tactiques mol avançades

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 25 oct. 2005, 16:23

Txema,
Beno, o sia que si en comptes de tenir 6 de 8 en tens 6 de cavall també arrastraras de la més grossa, oks. Val, ara t'entenc. Jugues de manera correcte doncs, et demano disculpes perquè mirat així és culpa meva que la nena faci dues bases amb la coseqüent carregada del company. La anomenada sopa d'all, no falla, en aquest joc és imprescindible jugar al mateix.
Arribats a aquest punt t'explicaré el perquè jo hagués arrastrat de 6, t'ho has ben guanyat...
Saps de sobres amb qui jugo més sovint, de fet, tot el poc que sé sobre aquest joc ho he après d'ell. Nosaltres sempre apliquem el mateix criteri en les jugades, vull dir que hi ha una sèrie de jugades que no deixem mai a l'atzar i sempre les fem igual. Una d'elles és: El que ha fet trumfos, si arrastra, sempre (o casi, nena maca de la morfeo) ho farà de la tercera (si no té la manilla) peró mai mai mai de la més grossa.
Per tant, si en comptes de jugar amb tú aquell dia hagués jugat amb el compi diguem-ne "oficial" m'hagués arrastrat de 6, amb les cartes que jo tinc a les mans sé que haig de posar el rei perquè m'esta dient que no té el cavall. Al arrastrar-me tú de 8 i al no tenir costum d'arrastrar mai de la més grossa com a mínim et faig el cavall. Ja està, c'est la vie! i si es perd es perd i anem per un altre!
Penso que quan hem fet trumfos nosaltres és molt millor saber com estant posats, i la informació que obtens arrastran de la tercera compensa, creu-me. Jo animo a tothom que ho probi, i si no el convenç doncs que retorni als origens i que arrastri de la que li vagi més bé.

Jo no dic que tinguem la raó absoluta sobre res, a nosaltres ens funciona aquesta manera de jugar i per aixó la apliquem.


I ja sé que ets un catxondo, a mi personalment no em molestava el titol, peró aixó és internet, no és el bar i el que és broma pot semblar ofensiu.

Felicitats rei carregós sobre la explicació...

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 25 oct. 2005, 16:37

8) Ondia, entre la mama i la nena em teniu negre 8)

Al final conseguiras que torni a sortir la mama i em creixi la ditxosa barretina.

A vore fritz, si tu i jo estiguesim d´acord en el tema de la butifarra la vida sería molt aburrida no et sembla?? :mrgreen:

Felicitats emfalta1bull o "emmanca1bull" ( :wink: Alp t'ha canviat el nom), fa falta molta moral per llegir-se tots els temes passats dels forums.

:wink: :D

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 25 oct. 2005, 16:46

alp2500 ha escrit:... ve la possarè en practica amb els avis del poble a veure que diuen ells, ja et mantindré informat si ,m'escalfen

No Alp2500, no ho facis que efectivament t'escalfaran.
Sembla que oblideu permanentment l'evidència: La Botifarra és un joc de parella.
Si tu surts de 3ª i el teu company NO HO SAP i pensa que ets un jugador clàssic, quan vegi que has sortit de Sota tinguent el Cavall ... t'escalfarà i amb raó.
Només pots sortir de 3ª si el teu company ho sap i enten la jugada.
Et passarà el mateix que al fritz jugant amb en txemapenta: va cometre l'error de pensar que el seu company jugava d'una manera quan jugava d'una altra. Va ser ell (ho sento fritz :twisted:) el què va jugar malament, no pas en txemapenta.
No, no ho facis, si et plau :P :P.

alp2500 ha escrit:un dia formati em podries explicar si es possible aplicar l'estadistica amb la botifarra, o hi ha masses condicionants que fan que el percentatge no sigui real (remanar, posscio de les cartes despres de jugarles, tallar ect....)

Pregunta massa genèrica.
Naturalment que l'estadística és aplicable. Una altra cosa és saber on sí i on no, disposar de les dades, etc etc
Aquest és un dels problemes del nostre joc, que ningú l'ha estudiat seriosament perquè és un joc de bar, de discusió, poc considerat (però si no té ni normes!!!! què voleu que sigui!!!!).
De bridge per exemple hi ha publicades ple d'estadístiques que ajuden als bons jugadors a pendre decissions.
Però de Botifarra? Quatre llibre mal contats ...
Què vols saber Alp2500? Però potser obre un altre post.

Apa, tingueu manilles
formati l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 oct. 2005, 16:48, en total s’ha editat 1 vegada.

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 25 oct. 2005, 16:47

morfi ha escrit:Al final conseguiras que torni a sortir la mama i em creixi la ditxosa barretina.



