Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 20 set. 2005, 16:14

fritz ha escrit:segon jugador (si serveix coll) podrà carregar sempre excepte sobre manilla si és primera jugada.

fritz,
claríssimes. Ara deixa'm posar-te uns quants exemples. Res de ben/mal jugat. Legal, ok? Diga'm si et plau, per cada exemple, si al teu poble em fotrien un escàndol, si m'ho deixarien fer, vaja.

Exemple 1.
Surten a l'esquerra de Manilla d'oro. Jo dono el Tres, a la dreta la Sota i el meu company el Dos.
Repeteix el de l'esquerra d'As d'oro. Jo amb Rei, Cavall i el Quatre, "carrego" el Rei. És legal indiscutiblement. M'ho deixarien fer a St. Gregori?

Exemple 2.
Sobre un descart que li dona el seu company, a l'esquerra han carregat la Manilla d'oro.
Ara surt el de l'esquerra d'As d'oro (primera basa del pal). Jo amb Rei, Cavall i el Quatre, "carrego" el Cavall. És legal indiscutiblement. M'ho deixarien fer a St. Gregori?

Exemple 3.
A trumfos directes del meu company, jo li dóno un descart i em dona el 8 d'oros.
Ara surt el de l'esquerra de Manilla d'oro (primera basa del pal). Jo amb la Sota i el Dos, "carrego" la Sota. És ilegal, absolutament ilegal. A St. Gregori em dirien que estic fent un renuncio?

Repeteixo, no em contestis si és legal. Les dues primeres jugades són legals i la tercera no ho és tal com has definit la norma. El que jo pregunto és: a St. Gregori m'ho deixaran fer?

Petonets i així.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 20 set. 2005, 16:29

Uis quantes coses, aixó serà molt llarg i me fa molta mandra.A vore,

Perdoneu que mi posi en un debat tan intens, però en que heu quedat?
A Sant Gregori es permetrà el carrego del fritz i a la Garriga no?


:twisted: Per alusions.A la Garriga es juga amb carrego tipo Sant Gregori per el que tinc entes.El que jo vull dir es que en cap cas queda definit aquest "carrego" (es un misteri ara ja el que es pot o no es pot carregar) i per tant trobo molt mes simple i mes de cara a un campionat jugar obligada o lliure i fora problemes.Ara ja se que em diras....... perqué al campionat de La Garriga es va jugar amb carrego? Weno coses que passen.... La meva opinió no va valdre :twisted:

O és que no heu sentit mai a parlar dels descarts mixtes? ascendents? descendents? de carta alta/baixa?


Pos si que he sentit parlar dels descarts mixtes, peró a vore si em se explicar, per jugar tipus descart mixte es te de estar d´acord amb el company.O sigui qualsevol partida lliure que jo jugui a butinet amb qualsevol company aleatori, la jugada correcte sobre manilla seva i partida lliure es donar la petita si no es tenen punts.

Per cert una petita aclaració , quant parlo de jugades lliures (al igual que les obligades de fet) sempre considero que els jugadors juguen raonablement be.Si tirem les cartes per colors tots aquestos debats son perdre el temps.

Ja estic cansada de escriure coi

:shock: No se si cal :mrgreen: :mrgreen:

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 set. 2005, 16:57

formati,
Abans de res, al meu poble no juguen així, per tant parlarem de si en un campionat seria legal o no, ok? Et recordo que la meva intenció no és altre que intentar regular el carrego, no pas si al meu poble t'ho deixerien fer o no ( depèn com els hi caiguis, si ets pixapins segur que no) :twisted:

exemples:
1- En un campionat t'haurien de deixar-ho fer ( i si no perquè fan unes normes així)
2- Idem que en el exemple 1
3- Ni a Sant Gregori ni a cap lloc del món que permetéssin el carrego et podrien dir que és renunci, peró en un campionat amb unes normes com les abans escrites, ho sento, 36 punts.

