Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 18 set. 2005, 17:43

weno weno........jo ja ho vaig dir en el seu moment....el obligat amb carrego és un obligat "alliberat".....q és el mateix q dir és lliure jugat amb lógica, i/o picardía, i/o ineptitud, i/o enginy, i/o risc, i/o lo q sigui....... crec q sol hi ha lliure i obligat......al obligat està clar, sempre la petita.......i al lliure tb està clar...la q es vulgui (amb motius o sense) gran o petita, obviament respectant les normes del joc elementals q son les mateixes pel lliure i pel obligat.

no poso casos o jugades pq crec q s'han repetit molts cops i en diferents posts......

petonets lliures!!!!!!! (lliures, pq? pq si, pq em em ve de gust.. ale!) :wink:

baby

PD: i em sembla bé, q com lliure q és, en determinats llocs hi hagin varietats i es respectin akestes varietats en un campionat..... és com lo del remenar, tallar i etc etc..... Donde fueres haz lo que vieres......o lo q te "obliguen". :lol:

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 19 set. 2005, 13:41

fritz ha escrit:... sembles la meva dona ...

Me'n sento afalagat :P :P

fritz ha escrit:Mira que t'he avisat, no parlo de si serà una bona jugada, parlo de si serà legal, si pot carregar el rei? doncs si, clar, segons aquestes últimes normes si. Cal que et digui si serà ben jugat? cal que et digui si un jugador mínimament assenyat el carregarà?


Exacte fritz, estem parlant única i exclusivament de si és legal o no. Que estigui ben o mal jugat no és objecte d'aquest post (tot i que ja veig que no has pensat en el què et vaig dir: jugant contra tú, és ben jugat :!:).
Sempre he parlat de legalitat. Mai de cap altra cosa. El problema és que quan amb la vostra legalitat us explico una jugada que considereu dolenta, em dieu que és ilegal ...

Si ara te n'adones, llavors l'obligada amb carrego és simplíssima:
El segon jugador, la petita o carregar. Sempre, tant si serveix com si no.

Aquesta norma permet carregar el Rei sobre sortida de Manilla, una jugada dolenta però legal.

Jo la considero l'antinatura de l'obligada, per això no "entenc" l'obligada amb carrego

Per fer-t'ho fàcil, l'obligada també permet jugades antinaturals ... Alguns exemples:
* A sortida de trumfo ferm el segon jugador si no té trumfos ... pot carregar (absurd però legal).
* A sortida de no ferma, el company pot carregar (absurd o enganyar, però legal)
...
però això no fa que jo vagi modificant les normes al meu gust. Absurd però legal.

morfeo ha escrit:Començo a tenir duptes serioses , peró molt serioses, de que algú tingui alguna idea de quines son les normes del carrego.

¿ Hi ha normes de carrego?

Al final serà que la buti amb carrego no es res mes que una buti lliure adulterada?

La morfeo una vegada més ho clava: No hi ha normes del carrego.

Ufff ... quin tema més pesat ... :twisted: :twisted:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 19 set. 2005, 15:55

formati,
Tot plegat massa fàcil no? vull dir que la solució segons tú és "lliberitzar" al segon jugador i ja està. Molt bé, ara ja sé quin peu calces, o juguem lliure o juguem obligat, deunidó...

morfeo,
aixó teu encara és més greu, adulterada? afirmacions gratuites sense arguments sólids. Et recordo que ni sabies que existia la butifarra lliure fins que no vares entrar al butinet, no és massa poc temps perquè una cosa s'adulteri?

Apa, deixem-ho i anem a jugar...

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 19 set. 2005, 16:14

fritz ha escrit:formati,
Tot plegat massa fàcil no? vull dir que la solució segons tú és "lliberitzar" al segon jugador i ja està. Molt bé, ara ja sé quin peu calces, o juguem lliure o juguem obligat, deunidó...

:roll: :roll: Ai senyor! :roll: :roll:
:P :P :P :P

Però si ets tu que no saps com jugues :!: :!:

Insisteixo: el carrego es defineix per "si ets del poble tens raó. Si no, doncs no".

Apa, fem una buti i deixem-ho còrrer!

PS. Ja saps perquè és bona jugada contra tú carregar el rei?

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 19 set. 2005, 19:41

Coi coi coi

Fritz diu:

morfeo,
aixó teu encara és més greu, adulterada? afirmacions gratuites sense arguments sólids. Et recordo que ni sabies que existia la butifarra lliure fins que no vares entrar al butinet, no és massa poc temps perquè una cosa s'adulteri?


