Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 10 març 2009, 00:25

Ok Corpetit però vols dir que no ho emboliques una mica?. No cal complicar-lo tant.

Tu senyales una porta i li preguntes a un dels dos:
Si li pregunto al teu company si aquesta és la porta del cel, ell que em dirà?
La resposta sempre serà una mentida.
Si li he preguntat al mentider em dirà lo contrari del que diu el company (de la veritat), per tant = mentida
Si li he preguntat al que diu la veritat em dirà lo que em contestarà el mentider, per tant = mentida

Si em diu Sí (en resposta a si es la porta del cel) ..... jo cap a l'altra
Si em diu No, vol dir que realment aquella és la porta del cel.

Aquí el "truco" és buscar una resposta que sigui la mateixa, tant si preguntes a un com a l'altre.
Com intentar que el mentider digui la veritat és imposible, amb la pregunta hem d' intentar que el que diu la veritat menteixi. Únicament ho farà si ha de donar la resposta del seu company.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 10 març 2009, 00:33

Bona nit,

Correcte Angeles, potser em complico una mica massa. Per això et deia que la pregunta es pot formular de moltes maneres, no n'hi ha una de sola, i totes són igual de bones. Això passa amb molts enigmes.

Adéu.

maitechula
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 95
Membre des de: 14 maig 2004, 19:12

EntradaAutor: maitechula » 11 març 2009, 00:16

Un grup de 20 butinaires, entre homes, dones i algun que altre fill que porten, van a cal plana a fer una calçotada i veient que aquest no els hi dóna de beure res de res, surten fora i troben un taronger. L'abre té 37 taronges, que es reparteixen així: cada home menja 6 taronges, cada dona 1 i cada nen mitja.
Cuants homes, dones i nens i van anar a cal plana?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 11 març 2009, 03:13

Bona nit,

4 homes x 6 taronges = 24 taronges
10 dones x 1 taronja = 10 taronges més i ja en van 34.
6 nens o nenes x 1/2 taronja = 3 taronges més que sumen 37.

20 persones = 37 taronges

Mira que no deixar ni la de la vergonya. Pobre taronger. Adéu.

plana
Barretina
Barretina
Entrades: 903
Membre des de: 22 oct. 2002, 23:15

EntradaAutor: plana » 11 març 2009, 14:59

Contestarè per "alusions": Ni suman les taronges del meu taronger, ni les llimones del meu llimoner donaria la talla.... i si no els dono res de beure es pq el santi-melenes se m'ha fotut totes les VollDamms que tenia!!.......... aisenyor :shock:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 11 març 2009, 15:41

Dona,
Cert que els homes mengen més per la seva constitució. Però la proporció 6 a 1 és molt exagerada. Un 4 a 3, un 5 a 2 encara. Però un 6 a 1??????
Així els agafi mal de ventre i cagarrines :twisted:. Per golafres.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 11 març 2009, 17:22

Resposta a película ...

La Jungla de Cristal (3) - La Venganza

En la pélícula ho fant (en la font del elefantet).

Omplen la de 5 litres, amb aquesta, omplen la de 3 litres.
Queden 2l. en la de 5. Buiden la de 3l. i hi posen els 2l que quedaven en la de 5l, que queda buida.
Tornen a omplir la de 5l.
Amb la de 5l. acaben d'omplir la de 3l.com sols hi faltava 1l., queden 4l. a la de 5l.

Sol.lució alternativa:

Omplim la de 3l. i ho aboquem en la de 5l.
Tenim 0l. en la de 3 i 3l. en la de 5
Omplim la de 3l i acabem d'omplir la de 5l (hi caben 2 l.)
Ens queden 1 l. en la de 3 i 5l. en la de 5
Buidem la de 5 i aboquem la de 3 en la de 5
Tenim 0l. en la de 3 i 1l. en la de 5
Omplim la de 3l. i ho aboquem en la de 5
Tindrem 4l en la de 5.

Salutacions.
josep1945 l’ha editat per darrera vegada el dia: 11 març 2009, 20:35, en total s’ha editat 1 vegada.

maitechula
St. Vicenç
St. Vicenç
Entrades: 95
Membre des de: 14 maig 2004, 19:12

EntradaAutor: maitechula » 11 març 2009, 20:29

Mb corpetit. Aquesta era la pregunta difícil, ara faré la fàcil: Nom i congnoms dels que van anar a cal plana? :twisted: Juassssssssss

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 11 març 2009, 20:37

Maitechula, es impossible que 20 butinetaires vagin a can plana a fer una calçotada i en plana no els hi doni de beure.
Per tant, la resposta serìa .... premises falses, preguntes incorrectes, plantejament inaceptable.............. :twisted: :twisted: :twisted:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

NIVELL 6

EntradaAutor: corpetit » 12 març 2009, 00:56

Bona nit,

Ara millor josep1945, la donarem per bona tot i que, en català (llengua en què es formulen les preguntes), no és precisament aquest títol.

