Intenció d'apendre a jugar a la butifarra

Qualsevol dubte sobre el ButiNET: connexions, ADSL, com jugar, com crear partida, etc.
shoemaker
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 30 nov. 2010, 14:35

Intenció d'apendre a jugar a la butifarra

EntradaAutor: shoemaker » 09 des. 2010, 12:33

Hola, fa dies que m'he inscrit a Butinet. Mai he conegut el joc a nivell expert, però sempre m'ha creat molta curiositat.

Des de que estic jugant partides aquí, rebo contínuament crítiques poc constructives i algunes frases que ronden l'insult en moltes ocasions per la meva falta d'experiència en el joc, i en canvi, rebo molt pocs consells. Crec que hi ha molta gent que és sàvia en aquest joc però enlloc de compartir el seu saber amb els altres es dediquen a fer-se els xulos i a tractar-te d'inútil, sense que jo sàpiga que es neixi ensenyat.

He mirat on poder apendre una mica la tècnica del joc però el fòrum és una mica caòtic, el manual es poc profund i wikipedia igualment no explica res de les tècniques. Com podria trobar informació? Existeix potser algun llibre?

En fin, segueixo interessada a jugar i apendre encara que em decepcioni creuar-me contínuament amb gent que em descoratja en el que se suposa segons alguns diuen és una gran família.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 09 des. 2010, 13:39

Tret d'un post antic escrit per peach:

- Com es juga a la Botifarra - Llorenç Guilera - Ed. Almon - 1999
- Jugades clau de la Botifarra - Llorenç Guilera - Ed. Almon - 2002

- El petit gran joc de la botifarra - Lluis Canal - Llibres del Segle - 1997
- Juguem a la Botifarra - Pere Masó - Viena Serveis Editorials - 1998
- El joc de la Botifarra - Joan Gallardo - Edicions el Bassegoda - 1993

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 09 des. 2010, 15:51

Apart dels llibres, a la pàgina web del ButiNET trobaràs uns quants manuals de Botifarra.
http://www.butinet.cat/index.php?pagina=botifarra

Pel que fa al joc, et recomano que abans de començar diguis que ens "principiant", d'aquesta manera les persones que no vulguin podran optar per no jugar amb tu.
A mes, d'aquesta manera segur que te trobes algú que te dona consells constructius.

Adéu !

droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 09 des. 2010, 18:31

Hola shoemaker,

"A tots ens ha passat"
Suposo que el què dius no sorprèn a gairebé ningú, ja que tots hem començat a aprendre a jugar a la botifarra i hem hagut de patir les crítiques, moltes vegades poc constructives o amb males formes d'altres jugadors.

"Un joc per divertir-se"
El joc de la botifarra, ja sigui "en real" o virtualment, és molt divertit sempre i quan juguis amb gent amb la que creguis que "es pot jugar" (coneixements i caràcters semblants és el millor en aquest tipus de jocs). Això depèn de cadascú, conec gent que sembla que hi disfruti discutint, en la lluita constant de la raó. Per tant, primer de tot i pre-requisisit indispensable: anunciar que ets nou, que vols aprendre i que no toleres mals comentaris...un cop situada la partida, veuràs si volen jugar o no (recorda que pots reportar mals comportaments). Crec que és el millor i més que perdre-hi hi guanyaràs.

"Regles fàcils, difícil aprenentatge"
La botifarra té unes regles fàcils, sigui d'una o altra variant (obligada o lliure), però té un aprenentatge complicat (en la meva opinió). Tothom hi juga diferent! El joc des del començament, fins que es té un nivell adequat per poder jugar a "nivell expert" (sic), va evolucionant. No és fàcil "aprendre i oblidar" per establir el teu joc que et definirà. Igualment, quan s'aprèn un idioma és necessita practicar amb gent que el parli i amb un bon professor. Una recomanació seria que t'acostumessis a jugar sempre amb la mateixa persona, evidentment amb bons coneixements sobre el joc i contrincants capaços d'entendre que comences a jugar.

