Campionat Llagostera

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

Campionat Llagostera

EntradaAutor: Muntana » 25 set. 2005, 18:59

En Jordi parla d’àrbitres de campionats, això em ve bé per parlar del camapionat al que vaig anar ahir a Llagostera, el suposat àrbritre no es va veure per enlloc, ja que fins i tot i van haver-hi dues parelles a punt d’arrivar a les mans i no va aparéixer, per sort tot va acabar amb alguna espenta i crits de pixa pins pixa pins.

A la meva partida que jugava amb una molt bona companya i jugadora, es va donar una jugada curiosa, la meva companya surt de cop1es, el jugador de la meva esquerra posa la manilla, jo fallo i el jugador de la meva dreta dona el rei, la jugada es podria interpretar com a renunci però no va haver-hi temps perquè tot seguit el jugador que havia donat el rei va dir: Ah, falles? Així no puc donar el rei, i sense demanar consulta ni permís a l’altra parella, que erem nosaltres, el retira i dóna carta petita. La meva companya i jo ens vam mirar però no vam dir res... Ara ve lo bo: A la següent jugada entra el seu companny, arrastra i tot seguit es fa l’as de copes que era el pal que jo havia fallat, ara vosaltres direu el seu company li va donar el rei sobre el seu as no? Jejejej doncs no, li va donar el cavall, tot seguit el seu company es va fer les sevas cartes fermes i li va anar al pal que sabia que l’altra tenia el rei aquest va entrar i es va fer la resta de les sevas cartes fermes.

Bé. Acabat el donat, el meu comentari va ser: Home pot ser que la meva companya i jo siguem gent de bona fe, però és que ens has vist cara de tontos? Resposta de l’altra no sé què vols dir, a lo que jo li vaig dir, mira t’hem deixat retirar una carta mal jugada sense dir res tot i que no ens has consultat però la més mínima noció d’ètica faria que quan el teu company ha jugat l’as del pal que jo havia fallat tu li haguesis donat el rei i més tenint -com tenies- el cavall. Resposta seva: Home no ho podia fer perquè si li donava no hagués sabut que tenia el cavall... En canvi, donant el cavall em sabia el rei per tornar-hi. No va haver-hi forma de fer-li entendre la meva argumentació, no podia o, més aviat, no volia, però tot això s’hagués acabat i durant el campionat com passa en altres llocs hi hagués hagut algú de l’organització vigilant les partides; No totes, però sí donant voltes per posibles consultes.

Tot això em fa veure que als campionat que no siguin organitzats per coneguts del butinet tota vegada que ti troves de tot s’hi ha d’anar amb mentalitat diferent.

muntana.

catim
Barretina
Barretina
Entrades: 159
Membre des de: 23 set. 2002, 18:57

Re: Campionat Llagostera

EntradaAutor: catim » 26 set. 2005, 15:14

LLagostera? ejem
ai ai!!!

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 26 set. 2005, 21:51

Hola !

Qui va guanyar?

Als campionats van dos tipus de participants, els que van a guanyar i ho diuen i reconeixen, i els que van a pasar l'estona, aquets ultims son els mes perillosos i els que fan aquestes coses com la que te va pasar a tu.

Jo, fa deu anys que organitzo la buti de la festa de Vielha, i mai he tingut cap problema i aixo que la tensio es masca en algunes de les partides, i tambe donem premis en metalic molt guapos, que podria influir.

Els organitzadors d'un campionat tenen molta culpa dels problemes que pugin sortir, el que organitza un campionat ha de saber de la botifarra com el que mes. No pot organizar un campionat un noi del poble que li toqui aquell any per sorteig, ha de ser una persona que jugui a la botifarra i que ho sapigue tot sobre el joc.

En fi, els campionats tenen que evolucionar d'una vegada, els veig estancats i aixo no es bo. Fa falta una empenta i la clau esta en aquet foro i el butinet, que no se que fariem sense el BUTINET.