No hi ha dubtes legals o il.legals, almenys en les qüestions plantejades, que és el que realment importaria. Ara bé, està clar que aquestes normes tenen "defectes", no de forma si no de fons ja que si és cert que no hi han dubtes legals peró en canvi hi ha situacions o jugades concretes que no varien de la obligada pura i dura, seguiré investigant a veure com es podria fer, o si és posible.

Merci, no esperava menys de tú...

Osti, no comencem amb mariconades eh! cervesses les que vulguis i fins que el cos aguanti però petonets no, i així encara menys!

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 set. 2005, 17:06

bé gent sempre estem donat voltes i mai arriben a port, porquè no comencem per intentar propossar unes normes universals d'aquesta materia, i si això es imposible.llavors seguirem les normes de cada poble abans de començar una partida sol.licitarem informació de que es pot fer i de que no
jo al meu seguirè carregant de cara al company la carta que cregui oportuna (amb punts) damunt de la carta que hi hagi en joc

vinga a reveure
psc

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

I Congrés

EntradaAutor: CarlesG » 20 set. 2005, 17:29

Proposo que sota els auspicis (es diu així) del Butinet, se celebri el I Congrés Nacional de la Butifarra (les hostesses, vestides de dansaires de la sardana) per debatre les Normes del joc.

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 20 set. 2005, 17:38

alp2500 ha escrit:... porquè no comencem per intentar propossar unes normes universals d'aquesta materia ...

Això és exactament el què estem intentant fer:

1. El fritz, que és qui juga carregant i per tant suposem deu saber com juga, proposa unes normes que ell vol universals.

2. Amb les seves normes jo li poso exemples i ell descobreix que, coi, no és pas així com ell juga.

3. Repítase el primer paso.

Alp2500 ha escrit: ... i si això es imposible ...

aquesta és exactament la meva teoria: la única norma universal possible és la de l'obligada. L'obligada amb carrego no es pot formular a no ser amb unes normes extraordinariament complexes, que no entendrà ningú i per tant inviables.

Alp2500 ha escrit:... llavors seguirem les normes de cada poble abans de començar una partida ...

i seguirem tenint un joc local sense projecció mundial, un joc d'estar per casa, sense llibres, sense dignitat, ... ejem, potser m'he passat :shock:

Alp2500 ha escrit:... jo al meu seguirè carregant de cara al company la carta que cregui oportuna (amb punts) damunt de la carta que hi hagi en joc

Em sembla perfecte. Només demano que tots els qui es queixen que al ButiNET no es pot "carregar" deixin de fer-ho perquè entenguin que ningú sap com regular el carrego.

Alp2500 ha escrit:vinga a reveure

En això estem d'acord, veus! :P

Salut.

morfeo
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 18 set. 2002, 18:02

EntradaAutor: morfeo » 20 set. 2005, 17:49

CarlesG diu:

Proposo que sota els auspicis (es diu així) del Butinet, se celebri el I Congrés Nacional de la Butifarra (les hostesses, vestides de dansaires de la sardana) per debatre les Normes del joc.


D´acord, peró si pot ser que portin barretina :mrgreen:

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 20 set. 2005, 17:50

Ostres CarlesG estic d'acord amb tu, pero vestir a les hosteses de dansaires de sardanaaaaaaaaaa, vols dir que no podriem trobar una forma de vestir diguem-ne .......................mes atractivaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 20 set. 2005, 17:52

Per exemple que no portin ni............... la barretina

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 set. 2005, 21:37

bé formenti vols una definicio generica de la botifarra obligada amb carrego

.-si ets segon jugador

si no mates pots tirar
a.- en cas de carregar qualsevol carta amb punts (carregar)

b.- i si no entens llavors has de tirar la petita

vinga a reveure
psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 21 set. 2005, 01:08

Cagumdena, tant rumiar-hi i resulta que el formenti ( deu ser de formentera) :lol: una vegada més tenia raó, lliberitzem per complert el segon jugador i deixem-nos de històries. Gràcies Alp, he "visto la lus".
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

A veure que opineu els "carreguistes", aceptem una norma així o ens posem a discutir quan i com podem carregar fins d'aquí 1000 anys? Proposo doncs aceptar unes normes així, al cap i a la fí no són gaires les jugades que pots "enganyar" i com que nosaltres som uns cavallers (a part de pastors) no ens ho farem entre nosaltres i si algun dia un foraster ens carrega una figura sobre manilla (o carta ferma) no li cantarem renunci, ens posarem tots drets i l'aplaudirem, s'ha d'aturar tanta violència, no pot ser que cada partida que fem sempre acabi igual, treguen punyals i pistoles, osti nois i noies, que no som gota civilitzats.

