tactiques mol avançades

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 24 oct. 2005, 16:54

morfi ha escrit:Clar llavors si jugues amb molta gent tens de començar a portar una llista..... amb fulano de la tercera, amb mengano mai de as i sempre de rei..... amb l´altre sempre de as i mai de rei i al final acabes jugant pitjor del que jugaves abans :mrgreen: :mrgreen: ( ieps parlo per mi eh?)


oleeeeeeeeeeeeeeeeee ufffffffff era això oi???? i jo q creia q era gafe! :wink: jejejjejee (vamos morfi, la pixa un lio q diuen.........)

muassssssssssss

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 24 oct. 2005, 17:02

jajajjaaja baby :P :P

muassssssssssss. :wink:

Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

sota cavall as

EntradaAutor: Muntana » 24 oct. 2005, 17:49

:-]] Mafalda:

Sempre ens quedará París

Muntana :P :P

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 24 oct. 2005, 18:17

Coi, ara sí que em deixeu parat.

Evidentment que la manera de jugar depen de la parella amb qui juguis! Això és la sopa d'all, no?

Muntana,
no és que estiguis desfassat, és que estem parlant d'una hipòtesi: jugues amb algú que surt sempre de la 3ª. En aquest cas, amb As-Cavall-Sota o amb Rei-Cavall-Sota, sortint de Sota estalvies el Cavall i al company no li cal posar As o Rei.
Fixa't bé la hipòtesi de partida. No estem parlant de com juguem tu o jo, estem parlant de que si saps segur que el teu company en té dues de més altes ... t'estalvies punts i la sortida correcta és la de Sota.
Aquesta és la clau de la sortida de 3ª.

Una altra cosa és que tu i el teu company no jugueu així, llavors la sortida correcta és el Cavall com sap tot bon jugador.

Jo ni defenso ni ataco aquesta manera de jugar, estic intentant explicar-la i que tothom prengui les seves decissions, però al menys haurieu d'intentar entendre què vol dir.

A veure si puc posar-ho més clar.

Situació 1
El meu company, jugador clàssic surt de Cavall.
A l'esquerra no maten, jo que porto el Rei la deixo passar.
A la dreta maten de Manilla.
Quina informació tinc? Cap. El meu company pot tenir l'As o no tenir-lo (el de la dreta pot haver amagat l'As). El meu company pot tenir la Sota o no tenir-la. No sé res.

Situació 2
El meu company, jugador sortida de 3ª, surt de Sota.
A l'esquerra no maten, jo que porto el Rei la deixo passar.
A la dreta maten de Manilla.
Fins aquí ... tot idèntic ... però mireu ara ...
Quina informació tinc? Sé SEGUR que el meu company té Cavall i As. He situat DUES cartes i de pas hem perdut un punt menys.

L'anàlisi seria idèntic si és el de l'esquerra el que mata de Manilla. Ho he fet així per remarcar que de company d'un sortidor de 3ª, a la Sota no cal posar-hi el Rei.
Si jo tinc l'As, el raonament és idèntic: el company porta Cavall-Rei i tampoc cal posar-lo sobre la seva Sota.

Mireu d'entendre-ho. Després decidiu si us compensa, si us agrada i feu el què vulgueu.

Però dir "collonades" (jo m'ho prenc com una expressió sense cap ofensa) o "Mare de deu quina rucada!" per les bones ... doncs què voleu que us digui. Sempre es poden apendre coses noves, no?

Ah ... i quan surti jo ... no us fieu pas que sigui de la 3ª :P :P :P
formati l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 oct. 2005, 15:34, en total s’ha editat 2 vegades.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 oct. 2005, 18:36

formati , company jo soc molt ruc i a vegades tantes paraules em perdo (coses de l'alçada) però això es molt maco sempre que tinguis tres cartes oi? que passa quan nomes portes un trunfo i surts arrastran perque el teu company ha fet trunfo l'estàs enganyant potser? perquè clar amb la teoria que sempre surts del tercer trunfo pots montar un guirigall de mil i una

vinga a reveure
psc

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 24 oct. 2005, 18:40

Alp2500,
estem parlant del jugador que ha fet trumfos i de la seva primera sortida arrastrant quan no porta la Manilla. El company del trumfador no surt pas de la 3ª, surt del què pot pobret :?.

Només podria tenir-ne dues si ha fet trumfo amb 3 de cada i ha hagut d'entrar fallant ... que ja és difícil! ... o si s'ha equivocat triant trumfos i llavors ... què més dona!

Apa, tingueu manilles
formati l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 oct. 2005, 15:35, en total s’ha editat 3 vegades.

kuldetaverna
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 28 set. 2005, 16:46

EntradaAutor: kuldetaverna » 24 oct. 2005, 19:32

Gràcies formati per les teves explicacions, a mi em sembla que és una bona jugada i tinc la sensació que molts dels posts que t'han precedit s'han precipitat en jutjar-la, és el mal d'aquests foros (i potser també d'aquest joc) tothom en sap massa i ens sembla que mai ningú ens podrà ensenyar res de nou i interessant.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 24 oct. 2005, 20:15

...
abril74 l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 ago. 2008, 00:46, en total s’ha editat 1 vegada.