Felicitats a tots els que fan posible el BUTINET.
:D :D

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 set. 2005, 09:29

Bé Griji

d'entrada felicitar-te perque organtizar qualsevol cosa es dificl , nomes dir-te que el campionat de vielha es diferent com a minim , però no deixa d'ésser un campionat amb eliminatòries directes, i si perd un cop no tens dret a la màxima sino que has d'anar a la repesca,i així succesivament , està be que com a minim garantitzis quatre partides a tothom (una de 12 dats una de 8 dats un de 4 dats i un de tres dats =27 dats) mentres que si fessis campionats amb grups de quatre (12dats * 3 partidres= 36 DATS)

ELS PREMIS ,
també has de comprendre que quan hi ha calers amb joc , es més facil que aparegui l'esperit del trampòs perque clar amb els premis dels primers es pot fer una bona farra .Però també he de resenyar que el teu campionat es un campionat podriem dir comarcal perquè tothom es coneix llavors es més fàcil de controlar aquesta lacra de la botifarra

també es cert que amb les parelles que tenieu previst disputar el campionat (vaig comptar 20 taules) , es mes fàcil de controlar que amb campionats de 40 o 64 taules,


Per cert

coses a millorar al teu campionat

La puntualitat. no pots organitzar un campionat per a les 15 hores (hora butinet) a les 15 hores 15 minuts (hora cartell) i quan jo vaig marxar a les 16 h 15 minuts encara no s'havia començat,

vinga a reveure
el proper any vindrè amb parella per jugar encara que jugueu lliure
psc

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 27 set. 2005, 14:10

Hola :

Alp2500 et podries haber presentat, no et conec veritat?

Si, es mes facil controlar a la gent que coneixes i que tothom es coneix, pero has de demostrar determinacio i "savoir fer" (s'escriu aixi?, i tambe disculpeu totes les faltes d'ortografia, perque jo mai he escrit en catala, pero a partir d'ara ho intentare, aixo si, els accents no posso ni un, aixi segur que no fallo).

Respecte a la puntualitat, bueno aixo ja ve de sempre, i es clar la gent ja ho sap, pero no hi ha problema, perque la puntualitat es compleix a l'hora d'acabar, i amb aquet sistema sempre s'acaba a les 21 hores.
Oblidat de grups, perque si fas grups, les parelles que guanyen pasen fase o ronda, i despres que?, un altre grup, eliminatories llavors?, i si estas en un grup per exemple de 4, i perds les dos primeres partides, es posible que puguis beneficiar a alguna parella en particular?. I si guanyes totes les partides del teu grup (com me va passar a mi a Balaguer), i despres a eliminatories perds a la primera, de que t'ha servit guanyar-ne cinc partides?

Et podries haber quedat, es un campionat molt agil, sempre estas en tensio per guanyar, esclar que sempre depens de les cartis que agafis, pero aixo no mes espot evitar si fas "dats predonats" o "cartes iguals".

Hi ha coses a millorar que ja les tinc pensades per l'any que ve. Per exemple fe un cinque campionat paral.lel, i els que ara eren de 4 i 3 donats, fels de 6 i 4, i aquet cinque de 3. En fi una serie de restructuracions que tocan, perque no mes porto dos anys fen aquet tipus de campionat, i la experiencia et va dien coses a millorar.

He organitzat ja 10 campionats de botifarra a la festa de Vialha, i he fet de tot, sistema suis propi (la gent va quedar molt contenta, pero a mi no me va acabar d'agradar, per raons que ja vaig explicar), eliminatories amb una sola repesca i puntuacio de 151 (no esta malament, pero es podia millorar), grups i eliminatories (no), i ara crec que aixo es lo millor, algu ho aurie de probar.

Ara, jo sempre somiare amb el campionat de "donats predonats", si aqui a la Vall tinguesim mes de 50 o 60 parelles ho farie, i si algu pensa algun dia fer-ne algun pot contar amb mi per lo que vulgui.

