Uffff! Quin malson ... m'he despertat de la migdiada suat ... necessito vacances.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 14 set. 2005, 19:13

mira fomenti per no tenir aquests malsons nomès hi ha una solució

abans de començar la partida es parla amb la parella rivals i es demana que es pot fer i que no es pot fer així segur que no et marcaran un renúncio mai,

apa a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 14 set. 2005, 20:18

Als del poble, naturalment!! Què s'hauran cregut aquests pixapins-kamakos-farigoletes que ens venen a pendre els pernils i no saben ni jugar a la buti!!!!
Aquí has estat brillant "fomenti" :lol: :lol: :lol:

Bones formati,

Si no mengéssis tant i tant fort per dinar tindries digestions menys pesades i en conseqüència migdiades més tranquiletes.
No puc fer rès més que donar-te la raó en tot el que expliques, és així, no hi ha unes normes que regulin el carrego per tant és absurd que discutim.

Oblida les normes de Sant Gregori, les he declarat nules i obsoletes pel módic preu de 90 euros. Em sap greu pel temps que vaig fer perdre a en Deep peró no les trobo correctes. Vull dir que si en una partida amb carrego es considera una jugada com la que planteja en txemapenta ilegal no hi puc estar d'acord, em vaig equivocar al no tenir-la en compte.

He après a jugar a la botifarra carregant desde el primer dia, no sabia ni que existia la botifarra obligada pura i dura, ho dic enserio, la trobo absurda, que no puc jugar al ButiNET amb carrego, pos vale, la jugo obligada i ja està, campionats? sempre més obligats i "marxando". Sempre puc explicar als del poble que han jugat tota la vida carregant que ens les campionats no ho podràn fer, que a la resta del "mundo mundial no els entenen".

Apa, vés tirant que ja baixo, segur que no discutirem pas per aixó.

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

apocal·lipsi de la butifarra

EntradaAutor: CarlesG » 15 set. 2005, 10:59

Llegint el teu somni, formati, he pensat que acabaria amb un jugador treient-se un punyal i l'altre una pistola!

Em sembla que no cal exagerar tant, simplement reconèixer (perquè és u fet) que hi ha diverses formes de jugar (ni millors ni pitjors, diferents) i que com que és un tema no subjecte a reglamentació legislativa, "cada maestrillo tiene su librillo".

Es l'inconvenient de les normes consuetudinàries. Quan vaig estudiar (o millor dit, vaig fer veure que estudiava) la carrera, vaig aprendre (i em sembla que encara ho diu el Codi civil) que el costum també es una font del dret (igual que la Llei), però t'asseguro que en més de 25 anys de portar plets a cabassos mai he vist que ningú invoqués com a fonament d'una pretensió cap costum.

El tema és complicat, però si per resoldre la pugna lliure vs. obligat i evitar situacions apocal·líptiques com les que descrius m'he de decantar per l'obligat "pur" estil butinet, sense "carrego", m'hi decantaré perquè malgrat no ser el costum del meu poble crec que són superiors els avantatges que els inconvenients.

CarlesG

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

Re: apocal·lipsi de la butifarra

EntradaAutor: formati » 15 set. 2005, 11:57

CarlesG ha escrit:Llegint el teu somni, formati, he pensat que acabaria amb un jugador treient-se un punyal i l'altre una pistola!

Era només un somni ... però vaig veure anunciat, ara no recordo on, un campionat de botifarra amb un premi en metàlic d'uns quants milers d'euros. Sí, tal com ho llegiu, milers d'euros.

Ja sé que no s'hi pot participar per altres motius (en clar: tothom fa trampes) ... però ... potser sí que els ganivets sortirien, no trobeu?

Algú sap on es fa i quin premi té un campionat com el que comento? Era pel Berguedà?

--- Editat després d'una mica de recerca ---
XVI Campionat de Botifarra de Lloret de Mar. Primer premi. 1000 Euros + Trofeu + 2 pernils + Caixa cava.
Sistema de joc: Normal

Normal :?: Això què és :?: lliure :?: obligat :?: obligat amb carrego del poble :?: :P :P

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 15 set. 2005, 12:47

formati et refereix potser al campionat de Navàs (bages)

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 15 set. 2005, 12:57

alp2500 ha escrit:formati et refereix potser al campionat de Navàs (bages)

Això, exacte ...

A l'any 2002 premi de 3.000€ i trofeu.

No he trobat cap referència més actualitzada, no sé quin és el premi actualment.

Ganivets deies CarlesG? Hi deu haver control d'armes a l'entrada :!: :!:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 15 set. 2005, 13:20

bé formenti actualment jo diria que es mante el premi

en quan al problema de les trampes, si un fa trampes les fa si hi ha calers en joc com si hi ha copa perquè jo crec que aquesta modalitat ja ve inclosa amb la persona

en quan a les normes dels campionats als pocs que he assistit en quasi tots ells abans de començar et donen unes regles amb la normativa vigent d'aquell campionat

Només precissar que a Navas les normes són les mal anomenades obligada sense carrego

vinga a reveure
psc

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 15 set. 2005, 16:26

Alp diu:

en quan al problema de les trampes, si un fa trampes les fa si hi ha calers en joc com si hi ha copa perquè jo crec que aquesta modalitat ja ve inclosa amb la persona


Estic molt d´acord.En un campionat on el premi eren pernils a mi una parella dels anomenats "padrins" em van fer unes trampes increibles, descarades :twisted: :twisted:

Poso al fritz de testimoni. :lol:

I en canvi en un on el premi eren calers cap de les parelles que va jugar contra meu m´en va fer o jo no les vaig detectar, però ho dupto per que s´acostuma a notar bastant.