Digue-li a la mama que ja tarda, que no tingui por que estarà wapissima

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 25 oct. 2005, 16:56

emfalta1bull ha escrit:De tota manera jo no en tinc ni idea de jugar, pero m'he pres la molestia de lleguir tots els post, inclus els de les reliquies, "mare de deu", i es clar com que nomes jugo partides publiques, el guirigall mental que porto, i el que faig tenir als meus companys es increible, aixo passa per fer cas de les jugades que comenteu...... :wink:


jejjejeje ara ja entenc el teu nick, primer vares llegir els posts i després et vares registrar!!!!!!!!!!!!!!!!!

PEIXET
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 04 maig 2004, 22:15

EntradaAutor: PEIXET » 25 oct. 2005, 19:03

Boness... Tot i que m sembla q sortir d 3ª es una bona opcio, en dues figures d per mig, en la sortida del txema tinc q dir q jo hagues sortit igual q ell, i amb cinc d cavall sota tambe.. q anem a fer, es el meu ullet dret... jejej

fritz va dir:
"amb el compi diguem-ne "oficial" m'hagués arrastrat de 6, amb les cartes que jo tinc a les mans sé que haig de posar el rei perquè m'esta dient que no té el cavall. "

uiiiii algo m perc.. pq jo pense q tampoc dones massa informacio, es a dir.. podies tindre 11, 8 i 6... i per tant SÍ tindre q posar el rei amb aquesta jugada...

Repeteixo, m sembla una bona jugada, pero amb la q hi han uns quants "peros" a posar en comu amb el company (ja hi parlarem txema..ejejej).. ejemple: amb cinc d rei, cavall 8... trunfar d vuit?.. i si el company en t dos d as? Jo, com segur q fa el txema, sortiria d cavall, pq si el de la dreta no mata... sacrificar un as per estalviar un cavall? uiii jejej..

De totes formes, si es un metode q aplica el meu fritz, ja se sap.. jo mutis, no siga q se m enfadi....mmmm I no deu ser estadisticament dolent, segur, pq si ho rescolsa el mestre Deep...

Fem una rapida abans d sopar? ciaooo

PEIXET
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 04 maig 2004, 22:15

EntradaAutor: PEIXET » 25 oct. 2005, 19:17

uiii volia dir NO tindria...

a10

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 25 oct. 2005, 19:35

PEIXET ha escrit:... pq si ho rescolsa el mestre Deep...

Ja ets el segon que demostres no saber llegir :twisted: :twisted:.

He dit, i ademés explícitament, que jo ni defenso ni ataco el sistema. Només l'explico perquè l'entengueu.

Diga'm una sola línia on jo digui: sí, aquest sistema és el correcte. O una sola línia on jo digui: no, aquest sistema és dolent. O una on jo digui: jo aplico aquest sistema. O una on jo digui: jo no l'aplico.

El màxim que he dit és: no us fieu que jo surti de tercera. La qual cosa no vol dir ni que sí ni que no, sinò tot el contrari.

Ai! que poc precissos sou, Mare de Deu de la Manilla! :twisted: :twisted:

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 26 oct. 2005, 00:43

ok fritz.
Jo aquí al butinet mai he pre-acordat una táctica pero reconec que si sempre jugas igual amb el mateix jugador , a mitj termini sempre surtirás beneficiat.De fet sería lo ideal pues apart de entendret amb el company desorientas als rivals, una de les parelles a les que cada cop que me enfrento a ells suo de veritat son el jordi i nirvanna, son de les poques parelles que jugan la anomenada "moderna" i els que no la juguem podem intuir pero dificilment parar el seu joc.........
De fet el altre dia la nostra amiga morfeo hu va dir mol ben dit, ens coneixem tant que no sé si aixó es bo o dolent.......... :lol:

primavera
Barretina
Barretina
Entrades: 241
Membre des de: 01 nov. 2003, 19:32

EntradaAutor: primavera » 26 oct. 2005, 01:01

Lliure........ Obligada........... Obligada amb carrego.......... clàssica.......

I ara........ MODERNA !!!

Si és que em tornareu boja !!!! (A què deixo de llegir els foros per salud mental, eh?, eh?, eh?)




Per cert, doloretes, per molts anys guapa!!! (aiii, que ja estem a 26!)

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 26 oct. 2005, 01:11

[quote="primavera"]Lliure........ Obligada........... Obligada amb carrego.......... clàssica.......

I ara........ MODERNA !!!

Si és que em tornareu boja !!!! (A què deixo de llegir els foros per salud mental, eh?, eh?, eh?)


