Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 25 feb. 2009, 02:25

Bona nit,

Una altra possibilitat seria contestar el següent: "manilla, as o rei".

En donar aquesta resposta l'encertem perquè serà cert que alguna de les tres cartes portarem al cap.

Serà evident que no hem dit cap paraula que no sigui "manilla" "as" o "rei". Res prohibeix que es diguin les 3.

És de pura lògica que en posar-hi la conjunció "o" la resposta serà correcta.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 09:46

Sembla que ha interessat ... a veure si no em deixo res per contestar.

Se'n poden salvar més del 33%? Sí, efectivament.

Angeles, el 100% no. Al menys jo no coneixo cap estratègia que ho permeti.

Carles, efectivament, així en salves el 50% segurs i una tercera part de la resta: 50 segurs, 16 probables.
Caldria polir-ho una miqueta perquè potser el de la dreta ja ho sap ... diguem que estan posats:
.... A-B-C-D-E-F ...
Si pregunten a D i diu E, aquest ja sap el que té.
Ara pregunten a C ... D no hi és (rostit o salvat) i E ja ho sap ... cal dir F.
Per fer-ho fàcil podem simplificar-ho: a partir del primer preguntat es va dient el següent "lliure" de la dreta, això és molt fàcil de controlar i no cal saber qui ja ho sap i qui no.

Angeles ... espera que analitzo la teva proposta que és francament interessant.

A la resta ... ja veig que sou més pillos que el Cap Caníbal :P.
Les propostes són interessants però no, no es poden dir les tres paraules (bona corpetit!) ni tampoc es poden canviar els barrets, ni dir d'entrada el que té el del costat abans que ens preguntin.

Només pots parlar quan et pregunten. Només pots dir una paraula. No et pots canviar el barret. No es pot fer cap tipus de senyal.
Si em deixo alguna cosa ... la resposta és "no, no es pot". :twisted:

I no, les cartes no estan repartides seguint cap seqüència lògica. Totalment a l'atzar.
DeepButi l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 feb. 2009, 10:31, en total s’ha editat 1 vegada.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 25 feb. 2009, 09:52

corpetit qualsevol estona se't menjaran als caníbals,jajajaja.

Jo no ho entenc així: UNA carta es el que ha de dir.

Vaig a lo meu:

I si fessin grups, 3 grups, 2 de 33 i un de 34 a cada grup que un digues una carta al que correspondria el grup, Manilla, as o rei,per exemple la majoria de les que veu, compta-les cada grup, si amb un grup es compta 32 reis i dels que hi ha no marxa ningú, saps que has de marxar tu ja que veuen que tu no pertanys a ell, si en cas que fossin 15 anar-te a afegin-se en els altre grups i així anar fent fins a trobar el teu grup.
Dels que quedin fora nomes caldria veure els cartes que hi han a fora i les que falten a cada grup. Llavors es podria practicar lo que ha dit l'Angeles.

Així es podrien salvar casi tots !

No se si m'explico perquè de vegades ho tens en ment però plasmar-ho costa mes.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 09:55

Angeles,
amb la mateixa precaució que per la sol·lució de'n Carles, efectivament funciona.

Cada un que parla sense saber què té en "salva" dos. I ell té un 33%, per tant 66 segurs, 11 probables.

Cal fixar-s'hi bé per controlar els esquerra i dreta que no ho saben ...

..... A-B-C-D-E-F-G ....

Si pregunten primer a E (D i F salvats) i després a C, aquest hauria de dir B i G ... a mida que vagin quedan forats serà un lio.

Per tant simplifiquem: a partir del primer que parla, els dos de la dreta. Així només cal fixar-se en quin és l'últim "salvat" fins el moment.

A-B-C-D-E-F-G....

Pregunten a A que salva B i C.
Ara pregunten a M que mira les cartes de D i E (i els salva).
etc.

Molt bé, aneu pel bon camí.

Una gràcia de les estratègies que heu dit és que ningú es sacrifica "en va". Dient el que hagi de dir té les mateixes probabilitats de salvar-se que dient a l'atzar, per tant no té cap motiu per saltar-se l'estratègia intentant maximitzar la seva probabilitat.

___________________

Es pot fer millor? Encara que sembli increïble ... sí. Força millor :P.

Pensa Angeles, pensa.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 10:00

BET,
rostida amb patatetes i pinyons :twisted:.

Només pots parlar quan el Cap Caníbal et pregunta.

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 25 feb. 2009, 10:35

aix

BET
Barretina
Barretina
Entrades: 515
Membre des de: 13 gen. 2003, 21:38

EntradaAutor: BET » 25 feb. 2009, 11:57

I jo dale que dale amb els grups.

Si partim de la base que's poden ficar-se en cercle i que tenim 3 grups de barrets, Manilles, Asos i Reis, em penso que nomes cal comptar els 33 barrets dels 3 grups , encara que un s'ha de sacrificar-se perque un dels grups es de 34 barrets.

Si un se sacrifica els altres ja saben a quin grup pertany

posem per el cas :

Manilles.> 33 o 34
Asus ....> 33 o 34
Reis......> 33 o 34


Tinc els grups comptats de 33 i jo no se on pertany-ho puc dir-ho a l'atzar
Expl : manilla
si aixi es ,els altres saben on pertanyen ja que formen part del grup de 33
Pero si dic manilla i no pertany en el grup de 34 jo me sacrifico pero els altres se salven.

