Per gent que sapigui las reglas de la butifarra "obliga

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 02 oct. 2005, 23:01

Jajajajajaja...... Així que formati és D...éu! Ja m'extranyava que no diguera la seua!!

Ah! Ho sabia tothom? (Gort!!! perquè no m'has avisat!!! grrrrrrrrrr)Com que a mi totes em passen altes... :? :oops:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 03 oct. 2005, 12:19

Ostres enric tens raó m'he equivocat amb la interpretancio, estava tant content que no vaig veure l'apartat si no pot servir
que llavors fa que no sigui carrego

pero jo li trovo a mancar l'escrit i no pot fallar oi?

si treguessin aquesta petita mosca "NO ES POT SERVIR" no es quederia una definició del carrego?

Excepció: el segon jugador de la basa, si no pot servir, pot jugar una carta amb valor (en l'esperança que guanyi el seu company).
La regla 3 és la que fa possible les deduccions i cal entendre-la correctament. Donar la més baixa quan no es pot ni matar ni carregar punts al company és lògic, però aquí a més és obligatori.


apa a reveure
psc

ptdata molt interesant la descripció de dats pre-donats si algú te ganes de coneixer una mica mes el joc de la botifarra us animo a lleigir aquest escrit BOTIFARRA
alp2500 l’ha editat per darrera vegada el dia: 03 oct. 2005, 15:14, en total s’ha editat 1 vegada.

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 03 oct. 2005, 14:11

Alp2500,
si ho traiem llavors estas autoritzant la jugada de donar el Rei sobre la Manilla ... no cal tornar-ho a parlar, oi? :roll:

Tens l'adreça malament. Mireu-ho aquí, punxeu a Alphabetical ..., després busqueu a la lletra B i punxeu a Botifarra. Surt la versió anglesa però hi ha versió catalana punxant on diu This page is also available in Catalan.

No poso la pàgina directament perquè és norma a Internet posar la pàgina principal, així es dona a coneixer qui ho ha fet, els links, etc etc.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

baby oh baby

EntradaAutor: fritz » 20 oct. 2005, 16:18

Bones,
Ahir jugàvem una partida obligada i una bona companya tenia un dubte sobre carregar.
És molt fàcil d'entendre benvolguda companya. Si no seveixes pal i ets segon jugador podràs carregar sempre la que vulguis, en el cas que no et deixava carregar una carta era perquè eres quart jugador i tenies una carta d'inferior valor del mateix pal, no pots carregar el cavall si tens la sota, en canvi quan ets segon jugador si que és legal fer-ho. Espero haver aclarit el teu dubte i ja saps, si en tens més només has de preguntar-ho i si puc t'ho explicaré.





Que et pensaves rei? que havia trobat la norma del carrego? :?:

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 oct. 2005, 16:26

Normes del Carrego de Prats i Sampsor

Només pots carregar sent segon jugador, quan tens dues cartes i la carta que ha sortit el primer jugador no sigui ferma totalment es a dir si el jugador primer surt d'as i ja ha sortit la manilla no pots carregar i sinó ha sortit la manilla llavors pots carregar.(i així succesivament,sinó recordes si una carta ha sortit o no problema teu)


en Cas de carregar en una carta ferma o carregar amb mes de dues cartes llavors estas fotent un renunció i et costarà 36 tantos com a minim

vinga a reveure

psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 20 oct. 2005, 16:39

Alp2500,
per tant la jugada que dona origen a tot aquest post és un renuncio. I tú mateix vas dir que no ho és. O sigui que no estas d'acord amb les teves pròpies normes.

... segueixo?

formati I el carregós, rei de pastors

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 oct. 2005, 16:56

A veure Formati al meu poble no seria pas un renunci, però a prats aquest cas seria un renunci, lo que et volia significar es que segons el poble on estàs jugant pot ésser un renunci o no, i això es així perquè cada poble te les seves regles particulars,

vinga a reveure

psc

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 355
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 20 oct. 2005, 20:02

alp2500 ha escrit:Normes del Carrego de Prats i Sampsor

Només pots carregar sent segon jugador, quan tens dues cartes i la carta que ha sortit el primer jugador no sigui ferma totalment es a dir si el jugador primer surt d'as i ja ha sortit la manilla no pots carregar i sinó ha sortit la manilla llavors pots carregar.(i així succesivament,sinó recordes si una carta ha sortit o no problema teu)


en Cas de carregar en una carta ferma o carregar amb mes de dues cartes llavors estas fotent un renunció i et costarà 36 tantos com a minim

vinga a reveure

psc


Bones,
Aquestes normes de Prats encara són pitjors que les de Sant Gregori Alp, que ja és dir. Amb dues? amb dues de què? de cavall, de sota, de rei?