Juas primavera, jo també deia lo mateix pero al cap del temps i veure jugar "la moderna" (que no es ni més ni menys que una varietat de la butifarra feta per desorientar als jugadors que vigilan als contraris) me tingut que callar. :D

fritz
Barretina
Barretina
Entrades: 360
Membre des de: 22 set. 2003, 12:01

EntradaAutor: fritz » 26 oct. 2005, 16:00

formati ha escrit:Aquest és un dels problemes del nostre joc, que ningú l'ha estudiat seriosament perquè és un joc de bar, de discusió, poc considerat (però si no té ni normes!!!! què voleu que sigui!!!!).


maranyes, que ets un maranyes!


peixet ha escrit:uiiiii algo m perc.. pq jo pense q tampoc dones massa informacio, es a dir.. podies tindre 11, 8 i 6... i per tant SÍ tindre q posar el rei amb aquesta jugada...
De totes formes, si es un metode q aplica el meu fritz, ja se sap.. jo mutis, no siga q se m enfadi....mmmm


Estimat i benvolgut peixet, no pots especular amb les cartes que podria tenir o deixar de tenir si jo hagués sortit de no sé que bla bla bla. En tot cas si hem de "jugar" a aixó fem-ho bé i coloca totes les cartes a cada mà i després compararem, com hagués anat arrastran d'una o bé d'una altre. Suposo que deus voler dir que la nena tenia manilla set ( en comptes de manilla cavall) i jo les mateixes cartes, en aquest cas és cert que perdrem un punt perquè no sabré si el meu company té el cavall o el
set. Peró casum dena, de veritat que quan teniu 6 trumfos de cavall arrastreu de cavall? enserio?

Sempre teu, fritz

Primavera,
La moderna tant es pot jugar lliure com obligada com obligada amb carrego, no és un altre sistema amb diferents normes, és una tàctica. He intentat buscar un link on el rei carregós ho explicava ( com sempre de manera inmillorable) peró no ho trobo, segur que te'l posarà o t'ho explicarà.

formati
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 66
Membre des de: 10 feb. 2004, 16:49

EntradaAutor: formati » 26 oct. 2005, 17:27

fritz ha escrit:maranyes, que ets un maranyes!

Sí. Que ho dubtaves?

:P :twisted: :P :twisted: :P :twisted:

fritz ha escrit:Peró casum dena, de veritat que quan teniu 6 trumfos de cavall arrastreu de cavall? enserio?

Sí, en serio. Sempre.

fritz ha escrit:He intentat buscar un link on el rei carregós ho explicava ( com sempre de manera inmillorable) peró no ho trobo, segur que te'l posarà o t'ho explicarà.

Jo? Segur? Sí, algo em sona, però no gaire perquè no ho tinc massa clar, però primavera, bàsicament (segur que altres t'ho podrien explicar millor, però juraria que no ho faran):

Fas trumfo directe ... quan no pots permetre que el teu company faci botifarra (per tant, també amb dolent!). Si delegues, el company fa botifarra per mica de res que tingui.

La idea és que perds normalment, però de tant en tant enganxes unes mans molt bones que compensen de llarg, i fas difícil contrar perquè
- si és directe no saben mai si és que de veritat portes força bó
- si és delegat es fan moltes botifarres i en quslevol cas el què delega pot portar bo.
T'és igual perdre set o vuit dats de 10 punts perquè en guanyes dos de 50.

O algo així.

Tingueu manilles.

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 26 oct. 2005, 17:56

8) Moderna??? i aixó que es ??? 8) 8)

Pos no, pos no amb 6 trunfus de cavall no arrastro de cavall, excepte en un cas (coi de joc sempre te excepcions) si tinc cavall , sota llavors si arrastro de cavall.

Coi fritz ara estem d´acord en algo, com ho podem arreglar aixó???

:mrgreen: :mrgreen:

PEIXET
Contro
Contro
Entrades: 26
Membre des de: 04 maig 2004, 22:15

EntradaAutor: PEIXET » 26 oct. 2005, 19:33

Sent haberte ofes mestre Formati...

formati ha escrit:No fritz, no, no li expliquis ... :twisted: :twisted: ... que quanta menys gent ho sàpiga millor ...
:P :P :P :P
txemapenta, no preguntis: de la tercera. 8) 8)

:P :twisted: 8) :evil: :P 8)


Només q en aquesta expressió m habia semblat q ho recalcaves per algo.. imaginacions meues.. jejeje disculpes...

I morfeo.. sembla q no podras arreglar res amb el fritz.. ja q es referiem amb sortida de cavall, sota,8... almenys aixi es com ho va plantejar el txemapenta... :lol: ai, i a mi m semblava q ereu el "matrimoni" perfecte... (gracies a la teua paciencia, es clar.. :twisted: )

I a tu fritz, wapet MEU, nomes dirte q jo no critique la trunfada de tercera, es a mes, es la q normalment utilitze, sols q en aquest cas NO veig q el sis aclarisca masa (sortides de 3ª mes petites q el 7 mes aviat diuen q tens poquet).. tampoc el 8 cert, pero m sembla q almenys la soteta queda clara q no la tinc. I sí, en sis d cavall sota, normalment (puc tindre informacio q ho evite) sortire d cavall .. o no morfeo? :twisted: ais quin caracter t este home! (per aixo.. mmm) ejejje

fem una abans d sopar o no???


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 57 visitants

cron