Vaia despres de la resposta teva Deep a sota d'aquesta

Altre cop rostida !! :oops:
BET l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 feb. 2009, 12:10, en total s’ha editat 2 vegades.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 12:01

BET, disculpa però no entenc què vols dir.

Ok, estan en cercle. Diguem que els separem mentalment en tres grups ...

em pregunten a mi i veig per exemple ... no sé ... 49 Manilles, 12 Asos i 38 Reis ...

què he de contestar? Com aprofiten els altres la meva resposta?

:? :? em sembla que acabaré rostit :cry: :lol:

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 12:10

BET,
veig que has editat el post i que parteixes d'una base errònia. No hi ha pas el mateix nombre de cartes de cada classe. La distribució pot ser qualsevol.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 25 feb. 2009, 12:47

Bon dia,

Bet, que consti que en les dues respostes anteriors he seguit l'enunciat dels canníbals al peu de la lletra.

Val doncs, si algú s'ha de sacrificar per força, una manera de salvar més gent podria ser la següent:

quan em preguntin i dic una carta de les tres, per exemple: manilla, si tothom està dret, que s'asseguin les persones que al davant tenen una manilla.

Aquests del davant sabran que tenen una manilla si s'ha assegut el del seu darrere.

Quan vagin pel segon, que aquest digui la paraula: as.
Quan la digui, el mateix procediment, que s'asseguin els que, al davant veuen un as.
Qui se li assegui un del darrere sabrà que té un as.
El mateix procediment amb el rei.

En salvem 97 segurs i un de probable, serien 98.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 12:54

DeepButi ha escrit:...
Només pots parlar quan et pregunten. Només pots dir una paraula. No et pots canviar el barret. No es pot fer cap tipus de senyal.
Si em deixo alguna cosa ... la resposta és "no, no es pot". :twisted:

corpetit,
res de seure.
Rostit amb ceba dauradeta, una mica d'all i molt, molt pebre!

Aquest problema lògic no requereix pensar fora dels límits. No hi ha trampa ni cartró. No cal que insistiu per aquí :roll:.

L'Angeles i en Carles us han obert el camí ... Penseu a l'engròs.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 25 feb. 2009, 13:02

Bon dia,

Home, pensa que amb la pressió, tensió, calor, etc., sempre hi poden haver marejos i baixades de pressió. Je, je.

Adéu.

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 25 feb. 2009, 13:13

Estrategia possible:

Es dóna una puntuació a cada carta, per exemple Manilla 5, As 4 i Rei 3. Això es pot pactar a la nit de reflexió.

Quan estan en el cercle tothom suma les puntuacions de tothom excepte la seva perquè no la veu. Menoritza el número

Solament hi haurà un cap de truc pobret (ja és mala sort) al que li preguntaran quina carta tens i ell en lloc de dir manilla, as o rei dirà per exemple 397. Aquell pobre no el salva ningú, no té ni el 33 % de possibilitats de salvar-se però és en benefici comunitari.

La resta (99%) únicament hauran de restar el número dit pel futur decapitat al total que havien sumat. La diferència serà la mateixa en punts respecte a la seva carta.

Voilà .... 99% salvats.

Clar que si es vol fer la suma més fàcil serveix igual MANILLA=1; AS=2; REI=3
Angeles l’ha editat per darrera vegada el dia: 25 feb. 2009, 13:43, en total s’ha editat 2 vegades.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 25 feb. 2009, 13:21

Angeles,
calent calent calentíssim ... més a prop i et cremes.

Un detallet ... el primer no pot dir un número perquè els rosteixen a tots!

Cap Caníbal ha escrit:Si algú diu alguna paraula que no sigui "Manilla", "As" o "Rei", si algú fa senyals estranyes ... us tallem el cap a tots ...


Va que ja ho tens.

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 25 feb. 2009, 16:52

Primera proposta: En el conjunt dels Butinetaires, segur que n’hi ha alguns dels Experts que poden muntar una “Perruqueria” per les dones caníbals que es posaran molt contentes i impediran que els seus marits es cruspeixin els “pentinadors” i, de retruc, la resta (tothom pot tenir feina en la perruqueria).

Segona proposta: Que reclamin la resta de cartes i muntin un Campionat Presencial de Botifarra, on es donaran premis millors que la carn dels butinetaires, com pernils 5 J’s que es demanaran per Internet.

Tercera proposta: Que es faci un Campionat de Predonats, acabat el qual tots els caníbals ja no entendran rés de rés i podran ser triats com a caps de turc.

Quarta proposta: Si Cap Caníbal digué lo de “si dieu una cosa diferent de Manilla, As, Rei, tots sereu cruspits “... dit en castellà seria: Ningún caníbal dijo ... i per tant, podrem dir el que vulguem.

Cinquena proposta: Ja que hi ha temps per mirar i contar les cartes que cadascú porta ... doncs, a partir d’una persona concreta del cercle (establerta d’antuvi), i numerats (1, 2, 3, ...) els senars miren a la seva dreta i els parells a la seva esquerra, si els parells deixen de mirar en 3 segons, es que el parell corresponent no porta la manilla, si segueix mirant fins a 5 segons, es que sí la porta, passats els 5 segons, ho fan cap el altre costat, i lo mateix, si el senar deixa de mirar, es que no porta l’as i si mira, es que el porta. Per tant, tots els parells ja saben quina carta porten. Ara es fa al inrevés es a dir qui mira el temps necessari seran els parells ... ... es a dir amb un màxim de 30 segons, menys que el que es necessita per mirar i contar totes les cartes de tots els barrets, tothom sap quina carta porta.


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 25 visitants