Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 06 març 2009, 16:08

corpetit ha escrit:Fals i autèntic tots dos no poden dir que No a una pregunta evident.
l'errada no és aquí.

Estan contestant a preguntes diferents:

Fals: "2+2 = 4?" ... et contesta NO
Autèntic. "El primer ha dit la veritat?" .. et contesta NO

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 06 març 2009, 16:12

Correcte DeepButi, m'havia fet un embolic.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 06 març 2009, 17:05

Bona tarda,

És cert, no funciona de cap manera.
Amb dues preguntes òbvies a A i a B, es poden descartar i sabem els Sí-Sí i els No-No; però tampoc trobo la tercera pregunta que pugui descartar els No-Sí ni els Sí-No.
    Sí-No podria ser passota - mentider
    Sí-No podria ser autèntic - passota
    Sí-No, poria ser autèntic-mentider

Per avui ja n'he tingut prou, demà més. Adéu.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 06 març 2009, 19:27

JO erre que erre, ultim intent :wink:

1ªpregunta.- Soc jo el viatger?
SI = pasota o autèntic
NO= fals o pasota

2ªpregunta .-
opció 1.- Agafa el segon i li diu, el teu company a contestat que NO, es cert que no soc el viatger?
SI= pasota o fals
NO = pasota o autèntic

Opció 2.-Agafa el segon i li pregunta, el teu company a contestat que SI, es cert que soc el viatge?
SI = pasota o autèntic
NO = fals o pasota

3ªpregunta agafa el 3 i li diu : així que jo no soc el viatger?
NO= pasota, fals
Si = pasota , autèntic

Conclusió
Resum cada pregunta a cada un d'ells.
Recorre a la 2ª pregunta.
Si la resposta es NO a la 2 pregunta que l'ha fet, ( tal i com ha respos a l'opció 1 )te el pasota o l'aténtic.o sigui que te el fals a la primera pregunta i el pasota a la tercera
Si la resposta es SI a la 2 pregunta que ha fet , (opció 2) te l’autèntic o el pasota. O sigui que tindria el fals a la primera pregunta, el pasota a la tercera

[

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 08 març 2009, 13:08

josep1945 ha escrit:Suposem que son els subjectes 1, 2 i 3.

La primera pregunta li fem al 1:

Si et pregunto si el 2 es el “Passota”, em diràs que SI ?

Revisem les possibles situacions:

1 2 3-Ho es ?-Diria----I com diu:--Al final diu:
A F P-N--------N--------Veritat------N
A P F-S--------S--------Veritat------S
F A P-N--------S (fals)-Mentida-----N
F P A-S--------N (fals)-Mentida-----S
P A F-N--------¿?-------El que vol---¿?
P F A-N--------¿?-------El que vol---¿?

Per tant, si resulta que ens diuen que SI, seleccionem el 3 que segur que no ho es.
I si ens diuen que NO, seleccionem el 2, que segur que no ho es.

I per deduir la resta, farem mès preguntes …. que deixo per qui ho vulgui seguir.


Bé, sembla que tenim el tema una mica aturat. Provo jo a veure com surt seguint el post de Josep1945.

Si la resposta és Si, com diu ell agafaré a la tercera persona i si és No a la segona persona (aquest són o l'autèntic o el fals) i li preguntaria: 2+2 =4?
1) Imaginem que agafo la tercera persona i la seva resposta és SI ja tinc identificat a l'autèntic i la tercera pergunta seria senyalant al primer si és el pasota. Si em diu Si (pasota - Fals - Autèntic) Si em diu NO (Fals - Passota - Autèntic)
2) Imaginem que agafo la tercera persona i la seva resposta és NO ja tinc identificat al fals i la tercera pergunta seria senyalant al primer si és el pasota. Si em diu Si ( Autèntic - Pasota - Fals) Si em diu NO (Pasota - Autèntic - Fals)

Si la resposta a la pregunta formulada pel Josep1945 al primer individu fos NO agafaria al segon (també seria o l'autèntic o el fals) i faria exactament el mateix. Una pregunta de resposta coneguda per identificar-los i deprés altra pregunta per saber qui és qui.

No sé si podria ser una posible solució al tema. Esperarem el veredicte final de DeepButi.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 març 2009, 13:26

Correcte josep1945+Angeles

El truco està en poder eliminar al passota i això ho aconsegueix la pregunta d'en josep1945.

Una vegada sabem segur que preguntem a Autèntic o Fals n'hi ha prou amb preguntar qualsevol cosa de resposta coneguda.

Serveix "2+2=4?" o "Ets el Passota?" ... i segurament moltes altres.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 març 2009, 13:45

Una primera pregunta més simple i que funciona igual:

Es pregunta al de l'esquerra:

1. El Passota és (inmediatament) a la dreta del Fals?

A-F-P Si
A-P-F No
F-A-P Si
F-P-A No
P-A-F --
P-F-A --

Amb un Si sabem que el Passota NO és al mig. Les següents preguntes al del mig.