Pos mira es cert, no ho sabia, peró al contrari que tu que ni tant sols intentes entendrela, per norma consideres que no es bona, jo m´ho vaig mirar, i remirar i vaig arrivar a entendre que la butifarra lliure te jugades molt i molt bones i molt interesants.

I per cert, carregar una sota a un cavall tenin dos del pal o tres, o les que siguin per mi es el mateix , exactament el mateix que posar un rei a una manilla i si no entens aixo pos llavors no val ni la pena explicar-ho.

O sigui molt simple, o lliure o obligada, peró carregos amb normes variables segons el día o segons bufa el vent...........que vols que et digui........

Com diu formati:


Però si ets tu que no saps com jugues




:twisted: :twisted: :roll: :roll:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 19 set. 2005, 20:05

morfi,
Argumentacions, et calen, no s'hi val repetir el que diuen els altres.
Ja veig que si, que has entès molt bé la lliure, et felicito, podries aprofitar i explicar-me quin sentit té donar sobre la manilla del company el 5 si tens el 2, per exemple?

I si fas afirmacions tals com: " si no vols entendre" o que és el mateix carregar una sota sobre carta no ferma que carregar el rei sobre manilla en primera jugada hauries d'explicar-m'ho tabé, sempre i quan vingui a bé de fer-ho, clar, gràcies per endavant.

El teu més fidel admirador, fritz.

formati,
L'últim que arriba al bar paga la ronda! No em discuteixis aquesta norma perquè sóc del poble i tinc raó!

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 19 set. 2005, 22:10

Mira ara no se ben be per que et contesto.

Donar el 5 sobre manilla del company si tens el 2 no es una jugada lliure, es una tonteria.I la pregunta sola ja demostra que no ho has entes gens ni mica.

La jugada de carregar el rei sobre manilla ha estat explicada mil cops.Si tampoc la entens no cal que em molesti.

Nem per l´altre.Si jo tinc dos de cavall o dos de sota (les uniques opcions que el famos anomenat carrego tindria sentit) i surt el de la meva esquerra de rei, si jo li donc cavall estic "enganyant" com dieu els detractors de la lliure, o sigui no se sap si tinc cavall sol o tinc dos de cavall (carregarlo amb 3 comença a ser una altre tonteria).Si tinc dos de rei i surt el de la meva esquerra de manilla i li donc rei potser que tingui rei sol o que tingui dos de rei (altre cop donar-lo amb 3 es una animalada),o sigui resumint en los dos jugades l´únic que se sap es que o tinc una o tinc dues.Es el mateix.

Ara no em diguis que la obligada pot saber si falla perque si es dona rei sobre manilla fallará segur.Cert molt cert.Peró si aceptem carregos, la teoria de que en la obligada se les cartes que te s´en va a fer punyetes, per qué si donc cavall sobre rei ja no se sap si es que falla o te dues, o sigui idem de idem.

I vist el exit de les explicacions del carrego, que no se sap ben be quant es pot o no es pot carregar, pos o lliure o obligada.I demà serà un altre dia.

De res.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 19 set. 2005, 23:14

morfi,
un dia vaig llegir aixó: [color=black]Fa pocs dies veia jo jugar un amic lliure, gran jugador i en una taula de bons jugadors. Una de veritat, no pas una virtual.

Nord surt, Oest mata de manilla. Sud que tenia una figura, 8, 5 i 3 va donar ... doncs sí, noi, ho has endevinat: el 5.
Què li estava indicant al seu company? No ho sabràs mai fins que no hagis jugat amb ell moltes vegades
. [/color]

Només volia saber si em podies explicar el perquè, però si és una tonteria, i no una jugada lliure, deixem-ho estar...

Les altres explicacions tampoc m'acaben de convèncer, peró com que sóc un detractor no m'extranya, a tú tampoc t'hauria d'extranyar, visc a pagès, és normal que tingui tractor...

Gràcies de nou.

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 19 set. 2005, 23:22

Perdoneu que mi posi en un debat tan intens, però en que heu quedat?
A Sant Gregori es permetrà el carrego del fritz i a la Garriga no?

