Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 20:10

1717,
i un bé negre. Una ampolla de FontVella de litre i mig BUIDA se l'emporta el vent.

Esteu despreciant la fricció, i una ampolla com aquesta sense res a dins, es tomba de costat sense problemes, gira, etc i té una fricció important.

Ni parlar-ne.

Impugno!

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 27 feb. 2009, 20:14

no s'accepta

A menys que te vulguis carregar al sr. Galileo clar .......

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 20:25

PS. L'amic del teu fill que va fer d'àrbitre imparcial mesurant l'arribada encara riu quan hi pensa, oi? :roll: :roll:

No em carrego Galileo, ja he dit d'entrada que sense fricció, les tres igual. Però pretendre que la fricció d'una ampolla de litre i mig buida és despreciable em sembla ... temerari.

Carles, el teu torn.

1717
Barretina
Barretina
Entrades: 191
Membre des de: 29 oct. 2005, 17:59

EntradaAutor: 1717 » 27 feb. 2009, 20:48

Temeraria va ser la meva aposta i el resultat van ser 2.500 euros

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 931
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 feb. 2009, 20:49

Mentre Carles es pensa el seu problema lògic, la seva escena, el seu cas o el que vulgui.

Un d’ingeni:

Tenim tres grups de cartes girades (no les pots veure) i cada grup té una etiqueta: un té la d’ “Asos”, l’altre grup l’etiqueta de “Manilles” i el tercer grup la d’ “Asos i Manilles”.
Les tres etiquetes estan equivocades i tu has de posar a cada grup l’etiqueta correcta.
Per fer-ho solament pots girar una sola carta d’un sol grup.


Com ho faries?

Espereu a contestar al menys 10 minuts. És fàcil.leta però aquí hi ha molta gent que fa molt temps vam fer el BUP o el COU
:oops:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 21:13

21:13 (24 minuts):

gira la que vulguis, li toca una de les altres dues etiquetes (les tres estan equivocades). La segona de les altres (que també està equivocada) s'ha de posar a la que queda lliure. La del primer pilonet va al que ara ha quedat lliure.

Editat: PS ... jo també fa moooooolts anys que vaig fer el BUP! :cry:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 931
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 feb. 2009, 21:23

DeepButi ha escrit:21:13 (24 minuts):

gira la que vulguis, li toca una de les altres dues etiquetes (les tres estan equivocades). La segona de les altres (que també està equivocada) s'ha de posar a la que queda lliure. La del primer pilonet va al que ara ha quedat lliure.

Editat: PS ... jo també fa moooooolts anys que vaig fer el BUP! :cry:


Segur que estic confosa però crec que no has encertat.
No et puc dir perquè per no descobrir la solució.
Sol pots girar una, una carta solament del munt que vulguis, però una sola.
Si estic confosa et demanaré mil vegades perdó i escriuré mil més:
"No portaré mai més la contraria a DeepButi"

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2236
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 27 feb. 2009, 21:37

-2 punts pel Deep !!

Angeles, li ho pots dir tranquil·la, que no es correcte :-p

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 21:49

Ah si?

A veure que potser no heu llegit bé:

Es gira UNA carta, només una, del piló que vulguis.

La seva etiqueta està equivocada, per tant és una carta a la que li correspon una etiqueta de un dels altres dos pilonets.

L'etiqueta de l'altre piló no pot estar bé tampoc i com que no pot anar a la que hem girat, va al de la etiqueta que hem mogut.

I l'etiqueta de la ÚNICA carta que hem aixecat va per força a l'anterior.

On és l'error, m'ho expliqueu?

_______________________

Editat per afegir exemple:

A -- B -- C

aixeques una carta del piló A.
Com que A està equivocat, per força la carta és una B o una C.

Suposem que és una B (simètric si és una C).
La C ha d'estar malament, no pots posar etiqueta A a B perquè llavors la C estaria quieta i malament, per tant, C ha d'anar al piló del mig.
I per tant A al de la dreta.

Si fos una C ...
La B ha d'estar malament, etc ... B va a la dreta i A al mig.

No cal que em donis la teva sol·lució, però si trobes un error a la meva ...

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 931
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 27 feb. 2009, 21:54

DeepButi, per explicar-te l'error hauria de descobrir el joc.
Espero per si algú dóna una resposta correcta (des del meu punt de vista), i després dels campis les discutim.
Deep hi ha un grup que els asos i les manilles estan barejades.
Carles, Eh que està confós? Segur eh? Mira que Deep és molt Deep

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 21:59

Ostres ... retiro tot el què he escrit. Disculpes. No havia llegit bé l'enunciat.

He llegit "manilles, "asos" i "reis".

-10 punts.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 22:03

Aixeques "Asos i Manilles" que està equivocada.

Si surt un As és que són tot Asos (està mal etiqueta) i li toca l'etiqueta "Asos".

Com que l'etiqueta "Manilles" també està equivocada, l'has de moure, i només et queda un piló lliure (el que deia "Asos").
Ara l'etiqueta "Asos i Manilles" ha d'anar on hi havia "Manilles".

...

Si surt una Manilla, ídem. Li poses "Manilles", "Asos" on hi havia "Manilles" i "Asos i Manilles" on hi havia "Asos".

:oops:
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 27 feb. 2009, 22:04, en total s’ha editat 1 vegada.

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

EntradaAutor: Cacho4 » 27 feb. 2009, 22:04

Yo torne al de les botelles ...

1717, acepte que arriben totes alhora, lo que no acepte és que digues que la massa és la mateixa a les 3 botelles. A tot cas, com ha dit Carles, la massa no importa, que pel que veig, és lo correcte ... pero que la massa és la mateixa a les 3 botelles, I UN COC EN CIRERES!!!

Que yo sàpia, un litro d'aigua te una massa d'un Kg, per tant, una botella tindrà una massa de 1'5 Kg + massa de la botella, atra 0'75 Kg + massa de la botella i l'atra només massa de la botella.

A tot cas, Galileo deguera dir que el volum és el mateix, que això sí que és cert.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 22:06

Cacho4, el què diu Galileo (avui en dia física elemental, en el seu moment un descobriment) és que l'acceleració no ve afectada per la massa.

Però Galileo mai va dir que la fricció no tingués cap incidència.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1364
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 27 feb. 2009, 22:08

1717 ha escrit:Es a dir com que estem parlant de tres cosos exactaments iguals, tenen la mateixa masa, per tant arribaran els tres junts a terra.

I Cacho4 té raó de protestar. Els tres cossos no ténen la mateixa masa.

I la deducció "per tant" és totalment ilògica quan acabem de dir que l'acceleració NO depén de la massa.

(Ni arriben junts, però no val la pena discutir).


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

cron