Fins aviat, parlem un altre dia. :D :D

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 set. 2005, 14:36

bé Griji no et preocupis que el proper campionat ja hem donaré a coneixa cap problema

en quan als dats pre-donats tampòc es la penacea de la botifarra, perqué també dependrà de si la parella contra la que jugues tu es millor/pitjor que la que juga un contricant treu amb les mateixes cartes .

hem de tenir clar que la botifarra es un joc d'azar i per tant la sort es una part molt important . clar que saber jugar i aquestes coses tambe deuen sumar (pero noi jo nomès tiro cartes ) pero estar clar que amb vuits no es guanya mai

nomès em vaig quedar amb el dubte de les interseccions pero clar un es vergonyòs i no s'atreveig a demanar.

es a dir a quin punt de la partida s'afegeix el perdedor al grup seguent per acabar tots iguals al esser diferent la partida a 12 dats que la de 8 i que la de 4 dats, però tranquil que això ja m'ho explicaràs el proper any


postada: desitjo que el proper any ja tingueu el tunel nou acabat, perquè aquest d'ara fa una mica de respecte

a reveure
psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 27 set. 2005, 15:51

GRIJI,
per un campionat de dats predonats la xifra ideal són màxim 7/9 taules, és a dir entre 14 i 18 parelles. A partir d'aquí la cosa es complica moltíssim i no tothom juga les mateixes cartes. Si tens més taules és aconsellable fer dos grups i una segona fase, per exemple amb els millors de cada posició de cada grup.

Per descontat, els predonats no són cap panacea, simplement limiten una mica el factor atzar.

La meva experiència de ... mmm ... 7 o 8 anys jugant predonats pràcticament cada setmana, en campionats de 7 o 8 setmanes i podent eliminar els pitjors resultats és que acaben guanyant sistemàticament els que tothom considera els millors jugadors.

Un sol dia no vol dir res, però quan acumules, coi, resulta que els bons són els primers. Massa casualitat.

Que amb campionats normals també passa? Probablement, no ho discuteixo pas.

Apa, sort en l'organització ... i si tu i/o l'Alp2500 fossiu tan amables d'explicarnos el funcionament del de Vielha jo ho agraïria, perquè he de reconèixer que encara no he entés res de res :evil:.

formati I el carregós, rei dels pastors

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 27 set. 2005, 21:06

Sr. Formati el Carregòs, rei del pastors i passerells butifarraires

La persona mes indicada per explicar el métoda grifi de campionat es el mateix grifi qui te la d'explicar jo només et puc avançar una miqueta de lo que vaig veure i vaig deduir com funcionava

.- el jugador mes dolent de tots juga quatre partides com a minim una a 12 dats, si perd una a 8 dats, si perd una a 4 dats i si perd una a 3 dats
es juga sempre amb eliminatories directes però te la ventatge que si perds no marxes cap a casa sino que passes a disputar la repesca i si perds passa a jugar la rutleta rusa i si perds passes a jugar l'escurçonàs

les partides del campionat central (guanyadors) es juguem a 12 dats
les partides del campionat repesca (1 part perduda ) es juguen a 8 dats
les partides de la ruleta russa (2 partides perdudes) es juguen a 4 dats
les partides de l'escurçó (3 partides perdudes) es jugen a 3 dats

es a dir en conclusió hi ha 4 campionats en 1

espero que t'hagi servit d'ajuda, però millor que parlis amb el Grifi que ell t'ho podrà explicar millor

vinga a reveure
psc

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 28 set. 2005, 11:07

Hola :

""Me llamo Lonegan"", has vist la peli EL GOLPE, aixi diu el mafios a Paul Newman quan aquet s'equivocaba en el nom, molt bona la peli, l'escena de la partida de poker, es la millor de cartes de la historia del cine.

""Que sea la ultima vez que me llamas Grifi, es Griji", be no te importancia.

Ja vaig dir ahir que s'ha de pulir i millorar el campionat que organitzem a Viella, pero es sencill. Alp2500 ho ha explicat prou be i s'ha d'afegir que tot aixo amb un primer i unic sorteig, tota la resta es va cuadran tot sol. Es clar que amb la incognita de les parelles que participaran, pues tinc tots els exemples positbles preparats per cuadrar el panel.

Hi ha rondes en cualsevol moment i en cualsevol nivell, que les parelles son impars amb lo cual una pasara directament de ronda, pero aixo tambre esta contemplat i previament s'ha fet un sorteig dien quina parella ha de ser.

M'agradaria poder penjar aqui el cuadrant, que el tinc amb una fulla de excel, pero no se com fer-ho, no soc bo amb aixo de l'informatica, si algu l¡interesa profunditzar i sabeu com ho puc fer, ja ho direu.