De fet jo també crec que el que fa trampes en fa igual sigui quin sigui el premi.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 16 set. 2005, 16:24

Bones,
Jo també he tingut un somni, es feia un campionat de botifarra obligada amb carrego i no passava res.

formati,

El segon jugador,
Si serveix, la petita o carregar, excepte sobre manilla si és primera jugada.
Si no serveix, la petita o carregar
.

Si en tens ganes (encara) podries dir-me quins dubtes legals portarien unes normes així?

No parlo de si serà ben jugat o no. Centrem-nos només amb les posibles ilegalitats que comportarien unes normes d'aquest tipus. Estic segur que no agradaran pas a tots els "carreguistes", peró aixó ja són figues d'un altre paner...

Morfi,
No feien trampes aquells senyors, només es deien les manilles que tenien quan delegaven, era escandalós, aixecaven amb tot el "descaro" tantes cartes com manilles tenien per després dir "delego". Trist, molt trist, peró vaja que hi farem, pitjor per ells, es perden el millor d'un joc que no és altre que guanyar als contraris amb esportivitat i "senyoriu".

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 18 set. 2005, 14:55

fritz,
jo no tinc cap dubte legal amb les normes, ets tu que les canvia segons el vent. Veus una jugada que no et convenç, declares obsoletes les normes vigents i te n'inventes unes altres.
fritz ha escrit:Si serveix, la petita o carregar, excepte sobre manilla si és primera jugada.

A l'esquerra surten d'As (primera jugada del pal).
Jo amb Rei, Cavall i el tres, carrego el Rei. Perfectament legal segons la norma d'avui.

Recordo una interessant argumentació (teva) de que el Rei no es podia carregar perquè aguanta basa.
També vas insistir en què amb tres cartes sempre s'aguantava basa i per tant tampoc es podia carregar.

Estas segur que al teu poble et deixarien carregar el Rei? (bé, a tu sí perquè ets del poble, clar).

Per acabar-ho d'adobar ... jugant contra tú, carregar el Rei és una bona jugada. Pensa-hi.

Demà farà garbí ... quina norma aplicarà?

Si et portes bé i m'abelleix ... algún dia t'escriure les normes del carrego que fas servir :P :P ... jo sí que les sé :P :P ... però hauras de gruar una miqueta encara.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 18 set. 2005, 16:51

Bones formati,
Com ets paio! sembles la meva dona, que si vares dir que si vares explicar... No entens que hom pot evolucionar, o no, com a jugador? i que rectificar diuen que és de sabis... :oops:

L'errada principal de les antigues i obsoletes normes és que en realitat no eren unes normes com si diguéssim "universals" si no més aviat explicàven com carreguem al meu poble, regular-ho per escrit era feina massa faixuga per un pobre pastoret com jo, en un impuls irrefrenable vaig començar a vomitar unes normes que passat el temps les trobo una capullada, parlan clar. No és posible formati, si no pots carregar quan saps segur que el company falla, tingui o no trumfos ( a priori no ho sé segur, peró en tot cas és un risc, mai una ilegalitat) va contra el mateix esperit del carrego, antinatural del tot, vaja.

Mira que t'he avisat, no parlo de si serà una bona jugada, parlo de si serà legal, si pot carregar el rei? doncs si, clar, segons aquestes últimes normes si. Cal que et digui si serà ben jugat? cal que et digui si un jugador mínimament assenyat el carregarà?

Recordo una interessant argumentació (teva) de que el Rei no es podia carregar perquè aguanta basa.
També vas insistir en què amb tres cartes sempre s'aguantava basa i per tant tampoc es podia carregar


Aquestes argumentacions (gràcies per interessants) continuen vigents, aixó no ha canviat, que tampoc m'he tornat boig home! si aguanto base pots estar segur que no carregaré, peró si ho faig serà legal.

Osti, aquest tema em porta de bólid, poca broma, no hi ha res més cruel al món que saber que la manera de jugar al teu joc preferit, i que fa ja tants anys que practiques, no té una norma escrita, dur, molt dur. A veure si serà que no cal...

Abelleix-t'hi ja, que tant de gruar suo i tot!!!

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 18 set. 2005, 17:12

Començo a tenir duptes serioses , peró molt serioses, de que algú tingui alguna idea de quines son les normes del carrego. :shock:

¿ Hi ha normes de carrego?

:twisted:

Al final serà que la buti amb carrego no es res mes que una buti lliure adulterada?

:twisted: :twisted:


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 57 visitants

cron