Va doncs, ara que hem de fer, una enquesta?

Jo voto que encara no ho tinc clar. (maleït cardhu, tant bó que ets i els "disgustos" que em dones)

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 21 set. 2005, 08:22

El nou nick, en deu ser el culpable.
Com diuen els castellans " Para este viaje no hacian falta esas alforjas".
Em voleu explicar per que no accepteu dir-ne lliure?. I aixi acabem el problema.
Hi hauran dues maneres de jugar. Si per a mi fos només ni hauria una, però en fi, tampoc cal una guerra civil.
Obligada: Tirar la petita
Lliure: carregar, descart mixte, moderna, i tot el que us pogueu inventar, coi que per aixó es lliure.

Els dos reglaments sencills i els bons jugadors destacaran en les dues modalitats.

Que la gent de Tarragona, d'Almacelles i de la Selva que llegeixen aixó que no es pensin que me begut l'enteniment.
Au

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 21 set. 2005, 10:37

be acopdegarrotix (joder amb el nom segur que si el busques mes llarg no el trobes ) diferencies entre el lliure i el carrego mixte amb llibertat per segon jugador

1.-el lliure tant el tercer com el quart jugador poden tirar qualsevol carta ,

2.-si no pots carregar tens l'obligació de tirar la mes petita, es a dir sobre una sota tenin (8-5-3-2) no pots tirar el 8

si que pers una part de control però també tens una oportunitat (o no?) de salvar punts en algunes jugades

vinga a reveure
psc

acopdegarrotix
Contro
Contro
Entrades: 13
Membre des de: 14 nov. 2002, 17:17

EntradaAutor: acopdegarrotix » 21 set. 2005, 11:07

Coi si entendre-ho ja ho entenc, o penso que ho entenc clar, pq a vegades ho poseu una mica dificil, per a ments curtetes com la meva......
Jo l'íunic que dic es per que carai volem una altre varietat. Si perds el control el perds i sino el perds no el perds, aixó de perdre'l a mitges, pos francamentttttttttttt...............
INSISTO, ui que em quiquejen.....................
L'unica raó, en el fons, que teniu es que amb el carrego podeu fer una millor jugada, es a dir salvar punts en determinades situacions. Molt catalá aixó, si senyor.............Però segur que sortiria alguna situació que el carrego en quart lloc tb podes salvar punts. Només cal mirar estadisticament la quantitat de posibilitats que es poden donar. si aquest "hipotetic" cas es dones tb defensariu el carrego en quart lloc?.

la veritat es que no la trobo la jugada de carregar en quart lloc......... :-D

Però es igual, segur que la trobeu......... En aquest cas , quins arguments emprearieu per dir que no?
Legals o d'optimització de jugada?
Com diu en Deep, no parlem de bones o males jugades, de bons o mals jugadors, parlem de reglaments i de treballar per evitar discussions estèrils.
Però a vore............ tb es cert que en aquest foro hi som ¿deu? persones discutint................. Que a la resta, a la que esta en el bar, li importa tres............ el que diguem
D'altre banda la constitució i el nostra Estatut no la van fer pas gaires mes persones i ens afecta als 36.000.000 d'espanyols, meno els hi afecta amb ells.
Sense conyes ara............... Fem la Federació, MUNDIAL, clar, de BUTIFARRA? I ho debatim .....................


Ja ser que no va aqui, però a mi no em funciona les caracteristiques adicionals del text, negrilla, itali
ca, etc etc que pasa?
Au

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 21 set. 2005, 12:21

Javascritp desactivat ?

Igualment, sempre ho pots fer a ma:
[ b] [ /b] [ i] [ /i] etc.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 34 visitants

cron