Mentres la resta del mon continuaran jugant o lliure o obligada. I jo no veig en Fritz disposat a jugar al seu poble de manera diferent a com ho han fet fins ara.
Aixó segur que ho fan les copes que us heu pres despres de cada post, coi cada vegada heu quedat al bar.
:-D
Tot aixo es el que fa impossible un reglament unic per a tot Catalunya, un trofeig nacional, meno que hi farem............
Jo com a bon gal irreducitible aposto per la Obligada SENSE CARREGOSSSSSSSSSS i en cas contrari la lliure.
I per cert m'apunto a les cervesses sino parleu de carregos
:-D

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 19 set. 2005, 23:26

Bones,

Botifarra obligada- També anomenada occidental, no hi ha gaires coses a dir d’aquesta manera de jugar, té unes normes molt clares i entenedores, bàsicament podríem dir que es resumeix així: Si no mates- però serveixes coll- la petita. Parlant en plata, tens el joc que tens i l’has de jugar de manera determinada.
Botifarra lliure- També anomenada oriental, en quan a normes tampoc hi ha gaire cosa a dir, són també molt clares, la diferencia és que en té menys, es podria resumir així: Si no mates- tant si serveixes coll com si no – pots jugar la que vulguis. Tornant a parlar en plata, tens el joc que tens però les possibilitats són més variades ja que pots utilitzar una carta que no dóna informació exacte de les cartes que tens, sense que això sigui il•legal.
Botifarra obligada amb carrego- No se li coneix cap nom diferent pel moment i es dubta fins i tot que existeixi com a tal, es comenta que és fruit d’unes quantes ànimes de càntir esgarriades. Ni les normes són clares ni els propis jugadors s’entenen, és sabut per tothom que no poden sortir del seu poble perquè ja no els hi donen la tant preuada raó, a tot arreu on van els hi canten renuncis a tort i dret, tot són discussions i males paraules que no escriuré perquè aquest post no vagi directament a la paperera de fortes que són, fins i tot hi ha hagut casos on la violència ha fet acte de presència i el bany de sang ha esta considerable, això si, no es sap de moment que hi hagi víctimes mortals. Ells, els anomenats “carreguistes” per algunes llengües malintencionades, juguen a “tirar” cartes, pobrets, no saben mai si han de donar la petita, si poden carregar, sempre els mateixos pensaments els torturen, serà legal si tiro aquesta carta? Em cantaran un renuncio? Lluny de trobar unes normes on s’expliqui quan es pot i no es pot carregar vaguen per aquests mons de Déu, repudiats per uns, incompresos pels altres. Això si, a vegades també juguen a la botifarra...
fritz l’ha editat per darrera vegada el dia: 20 set. 2005, 01:09, en total s’ha editat 1 vegada.

Masos
Barretina
Barretina
Entrades: 210
Membre des de: 16 set. 2002, 23:40

EntradaAutor: Masos » 20 set. 2005, 00:29

Donar el 5 sobre manilla del company si tens el 2 no es una jugada lliure, es una tonteria.I la pregunta sola ja demostra que no ho has entes gens ni mica.

Això ho ha dit la morfi, i ho corroboro jo com ja vaig fer l'altre dia.
Com és que al final sempre argumenteu coses com aquestes que no tenen cap sentit?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 set. 2005, 00:59

Masos,
El què corrobores? què és una tonteria o que és una jugada lliure?

Perquè en el mateix post deies aixó sobre la explicació anterior: És ben cert que l'amic lli ho ha explicat molt bé, però que molt bé!
En tot cas si és una tonteria la jugada, també podries haver-ho dit abans, que porto molts dies donant-l'hi voltes coi. O sigui, si us critiquen la manera de jugar "salteu" i si us pregunten també...

I jo no argumento res Masos, tot us ho feu vosaltres...

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 20 set. 2005, 08:21

Es ben cert que el home es esclau de les seves paraules i amo dels seus silencis. "E lo que tienen los foros" que diria un castis.
Però meno, resumim:
1.- He entes que la oposiciò d'en Formati no es en tan en quan a si es o no es una bona jugada carregar punts, quan es pot tirar una de mes petita i les diferents possibilitats de fer-ho. Sino la dificultad, en Campionat, de comprobar-ho, i per tan, santa raó que té, els del poble sempre tenen raó. Home fritz, aixó, ................per els del poble, no es pas dolent :-).
2.- He entés tb que la obligada "radical", tot i que et pot fer donar una carta petita i per tant perdre punts al no carregar la figura. Es mes fàcil d'entendre i d'aplicar els reglaments.
3.- I tb he entes que el reglament de " LLiure" permet tot el que en fritz vol mes qualsevol jugada de mal jugador.
Coi pos si en fritz es un bon jugador, que no hi ha cap dubte que ho es, excelent diria jo, jugueu amb la lliure.
Ala, mes cervesses.[/i]

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 20 set. 2005, 10:01

Ole , ole ... aquest post ja començava a ser aburrit, però ara s'ha animat.