Si l’enigma de les garrafes d’aigua podríem dir que era de nivell 3 o 4 sobre una escala (subjectiva del tot) de l’1 al 10. Intentaré posar-ne un de nivell 5 o 6. El vaig llegir ja fa força temps i crec que és força conegut però no recordo exactament com anava, així que provaré de donar només la idea i m’inventaré la resta.

Resulta que 4 amics es reuneixen en uns banys turcs cada dia després de la feina. Un porta revistes per a llegir, un altre porta un termo amb cafè ben calentet per beure i l’altre porta un, en aquell temps, radiocasset, per escoltar música. Un quart amic no porta res de res. En una de les piscines d’aigua calenta hi fa tanta calor que els vapors que desprèn l’aigua són tan espessos que no deixen veure al company del costat. Bé doncs, un dia, el que no portava res va aparèixer mort. El cadàver presentava signes d’haver estat apunyalat. Ràpidament, es va cridar la policia, que va mirar i remirar els objectes que portava cada amic i no va trobar l’arma homicida per enlloc. Cap dels amics va abandonar el lloc del crim en cap moment. Acte seguit, es va interrogar als 3 possibles i únics autors del crim, els quals manifestaren que amb el soroll de la música i amb els vapors no van veure ni sentir res. Finalment, es va buidar la piscina, es va inspeccionar de dalt a baix, fins i tot els desaigües i filtres de la mateixa, però tampoc es va trobar res de res.

Dues qüestions a resoldre:
1.- Qui dels 3 va ser l’assassí i com arribeu a aquesta conclusió?
2.- Quina va ser i què se’n va fer de l’arma del crim?


Si us plau, qui ho sàpiga que s’abstingui de participar. Adéu.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 12 març 2009, 10:41

Be, veient que ningú respon i que, a més, s’han incorporat noves escenes, passo a donar la solució del enigma, que es un clàssic problema de pensament lateral.

Recordo:
Quant ja sabia qui era qui, el viatger li va preguntar al Passota:

2 i 2 i el Passota va contestar 4; el Fals ràpidament va dir, MAI, i l'Autèntic va dir, poden ser 4 però tambè poden no ser 4, ... com ho va justificar ? (primer va aclarir que no es referia a dir 22 es a dir 2 seguit de 2, que tambè es pot interpretar com 2 i 2)


Resposta, en el Rellotge

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

Re: NIVELL 6

EntradaAutor: Angeles » 12 març 2009, 21:01

corpetit ha escrit:1.- Qui dels 3 va ser l’assassí i com arribeu a aquesta conclusió?

Jo crec que són dos els confabulats.
Un el que porta la revista, perquè no té sentit portar-la a uns banys on el vapor dificulta la visibilitat.
L'altre el del termo amb cafè. Mira que portar cafè a uns banys turs!!

corpetit ha escrit:2.- Quina va ser i què se’n va fer de l’arma del crim?

L'arma un ganivet de sal que desprès van disoldre dintre de l'aigua.

Apa!! . Com veieu no tinc ni idea, però tot sigui contribuir a donar imaginació a l'assumpte :oops:
Ara que m'intriga molt com serà el desenllaç final.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

NIVELL 6

EntradaAutor: corpetit » 13 març 2009, 00:23

Bona nit,

Josep1945, segur que no era 212, 2’2, les notes dels 2 exàmens parcials, una oferta d’un supermercat, 2 o més dones en estat o (seguint la tendència surrealista) dos homes molt previsors?

Angeles, tampoc vas tan desencaminada com et penses.
L’assassí només és un de sol, no hi ha confabulacions.
Els banys tenen altres sales i piscines amb aigua no tan calenta i on es pot llegir perfectament.
El termo també podia contenir té o qualsevulla altra beguda que es prengui calenta.
La policia va analitzar l’aigua i no portava cap component estrany ni diferent als habituals.

Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 13 març 2009, 15:32

Podria ser que l'arma homicida és "dissolgués" dintre del termo i al beure el contingut quedés sense rastre de l'arma?.

Així, si no hi ha res de confabulació, m'inclino a deduir que el presumpte assassí és el senyor del termo.

Si em dius que vaig mig encaminada, adorno una mica més els fets :wink:

mariah
Barretina
Barretina
Entrades: 182
Membre des de: 12 set. 2008, 11:00

EntradaAutor: mariah » 13 març 2009, 16:38

podria eser el del diari, i amagat porte sun ganivet de gel?


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 165 visitants

cron