Referent a lo dels dats predonats i cuan vaig dir que si hi hages bastantes parelles ho intentaria, em referia a que si hi ha una gran aficio i tens moltes parelles, pots probar de fer coses noves, tingueu en conte que aixo es un potble, i aqui a la gent no l'hi pots vindre amb coses massa modernes. I es veritat que no es la panacea del joc, pero amb les mateixes cartes una parella bona jugant contra un altra bona sempre fara mes punts que aquella dolenta encara que jugui amb un altra dolenta. Pero si l'atzar no el limites aquella parella dolenta guanyara mes sovint, i no el mereixen. El mereixen al bar, pero no en un campionat, perque en un campionat les parelles van a demostrar lo que saben i han apres, i un campionat haurie de possar cadascu al seu lloc. S'ha d'arrivar aixo, si no la botifarra no pasara de ser, lo que es, i que ja esta be, per mi es el millor joc de cartes, pero me dona enveja cuan veig "Campeonato nacional de mus", "Campeonato mundial de Bidge". Aqui a la vall es vadisputar una semifinal de no se que de Bridge, en fi, a lo millor es un joc mes complet que la buti, no el conec, pero em resigno a que sigui aixi

Entre tots hauriem de fer algo, i com sempre el butinet es el lloc de sortida, els que han fet aquesta web que es lo millor, s'han de proposar fer un pas mes. Sento posaros en aquet compromis, pero si cuela, jeje.

Prou de dir bestieses, a reveure i perdoneu totes les faltes d'ortografia.

Deu. :D :D

Quiquet
Barretina
Barretina
Entrades: 165
Membre des de: 18 set. 2002, 15:55

EntradaAutor: Quiquet » 28 set. 2005, 12:26

Posem-hi cullerada,
Primera inquietud: Si sempre juguem a 101, en alguns llocs a 121, en altres a 71, per que els Campionats son a un nombre de dats? 12/8/4 . Em direu: per regular el temps de durada del campionat.... i es cert però ....... Ja intervé prou la sort en el nostre joc com per que li posem el factor dat.
Segona inquietud: Sistema de jugar:
Eliminatòria, nunca, jamás tampoco, imaginem que fem el viatge Amposta/ Vielha i a la primera eliminatòria ens foten fora...........
Lligueta: Impossible, en campionat a un sol dia simplement tenint mes de 12 taules.
Sistema suís: Per a mi el millor, gairebé, com diu el Alp2500, es fan el mateix nombre de partides per obtenir els guanyadors, que en eliminatòries, però juga tothom tota la durada del Campionat. I a sobre la rivalitat es equivalent per ser el primer que per no ser el últim.
Tercera inquietud: Premis:
Per a mi el millor premi a fer a la Butifarra son els pernils, les caixes de vi o de cava. Donar diners de premi em sembla malament fonamentalment per dues raons:
1.- Acosta la Butifarra als jocs d’aposta i d’envit i li treu esportivitat.
2.- Afavoreix l’aparició de pseudo-professionals de la butifarra.
Quarta Inquietud: Arbitratges
Com be s’ha demostrat, jejejejeje, en el foro corresponent, no hi pot haver un bon arbitratge, sense unes bones normes, i aquestes por ende només, per ara, s’han pogut escriure per a la butifarra Oriental sense carregos ( Obligada ) i per la butifarra occidental ( Lliure ). Per tant el problema no es si la persona que organitza coneix o no coneix el joc de la buti, sino quines normes escrites te que aplicar. Un jutge no jutja si un lladre a comes un robatori ben fet o mal fet sinó si es delicte o no ho es d’acord a les lleis escrites .
Fins aqui
Potser tb ho podriem moure de lloc ,administradors, i portar aquests posts al foro de campionats...................................
Au tingueu manilles[/b]

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 28 set. 2005, 12:30

GRIJI,
no t'hi facis mala sang, l'Alp2500 és així ... a mi m'ha dit fromanti, fromati, formenti :twisted: i no sé quantes coses més ... però és bon xicot, no en facis cas :P :P.

Si ho entenc bé ... el teu sistema seria un Suis amb la única diferència que les partides es juguen a un número de dats que depen de les partides que has perdut. Amb això no et caldria fer cap sorteig previ ni taules de casos raros ...