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 24 oct. 2005, 21:28

Gràcies Formati, ha costat però ara ja ho veig mes clar, mira fecsa deu haber enxufat la llum nen, pero ostres fins i tot un capdetrons com jo entent la jugada ,ve la possarè en practica amb els avis del poble a veure que diuen ells, ja et mantindré informat si ,m'escalfen

vinga a reveure
psc

ptda:un dia formati em podries explicar si es possible aplicar l'estadistica amb la botifarra, o hi ha masses condicionants que fan que el percentatge no sigui real (remanar, posscio de les cartes despres de jugarles, tallar ect....)

emfalta1bull
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 18 oct. 2005, 12:14

EntradaAutor: emfalta1bull » 24 oct. 2005, 23:38

Ho veus home com hi ha tema per jugar als foros......jejeje :lol: .
De tota manera i fent refenencia al origen del post, si tens 8,7,6,5,4.
Exactament, que mes dona de que surtis?. Jo ho voldria saber, no estalvies res en aquest cas al company i la informacio que dones es poc relevant no ?.
De tota manera jo no en tinc ni idea de jugar, pero m'he pres la molestia de lleguir tots els post, inclus els de les reliquies, "mare de deu", i es clar com que nomes jugo partides publiques, el guirigall mental que porto, i el que faig tenir als meus companys es increible, aixo passa per fer cas de les jugades que comenteu...... :wink:
Apartir d'ara sempre preguntare al company si segueix els foros o no :lol:

kuldetaverna
Contro
Contro
Entrades: 16
Membre des de: 28 set. 2005, 16:46

EntradaAutor: kuldetaverna » 25 oct. 2005, 00:21

abril74 ha escrit:Gràcies formati per l'explicació,
jo en sóc un dels que com kuldetaverna diu s'ha precipitat en els posts que han precedit, i he de rectificar i dir que desprès de llegir-te em sembla una tàctica molt raonable.

No sé si és tossuderia però amb trunfo de as, sota, 5 i 3 que exposava com exemple amb anterioritat continuaria sortint de sota, encara que tú mateix fas esment que no ens en refiem que no sempre surts de la tercera.

Continuaré intentant aprendre.


A mi ni em va ni em vé, ja us ho fareu, peró diria que has fet alguna cosa més que precipitar-te...

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 25 oct. 2005, 09:40

el problema emmanca1bull es que el joc de la botifarra està quasibé tot dit, i els temes es repeteixen sempre, en hi ha que algú troba solucions i en hi ha que es deixen per imposibles (normes del carrego per eixemple)

en quan a seguir els forums o no, has de pensar que la millor manera de jugar la botifarra es amb un company que t'entengui lo que fas, que els contraris no rasquin bola ja està bé però que el teu company ha de saber en cada moment el perqué de algunes jugades

pensa que no el que juga mes partides es el que mes en sap(perquè amb les que he jugat jo seria un mestre i no passo d'aprenent)



vinga a reveure
psc

a veure quan em convides a jugar una botifarra publica,

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 25 oct. 2005, 13:31

formati sento que el titol del post et sembli rayan lo ofensiu, potser hu sería si no tingués tan bon rotllo am el fritz, pero t'aseguro que no es el cas.
Si nol canvio, encara que reconec que ,si no hu saps, pots tindre raó, es perque no se fer-ho(disme papanatas si vols).
Si tú pots fer-ho et dono el meu permís per treure lo del parentesi(o el evangeli segons fritz).
No vui deixar de cumentar ,sense que el galliner s'alboroti més ,que crec que estem fen entre tots un gra massa de tot aixó.Per mí si falta caliu i sentit del humor als foros aquestos deixan de ser interesants, sempre que, aixó sí, no falti una mica de respecte entre tots. A més a més tots els que escribim, més o menys habitualment, crec que ens coneixem personalment i no tenim cap mal historia personal entre nosaltres, o si?

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 25 oct. 2005, 14:57

txema,
Només tú pots esborrar-modificar un post escrit per tú ( a part dels administradors). Vés al primer post i clica a editar, un cop fet aixó podràs modificar el que vulguis.
I és cert que tenim molt bon rotllo, i per molts anys. El que passa txema és que el titol no és gens ni mica adient. Si de veritat tens ganes de parlar del tema obre un post nou i oblidem aquest. I contesta'm d'una vegada...sempre arrastras de la més grossa?

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 25 oct. 2005, 15:05

el titol era només "puro catxondeo" pero ara mismito el canvio( si men surto).I si sempre arrastro de la més grossa?NO.Pero en cas de cartes correlatives com cavall sota 8 7 6 si.


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 67 visitants

cron