Aquests obligats ens matxaquen i encara els hi donem més carnassa, aquestes normes que estic segur que al poble no tenen problemes, en cas d'un campionat i que hi apareixés un paio com ara el rei carregós et fotria un lio que riute'n tú dels seus somnis després d'un àpat copiós i abundant en el beure.

A més és absurd permetre el carrego i no permetre carregar quan saps que el company falla.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 20 oct. 2005, 20:23

be fritz son les normes que aplicaven al campionat de prats amb dues de rei, o cavall o sota es a dir amb dues de figura pots carregar de cara al company sempre i quan no sigui ferma realment

en quan que els normes son absurdes, mira jo m'ho miro com al futbol moltes d'aquestes son absurdes i s'apliquen oi? dons aqui a la botifarra passa lo mateix, juguis al poble que juguis has de jugar amb les normes del poble aquell, i si pot esser quan mes clares millor t'estalviràs maldecaps (que consti que segueixo creient que la millor formula es que el segon jugador tingui llibertat per jugar la que vulgui) però bé allí jugaven així

vinga a reveure

ni lliure ni obligat, amb carrego de cara al company

psc

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

gràcies fritz

EntradaAutor: baby » 20 oct. 2005, 23:02

Gràcies fritz!!!!
De fet la jugada en questió va ser un error al clikar, allà on va caure el cursor vaig clikar... i com les dos cartes estaven perdudes........... pero em vaig kedar parada..... no sabia q lo de la més petita era tb en el pal del ke et descartes en quart jugador........ (vols dir q no era segon jugador?) nu se nu se................ :twisted:

Si em dones el teu telf et trucaré i mu explikes millor ok? (ji ji ji ji) No sé si he acabat d'entendre-ho massa bé, no........ :wink:

MUASSSSSSSSSSSSSSSS (aquest per tu solet fritz!)

baby

CarlesG
Barretina
Barretina
Entrades: 164
Membre des de: 19 set. 2002, 14:03

EntradaAutor: CarlesG » 21 oct. 2005, 14:59

Ja et donaré jo el meu telèfon baby, que t'ho explicaré millor. (Si cola, cola...)

Perot
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 06 oct. 2002, 12:23

EntradaAutor: Perot » 11 nov. 2005, 17:20

He estat seguint les controvèrsies de la botifarra obligada i la botifarra obligada amb carrego.
Sense voler entrar en cap mena de polèmica m’agradaria fer unes consideracions:

1.- Quan es carrega cara el company s’està especulant amb una probable o possible distribució del joc. Crec que a l’hora de jugar cartes que tenen valor de punts no hauria de ser obligatori jugar la més petita, mai, inclòs en la botifarra obligada. Si es juga malament, es a costa d’uns punts dels que se’n aprofiten els contraris. El possible engany es paga amb punts.
Observeu la següent jugada:
El contrari de la meva Esquerra juga una manilla i jo hi poso l’As tenint A x x, sigui per error o per que sí, per exemple. En cap partida demanaran per un renunci, sinó que et diran que carta a terra no es pot aixecar o, en alguns casos, l’as el perds per jugar com un burro, amb perdó.

2.- Sobre el desbloquejar-se d’un pal, que consisteix no seguir la seqüència de cartes sense punts, de petita a gran en una sèrie seguida d’un pal jugat per el company, no amb l’idea enganyar a ningú, sinó per no bloquejar una llargada del company, jo diria que es una jugada correcta en el cafè del poble. I si cal s’explica al acabar la mà. Si algú protestés i s’anés a consultar-ho a l’avi, que ja jugava a la botifarra abans de que nosaltres haguéssim nascut, diria que li sembla correcta, doncs es una jugada honesta i cal fer-la així per guanyar uns puntets.
En un campionat entenc que es més difícil de regular


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 30 visitants