A pams.

Sobre dues cartes fermes del company donar primer 5 i després 2 o bé primer 2 i després 5 és una jugada perfectament descrita i documentada ... a qualsevol llibre de bridge elemental. Els lliures la poden fer i se n'aprofiten. Els obligats no poden i no passa pas res. Però qualificar-la de tonteria ... doncs no.
O és que no heu sentit mai a parlar dels descarts mixtes? ascendents? descendents? de carta alta/baixa?
Que a mi m'agrada més l'obligada no vol dir que no trobi jugades maravelloses en la lliure.
Per ser exactes, la millor jugada lliure que m'han fet mai (un gran jugador, que ha guanyat el campionat del Lleidatà forces anys), la va fer amb una carta "anodina", no pas carregant un parell de puntets o "enganyant" en base a regalar reis.

Retrocedeixo i m'autocito:
O és que no heu sentit mai a parlar dels descarts mixtes? ascendents? descendents? de carta alta/baixa?

Sabeu perquè la majoria de jugadors de botifarra no n'han sentit a parlar mai?
Perquè hi ha poquísima literatura sèria sobre la botifarra. Quatre llibres mal comptats (alguns d'un company ButiNETaire, per cert).
De bridge n'hi ha a milers de llibres, de jugadors i de campionats.
Jo que sé jugar al bridge (una miqueta només) us garanteixo que no és pas molt millor joc que la botifarra, però una cosa sí que té: NORMES.
Mai cap jugador de bridge discuteix una norma perquè són clares.
Voleu un joc de bar, de poble (sense ànim d'ofensa, jo sóc de poble), de quatre arreplegats que es discuteixen?
Doncs apa, seguim sense normes.
Però jo vull un joc sèrio, que generi literatura, campionats seriosos, classes de botifarra a les Universitats, que sigui respectat i ens faci sentir orgullosos de jugar-ne.

En tots els jocs del món es poden fer jugades dolentes. Qui t'impedeix en escacs -el joc més científic, diríem, oi?- regalar la dama perquè sí?. Però cap joc basa les normes legals en evitar-les.

Voleu carregar? Res a dir, em sembla perfecte. Però si us plau, expliqueu-me quan es pot i quan no es pot. No m'expliqueu quan està ben fet i quan mal fet, ja m'apanyo jo solet per jugar mitjanament bé (o mitjanament malament).
El què no vull que em passi és que algú em digui "això no ho POTS fer" o a l'inrevés que jo li digui que no pot i ell em digui que sí, quan jo estic aplicant les normes.

fritz,
em deus vàries cerveses, o sigui que vinc corrents cap a St. Gregori i fem una roda de cerveses i una altra de botifarres.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 set. 2005, 15:24

Bones,
Beno, sembla ser que al final ens anem centrant en el tema en qüestió, ja era hora perquè no sé que collons passa amb els foros que al final, sense que tingui res a veure, sempre acaben igual, que si lliures que si obligats. Pitjor que un éxit del "verano", que mira per on aquest estiu a part de la xxxx camisa negra hi havia la famosa "tortura" que s'escau molt més en el tema que ens ocupa.

Imagina formati que vas a un campionat on les normes diuen que el segon jugador (si serveix coll) podrà carregar sempre excepte sobre manilla si és primera jugada. Són prou clares les NORMES?

No cal que expliqui hores d'ara les diferencies que hi han entre aquestes posibles normes i jugar lliure, i aquí entres tú, benvolgut, retrobat i estimat amic acopdegarrotix, jo no jugo lliures perquè les normes no m'agraden, no pas perquè no m'agradi jugar amb jugadors lliures, que m'agrada, i amb alguns m'agrada molt. El que no m'agrada del sistema lliure és que permet jugar qualsevol carta, i ja sé que els bons jugadors mai juguen una carta perquè si, però és evident que el sistema ho permet, no? Deumenguard de criticar mai cap jugador, ni lliure ni obligat, jo em centro en el sistema, i el lliure permet jugades molt bones, segur, no ho he posat mai en dubte, se m'ha classificat de detractor, de NO voler entendre i no és cert.

formati, agafa el cotxe i no vinguis corrents que arribaràs mort de sed i em sortirà per un ull de la cara, i tu també vina acopdegarrotix, quan més serem més riuem, morfi, cal que et digui que vinguis a tu?


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 44 visitants