Endevina l'escena

Punt de trobada, de reflexió, de converses, etc, sense que tinguin res a veure amb la Botifarra.
corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 24 feb. 2009, 20:55

Bona nit,

No m'explico bé, només era per curiositat, per saber qui troba la solució abans, per res més.

Normalment, hi ha una pista o indici que fa decantar la balança i solucionar l'enigma. I llavors, normalment, a tothom o a més d'un jugador, se li acudeix la solució.

I només era, ja que estem en pla detectiu, per saber si podia haver passat això de l'edició, en aquell cas. No busquem confabulacions judeomasónicas, que no n'hi ha.

Adéu.

DeepButi
Barretina
Barretina
Entrades: 1385
Membre des de: 12 nov. 2002, 11:30

EntradaAutor: DeepButi » 24 feb. 2009, 22:11

Com que ningú s'anima ... no és una escena, però a veure si us agrada.

Els que el coneixin que s'abstinguin, naturalment :wink:.

Un centenar de ButiNETaires se'n van de creuer amb la sana intenció de jugar milers de butis, però malhauradament el vaixell naufraga i van a parar a una illa deserta.
Deserta? No! És la tristement cèlebre illa dels Caníbals Lògics.
Allà son fets presoners i, al vespre, el cap de la tribu els reuneix per anunciar-los el seu Tràgic Destí.

Demà al matí us posarem a tots en cercle al mig del poblat. Cada un de vosaltres portarà un barret on hi haurà enganxada una carta. Una Manilla, un As o un Rei. Només una i obligatòriament una, sense trampes. Tothom podrà veure les cartes dels altres 99, però ningú podrà veure la seva pròpia.

Aniré preguntant a qui em doni la gana què porta ell al seu barret. Als que no ho endevinin els tallarem el cap i els rostirem per sopar. Als que ho endevinin els perdonaré la vida i els donaré la possibilitat de participar en altres Proves Lògiques.

Si algú diu alguna paraula que no sigui "Manilla", "As" o "Rei", si algú fa senyals estranyes ... us tallem el cap a tots i convidem als Caníbals Afamats de la illa del costat, que fa temps que passen gana, a un banquet del què se'n parlarà durant anys.

Apa, aneu a dormir.


...

Desesperació i plors ... "Socors! només tenim 1/3 de probabilitats d'endevinar-la! ... demà 66 de nosaltres serem morts (bé, 66.6666666 :P)".

...

Però coi, són ButiNETaires de pro. Alguna cosa es deu poder fer, no? Tota la nit rumiant ...

...

Hi ha alguna estratègia que permeti salvar més de 33 ButiNETaires?
Quants us sembla que en podeu salvar?
Com?

Apa, no somieu en Manilles.

abril74
Barretina
Barretina
Entrades: 322
Membre des de: 09 oct. 2004, 20:08

EntradaAutor: abril74 » 24 feb. 2009, 22:57

Les manilles - asos - reis estan repartits proporcionalment? 34 - 33 - 33?

Tants caps tants barrets... però amb la mateixa carta o diferent? :shock:

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 24 feb. 2009, 23:34

Si fos la mateixa carta no tindria gràcia el joc. Les cartes tal com ha dit Deep poden ser Manilla, As i Rei d'una manera totalment al.leatòria imagino.

Si sapiguessim el nombre de Manilles, Asos i Reis que hi ha també seria fàcil. Com tothom està en un cercle i podem veure les cartes dels altres seria questiò d'anar comptant el nombre de cada una d'elles i la que falti, la teva.

Però imagino la solució és més complexa que tot això.

DeepButi ha escrit:Hi ha alguna estratègia que permeti salvar més de 33 ButiNETaires?
La resposta es Sí
DeepButi ha escrit:Quants us sembla que en podeu salvar?
El 100%
DeepButi ha escrit:Com?
Abans de pensar el com, són correctes les altres dos? :wink: :wink:
La pregunta és: El valor de la Manilla, As i Rei té algun significat? Per saber si he de comptar punts o no :oops: Com veureu no tinc ni idea 8) pero m'interessa molt. Hi pensaré .....

josep1945
Barretina
Barretina
Entrades: 872
Membre des de: 06 oct. 2005, 17:54

EntradaAutor: josep1945 » 25 feb. 2009, 00:19

Qué es considera fer una senyal extranya ? Mirar a la dreta o a l'esquerra o al terra ho seria ?
De totes maneres ... els altres si poden dir la carta que te ... perque no dirian més que una de les paraules permeses ...

