Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 30 abr. 2009, 21:54

No, no s'ha demostrat res encara.

No m'heu demostrat que sigui quina sigui la distribució, sempre es podrà fer una volta completa.

Adéu !

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 10:40

Totalment d'acord: ningú ha demostrat res.

A veure, pensem ... començar on hi ha el dipòsit més ple no garanteix que poguem donar la volta :roll:, ... una possibilitat seria començar al dipòsit i sentit que en el primer 1/Nèsim de volta acumuli el màxim de benzina.
Això permet garantir que fem 1/Nèsim de volta i que arribem segur, com a mínim absolut, al segon dipòsit (cas de N dipòsits amb 1/N situats a intervals de 1/N) ... potser podríem generalitzar?

mmmm ... reflexionem-hi!

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 01 maig 2009, 11:04

Cert, no he demostrat rés, les preguntes eren per clarificar les premisses del problema.

Aprofito per disculpar-me si algun dels meus comentaris ha pogut molestar a algú.

Afegir que, a partir d’aquest moment sols consideraré els problemes que es plantegin des de un punt de vista teòric i, per tant, m’abstindré de analitzar la “viabilitat” real, tant del problema com de les solucions que es formulin.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 01 maig 2009, 12:05

Suposem que hi ha una distància total a recórrer D i un volum de combustible V.
El consum unitari serà V/D = q
Si pel volum de combustible que hi ha en un dipòsit Vn no podem recórrer la distància fins al següent (qualsevol dels dos, anterior o posterior), eliminem aquest dipòsit i la distància equivalent:
D resultant = D – Vn * q
Si això passes en tots, tindríem:
D resultant = D – Sumatori (Vn*q) = D – D = 0
Però hem fet el supòsit de que NO podríem arribar al final, per tant, es contradictori i, en conseqüència, sí hi podríem arribar.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 12:21

Sembla un raonament correcte però em costa de seguir ... vols dir algo així?

Desde cada dipòsit, podem recòrrer la quantitat de circuit corresponent a la benzina que té i per tant podem eliminar el dipòsit i la distància corresponent. Tant si hi arribem amb benzina de sobra que farem servir per l'espai posterior a l'eliminat, com si hi arribem amb la benzina exacte.
El sumatori de les distàncies eliminades és per definició el total i per tant no queda cap trajecte que no poguem fer.

Em sembla que és equivalent ... :oops:.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 12:56

Corol·lari: hi ha al menys una sol·lució en cada sentit.

Cert?

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 12:59

1 pesada: 4 boles a cada plat
Si pesen igual, 2 pesada: 9-10 vs 11-x (x: una qualsevol de les 8 inicials)
........................Si pesen igual, 3 pesada: 12 vs x (x: una qualsevol) ... la 12 és la diferent: més o menys segons el resultat
........................Si pesen diferent, 3 pesada: 9 vs 10
.....................................................Si pesen igual, la 11 és la diferent i pesa mes/menys segons 2 pesada
.....................................................Si pesen diferent la que inclini igual que segona pesada és la diferent: més o menys segons resultat
Si pesen diferent, 2 pesada: :?:

Què, no?

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMA DE PES II

EntradaAutor: corpetit » 01 maig 2009, 14:00

Bona tarda,

El primer pas és correcte, encara que hi ha una manera més fàcil de fer-ho. L'última premissa, et manca posar: "... i tenint en compte la segona pesada".

El segon ja és una mica més complicat, és qüestió d'anar provant, però vas bé.

Adéu.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

UN PROBLEMA DE PES II

EntradaAutor: corpetit » 01 maig 2009, 14:45

Bona tarda,

Imagina’t que les boles 9, 10, 11 i 12, pesen, respectivament, 2-3-2-2; o bé pesen 2-1-2-2.
Doncs bé, a la tercera pesada, si no la relacionem i tenim en compte la segona, no sabrem quina és la bola diferent, si la 9 o la 10.
Si la relacionem amb la segona pesada, llavors ho tindrem clar:
- Si, a la segona pesada ens han pesat més la 9 i la 10, voldrà dir que, a la tercera pesada, la bola que pesi més serà més pesada que la resta.
- Si, a la segona pesada ens han pesat menys les boles 9 i 10, significarà que, a la tercera pesada, la bola que pesi menys serà més lleugera que la resta de boles.

És a dir, si no ho relaciones amb la segona pesada, sabràs quina bola pesa més o menys, però no sabràs quina és la bola diferent de la resta.

Suposo que la premissa: “Si pesen diferent la que inclini igual que segona pesada és la diferent: més o menys segons resultat”, volies dir això. Un servidor, no ho ha entès massa bé.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: PROBLEMA DE PES II

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 18:07

corpetit ha escrit:Bona tarda,

El primer pas és correcte, encara que hi ha una manera més fàcil de fer-ho. L'última premissa, et manca posar: "... i tenint en compte la segona pesada".

El segon ja és una mica més complicat, és qüestió d'anar provant, però vas bé.

Adéu.

Doncs jo opino que no hi falta ni hi sobra res.

Defineix "més fàcil".

El segon pas ja fa dies que el tinc resolt, simplement espero si algú s'anima.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

PROBLEMA DE PES II

EntradaAutor: corpetit » 01 maig 2009, 20:39

Bona tarda,

Ja he dit per endavant que la resolució era correcta, entenc el procediment, el que no acabo de veure clar és la manera de dir-ho, en referència a l’última premissa:
“Si pesen diferent la que inclini igual que segona pesada és la diferent: més o menys segons resultat”.

Més fàcil (per a mi): la segona pesada, tres de les restants contra tres de les normals.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

Re: PROBLEMA DE PES II

EntradaAutor: DeepButi » 01 maig 2009, 21:29

corpetit ha escrit:Més fàcil (per a mi): la segona pesada, tres de les restants contra tres de les normals.

Pesar 6 boles difícilment es pot considerar més fàcil que pesar-ne 4, però tot va a gustos.

En qualsevol cas segur que és ... més pesat! :P :P :P

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 04 maig 2009, 17:42

Ara que des de fa uns dies tenim la ment una mica més "treballada" os convido a provar ....

http://www.iqtest.dk/main.swf

Español, iniciar i sort !!!

Com os ha anat?

mariah
Barretina
Barretina
Entrades: 182
Membre des de: 12 set. 2008, 11:00

EntradaAutor: mariah » 06 maig 2009, 14:38

Angeles no gaire be jo 101 :oops:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 06 maig 2009, 16:56

mariah ha escrit:Angeles no gaire be jo 101 :oops:

Com que no gaire bé?
Està genial Mariah.
I jo, pel esforç d'arribar al final et poso un 140 :wink:


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 46 visitants

cron