Segurament no és exacte perquè els que les guanyen totes deuen jugar més rondes, o sigui que a partir d'un moment només queden els que encara no n'han perdut cap, però això tampoc és problema per un sistema suis.

Ho hauria de veure en detall, però em sembla que deu ser això.

Sa Majestat formati I el carregós, rei dels pastors

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 28 set. 2005, 12:41

be em primer lloc demanar perdo en Griji i en Formati per bateijar-los
de veritat que no ho faig intencionadament pero clar nois un te certa edad i encara em penso que tinc bona retentiva i la neurona em fot males passades


Formati, mestre nomès una diferència molt important entre la fòrmula griji i el sistema suis

pots perdre tres partides i guanyar la serie 4 obtinguem premi mentre que al sistema suis si perds tres partides et trobes del mig del campionat tirant avall

es a dir en el sistema griji s'obtenen 4 guanyadors ( el que ho ha guanyat tot, perdut grup 1 guanyat grup 2, perdut grup 1 grup 2 i guanyat grup 3) perdut grup 1 grup 2 grup 3 i guanyat grup 4) home dona una mica més de emocio que al sistema suis sobre tot per els que han perdut dues i tres partides, encara tenen opcions de fer alguna cosa (ostres ostres ostres qui ho diria al final m'agradarà i toto el sistema griji)
i ja ho saps formati si el proper any t'animes anar a vielha i necesites parella (amb permis de la seva sra. clar ) nomès ho has de dir

vinga a reveure
psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 28 set. 2005, 12:53

Alp2500,
sí, ja ho entenia així. És tant simple com donar premi al millor de cada grup de guanyades.

Fas un suis (uix, que lleig això, oi?) i dones premi al primer classificat que les ha guanyat totes, premi al primer que n'ha perdut una, premi al primer que n'ha perdut dues ...

La única cosa que no em queda clar si quadra: un jugador que guanya les dues primeres i perd la tercera, per exemple, ... passa a integrarse al mateix "subcampionat" que un que ha perdut la primera i guanyat les altres dues?

Ah, i no pateixis, pots dir-me frumanchú si t'abelleix.

formati I el carregós, rei dels pastors

GRIJI
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 30 oct. 2002, 19:56

EntradaAutor: GRIJI » 28 set. 2005, 13:43

Hola :

Si Fromati, per descontat i Alp2500 ho explica tot tamb be, que es exactament con ell diu. No mes que als que no han perdut cap, hi ha fins a cuatre premis (semifinals), i despres dos premis a cadascun dels altres grups o campionats paral.lels com vulguem dir-ho. Aixo fan un total de 10 premis per parella X 2 persones = 20 premis. Ho sigui que al campionat de Vielha 20 persones de les 64 que hi van participar van obtenir premi (tots ells tenien metalic i tots teniem trofeus guapos "de botifarra com a de ser".

l'Any que ve tindrem 5 campionats paral.lels, un mes que aquet any (o sigui que hauras de perdre com a minim 5 partides). A mes ja he dit que es un campionat molt agil. Un exemple, jo vaig perdre la primera, guanyar la segona, perdre la tercera, perdre la cuarta, guanyar la cinquena y perdre la sisena. Vaig tindre molta mala sort, pero m'ho vaig pasar super be i vaig estar a punt d'aconsegir premi, de consolacio es clar.
Començarem a les 16:15 aprox. i els que van perdre totes cuatre seguides van acabar a les 19:30 aprox.(no estic del tot segur), i jo vaig jugar 6 partides (ojo, totes al maxim de intensitat perque t'he estas jugan la seguent ronda), i vaig acabar a les 20:15 aprox., son horaris que no son del tot segurs, i els campions de cap partida perduda van acabar abans de les 21:00, 15 min. despres ho va fer els altres guanyadors dels altres campionats paral-lels.

Estic content de poder comentar aquet tipus de campionat, perque el veig profitos.

Fins aviat. :D :D

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

Vielha

EntradaAutor: Muntana » 28 set. 2005, 15:57

Griji:

Per curiositat, on feu el campionat a Vielha, i he anat algunes vegades els mesos d'Agost o Setembre i no he vist mai ningú que jugués a la butifarra.

Muntana


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 199 visitants

cron