millor sortir de rei ?

Temes que fa més de dos mesos que no tenen activitat.
Muntana
Barretina
Barretina
Entrades: 161
Membre des de: 07 jul. 2003, 10:15

millor sortir de rei ?

EntradaAutor: Muntana » 31 oct. 2005, 16:41

M’agradaria comentar una jugada que l’altra dia es va produir i que sota el meu punt de vista era ben clara i en canvi i van haver-hi diferents punts de vista.
Faig botifarra directa, surt la jugadora de la meva dreta de cavall, la meva companya no mata, el jugador de la meva esquerra i posa l’as i jo mato de manilla, en primer lloc jo vaig pensar que el jugador que havia posat l’as el tenia sol i tenia por que quan entres la jugadora que havia sortit tingues collada llarga d’aquell pal doncs era el meu pal curt, vàrem anar jugant aquella ma i quan va tornar a entrar la jugadora que havia sortit es va fer el rei el seu company també tenia mes cartes d’aquell pal.
El company de la esmentada jugador li va fer el comentari de que havia jugat malament tota vegada que la jugada correcta hagués sigut sortir de rei i axis ell no hi hagués interposat l’as.
Jo vaig intervenir en la discussió o conversa i vaig dir que tant era sortir de rei o cavall, doncs si la sortida havia sigut de cavall, la meva companya no havia matat, i ell no tenia el rei, doncs era clar que el tenia la seva companya o jo, si el tenia jo no calia interposar-hi l’as doncs me quedaria igualment el rei fort, doncs millor tota vegada que ell en tenia tres no posar-lo, i que si el rei el tenia la seva companya amb el cavall ja en feia prou pues tenia que matar a la força de manilla i que la sortida de cavall estalviava un puntet que siguent botifarra eren dos a mes a mes veia segur que la seva companya tenia el rei i quan entres tenia clar la jugada a fer.
Tinc la impressió que el jugador de la meva esquerra es va molestar una miqueta doncs no li vaig donar en cap moment la raó i em va semblar que fins i tot la meva companya era del seu parer (seré jo doncs l’equivocat) ?.
A mes tinc que fer constar que l’esmentat jugador es un molt bon jugador de botifarra i es d’aquells jugadors que m’agrada tenir de company i voldria deixar clar que la salsa de la botifarra son aquestes discussions, sinó no seria tant interessant.
Muntana

morfi
Botifarra
Botifarra
Entrades: 132
Membre des de: 05 jul. 2004, 17:18

EntradaAutor: morfi » 31 oct. 2005, 17:37

Coi muntana quines coses et pasen :twisted:

A vore de la manera que tu ho expliques jo crec que el que te el as no el te de posar.

I tambe crec que amb rei cavall en aquest cas no cal sortir de rei.De fet mes aviat opinaría que amb collada de rei cavall sortir de rei es força mal jugat.Apa salsa per la butifarra que aixi va ben acompanyadeta i podem sucar força pa.

:twisted: :roll:

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 31 oct. 2005, 17:58

lo poc que sé hu acavaré perden.Segur.Tu dius que el home que va ficar el as a sobre del cavall es un jugador expert??????
No comment.
Em nego a dir res més. :evil:

culdetaverna
Botifarra
Botifarra
Entrades: 119
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:55

EntradaAutor: culdetaverna » 31 oct. 2005, 21:10

Abans de jugar amb un expert així prefereixo fer-ne una de moderna de company amb el forero que li falta un bull.