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 25 feb. 2009, 00:30

Així a simple vista .... 50% (o mes).

El primer ButiNETaire es sacrifica, i diu la carta del del costat. Per tant aquest segur que es salvarà. El següent tora a dir la carta del del Costat., etc etc etc etc ....

A mes, potser encerta la carta, així que del 50% restants, un 33% potser es salen:-p


Adéu !

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

EntradaAutor: Cacho4 » 25 feb. 2009, 00:37

Només se pot parlar quan els pregunten?

L'explicació només diu que si algú fa un gest raro o diu una paraula que no siga manilla, as o rei, li tallaran el coll. Per tant, si se pot parlar, pero l'únic que se pot dir són les paraules: manilla, as i rei, només estiga format el círcul, cadascú mira la carta del de la seua dreta (o esquerra, segons se convinga) i la diu. Entonces, cadascú ya sap la carta que té.

És correcte el raonament? O he segut massa ingenu?

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 25 feb. 2009, 00:40

Cacho4, si dius la carta del del teu costat, segueixes tenint el 66% de probabilitats de palmar-la.

Adéu !

Angeles
Barretina
Barretina
Entrades: 934
Membre des de: 09 des. 2002, 11:36

EntradaAutor: Angeles » 25 feb. 2009, 01:26

Tenint en compta que el que ha de dir la carta pot veure la del company de la seva dreta i el de la seva esquerra podríem augmentar una mica més el porcentatge dels salvats. Una estrategia podria ser:

1) Si el de la dreta i el de l'esquerra tenen la mateixa carta el preguntat, cap de turc, dirà la mateixa carta. Per tant el de la dreta si veu una manilla al de l'esquerra i el del centre diu "manilla" sap que ell ha de tenir manilla segura. Així igual amb l'As i el Rei.
2) Si la carta és diferent dirà la que queda restant.
Si un té Rei i l'altre As ell dirà Manilla
De tal manera que si diu "manilla" i el de la dreta veu que el de l'esquerra té As, ell sap que porta el rei. El de l'esquerra com veurà el rei del de la dreta ell sabrà que ha de tenir As. Així amb tots els pals

Ara ja tenim els 66% salvats segur + el 33% dels 33 caps de turc. Un 77% salvats

Però segur que demà amb la claror del dia salvem més vides :wink:

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 25 feb. 2009, 01:39

Bona nit,

Jo crec que és mé fàcil que tot això.

En cap moment diu que no es puguin canviar el barret.

Llavors, simplement mirant la carta del del davant i cadascú que agafi el barret del del davant, en estar en cercle, tothom sabrà al 100 % la carta que tindrà.

Bé, excepte algú que pugui tenir molt poca memòria.

Adéu.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 25 feb. 2009, 01:42

M'ha agradat Angeles .... millora el meu !

Adéu !

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

EntradaAutor: corpetit » 25 feb. 2009, 01:50

Bona nit,

Que cadascú agafi el barret del senyor o senyora del davant, i se'l posi, és clar.

Adéu.

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

EntradaAutor: Cacho4 » 25 feb. 2009, 02:07

Carles, me referia a només format el círcul, mirar al del costat i dir la carta que té (en cap moment l'explicació prohibix parlar, simplement te limita el vocabulari). Entonces una vegada li has dit al del teu costat quina carta té, ell ya la sap. De la mateixa manera, que l'atre que tens al costat dirà la carta que tinc yo i, per tant, ya la sé. Quan vindrà el caníbal a preguntar-me, contestaré lo que m'ha dit el del meu costat, entens?

Cacho4
Botifarra
Botifarra
Entrades: 103
Membre des de: 02 oct. 2006, 23:27

EntradaAutor: Cacho4 » 25 feb. 2009, 02:10

A vore, atra cosa, si són caníbals llògics, se suposa que les cartes no estaran repartides de forma aleatòria, si no que seguiran una secuéncia llògica. Per tant, mirant les cartes dels atres companys, només se tindria que traure eixa secuéncia llògica i calcular quina carta t'ha tocat a tu ...

D'esta manera, se salven tots.

Carles
Carles
Carles
Entrades: 2252
Membre des de: 15 set. 2002, 23:42

EntradaAutor: Carles » 25 feb. 2009, 02:17

Son caníbals ..... però no tontos :-p
Jo entenc que no poden parlar res, ni fer-se cap tipus de senyal, ni canviar-se els barrets.

Adéu !


Torna a “Varietats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants

cron