Amb un No sabem que el Passota NO és a la dreta. Les següents preguntes al de la dreta.

2. Ets el Passota?
Si: és el Fals.
No: és l'Autèntic.

etc.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 08 març 2009, 17:02

Quant ja sabia qui era qui, el viatger li va preguntar al Passota:

2 i 2 i el Passota va contestar 4; el Fals ràpidament va dir, MAI, i l'Autèntic va dir, poden ser 4 però tambè poden no ser 4, ... com ho va justificar ? (primer va aclarir que no es referia a dir 22 es a dir 2 seguit de 2, que tambè es pot interpretar com 2 i 2)

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 08 març 2009, 19:02

BET ha escrit:JO erre que erre, ultim intent :wink:

1ªpregunta.- Soc jo el viatger?
SI = pasota o autèntic
NO= fals o pasota

2ªpregunta .-
opció 1.- Agafa el segon i li diu, el teu company a contestat que NO, es cert que no soc el viatger?
SI= pasota o fals
NO = pasota o autèntic

Opció 2.-Agafa el segon i li pregunta, el teu company a contestat que SI, es cert que soc el viatge?
SI = pasota o autèntic
NO = fals o pasota

3ªpregunta agafa el 3 i li diu : així que jo no soc el viatger?
NO= pasota, fals
Si = pasota , autèntic

Conclusió
Resum cada pregunta a cada un d'ells.
Recorre a la 2ª pregunta.
Si la resposta es NO a la 2 pregunta que l'ha fet, ( tal i com ha respos a l'opció 1 )te el pasota o l'aténtic.o sigui que te el fals a la primera pregunta i el pasota a la tercera
Si la resposta es SI a la 2 pregunta que ha fet , (opció 2) te l’autèntic o el pasota. O sigui que tindria el fals a la primera pregunta, el pasota a la tercera



3ªpregunta agafa el 3 i li diu : així que jo no soc el viatger?
NO= pasota, fals
Si = pasota , autèntic

Jo diria que és al revés tot i que les preguntes negatives són empipadores.
Si preguntes "No sóc el viatger?" i et diuen "SI" vol dir que diuen que no ets el viatger ... i per tant diuen mentida: fals, passota
I a la inversa.

Fixa't que la pregunta de la opció 1 és idèntica a la tercera pregunta i en canvi per les mateixes respostes donen les deduccions al reves!!!

Però independentment d'això ... suposem que ens responen tots que SI:

Al primer Soc jo el viatger?
SI: 1er és Passota o Autèntic

al segon no soc el viatger?
SI: 2on és Passota o Fals

al tercer no soc el viatger? Agafo els teus valors (que opino que estan al reves pero es igual)
NO= pasota, fals
Si: pasota , autèntic

Tenim:
1r: P o A
2n: P o F
3r: P o A

El segon és el Fals, OK. Però i els altres dos? Qualsevol pot ser el Passota o l'Autèntic.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

ENIGMA FACILET.

EntradaAutor: corpetit » 09 març 2009, 03:15

Bona nit,

Igual que el dels interruptors, aquest també el podem trobar en una pel·lícula. De solució bastant fàcil i coneguda, més endavant en puc posar un altre una mica més complicat. Quan trobeu la solució a les 3 preguntes, ja podeu proposar un altre enigma directament. Jo només podré mirar-ho a les 00:00 hores.

A la pel·lícula parla de galons però per simplificar-ho i per tal que s’entengui millor, aquí ho farem amb litres.

Tenim una font i dues garrafes de plàstic al costat. Una d’aquestes garrafes té 5 litres justos (fins a dalt de tot) de capacitat i a l’altre hi caben 3 litres exactes (fins a dalt de tot). Podem omplir i buidar tantes vegades com vulguem aquests 2 recipients.

Objectiu: es tractaria de posar 4 litres exactes a la garrafa de 5 litres.

Les 3 preguntes són:

1.- De quina pel·lícula estem parlant?
2.- Quina solució donen a la pel·lícula o possible primera solució.
3.- Possible segona solució.

Si en trobeu alguna altra també la podeu posar.
Com és fàcil, no s’acceptarà cap errada en les tres respostes.

Adéu.

baby
Barretina
Barretina
Entrades: 259
Membre des de: 05 oct. 2002, 14:35

EntradaAutor: baby » 09 març 2009, 08:07

La peli si la sé: Jungla de cristal 3 o 4 (diria que la 4, podria buscar-ho al wiki però em fa mandra ara mateix...)... és aquella que un va donan pistes al Bruce Willis per trobar el lloc de la bomba que suposadament està col·locada en una escola...

La solució que donen a la peli ja no la recordo....

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 09 març 2009, 09:52

Sí baby era La Jungla de Cristal III.