"Eines al Butinet"
El butinet és una eina excel·lent per fer-ho, un cop coneguis uns quants jugadors podràs jugar sense parar...a més a més, conté manuals i fòrum amb informació i discusió. El manual (de la pàgina del butinet) per mi et pot ajudar, però està pensat per un tipus de botifarra (anomenada moderna), amb massa detall per iniciar-se, amb criteris subjectius de l'autor/s, obviant molts temes que no es poden redactar, etc. Per tant, els manuals o llibres (que et recomanen), et serviran de guió per conceptes que van relacionats amb el joc. Crec que NO hi ha cap manual ni llibre que pugui ser "El Manual" (en la meva opinió). Per tant, no trobaràs resposta a tots els dubtes que puguis tenir , ni casuístiques que et puguis trobar. Al fòrum pots trobar moltes coses...i en tot cas sinò ho trobes, pots preguntar-ho. Sempre hi ha algú que troba un moment per respondre't! Per últim, hi havia un dia destinat a "classes per aprendre", però crec que no es fa fa...potser es reactiva més endavant.

Et recomano, que provis de jugar avisant que fa poc que has començat i amb algú del qui puguis aprendre.

Sort!

droig

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 09 des. 2010, 23:47

shoemaker,
ja t'han dit la majoria de coses importants, especialment pel que fa referència al tracte amb l'altre gent.
Deixa'm afegir que quan un comença, la quantitat de consells/normes/tàctiques que els que en saben et donen es converteixen normalment en una boira espesa de la que normalment no s'enten res! :?

"Però no m'havies dit que ..." obté sempre un "sí, però aquest cas és diferent".

Normalment passa força temps fins que la boira es dissipa i un comença a entendre de què va el joc.

Per tant limitat a molt poques normes i molt simples. Ja les complicaràs quan entenguis el conjunt.

Jo diria que amb dues normes pots jugar força temps de manera sensata:
1. "a la sortida del company la més alta i quan puguis, torna-li el pal"
2. "si heu fet trumfo vosaltres, arrastra"

Clar, són molt simples i cal polir-les (amb què arrastro? això de "la més alta" s'ha de matitzar, etc etc) ... però fes-me cas, dues normes que et permeten defensar-te fins que t'aclaris.

En un altre ordre de coses ... jugar lent és una cosa que posa molt nerviosos els "experts", pots agafar una certa soltura jugant amb els robots que no es queixen mai. Tot i que la versió pública no és cap maravella, intenta entendre perquè fan les primeres jugades, mira com juguen ... sempre és una manera de practicar còmode, pots deixar-los penjats quan et sembli i no t'insultaran mai :P.

Tu pregunta, tots aquests grans mestres que t'insulten simplement demostren que són mestres en mala educació i per desgràcia l'anonimat d'Internet potencia la mala educació.

Apa, sort.

shoemaker
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 30 nov. 2010, 14:35

Merci per tots els vostres consells!

EntradaAutor: shoemaker » 10 des. 2010, 15:24

Només volia dir-vos a tots moltes gràcies pels consells, els tindré en compte ara mateix i a veure si amb sort progresso ràpid!

Apa siau!

fardo
Contro
Contro
Entrades: 2
Membre des de: 13 nov. 2010, 10:48

EntradaAutor: fardo » 11 des. 2010, 16:48

shoemaker,trnkil,jo vaig comensar a jugar am robots,tot i ke mes o menys sabia les normes basikes ,,,,,,,ara el ke has d fer es practikar mes (consell ket dono)am robots com diu en carles........
dspres jo cuan jugo am gen ke no coneg els dic ke tinguin pasiensia ke no se gaire.......... i mira, o marxen o juguen....
i si maxeken el to insultan ....dons paciencia ,sempre i cuan no es "passin"si no els reportes i ja esta........
:shock:


Torna a “Dubtes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

cron