Imatge

emfalta1bull
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 71
Membre des de: 18 oct. 2005, 12:14

EntradaAutor: emfalta1bull » 31 oct. 2005, 22:23

A veure si em se explicar.... si es buti, el meu company surt de cavall, l'altre no mata,....penso....no te la manilla el meu company.....miro ....no la tinc jo.....no la te el contrari pq no a matat ...penso....la tindra el 4 jugador....miro....i si tinc l'as no el posare mai de la vida a no ser que estigui sol i no tingui mes alternatives, es clar que el 4 jugador podria tenir el rei i matar de rei per fotrem l'as despres amb la manilla, pero si es aixi mala sort, i si fos aixi pq hauria sortit el company amb el cavall ?.

ai, tant de pensar es que en sabeu massa jejeje :wink: .

amic culdetaverna, fins que no juguis amb mi o contra mi, no podras dir que ho has vist tot en butifarra !!!!!., experiencia sobrenatural... 8) 8)

alp2500
Barretina
Barretina
Entrades: 709
Membre des de: 02 oct. 2002, 12:00

EntradaAutor: alp2500 » 01 nov. 2005, 10:03

bé primer de tot hem de veure que es dicuteix aqui

la sortida cavall/rei

o possar l'as damunt al cavall

en el primer cas crec que no deixa de tenir cap importancia, i posats a triar el cavall que t'estalvies un punt

en quant a possar l'as damunt al cavall es mes fàcil encara la manilla nomes la port tenir el 4 jugador perque hem de tirar un as a les bones de deu, millor deixarla i si te el rei també s'el farà de l'altre manera per tant no cal matar-si

vinga a reveure
psc

txemapenta
Botifarra
Botifarra
Entrades: 131
Membre des de: 14 abr. 2004, 17:11

EntradaAutor: txemapenta » 01 nov. 2005, 15:49

Sobre la jugada esmentada per muntana no vui comentar res,com vai dir, per lo evident que es.
Sortir de rei? a bote pronto, i tenin en conte que estic mitj dormit ,per mi en quasi tots els casos i repartiment de jocs de la butifarra es la pitjor jugada que hi ha.
Només sortiré de rei amb aquestos casos:
1-Fan butifarra ells i tinc joc de rei as i m'interesa treure la manilla.Surto de rei perque es mol probable que ells portin el 9 i regalar tantos no es el meu estil.A la hipótesi que sigui el meu company el portador de la manilla ha de ser prou "viu" per suposar que el as el tinc jo i que , per suposat,no porto cavall,rei i as(hagués sortit de cavall),per lo que si porta 2 cartas del pal matará de 9,i si en porta 3 no matará.(per evitar que m'aturin amb 3 de cavall).
2-Tinc un joc de 11 cartes blanques i un rei solet, fan butifarra o trumfos els contraris.Si fan trumfo, encara que no surto mai del semi,surtiré perque es la única manera que tinc de fer basa i més a més li puc salvar el as al company.Si fan butifarra surtiré de rei per lo mateix.Es posible que en aquet cas algú em comenti que si el meu company te el 9 i surto de rei i a la dreta no matan ell pensi que porto el as jo, no pasa res.Ell,logicament, en portará més de 2(jo només en porto una) no matará i darrere seu matarán de as.Mala sort.Per lógica si jo no porto cartas d'aquet pal en portan els contraris i més aviat o més tard i tindrán que anar.
3-Fa butifarra o trumfo directe el meu company i porto rei cavall, només de un pal.Quan me vega obligat a anarhi, aniré de rei pues si porta as i 9 me podrá donar bo, i conseguir que amb 3 o 4 de sota no li aturin el pal.

Posiblement ya alguna jugada més que podría anar de rei, pero ara mateix amb la resaca que porto no sería capaç de esmentarla.........
Només vui comentar, per acabar, lo dolenta que es, per mí la típica jugada en que un jugador amb 2 de rei surt de rei, sense que el company hagi senyalat pal,"per salvar el as del company"....Per mí es una soberana tontería si li foten el as ,bon profit, tu l'aturas amb 2 de rei....
Abans sortiré si no porto res de res a un pal de 4 de sota que de rei a un de 2 de rei.Al menys, si mequivoco, vai on,teorícament, es poden fer menys bassas..........
Prou, que aixó ya sembla "el quijote".


Torna a “Relíquies”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 181 visitants

cron