Possibles sol.lucions:

Omplim la de 5 litres, aboquem 3 litres d'aquesta en la de 3 litres.
Tenim 2l en la de 5 i 3 l. en la de 3
Buidem la de 3l. posem els 2 l. de la de 5 en la de 3.
Tenim 0l. en la de 5 i 2 en la de 3
Omplim la de 5l i acabem d'omplir la de 3l
Tenim 3l en la de 3 i 4l en la de 5


Omplim la de 3l. i ho aboquem en la de 5l.
Tenim 0l. en la de 3 i 3l. en la de 5
Omplim la de 3l i acabem d'omplir la de 5l (hi caben 2 l.)
Ens queden 1 l. en la de 3 i 5l. en la de 5
Buidem la de 5 i aboquem la de 3 en la de 5
Tenim 0l. en la de 3 i 1l. en la de 5
Omplim la de 3l. i ho aboquem en la de 5
Tindrem 0l. en la de 3 i 4l en la de 5.

Salutacions,

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 09 març 2009, 10:13

Si agafem la garrafa de 5 l i la passem a la garrafa de 3 tindrem, 2l a la garrafa grossa i 3 a la garrafa petita, buidem la garrafa petita i passem els 2l de la garrafa grossa a la petita, tornem emplenar la grossa fins dalt de tot en total les dos garrafes tenim 7l. Em passem de la garrafa grossa la capacitat de la petita cosa que a la grossa ens quedaran 4l.

G 5l._______G 3l
5------------->;3------->;0
2------------->;2
0------------->;2
5------------->;3
4------------->;3

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 09 març 2009, 17:55

Bona tarda a tothom,
Aquest cap de setmana hem tingut dinar familiar i no os podeu imaginar lo entretinguts que teníem a la canalla (i no tan canalla) amb joc de lògica.
Va començar Marc, el meu nebot de 9 any preguntant-me: Tieta, no saps cap més com aquell de Roberto?
I mira per on, sí en tenia més. Tenia el d’Adan i Eva, el del paracaigudes, el de les pastilletes, el de l’hotel, el de les bombetes, el del bitllet d’autobús, el del tall a la Maria ..... al meu germà el vaig deixar pensant en barrets, manilles, asos, reis i jefes caníbals. :wink:

Mentre pensem en el problema plantejat per Josep1945 sobre l’explicació possible que justifiqui que 2+2 no sempre fan 4. os en poso un.

Hi ha dues portes, una és la del cel i l’altra la de l’infern.
Hi ha dues persones, una sempre diu la veritat i l’altra sempre diu mentida.
No hi ha cap relació entre dir o no la veritat i la porta que es guarda.
Quina única pregunta faràs per saber amb seguretat quina és la porta del cel?


Josep1945, DeepButi i Carles no poden contestar fins demà. Coi, es que se les saben totes!! :shock:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 10 març 2009, 00:11

Bona nit,

He comentat que, com que era fàcil, demanaria precisió.
Josep1945, si bé que molt a prop, incorrectes.
Bet i baby, quasi correcte també, però manca precisar.

Angeles, jo diria que, a primer cop d'ull, el teu enigma té vàries preguntes possibles.
Soposem que només podem fer una sola pregunta a qualsevol guardià de qualsevulla de les dues portes (l'enunciat no ho aclareix).

Li puc preguntar a qualsevol guardià la següent pregunta:
Si li pregunto al guardià de la porta del costat si la teva va al cel, em dirà que sí?

4 possibilitats:
Mentider porta que va al cel
Mentider porta que va a l’infern
Legal porta que va al cel
Legal porta que va a l’infern

Mentider dirà No
Mentider dirà Sí
Legal dirà No
Legal dirà Sí

Per tant, si responen que no, voldrà dir que és la porta del cel
Si responen que Sí, voldrà dir que és la porta de l’infern.

Però es pot preguntar de més maneres, no hi ha una sola pregunta vàlida.
Per exemple:
Si li pregunto al guardià de la porta del costat si la seva pròpia porta (la d’aquest guardià del costat) va al cel, em dirà que sí?

Mentider que guarda la porta que va al cel.................. O sigui, si li preguntem al mentider si el legal (guardià de la porta del costat) ens dirà que la porta que guarda (serà realment la de l’infern), si aquella porta va al cel, aquest guardià (legal) diria que NO, doncs llavors ell, com diu sempre mentida, hauria de respondre que Sí.
Mentider que guarda la porta que va a l’infern.............. Aquí és al revés, hauria de dir que No.
Legal que guarda la porta que va al cel....................... Si li preguntem al legal si el guardià de la porta del costat (mentider), si aquest (mentider) ens dirà que la seva porta va al cel. Com que no hi va, com que va a l’infern, em dirà que Sí.
Legal que guarda la porta que va a l’infern................... Aquí al revés, dirà que No.

En definitiva, a aquesta pregunta, les respostes: NO, seran la porta de l’infern.
Les respostes SÍ: seran la porta del cel.

En comptes del cel, es pot preguntar per la de l’infern.
És a dir, hi ha moltes preguntes que ens poden donar la solució i també es poden formular de vàries maneres.

Adéu.
corpetit l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 març 2009, 00:27, en total s’ha editat 1 vegada.


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 51 visitants

cron